Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2005, 14:50
wouter16
wouter16 is offline
Hoi

Ik ben momenteel bezig met een werkstuk over luchtvaarttechniek met name (on)veiligheid in de luchtvaart.
Mijn vraag is waar kan ik informatie vinden over de volgende punten?
1 Welke instrumenten in een vliegtuig dragen bij aan de veiligheid en verkleint de kans op calimiteiten.
2 Wat zorgt ervoor bij slechte weersomstandigheden dat een vliegtuig kan landen of niet (ook technische aspecten en instrumenten in een vliegtuig.

Alvast bedankt

Vrg Wouter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2005, 16:08
Verwijderd
Er zijn in Nederland en in het buitenland een aantal fora waar alleen maar vliegtuigfans komen. Ik denk dat je daar meer resultaat boekt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 16:44
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
waahaa, iets voor mij

1. Alle instrumenten dragen bij aan de veiligheid, want als een instrumenten niet bijdraagt aan de veiligheid is het niet nuttig en wordt het dus uit het oogpunt van gewichtsbesparing niet ingebouwd.

2. Grootste probleem is 'wind shear' dat is een groot verschil in windsterkte tussen verschillende hoogten. Dat het hard waait is op zich nog niet zo'n probleem, maar als het 100 meter boven de grond veel harder waait dan op 0m zal het vliegtuig tijdens de landing sneller of jusit langzamer dalen dan verwacht.

En mocht iemand zo dom zijn om midden in een onweersbui te landen (wat dus neit mag) dan is blikseminslag, vooral in een fly-by-wire toestel, iets waar je rekening mee moet houden.

Slecht zicht is in grote toestellen geen probleem meer, met behulp van allerlei systemen in een vliegtuig ka nde piloot blind landen.

Maar het eigenlijke antwoord op vraag 2 is: regulaties. Piloten zijn verantwoordelijk voor de levens van een hoop mensen en kunnen niet zomaar op eigen houtje dat soort beslissingen maken. Daarom zijn er strenge regels opgesteld door de airliners van wanneer wel, en wanneer niet geland mag worden. De FAA en JAA, de overkoepelende veiligheidsinstanties in de VS resp. Europa controleren de regels van de airliners op veiligheid. Er is dus een compromis tussen uiterst veilig vliegen: alleen bij strakblauwe hemel en passagiers op tijd krijgen waar ze willen zijn: vliegen no matter what.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 26-10-2005 @ 17:44 :
waahaa, iets voor mij
Ik had moeten weten dat er LRT'ers op dit forum zaten :>
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2006 definitieve SE-cijferlijst
5803
109 01-06-2006 15:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.