Oud 16-10-2006, 17:29
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 24-11-2009 om 23:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2006, 17:58
Verwijderd
Ja, ik.
Voor zover ik weet (er kúnnen natuurlijk uitzonderingen zijn) is het juist een groot voordeel van bachbloesems dat er nooit bijwerkingen zijn. Wat een enkele keer voorkomt, is in het begin een kleine verergering van de ''kwaal'', maar dat geeft juist aan dat het werkt en slaat al snel om in vermindering (net als bij homeopathie).

Hoe precies t allemaal in elkaar steekt kan ik je niet vertellen, maar als je nog iets wilt weten zeg je het maar, dan vraag ik het even aan mijn moeder (die iedere gelegenheid grijpt om dr kennis hierover te versprijden en er ook heel wat ervaring mee heeft.)
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Ashamed schreef op 16-10-2006 @ 19:12 :
oke dankje


welke gebruik jij?

iemand heeft mij aspen en star of Bethlehem aangeraden. Ik heb namelijk pleinvrees.
Op het moment niks.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 09:01
Verwijderd
Hum, weet ik niet meer. Verschillende, op verschillende momenten (vrij lang geleden allemaal). Sowieso standaard Rescue in panieksituaties... voor de rest kan ik nu niks noemen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 10:46
Verwijderd
Rescue is fijn En ik had iets anders tegen wagenziekte, hielp ook goed, maar ik ben even kwijt welke daarin zaten.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Ashamed schreef op 21-10-2006 @ 13:26 :
ik ben ermee begonnen, ik hoop dat het werkt
kan lang duren heb ik gehoord.
idd, er is geen boem-pats-opgelost-effect. Succes
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 01:07
Verwijderd
Uiteraard heeft bach geen echte bijwerkingen. Evenals homeopathie. Evenals het drinken van water.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 02:11
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Wat is het, uberhaupt?
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 10:28
Verwijderd
kwakzalverij

eh..


De bloesemtherapie, meer in het bijzonder de Bach-bloesemtherapie - geïntroduceerd door de Engelse arts, chirurg, bacterioloog en homeopaat Edward Bach (1886-1936) - werkt principieel anders. Bij de bereiding van bloesemextracten of bloesemremedies speelt niet een stoffelijke substantie een hoofdrol, maar worden de vier elementen waaruit alles in onze wereld is opgebouwd - aarde, water, licht en vuur - bij elkaar gebracht in de vrije natuur: de bloembladen van een bepaalde plant worden in een kom met bronwater gedaan en temidden van de planten waarvan de bloembladen zijn geplukt op de aarde gezet en enkele uren aan zon en licht blootgesteld. Er vindt nu geen overdracht of verdunning van materie plaats, alleen van zuivere levensenergie. Deze manier van potentiëren (de 'zonnemethode') is door Dr. Bach in 1930 ontdekt en ontwikkeld (een uitbreiding hiervan is de 'kookmethode', waarbij delen van planten, meestal van bomen, niet aan de warmte van de zon worden blootgesteld, maar aan de hitte van het vuur van een fornuis).

Men zou kunnen zeggen: het energetische patroon van de plant, dat zijn hoogste en zuiverste vorm aanneemt in de bloem, deelt zich in het proces van zonnepotentiëring mee aan het medium water. Dit gepotentieerde water is de moedertinctuur (ter conservering wordt een gelijke hoeveelheid cognac toegevoegd). De levenskracht (het energetisch patroon) van een bloesemremedie is niet onderhevig aan de wet van de polariteit en heeft dan ook maar één werking: het negatieve wordt niet verdreven, er is alleen de positieve, genezende werking. Deze grijpt in op een bovenlichamelijk niveau, op de gemoedsgesteldheid van de mens, waar de eigenlijke oorzaak van veel ziekten ligt. Dr. Bach zei dan ook: behandel niet de ziekte, maar de mens (d.w.z. zijn innerlijk).
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 12:00
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Het klinkt fijn
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 13:05
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 26-10-2006 @ 13:00 :
Het klinkt fijn
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 15:07
Verwijderd
Ik heb een tijd de rescue remedie gebruikt, maar het hielp niet. Er schijnt ook onderzoek naar gedaan te zijn waaruit bleek dat het niet werkte, just het placebo-effect.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 16:09
Verwijderd
Dat er uberhaupt nog onderzoeksgelden verspild worden voor deze onzin.

Maargoeddddd.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 16:46
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Op het werk hebben we hier een kalender van. Bij elke maand raden ze je een bepaald middel aan, maar eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer.

Ik geloof ik er niet in.
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 19:04
Verwijderd
bij aardig veel mensen kan het helpen. maar ook bij veel niet, erin geloven helpt natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 20:21
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Ik heb het een aantal jaren geleden gebruikt. Toen werkte het wel, maar dat kwam omdat ik er in geloofde en dat maakt het ook dat je je beter voelt of dat je denkt dat je je beter voelt. Nu zal het bij mij niet meer werken (op dit moment iig niet.)
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Sepul schreef op 30-10-2006 @ 20:04 :
bij aardig veel mensen kan het helpen. maar ook bij veel niet, erin geloven helpt natuurlijk..
Placebo effect, mooi concept. Het lijkt me goedkoper te gaan geloven in de helende werking van kraanwater.

Voor de evt geinteresseerde kan ik trouwens wel een interessant (hoewel veel open deuren intrappend) artikel over Bach inscannen. Graag of niet

Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 14:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles en Rijbewijs topic #9
Verwijderd
500 13-02-2007 14:41
Lichaam & Gezondheid homeopatische middelen
JessieL
16 10-08-2006 15:12
Lichaam & Gezondheid wat helpt er tegen de zenuwen?
Daantje_0705
32 11-02-2004 21:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.