Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2006, 15:26
Verwijderd
Oeh, kritisch, maar dat is goed. Ik vind het nog steeds leuk. Eigenlijk steeds leuker, en opeens kan ik me wel weer voorstellen dat ik dit nog heel lang ga doen. Fouten maken mag, ja, maar verzwijgen, dat mag niet. Ik ga lekker eigenwijs zijn, ik ga dapper zijn, ik ga mijn best doen.

En sowieso, vandaag kan niets mijn goede humeur meer verpesten. Ik heb gezegd: ik ga NaNoWriMo winnen, en dat heb ik gedaan, en daarom ben ik blij.

De wereld is lief. <3
Advertentie
Oud 30-11-2006, 15:32
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
*gaap*
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Oud 30-11-2006, 15:34
Nyawa
Ik heb geen zin, ik wil gewoon de trein nemen naar huis, naar mijn ouders, naar mijn vriendje, in zijn armen in slaap vallen met mijn hoofd op zijn borst, veilig. Waarom probeer ik me toch zo voor te doen als ik niet ben? Ik wil dit leven niet, het is te groot voor mij, ik wil terug naar vroeger, maar vroeger is weg .
Oud 30-11-2006, 15:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
vandaag zat alles mee . Er was nog maar 1 paar en laat ik die nou net passen . Dus ik kan ze mooi vanavond al uitproberen, hopelijk zitten ze idd echt perfect en heb ik straks geen pijn in mn voeten meer!

En ik moest een sinterklaascadeautje kopen. Voor 5 euro. Maar wat ik wilde kopen was 10 euro (al afgeprijsd). Nu had ik wel een kortingsbon, maar die was voor DVD's, maar ik wilde proberen als dom blondje toch die korting te krijgen . Bij de kassa bleek de kassa maar 7 euro aan te geven. Uiteindelijk kreeg ik stickertjes korting, ondanks dat ik geen stickertjes had, ipv van die dvd korting en zat ik zo goed als binnen budjet. Niet dat het uitmaakte, ik had er best 10 euro voor willen betalen, maar vond het zo overdreven staan, een 2x zo duur cadeautje, terwijl andere mensen dat niet zouden doen. En de persoon voor wie het is, is het niet eens echt waard. Maar toch. Toch m'n geweten kunnen sussen en vrede met dit. Hopelijk vindt ze het mooi.

En zo ga ik lekker m'n schoenen uitproberen

Alleen beetje jammer dat ik verder niet echt meer wat aan studie heb gedaan. Maar doe ik zo na m'n soap nog wel ff...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-11-2006, 17:13
- KTFE
Avatar van - KTFE
- KTFE is offline
Vandaag naar het mortuarium geweest.
Ik kan niet geloven dat ze echt dood is...
Oud 30-11-2006, 17:35
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
naar de dokter geweest pilletjes gekregen om beter te kunnen slapen enzo oxazepam ofzoiets
hopelijk heb ik er ook minder schrik door
en volgende week weer terug
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 30-11-2006, 17:46
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Verwijzing naar psychiater gekregen..
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 30-11-2006, 17:53
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Slow going's nothing new to me.

Zo niet waar. Mais je l'appris.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 30-11-2006, 17:57
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Gelukkig ben ik snel weer beter geworden vandaag. Hopen dat ik niet de komende dagen ziek wordt, want het worden drukke dagen.

De tijd gaat hier zo snel, ik heb overal tijd tekort en elke keer zit ik in de stress over alle verslagen.

Vanavond weer computeren voor school en de cie. Maar eigenlijk moet ik ook nog schoonmaken en inpakken.
__________________
Oud 30-11-2006, 18:01
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
@ Heksjuh en Sonho & de rest die cared: Ja, ik ben geweest gisteren. En het was goed, erg aardige vrouw. Ik voelde me op mijn gemak bij haar en toen ik haar vertelde waarom het vroeger (5 jaar geleden) stuk liep met psychologen (vertrouwensbreuk) gaf ze daarna aan mij sommige vertrouwelijke stukken over mijzelf eerst zelf extra te laten lezen voor ze aan wie dan ook te overhandigen (blijkbaar moet ze de huisarts gedetailleerd of globaal op de hoogte stellen oid.)

