Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2014, 12:12
irusjeh
irusjeh is offline
Ook een hekel aan je wekker?

Help ons leren weten waarom die wekker zo irritant is en wellicht leer jij iets om je eigen ochtend direct te verbeteren!!

https://www.enquetesmaken.com/s/2d5da16

--Doelgroep gericht op studenten en scholieren, jongeren, onderzoek van studenten namens Rotterdam university of applied science--
In de toekomst wordt het onderzoek gebruikt om een beter wek-principe te creëren, dat kan zomaar ook bij jou op je nachtkastje komen ^^

Nadat je de kleine vragenlijst(open tot vrijdag) hebt gemaakt opper ik hier de klaagpaal over ochtenden en wakker worden en tips daarbij die eventueel ook in de enquête stonden.

Groeten!!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 13:28
Verwijderd
Een wekker is irritant omdat het betekent dat je niet kan doorslapen. Zo, dat scheelt je weer een onderzoek!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Een wekker is irritant omdat het betekent dat je niet kan doorslapen. Zo, dat scheelt je weer een onderzoek!
Ja, dit dus. Maar dank voor je topic, ik weet nu hoe ik de Rotterdam university of applied science kan inschatten qua niveau
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 21:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ingevuld.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 21:31
irusjeh
irusjeh is offline
Citaat:
Ja, dit dus. Maar dank voor je topic, ik weet nu hoe ik de Rotterdam university of applied science kan inschatten qua niveau
Dit onderzoek gaat een stuk dieper door op wek-problemen dan je nu denkt. We proberen bijvoorbeeld verbanden te zien tussen verschillende leef en slaapgewoonten om zodoende een nieuw wekprincipe te ontwikkelen. Dit principe willen we vervolgens enigeeren in een betaalbaar product.

Dit is daarvoor mijn het zogeheten oriëntatie-onderzoek.
Fijne wek-sessie morgenvroeg!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 21:32
irusjeh
irusjeh is offline
Citaat:
Ingevuld.
En voor wie hem al heeft ingevuld, hartelijk dank!!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2014, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Dit onderzoek gaat een stuk dieper door op wek-problemen dan je nu denkt. We proberen bijvoorbeeld verbanden te zien tussen verschillende leef en slaapgewoonten om zodoende een nieuw wekprincipe te ontwikkelen. Dit principe willen we vervolgens enigeeren in een betaalbaar product.

Dit is daarvoor mijn het zogeheten oriëntatie-onderzoek.
Fijne wek-sessie morgenvroeg!
Wat is enigeeren?

Ik zit het onderzoek nu in te vullen. Er zitten nogal wat gebrekkigheden in jullie onderzoekje. Bijvoorbeeld:

Citaat:
Hoe vaak en hoe lang powernap je per week? *
En dan zijn er zeven opties qua tijdsduur van de powernap, en vijf opties qua hoe vaak per week (alhoewel eén optie niet per week maar per maand is, waarom vraag je dan per week? ). Maar het hoe vaak kan maar één keer gekozen worden. Wat ik bedoel: als iemand bijvoorbeeld 1 keer per week 10 tot 19 minuten powernapt, en 1 keer per week 30 tot 39 minuten, kan hij/zij dat niet aangeven bij deze vraag. Andersom kan wel: ik kan aangeven dat ik 1 keer per week 30 tot 39 minuten powernap, en dat ik 5 keer per week 30 tot 39 minuten powernap. Dat slaat natuurlijk nergens op, dit had precies andersom moeten zijn.

Citaat:
Slaap je met een partner
Antwoorden Nee - ja - ja, partner met storende slaapproblemen. Als je relevante uitkomsten wilt krijgen, kun je beter eerst een nee/ja vraag doen en daarna in geval van ja vragen of die partner storende slaapproblemen heeft. Nu kunnen mensen "ja" kiezen als zij een partner met storende slaapproblemen hebben, en dan vullen ze toch echt de vraag juist en eerlijk in, maar hebben jullie niet de data die je blijkbaar wilt hebben.

Citaat:
Welke van deze activiteiten beoefen je 1,5 voor je gaat slapen?
1,5 wat? In de antwoordmogelijkheden ontbreken spaties, staat het woord "weekja", en gaat het de ene keer over 1,5 uur voor ik ga slapen en dan weer over ,5 uur voor ik ga slapen. Bovendien is er een optie 2 tot 4 dagen en een optie +- 2 dagen. Het lijkt er op dat jullie niet eens even zelf je enquete hebben nagelezen. Erg slordig en storend.

Vervolgens vragen over hoe lang je nodig hebt om volledig wakker te worden. Maar jullie sturen het antwoord al door aan te geven hoe lang men gemiddeld nodig heeft! Laat dat toch weg, mensen gaan nu sociaal wenselijk antwoorden want willen liever niet buiten het gemiddelde vallen.

In het algemeen staan er veel taalfoutjes in ("ochten", spaties die ontbreken, "ik wordt", "wee" waar duidelijk "week" bedoeld wordt etc etc etc). Ik stoor me daaraan en krijg daardoor de indruk dat het een haastig in elkaar geflanst onderzoek is.

De vragen

Citaat:
slaap je wel eens door je wekker heen?
en
Citaat:
Zet je je wekker wel eens uit en val je dan onbedoeld weer in slaap?
- los er van dat de ene vraag met een hoofdletter begint en de andere niet, slordig - bieden de mogelijkheid om meerdere antwoorden aan te kruisen. Ik kan dus "ja, vaker dan 2 x per week" en "nee, nooit" beiden kiezen. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Hetzelfde bij de vragen

Citaat:
Heb je een psychische stoornis of aandoening?
Citaat:
Heb je slaapproblemen en zo ja welke?
Ik kan daar zowel "nee" kiezen als tegelijkertijd allerlei stoornissen/problemen aankruisen.

Bij de vraag

Citaat:
Welke van onderstaande middelen gebruik je?
Is er bij twee opties de toevoeging dat het wel of niet kort voor het slapengaan is. Bij de andere antwoordopties is dat er niet. Ik gebruik twee tot vier keer per week alcohol, en dan eigenlijk altijd binnen drie uur voor het slapen gaan. Ik merk dat dit invloed heeft op mijn slaap en op het wakker worden de volgende dag. Maar ik kan dit niet in jullie enquete weergeven. Jullie missen zo waardevolle informatie, die jullie blijkbaar wel zouden willen hebben.

Ik houd het hier nu bij maar kan echt nog meer dingen er uit pikken. Ik hoop niet dat jullie serieus denken/menen hier een fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek te doen, want het rammelt echt aan alle kanten. Je gaat hier geen bruikbare uitkomsten mee krijgen. Ik hoop dat het gewoon een opdracht is om jullie te leren hoe je enquetes op moet zetten en ik hoop ook dat jullie nog fors verbeteren hierin. Ik blijf bij mijn oordeel dat het niveau bedroevend is.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Doorschrijven of niet?
l-i-e-n-n-e
7 30-06-2008 19:02
Verhalen & Gedichten [verhaaltje] Ach ja, waarom zou ze ook
barkrukkie
10 20-04-2005 08:53
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 22:12
Verhalen & Gedichten [verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien
Verwijderd
2 01-08-2003 18:39
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04
ARTistiek Wat vinden jullie ervan?
star9
11 09-04-2002 20:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.