Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2013
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2013, 22:24
kramerseha
kramerseha is offline
Wanneer je een keuze vak wilt laten vallen,
kan dat dan alleen het vak uit het vrije deel zijn?

Of kun je ook je profielkeuze vak laten vallen,
en het vak in je vrije deel er voor in de plaats doen?

Kan er niet echt een duidelijk antwoord op vinden.
Iemand ervaring mee?
Advertentie
Oud 30-05-2013, 22:29
Verwijderd
Om te kunnen slagen in een bepaald profiel zul je alle profieldeelvakken opgevuld moeten hebben. Deze vakken kun je dus in principe niet laten vallen, dat kan alleen maar met extra vakken in het vrije deel.

Wat wel kan is als je in je profieldeel een keuze moet maken tussen bv. aardrijkskunde en natuurkunde en je kiest de een in het profieldeel en de andere als extra vak, dan kun je deze gewoon 'omwisselen'. Een van die twee zou je dus kunnen laten vallen. Let wel op dat dit alleen voor extra vakken geldt, je zult namelijk wel het minimum aantal vakken moeten hebben.

Voor informatie die specifiek op jou gericht is zul je even je decaan moeten vragen. Hij zal je zeker kunnen helpen.
Oud 30-05-2013, 22:41
kramerseha
kramerseha is offline
Oké, bedankt!
De kans dat ik zou zakken op het keuzevak (die ik uiteindelijk toch niet voor mijn vervolgopleiding nodig heb) was erg groot. Zou zonde zijn geweest, nu is wél slagen iig realistischer geworden.
Oud 31-05-2013, 16:52
Starbucks-
Starbucks- is offline
Niet vergeten dat je in het geval van VWO 8 vakken moet blijven hebben nadat je dat ene vak hebt laten vallen.

Vorig jaar genoeg leerlingen gezien die zakten door een keuzevak als economie en toen mooi dachten "ik laat het gewoon vallen, tis een keuzevak". Maar ze werden onaangenaam verrast doordat je hoe dan ook aan 8 vakken moet komen.
Oud 01-06-2013, 08:02
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
^ eh? moet je niet een aantal uren maken? Volgensmij was er bij destijds iemand die telefoon kreeg: je bent gezakt, een onvoldoende teveel. Waarop hij zei: maar, 1 is dat vak, die heb ik extra, als ik die niet zou hebben heb ik een onvoldoende minder. Docent: ja klopt. Leerling: kan ik die nog laten vallen? Docent: in jou geval wel. Leerling: dan wil ik dat bij deze graag doen. Docent: okay, nou, gefeliciteerd dan.

Opzich raar, hij heeft altijd meer kennis van iets dan een andere leerling (lets face it, een 5 is beter dan het vak niet gevolgd te hebben), maar nu ziet hij het niet terug op zijn cijferlijst Ze zouden eigenlijk moeten zeggen: je moet minimaal X voldoendes hebben ipv max zoveel onvoldoendes. Hehe.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze
Papaya
6 27-11-2011 20:25
Studeren Profiel kiezen
Emma2812
16 21-01-2009 08:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.