Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2003, 18:07
Verwijderd
Soms als ik m'n hoofd draai, maar soms ook als ik niks 'geks' doe, dan knakt er rechts achterin m'n hoofd iets, vervolgens doet het pijn en wordt het een soort van 'warm'. Alsof er een knoop uit elkaar schiet ofzo. Ik heb dit al jaren, soms heb ik er vaker last van dan andere keren.

Ik ben er al eens mee naar de dokter geweest, hij zei dat het waarschijnlijk te maken had met een verkeerde houding ofzo. Ik geloof dat ik hem wel geloof. Maar ik vraag me af of iemand het herkent en/of weet wat het kan zijn. (Enge verhalen mag je houden, die kan ik zelf ook wel verzinnen. (Serieus mag natuurlijk wel. ))
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 18:11
poesiefox
poesiefox is offline
Laat je maar eens doorverwijzen naar een goede orthomanuele arts. Dat is geen kraker en ook geen chiropractor, maar een dokter. Die kan zien en voelen of je bovenste nekwervel en je achterhoofd scheef op elkaar staan, en zet hem dan weer voorzichtig recht.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 18:32
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
bij mij knakt het ook vaak in mijn nek als ik het draai. Eigenlijk alleen snachts als ik erop lig, maar dan wel elke keer als ik mijn hoofd draai. Alleen het doet geen pijn... Dat lijkt me ook niet echt gezond :/
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:41
Verwijderd
Oeh, ik ken het, heb ik ook soms... als ik bv iets boven uit de kast wil pakken en er maar net bij kan, dan knakt er iets en schiet er een heel onbeschrijflijke pijn door m'n nek... Verkeerde houding dus, zeker weten... Ik heb het ook wanneer ik heel plotseling omkijken...
Als je het zonder reden hebt (je zit gewoon en knak *auw*) dan natuurlijk even goed met de dokter praten, kan makkelijk zijn dat, zoals poesiefox zegt, je bovenste nekwervel en achterhoofd niet goed op elkaar staan. Schijn vrij veel voor te komen. Ze denken volgens mij ook dat baby's zoiets kunnen hebben, sommige baby's die veel huilen gaan dan naar een chiropractor ('bottenkraker') en binnen no-time is alles in orde. Voor volwassenen geldt dat ook.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:55
Verwijderd
Het voelt anders dan een knak van botten, dat heb ik ook wel eens in m'n nek of in m'n pols of waar dan ook. Dit voelt echt alsof er een knoop uit elkaar getrokken wordt ('t zit ook meer boven in m'n hoofd dan bij m'n nek - achterop het 'rechte' stuk, zeg maar).
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2003 @ 21:55:
Het voelt anders dan een knak van botten, dat heb ik ook wel eens in m'n nek of in m'n pols of waar dan ook. Dit voelt echt alsof er een knoop uit elkaar getrokken wordt ('t zit ook meer boven in m'n hoofd dan bij m'n nek - achterop het 'rechte' stuk, zeg maar).
't Is een rotgevoel he? Ik ken het... dat kan nog steeds komen door een verkeerde houding of door een verkeerde stand van je bovenste nekwervel, dan blokkeert hij af en toe iets en dat voel je dan.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 16-07-2003 @ 21:58:
't Is een rotgevoel he? Ik ken het... dat kan nog steeds komen door een verkeerde houding of door een verkeerde stand van je bovenste nekwervel, dan blokkeert hij af en toe iets en dat voel je dan.
Hmm, zo iets bedoelde m'n huisarts, denk ik, ook. Maar goed, wat kan je d'r aan doen, behalve je hoofd niet meer bewegen (en zelfs dan)? (Ja, nog een keer naar m'n huisarts gaan en me laten door verwijzen naar zo iets als wat poesiefox noemde...'k zal d'r eens over nadenken.)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:01
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
ik heb soms wel eens dat ik m'n hoofd op een bepaalde manier omdraai en dat het dan net lijkt of ik m'n nek verdraai. Dat gloeit dan op en doet even ontzettend zeer. Bedoel je dat?
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:02
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2003 @ 22:00:
Hmm, zo iets bedoelde m'n huisarts, denk ik, ook. Maar goed, wat kan je d'r aan doen, behalve je hoofd niet meer bewegen (en zelfs dan)? (Ja, nog een keer naar m'n huisarts gaan en me laten door verwijzen naar zo iets als wat poesiefox noemde...'k zal d'r eens over nadenken.)
Misschien moet je je huisarts eens vragen naar een passende therapie.
Ik heb zelf mensendieck therapie gehad en dat is me erg goed bevallen en heb nu nergens meer last van.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 16-07-2003 @ 22:01:
ik heb soms wel eens dat ik m'n hoofd op een bepaalde manier omdraai en dat het dan net lijkt of ik m'n nek verdraai. Dat gloeit dan op en doet even ontzettend zeer. Bedoel je dat?
Nee, 't is niet echt verdraaien...'t is net of er boven in m'n hoofd iets in de knoop zit, wat er dan uitschiet en dat er dan opeens weer (veel) bloed stroomt oid, waardoor het heel zeer doet en rond die plek heel warm wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:08
Sweet Serenity
Avatar van Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
heb ik ook soms. Ik heb de indruk dat het gebeurt wanneer ik of een te bruuske beweging maak of na een lange tijd van houding verander...
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." - Einstein. Fantasie is belangrijker dan kennis.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:29
Verwijderd
Ik heb het ook wel eens gehad, nu ik er zo over nadenk heb ik het al een hele tijd niet meer gehad.

