Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2004, 14:09
magicflower
Avatar van magicflower
magicflower is offline
Hey,

Zoals jullie in mn andere topic ben ik op zoek naar psychologische hulp voor verschillende dingen.

Ik heb het er net met de huisdokter over gehad en ik moet hem vanavond terugbellen. Hij gaat me een adres bezorgen van een praktijk waar verschillende psychs zitten. "die mensen moet je dan maar is bellen, die zullen je wel verderhelpen."

Ik weet dat er over dit soort dingen wss al veel topics geweest zijn maar ik vind het gewoon al doodeng om zo'n gesprek aan te gaan. Ik weet wel ongeveer wat ik allemaal wil zeggen enzo maar ben bang om dicht te klappen. Ik heb nog nooit uit mezelf psychologische hulp gevraagd. Tegelijk is dat dus al iets waar ik aan wil gaan werken: angst voor nieuwe dingen.

Is er iemand die me btje moed kan inspreken? Het idee al jaagt me angst aan

Ik voel me een gigantische aanstelster maar moest het ff kwijt.

Lieve groetjes Magicflower
__________________
soms moet je je ogen sluiten om dingen te kunnen zien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2004, 14:16
Verwijderd
Het is al goed van je dat je het toch gaat proberen om met iemand te praten over je dingen.

Ik denk dat het je stukken beter zal doen als je met iemand gaat praten over zulke dingen, vooral met proffesionale mensen op dat gebied, zij kunnen er meestal wel een verklaring voor geven.

((Ik neem aan dat je ook al eens met vrienden hebt gepraat over je dingen waarmee zit enzo))

Als je er gewoon dan bij denkt dat die psychiater(eng woord trouwens) een van je beste vrienden is, dan zal het waarschijnlijk wel goed komen.

Gewoon met een ontspannen gevoel der opaf gaan, nergens aan denken, gewoon praten ((klinkt makkelijker gezegd dan gedaan))

**ik weet niet of het heeft geholpen**

Heel veel succes en sterkte, ik sta volledig achter je ((ook al ken ik je niet)).SUCCES!!!

Greetings.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 14:34
bloed
Avatar van bloed
bloed is offline
je moet niet bang zijn, nee. doe het gewoon.
en als je het niet kan, dan stel de gesprek een beetje uit om een beeetje uit te rusten!!

sterkte!!
__________________
Nooit opgeven!!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:01
magicflower
Avatar van magicflower
magicflower is offline
Citaat:
NegativeFreak schreef op 26-01-2004 @ 15:16:
Het is al goed van je dat je het toch gaat proberen om met iemand te praten over je dingen.

Ik denk dat het je stukken beter zal doen als je met iemand gaat praten over zulke dingen, vooral met proffesionale mensen op dat gebied, zij kunnen er meestal wel een verklaring voor geven.

((Ik neem aan dat je ook al eens met vrienden hebt gepraat over je dingen waarmee zit enzo))

Ik heb er natuurlijk met mijn vrienden al over gesproken maar zij kunnen me natuurlijk niet van mijn angsten af helpen. Ik weet overigens wel waar mijn angsten vandaan komen. Ik wil er gewoon voor een stuk van af geraken en er mee om kunnen gaan. Ik wil niet iedere x als ik iets niet zie zitten down worden, mezelf opvreten en thuisblijven van school. Ik weet ook wel dat ik dat voor een stuk zelf moet doen, maar zo'n psych kan me daar hopelijk wel bij helpen. Die heeft daar normaalgesproken ervaring genoeg mee met die dingen.

Gister ging het ff fout. ....Ik heb voor de 2de x in heel mn leven iets gedaan waar ik nu de gevolgen nog van zie. (de goeie verstaander heeft maar 2 letters nodig om te snappen wat ik bedoel).

Ik zag het niet meer zitten.....Nu vraag ik me af hoe ik in godsnaam ooit zoiets in mn kop heb gehaald, kan er niet bij......ben nu weer nuchter in mn denken en geen haar op mn hoofd dat het nog is wil doen. Maar 1 ding: nu weet ik wel hoe het voelt en dat je soms gewoon ni anders kan.
__________________
soms moet je je ogen sluiten om dingen te kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Gister ging het ff fout. ....Ik heb voor de 2de x in heel mn leven iets gedaan waar ik nu de gevolgen nog van zie. (de goeie verstaander heeft maar 2 letters nodig om te snappen wat ik bedoel).
Dat is zeker niet best als je daar weer mee bezig gaat, daar moet je echt mee stoppen. (is heel moeilijk dat weet ik)

Citaat:
Ik wil niet iedere x als ik iets niet zie zitten down worden, mezelf opvreten en thuisblijven van school.
Ga dan gewoon naar school, dan zie je je vrienden etc..kun je weer lol met ze hebben en dan vergeet je de andere dingen.