Gek genoeg (?) liep ik helemaal vast toen ze naar mijn gewicht vroeg... ik kón het gewoon niet zeggen. Zo hoog . Ze vroeg me ook of ik tevreden was toen ik in de buurt kwam van mijn streefgewicht. Nee, natuurlijk niet. Tevreden, haha. "Je weet dat het zo werkt he?" Hm hm.. I do. Kut-eten.

Nou ja, en verder zei ze dus nog dat ik al zoveel inzicht in "het probleem" had. Jippie.

Maar met eten gaat het weer echt slecht . Ik hoor alleen maar dat gevoel-stemmetje, dat AFVALLEN roept. En de angst om te eten kruipt weer terug, waar ik haar toch wel weer redelijk had weggeduwd. Hmf.

Gisteren mijn vriend een heel groot gedeelte uit mijn "Ik ga gezond leren eten"-boekje laten lezen. Behalve dan de passages over hem . Er stond blijkbaar niets nieuws in voor hem, ik blijk een open boek te zijn of zo.

Dus. Het gaat geweldig. Dit weekend 2x sinterklaas vieren en "gezellig" met zn allen eten. Dat wordt compenseren.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 30-11-2006, 18:11
Verwijderd
Als ik nog zoveel moet doen, waarom doe ik dan telkens niks
Oud 30-11-2006, 18:14
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Shit.. vandaag weer gesprek gehad met de psycholoog. Het ging wel goed maar ik heb het weer niet gezegd. Volgende keer dan maar, ik moet het mezelf misschien ook niet kwalijk nemen. Ik bedoel er komt toch nog genoeg gelegenheid het te zeggen...

weet iemand toevallig of bordeline erfelijk is?
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 30-11-2006, 18:36
Saarah
Saarah is offline
Vanaf maandag examens, ze worden zonder twijfel erg zwaar.
Maar ik ben ook érg blij, want ik had dinsdag een gewéldig goed rapport! En ik heb een goede test van wiskunde gedaan (die heb ik nog niet teruggehad, maar ik heb er een heel goed gevoel over), én ik heb een supergoede test van fysica teruggehad (85% ).

Dus ik ga in elk geval met goede moed de examens in.
Oud 30-11-2006, 18:36
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik ben echt niet blij. Ja sorry voor dat gezeur maar ik ben weer depri. gestemd en alles lijkt zo zwart gewoon.
Gisterochtend wat geslikt en ook weer am, al meedere keren deze week. Waarom lijkt het alsof ik me daar beter van ga voelen?
Gistermiddag kwam hij voor het eerst sinds zijn opname weer bij ons. In de trein terug vond hij het al meteen nodig om te vertellen dat hij daar met een stoned meisje gezoend had maar "het was een slippertje" volgens hem. Ik moest een paar keer slikken, maar wat kon ik er tegen inbrengen? het is uiteindelijk toch uit tussen ons, het is zijn eigen keuze. Maar natuurlijk moest hij er wel aan toevogen dat ik beter zoende en dat hij haar niet wilde en alleen mij terug wilde etc. Het was wel even slikken, maar opzich deed het me nog niet zo heel veel, het deed me alleen beseffen dat het nu echt definitief over is.
Gisteravond ging ik naar haar toe. Ze was wel zo ontzettend kwaad toen ik haar vertelde over J. Ik begreep er niks van, zo kwaad was ik zelf helemaal niet. Ze vond dat ik tegen hem moest zeggen dat als hij zonodig een slippertje wilde dat ik dan wel een bananenschil voor hem neer wilde leggen. Ze vond het echt te belachelijk voor woorden dat hij mij terug probeerde te krijgen terwijl hij onder tussen met een ander loopt te zoenen. Zo had ik het dus echt nog niet bekeken, naïef van me. Pas toen ze me daarmee confronteerde en mij eigenlijk min of meer duidelijk wilde maken dat ik gebruikt werd, werd ik boos.
Hij bleef slapen die avond (op een eigen matras natuurlijk) maar ik heb nauwelijks meer met hemgepraat. Zij had mijn boosheid ten opzichte van hem goed aangewakkerd. Wat een klootzak is het eigenlijk! Vanaf nu ben ik niet langer blind!
Vannacht slecht geslapen.
Vannochtend kotsmisselijk, wat met vanalles te maken kan hebben. Ik had steeds het gevoel over te moeten geven en heb het grootste deel van de trein-reis in het wchokje doorgebracht. Op het station wat gehaald. Ach ja, maak je lichaam nog meer kapot....maar ja, die misselijkheid moest weg. Ik was zo moe dat ik tijdens de veragdering van ons project op school, in het geheel niks ingebracht heb.
Vanmiddag had ik een sollicitatiegesprek voor mijn stage. Ik was aan de andere kant van de wereld, ontzettend wazig voelde ik me. Ik kreeg bijna geen woord uit mijn mond omdat ik zo moe was dat ik de zinnen niet aan elkaar kon verzinnen. En nog ben ik aangenomen! Ze hadden zo hard een stagaire nodig dat het ze volgensmij bijvoorbat al niet kon schelen wie er binnen zou komen. Nu moet ik met dementerenden werken, terwijl dat eigenlijk niet mag van school. Ja nou pech hoor, dat biecht ik gewoon niet op. Ik heb een stageplaats en ik ga echt niet nog meer verzorgingshuizen aflopen, ben blij genoeg dat ik 1 heb.
Vanmiddag ruim 2 uur geslapen, ik voel me nu wel wat beter., Lichamelijk althans, geestelijk ben ik nog een zombie.
*zucht maar eens diep*
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 30-11-2006, 18:59
Verwijderd
Yana ik ben trots op je! *knuff*