Je maakt dan een verkeerde beweging met je hoofd waardoor het idd lijkt alsof er iets verkeerd schiet. Alleen bij mij trok de pijn na een tijdje (vrij snel) weer weg.

Als je het vaak hebt en de pijn niet snel wegtrekt dan moet je mss toch nog maar eens naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 16-07-2003 @ 22:29:
Ik heb het ook wel eens gehad, nu ik er zo over nadenk heb ik het al een hele tijd niet meer gehad.

Je maakt dan een verkeerde beweging met je hoofd waardoor het idd lijkt alsof er iets verkeerd schiet. Alleen bij mij trok de pijn na een tijdje (vrij snel) weer weg.

Als je het vaak hebt en de pijn niet snel wegtrekt dan moet je mss toch nog maar eens naar de dokter.
Ik kan dan meestal een tijdje niets meer (zeker tien minuten) en moet echt stil zitten... Ik heb het maar heeel soms, maar 't is toch verrot.. Als je het echt vaak hebt en ook heel erg, dan moet je er echt iets aan laten doen... masseren kan misschien helpen
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:41
Mindfields
Mindfields is offline
Is dat niet je kaak?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 00:25
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Parallel schreef op 16-07-2003 @ 22:41:
Is dat niet je kaak?
Nee, ik heb het ook wel 'es, volgens mij niks bijzonders (spier of wervel die verschuift ofzo, ik heb het gevoel dat het een spier is), maar het is niet je kaak.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 07:29
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Ik heb het ook. Vooral als ik veel gelopen heb die dag. Ik heb er niet zo'n last van.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 11:42
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Is meestal zo als je lang in dezelfde houding zit en plotseling of een ongewone beweging maakt. Het voelt meestal raar en warm aan. Maar als het goed is, is het toch ook weer snel voorbij? Volgens mij is het niks ernstig, behalve als je het iedere dag heb
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 19:27
LinkinFre@k
LinkinFre@k is offline
heb ik ook wel es
__________________
life sucks then you die... :) oja Fuck Authority
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 19:33
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
dat heb ik ook wel eens, echt raar, vervelend ook. Geen last van verder, maar toch.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:06
Rocksaan
Rocksaan is offline
heb ik ook vrij regelmatig, volgensmij verrek ik dan een spier in mn nek en dat doet dan echt echt intens pijn en dan wordt het heel erg warm en dan gaat het wel weer weg,
anyway onzinpost, want ik heb er ook geen oplossing voor
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:26
Firestone
Avatar van Firestone
Firestone is offline
ik kan mn elleboog knakken.. ook hoorbaar voor andere mensen maar ik voel er niks van..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 07:55
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 17-07-2003 @ 12:42:
Is meestal zo als je lang in dezelfde houding zit en plotseling of een ongewone beweging maakt. Het voelt meestal raar en warm aan. Maar als het goed is, is het toch ook weer snel voorbij? Volgens mij is het niks ernstig, behalve als je het iedere dag heb
Mwah, ik houd er soms wel een minuut of tien last van, toch niet echt lekker (het doet over het algemeen verdomd veel pijn). Ik hoef er ook niet lang voor in dezelfde houding te zitten of heel plotseling of heel ongewoon een beweging te maken.