Citaat:
Ik heb er natuurlijk met mijn vrienden al over gesproken maar zij kunnen me natuurlijk niet van mijn angsten af helpen.
Waarom zouden zei je er niet vanaf kunnen helpen??**men hoeft geen psych te zijn om je te kunnen helpen** (ik weet niet wat je angsten zijn) maar ze kunnen je altijd "proberen" helpen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:30
magicflower
Avatar van magicflower
magicflower is offline
Citaat:
NegativeFreak schreef op 26-01-2004 @ 16:12:
Dat is zeker niet best als je daar weer mee bezig gaat, daar moet je echt mee stoppen. (is heel moeilijk dat weet ik)


Ga dan gewoon naar school, dan zie je je vrienden etc..kun je weer lol met ze hebben en dan vergeet je de andere dingen.


Waarom zouden zei je er niet vanaf kunnen helpen??**men hoeft geen psych te zijn om je te kunnen helpen** (ik weet niet wat je angsten zijn) maar ze kunnen je altijd "proberen" helpen
Citaat:
NegativeFreak schreef op 26-01-2004 @ 16:12:
Dat is zeker niet best als je daar weer mee bezig gaat, daar moet je echt mee stoppen. (is heel moeilijk dat weet ik)


Ga dan gewoon naar school, dan zie je je vrienden etc..kun je weer lol met ze hebben en dan vergeet je de andere dingen.


Waarom zouden zei je er niet vanaf kunnen helpen??**men hoeft geen psych te zijn om je te kunnen helpen** (ik weet niet wat je angsten zijn) maar ze kunnen je altijd "proberen" helpen
1) Ik heb het nog maar 2 x gedaan en all1 ask echt down was. Tis dus nog geen gewoonte geworden gelukkig. Trouwens ik blijf voorzichtig, zorg dat het niet gevaarlijk word.

2) Op school ligt een deel van mijn probleem dus dat maakt het moeilijker als ik ga. Dan word ik er bijna constant mee geconfronteerd.

3) Die meisjes zijn er voor me, zijn heel lief voor me maar hebben ook hun eigen problemen. Ik weet dat ik altijd bij ze terecht kan voor een luisterend oor. Ik ben blij dat ik die meisjes heb en ben ze ontzettend dankbaar. zonder hen was ik nu niks waard. Maar me echt helpen kunnen ze niet denk ik. Sociale angst + faalangst + onzekerheid + probs in mn klas los ik niet enkel en all1 op met luisterende oren lijkt me.

en btw bedankt om te zeggen dat je 8er me staat. Ook al ken ik je niet, het deed mij iets. .....Ik hoop op jouw steun en die van sommige anderen hier op psych kan rekenen want ik ga het nodig hebben.
__________________
soms moet je je ogen sluiten om dingen te kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
1) Ik heb het nog maar 2 x gedaan en all1 ask echt down was. Tis dus nog geen gewoonte geworden gelukkig. Trouwens ik blijf voorzichtig, zorg dat het niet gevaarlijk word.
Gelukkig dat je voorzichtig blijft..Blijf dat ook maar doen.


Citaat:
2) Op school ligt een deel van mijn probleem dus dat maakt het moeilijker als ik ga. Dan word ik er bijna constant mee geconfronteerd.
hmmm kijk dat wist ik nou niet, als ik het wel had geweten dan had ik dat niet geantwoord. Tja dan zit er niets anders op dan thuis te blijven (ookal lost dat niets op).

Citaat:
Sociale angst + faalangst + onzekerheid + probs in mn klas
Sociale angst: Ben je dan ook verlegen ofzo of wil je gewoon niets van andere weten ( je hoeft het niet zo op het forum te vertellen PM'en mag altijd en niemand komt het te weten).

Onzekerheid: Daar hebben veel mensen waarschijnlijk last van. Ik weet niet hoe erg het is, maar je bent iig niet de enigste **kweet niet of dat positief overkomt**

Probs in mn klas: Tja, is het alleen pesten of zijn het totaal andere dingen?