Afgevallen. Zes ons deze week. Mn moeder keek niet blij nee, maar ik moest toch glimlachen. Ik eet goed hoor, daar ligt het niet aan. Toch?
Oud 30-11-2006, 19:38
moon
Avatar van moon
moon is offline
neem het alsjeblieft terug,zeg dat je me verkeerd begrepen hebt, ik voel me nu nog slechter. Ik kan echt niks hebben op dit moment. zo depri. Was ik nou maar niet de persoon die ik ben...zo labiel. ik wil weer dood
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 30-11-2006, 20:11
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Ik wil niet meer nadenken. Ik wil nu eindelijk eens een keer rust!

kutzooi ook, het is altijd hetzelfde, ik wil het niet meer..echt niet.
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Oud 30-11-2006, 20:17
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Moon: *knuf*
Oud 30-11-2006, 20:18
Verwijderd
Kutneigingen.
Oud 30-11-2006, 20:19
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 30-11-2006 @ 21:18 :
Kutneigingen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 30-11-2006, 20:32
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MiniTokje schreef op 30-11-2006 @ 19:14 :
weet iemand toevallig of bordeline erfelijk is?
Wat zijn de oorzaken voor het ontstaan van een borderline persoonlijkheidsstoornis?
Er zijn meerdere mogelijke oorzaken voor het ontstaan van een borderline stoornis. Het ontstaan van de stoornis wordt meestal gezien als een combinatie van aanleg en omstandigheden (bio-psychosociaal model).
Bio staat voor biologisch en heeft te maken met aanleg, lichamelijke factoren, erfelijkheid. Bij de borderlinestoornis zijn impulsiviteit en emotionele instabiliteit waarschijnlijk in aanleg aanwezig.
http://www.borderlinestoornis.nl/01-borderline.htm
__________________
Oud 30-11-2006, 20:36
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Ik kom dichter bij mijn streefgewicht en dat voelt fijn. Ben alleen zo bang dat ik weer aankom Maarja, ben inmiddels ook al 15 kilo afgevallen en daar ben ik erg tevreden over
Oud 30-11-2006, 20:38
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Verdomme. Ruzie hier, keiharde ruzie. Ik wil het niet meer horen. Ze zoeken het maar uit. Weg, weg, weg!
Oud 30-11-2006, 21:11
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Citaat:
Miracle schreef op 30-11-2006 @ 21:32 :
Wat zijn de oorzaken voor het ontstaan van een borderline persoonlijkheidsstoornis?
Er zijn meerdere mogelijke oorzaken voor het ontstaan van een borderline stoornis. Het ontstaan van de stoornis wordt meestal gezien als een combinatie van aanleg en omstandigheden (bio-psychosociaal model).
Bio staat voor biologisch en heeft te maken met aanleg, lichamelijke factoren, erfelijkheid. Bij de borderlinestoornis zijn impulsiviteit en emotionele instabiliteit waarschijnlijk in aanleg aanwezig.
http://www.borderlinestoornis.nl/01-borderline.htm
Bedankt Ze dachten er eerst al aan bij mij (maar mag niet officieel gediagnosteerd worden omdat ik nog geen 18 ben) Maar nu is uit een aantal tests gebleken dat mijn oom en heeft en de psycholoog wil dus kijken of ik het toch wel kan hebben.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 30-11-2006, 22:05
Verwijderd
ik heb even een simpele uitleg nodig waarom ik moet leven, ik weet het, ik weet het allemaal, ik hoef het alleen even bevestigd te horen en dan kan ik weer doorgaan met volhouden.
ik ga mijn msnlijst maar raadplegen.
ik moet volhouden. het komt goed. positief denken
Oud 30-11-2006, 22:14
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Jeetje, ik wilde hier zoveel neerzetten, maar ik kan er doodgewoon de woorden niet voor vinden.
Ooit, ooit zal ik je kunnen vertellen hoe gelukkig je me maakt. Wat ik denk als je me aankijkt. Maar voorlopig, voorlopig kijk ik je aan met een glimlach op mijn gezicht en kan ik alleen maar hopen dat je het ziet, dat je het begrijpt.
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!