Citaat:
Firestone schreef:
ik kan mn elleboog knakken.. ook hoorbaar voor andere mensen maar ik voel er niks van..
Dat is heel ander knakken, dat kan ik ook met m'n polsen (doet ook wel pijn), maar dat is dus heel anders en veel minder pijnlijk ed (bij mij iig).
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 10:56
regardless
Avatar van regardless
regardless is offline
ik heb niet de hele topic gelezen
maar ik heb PRECIES hetzelfde.
ik herken het helemaal
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 10:58
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Dat heb ik bij mijn linker sleutelbeen.. Schrik me elke keer weer helemaal lam en is behoorlijk irritant..

Ik denk persoonlijk dat er een zenuw klem kom te zitten die dan plots losschiet dan al niet door een beweging..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 16:37
one-monkee
Avatar van one-monkee
one-monkee is offline
Heb ik ook heel erg last van.... ook al een topic over geopend, alleen wat andere woorden gebruikt waardoor je die waarschijnlijk niet heb kunnen vinden..

linkje: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=505248
__________________
-hubba hubba hubba-
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 00:11
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 16-07-2003 @ 19:11:
Laat je maar eens doorverwijzen naar een goede orthomanuele arts. Dat is geen kraker en ook geen chiropractor, maar een dokter. Die kan zien en voelen of je bovenste nekwervel en je achterhoofd scheef op elkaar staan, en zet hem dan weer voorzichtig recht.
Wist je trouwens dat dat 'kraken' en chiropractie vét ongezond is?
Was laatst een vrij lange documentaire op discovery-channel over. Schijnt nogal placebo te werken.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 23:15
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2003 @ 19:07:
Soms als ik m'n hoofd draai, maar soms ook als ik niks 'geks' doe, dan knakt er rechts achterin m'n hoofd iets, vervolgens doet het pijn en wordt het een soort van 'warm'. Alsof er een knoop uit elkaar schiet ofzo. Ik heb dit al jaren, soms heb ik er vaker last van dan andere keren.

Ik ben er al eens mee naar de dokter geweest, hij zei dat het waarschijnlijk te maken had met een verkeerde houding ofzo. Ik geloof dat ik hem wel geloof. Maar ik vraag me af of iemand het herkent en/of weet wat het kan zijn. (Enge verhalen mag je houden, die kan ik zelf ook wel verzinnen. (Serieus mag natuurlijk wel. ))
ja! precies... dat heb ik ook vaak
en je beschrijft het gevoel precies goed. en dan krijg je echt zo'n scheut. de pijn houd aan en word dan wel minder.
het is echt heel pijnlijk. maja, nix aan te doen denk

afradertje: headbangen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 00:56
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Heel soms, als ik m'n nek erg plotseling draai lijkt het wel alsof ik iets breek en of en een dosis warm bloed richting de linkerkant van m'n hersenen.

Ik vraag me af wat het is. Ergens vind ik het heerlijk.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Verwarrend..
Hug_The_Hippo
42 19-12-2006 13:32
Lichaam & Gezondheid Knakkende enkels
Wammus
19 01-10-2005 17:32
Lichaam & Gezondheid Een 'knak' in je hoofd
Verwijderd
18 31-07-2005 17:05
Verhalen & Gedichten Experimenteel.
Orchid
17 11-12-2003 12:04
Lichaam & Gezondheid geknak in mijn nek...
Deliveran©e
18 12-10-2002 20:56
Verhalen & Gedichten Ik had inspiratie: 5 gedichten
Verwijderd
6 21-02-2002 13:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.