Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2004, 21:34
halilo
halilo is offline
hallo,
ik heb wat problemen met scheikunde
Het gaat over zuren en basen. Ik heb alle 102 opdrachten in het werkboek gemaakt en ik begrijp paar opdrachten niet. kunnen jullie mij aub ermee helpen. Ik heb de vragen in een worddocument gedaa:

als je het veel vind kun je bijv een opdracht uitleggen en legt iemand anders de andere uit

Link : http://members.home.nl/hulyauslu/vraag.doc

Kijken: kunt u erop klikken
Downloaden: rechts muisknop en dan opslaan als

Alvast bedankt,

Groetjes, Halil

Laatst gewijzigd op 29-11-2004 om 08:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2004, 22:11
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
een basis deeltje kan een H+ opnemen. H3CCOO- is het geconjugeerde base van het zwakke zuur H3CCOOH.
Teken het eens in structuurformules.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:04
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Vraag 1) in dit geval kan de N nog een H+ aanvaarden, omdat N een vrij electronenpaar bezit

vraag2) geconjungeerd betekend in dit geval dat het de basisch vorm is van het zwakke zuur CH3COOH, dus CH3COO-, omdat CH3COOH een zwak zuur is, is er hier sprake van een zwakke base

8.51) gassen vormen geen ionen als ze een sterke band hebben en geen reactie met water aangaan. Bij HCL gebeurt dat bijv. wel: HCL + H2O -> Cl- + H3O+

Hoe je dat te weten kan komen is volgens mij een kwestie van ervaring.

8.67d) Er word wel verdund zwavelzuur gebruikt, maar er zijn meer zwavelzuur molenculen dan BaCO3, dit is een overmaat
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.