Laatst gewijzigd op 30-11-2006 om 22:17.
Oud 01-12-2006, 01:22
Verwijderd
Het is heel raar. Aan de ene kant voel ik me best goed, aan de andere kant best slecht. Bepaalde dingen zijn eng, vreselijk en afschuwelijk, maar andere dingen zijn ook weer ontzettend leuk. Morgen zie ik bijvoorbeeld een vriendin van me die ik ruim 2 maanden niet heb gezien omdat ze op reis was (ze is eventjes terug). Maar er spoken afschuwelijke gedachtes door mijn hoofd en ik ben bang dat alles wat is gebeurd toch diepere sporen achtergelaten heeft. En ik ben bang dat alles verkeerd loopt.. Overal maak ik me zorgen om... pff en dat is zoo vermoeiend!
Oud 01-12-2006, 07:56
Verwijderd
Pffffff....

MOE

Voel me zo gestresst, ben zo bang dat ik het allemaal niet red dat ik het liefst nu maar afhaak.
Ben blij dat het bijna weekend is .
Oud 01-12-2006, 10:44
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Fuck Dom.
En ik denk nog steeds/alweer teveel na.
Het leven is raar en de wereld bizar.

klote gedachten, klote herinneringen, kutwereld, denken dat ik het niet wil is zinloos maar toch doe ik het .
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Oud 01-12-2006, 10:58
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
gister sinterklaas gevierd.. ouderweds met iedereen bij elkaar
was moeilijk, ik heb wel gelachten hoor, en deed druk en mijn ding maar ik voel(de) niets
t was moeilijk iedereen weer samen te zien en weten dat ik maandag weer een andere weg insla
weer het diepe inga en hopend niet te verdrinken maar iets van binnen zegt me dat dat wel gaat gebeuren.

kreeg gister nog een boekje waar ze allemaal wat in hadden geschreven over trots zijn op mij en succes wensen enzo
vertrouwen, iedereen heeft er vertrouwen in dat het lukken gaat behalve ik..

nu maar mijn spullen in gaan pakken.. nog 3 dagen voor vertrek
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 01-12-2006, 11:16
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
ik voel me ziek, alleen en depri. joy.. dacht dat het beter met me ging

en vannacht echt heel naar gedroomd.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 01-12-2006, 12:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
pepernoten aanval
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 01-12-2006, 13:00
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
AUWWWWWWWWWWWWWWW

Fuck.



Doorademen, jeuk en pijn laten voor wat het is en concentreren op belangrijkere dingen...

