Oud 22-05-2011, 18:38
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Goedenavond! Ik ben bezig met een PO voor natuurkunde waarbij je moet modelleren in coach, het gaat over een schansspringer. Ik denk een aardig model te hebben voor het eerste deel (de afdaling) maar als ik hem wil laten lopen zegt ie 'Toekenning verwacht' en springt de cursor naar de regel met 'y = afzethoogte sprong'. Wat moet ik dan doen? Het model staat in de spoiler, de startwaardes boven de streep, daaronder het model zelf. Heel erg bedankt voor het antwoorden!

Spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2011, 19:43
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Oh ik heb het al sorry!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 19:59
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Maar ik loop weer vast: het gaat dus over een schansspringer die van een helling gaat, hoe laat ik dan zijn daling naarmate de tijd vordert zien?

Ik heb nu

dh := 0,5*a*t^2
h := h - dh

Klopt dat? Ik twijfel of ik de juiste formule heb (x = 1/2 * a * t^2) want het is geen vrije val maar een helling, en of t niet dt moet zijn. Weet iemand het misschien? Thanks!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 20:12
Siron
Siron is offline
Citaat:
Maar ik loop weer vast: het gaat dus over een schansspringer die van een helling gaat, hoe laat ik dan zijn daling naarmate de tijd vordert zien?

Ik heb nu

dh := 0,5*a*t^2
h := h - dh

Klopt dat? Ik twijfel of ik de juiste formule heb (x = 1/2 * a * t^2) want het is geen vrije val maar een helling, en of t niet dt moet zijn. Weet iemand het misschien? Thanks!
Wat is er allemaal gegeven? Heeft de schansspringer een constante snelheid? Of een zekere versnelling? ...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 20:31
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Oh hij begint zonder snelheid, en dan krijgt hij denk ik door de zwaartekracht een vaart naar beneden. Ik heb nu alle krachten die op hem werken uitgerekend, en de resulterende kracht Fres, en dan omdat Fres = m*a heb ik a = Fres/m. Maar zijn versnelling verandert volgens het model.

Oh en nog iets: is het niet raar dat Fwlucht uiteindelijk wel iets van 300N wordt?

Laatst gewijzigd op 22-05-2011 om 20:36.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 22:59
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Niet als je versnelling steeds groter wordt, want daar ligt denk ik het probleem. Heb je gekeken hoe je krachten werken? Dus of die tegen je schansspringer werken of ervoor? Want volgens mij zie ik een minnetje waar een plusje hoort te staan bij Fres, maar ik weet het allemaal ook niet zo zeker. En je hebt natuurlijk een verplaatsing in de x-richting en in de y-richting, die heb je wel nodig als de hoek alfa verandert (in jouw model niet, hoort dat zo?).
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 13:23
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik heb hem helemaal gewijzigd, ik had het volgens mij helemaal verkeerd begrepen. Dat model hierboven was idd nogal slecht. Ik heb gisteravond een betere gemaakt, en nu goed, en ter controle even naar de docent gemaild. Volgens mij is het ok nu. Deze mag wel dicht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.