Sorry dat ik zoveel vragen stel, je bent natuurlijk niet verplicht om te antwoorden ofzo, probeer alleen zoals een psychiater zou doen, iets te analyseren, ben zelf natuurlijk geen psych maar toch...Ik snap natuurlijk ook als je zegt van " Ik wil helemaal geen praat persoon...rot toch op.." dat zijn natuurlijk je eigen dingen.

Citaat:
en btw bedankt om te zeggen dat je 8er me staat. Ook al ken ik je niet, het deed mij iets.
Dat is mooi om te horen.....
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:13
Carlie
Carlie is offline
Hej Magicflower,

Ik snap je wel. Ik heb t ook allemaal gehad. Toen ik moest bellen kon ik bijna niet meer praten van de zenuwen. De hele dag dacht ik er al aan dat ik die middag moest gaan bellen en aan de telefoon had ik echt zo'n piepstemmetje! Toen afspraak gemaakt, toen ik er heen moest was ik natuurlijk nog veel zenuwachtiger!
maar uiteindelijk viel alles reuze mee!

Je moet maar denken, die mensen zijn er om je te helpen. Iedereen die voor het eerst komt is bang, de ene iets meer dan de andere. Maar die mensen zijn psychologen, ook die angsten begrijpen ze en hebben ze voor gestudeerd. Het maakt niet uit hoe je je gedraagd, of je zit te trillen of of je gelijk heel open bent. Het gaat om dat ze je kunnen helpen!!

Ik weet het, achteraf gezien ljikt het allemaal zo makkelijk en dat vond ik ook toen ik er nog allemaal aan moest beginnen, maar geloof me het gaat je lukken!! Het lukt namelijk iedereen en de manier waarop maakt neit uit!!

Liefs,
Carlie
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 07:33
magicflower
Avatar van magicflower
magicflower is offline
Hey Carlie,

Bedankt voor je verhaal.

Citaat:
Carlie schreef op 27-01-2004 @ 21:13:
Het lukt namelijk iedereen en de manier waarop maakt neit uit!!
Liefs,
Carlie
Mij is het ook gelukt.
Ik heb gister emotioneel een zware dag gehad en daardoor besloten toch maar te bellen. Na paar x diep ademhalen heb ik gewoon de nr. ingetoetst en de tel. laten overgaan.
Ik heb de mevrouw aan de andere kant van de lijn verteld dat ik d8 dat ze me allerlei persoonlijke vragen zou gaan stellen en me daarom ff had afgezonderd op mn kamer. Maar die vragen zijn dus niet gekomen
Ze was me voor toen ik zei dak geen ervaring had met die dingen. Zij direct zo:"En je bent btje zenuwachtig ook wss?" ....Ik was gerustgesteld op da moment.

Anyway, tss dit en de loop van volgende week gaat er iemand naar mn thuis bellen om een afspraak te regelen.
Ik ben er enorm blij om

Groetjes Magicflower
__________________
soms moet je je ogen sluiten om dingen te kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 07:54
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Wat goed van je dat je toch gebeld hebt Weet hoe moeilijk het is, mijn stem sloeg over, ik trilde van alle kanten. Hoop dat je er veel aan hebt, mij heeft het echt geholpen, en ik denk altijd maar: waar een wil is, is een weg. Jij komt er wel. Sterkte! MH
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 09:27
magicflower
Avatar van magicflower
magicflower is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 29-01-2004 @ 08:54:
Wat goed van je dat je toch gebeld hebt Weet hoe moeilijk het is, mijn stem sloeg over, ik trilde van alle kanten. Hoop dat je er veel aan hebt, mij heeft het echt geholpen, en ik denk altijd maar: waar een wil is, is een weg. Jij komt er wel. Sterkte! MH
Of die uitdrukking klopt durf ik te betwijfelen. Maar 1 ding is zeker: ook al zit ik nu vandaag weer is thuis, hier uitgeraken zal ik echt wel.

thx voor jullie steun, heb er echt veel aan
__________________
soms moet je je ogen sluiten om dingen te kunnen zien
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Op zoek naar de perfecte film.
Sorry.x
29 11-01-2010 10:38
Drugs & Alcohol Dringend op zoek/Hulp nodig!
StudentNHTV
2 09-11-2008 00:53
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #48
moon
487 24-01-2006 19:11
Psychologie Hulp.
Verwijderd
16 09-11-2003 08:49
Psychologie waar kun je goeie hulp vinden
light fighter
13 30-10-2003 18:53
Software & Hardware [Webdesign] Kleurcodes ed. gezocht
Tovenaar
9 31-08-2002 23:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.