En eten, ach. Dat doen we later wel weer
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 01-12-2006, 13:10
Verwijderd
alles is zo gek en verwarrend. ik wil dat alles stopt en ik moet zelf veranderen en het oplossen maar ik ben zo bang dat ik dat helemaal niet kan.
Oud 01-12-2006, 13:19
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Laat me maar gaan ver van hier, ver van waar ik altijd geweest ben, ver weg van alles dat vertrouwd is maar niet meer klopt. Het maakt allemaal toch niet meer uit.
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Oud 01-12-2006, 13:20
Verwijderd
Knoop min of meer doorgehakt: ik ga weer terug in Deventer wonen. eng, ben bang dat ik de verkeerde beslissing maak, maar denk ook dat het wel beter is.

nu hopen dat ik onder de 2 maand opzegtermijn uit kan komen.
Oud 01-12-2006, 13:25
bladertje
Avatar van bladertje
bladertje is offline
Citaat:
Ave schreef op 01-12-2006 @ 14:20 :
Knoop min of meer doorgehakt: ik ga weer terug in Deventer wonen. eng, ben bang dat ik de verkeerde beslissing maak, maar denk ook dat het wel beter is.

nu hopen dat ik onder de 2 maand opzegtermijn uit kan komen.
He, waarom ? Jij woont toch ook op kamers in Utrecht?

Ik heb er ook over nagedacht om terug te verhuizen, vandaar de vraag
Oud 01-12-2006, 13:27
Mariekje*
Mariekje* is offline
Leuke behangetjes, mooie vloeren... Oh ja, zucht.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 01-12-2006, 13:40
Verwijderd
Citaat:
bladertje schreef op 01-12-2006 @ 14:25 :
He, waarom ? Jij woont toch ook op kamers in Utrecht?

Ik heb er ook over nagedacht om terug te verhuizen, vandaar de vraag
omdat ik het mis. Mn familie woont hier, mn vriend, vriendinnen. Ik voel me hier thuis en wil hier ook graag een eigen plekje. mensen met wie ik omga in utrecht wonen daar niet en zie ik vooral op de universiteit.

Daarnaast vind ik het wel fijn om mn vriend veel te zien, maar nu zit ik altijd bij hem thuis en dat vind ik minder. En als ik wel bij hem wil slapen maar 's avonds iets anders wil doen kan dat dan ook gewoon.

Waarom heb jij er over nagedacht? en niet gedaan dus?
Oud 01-12-2006, 14:15
bladertje
Avatar van bladertje
bladertje is offline
Ik had vooral veel moeite met het op mezelf wonen, maar daar ligt het bij jou dus niet aan , want ik neem aan dat je dat dus in Deventer ook weer gaat doen. Ik voelde me bij nader inzien een beetje te jong en er kwam ineens zoveel op me af. Maar ik raak nu wel steeds meer gewend, al gaat het langzaam.
Bij mij scheelt het wel dat veel mensen al op kamers wonen, zo zit je niet de hele tijd aan je eigen kamer vast. En mn vriend woont ook in Utrecht op kamers, ook fijn, al is het ook moeilijk om niet téveel bij hem te zijn .

Is het trouwens wel te doen wat betreft reistijd, Deventer-Utrecht? En woont er van je studie nog niemand in de stad zelf?
Oud 01-12-2006, 14:18
Verwijderd
Citaat:
bladertje schreef op 01-12-2006 @ 15:15 :
Ik had vooral veel moeite met het op mezelf wonen, maar daar ligt het bij jou dus niet aan , want ik neem aan dat je dat dus in Deventer ook weer gaat doen. Ik voelde me bij nader inzien een beetje te jong en er kwam ineens zoveel op me af. Maar ik raak nu wel steeds meer gewend, al gaat het langzaam.
Bij mij scheelt het wel dat veel mensen al op kamers wonen, zo zit je niet de hele tijd aan je eigen kamer vast. En mn vriend woont ook in Utrecht op kamers, ook fijn, al is het ook moeilijk om niet téveel bij hem te zijn .

Is het trouwens wel te doen wat betreft reistijd, Deventer-Utrecht? En woont er van je studie nog niemand in de stad zelf?
wel wat mensen in de stad zelf, maar vrij weinig. de mensen met wie ik wel omga iig niet.
Utrecht deventer is een uurtje, en dat vind ik niet zo erg.

maar goed, nu ik de knoop heb doorgehakt wil ik eigenlijk wel zo snel mogelijk, maar ik heb 2 maanden opzegtermijn en ik hoop dat ik daar onder uit kan komen (nog steeds = al 3 maand geen internet terwijl dat wel in het contract staat..)
Oud 01-12-2006, 14:39
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Yeah! (a0
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.