Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 14:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-01-2004 @ 13:40:
wow! wat goed!!
dat had ik ook moeten doen (zie mijn verhaaltje...)
Misschien hadden ze die man niet eens gevonden? Ik zou jezelf er niks meer van verwijten.

Ontopic:
Praat met haar en help haar met dingen die nodig zijn. Misschien wil ze aangifte doen of er met iemand anders over praten. Daarbij kun jij haar helpen.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2004, 16:20
neteke
neteke is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-01-2004 @ 13:40:
wow! wat goed!!
dat had ik ook moeten doen (zie mijn verhaaltje...)
Ik wou helemaal niet verwijtend of kwetsend overkomen ofzo, als dat zo lijkt echt waar dan sorry !!!!
Weet je, ik heb eerlijk gezegd dikwijls gedacht van "Damn waar ben ik mee bezig had ik nu maar gezwegen enzo." Maar achteraf bezien ben ik blij dat ik het heb gedaan.Ookal was dat echt niet makkelijk om alles te vertellen telkens en telkens weer. En ik begrijp maar al te best dat je dat niet hebt gedaan, wees maar zeker ik had mega schrik. Dat voorval bij mij is nu geleden van halfweg Mei en nog is heel die procedure bezig en gemakkelijk is het niet dat geef ik toe!!!

Jij (fantôme) zegt dat had ik ook moeten doen. Wel neen niemand vraagt er in de eerste plaats om dat men aangerand wordt waarom zou iemand je dan verplichten om alles aan te moeten geven?...
Ik wil alleen maar zeggen iedereen moet doen wat hij het beste vind, trouwens als ik goed begrijp was je toen nog maar 11jaar. Een kind van 11jaar begrijpt erop dat moment nog minder van dan ik nu , denk ik. Want ik heb het al moeilijk om al de zaken die er mee te maken hebben (bv. de juridische zaken) te begrijpen en ik ben al bijna 20jaar!!! (en bovendien krijg ik rechten in mijn opleiding!!
Ik bedoel maar jij hebt je zeker niets te verwijten!!! Want als ik niet zo uit was op wraak had ik misschien ook gezwegen dat hangt gewoon van persoon tot persoon af !!!!

En als slachtoffer kan je dan gewoon niets fout doen en moet je jezelf dus zekers NIETS verwijten!!!

Lieve groetjes
Neteke
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 21:28
goodcarl
goodcarl is offline
@zaza

hoe ist nu met je vriendin? al mee gepraat?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 10:50
machtigespa
machtigespa is offline
dus je weet van tevoren al dat ze verkracht wordt? lees ik tenminste uit je openingspost. Dan ben je net zo medeplichtig als de dader
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 12:18
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
o0BeKsKuH0o schreef op 10-01-2004 @ 07:29:
bel haar ouders....
Leuk gesprekje.

"Hoi, met mij"
"Hoi"
"Ja over je dochter..."
"Ja....?"
"Ze is verkracht door een gemene kerel die dreigt haar te vermoorden en die haar regelmatig pijnigt."
"Oh. Bedankt voor de info."
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 16:28
neteke
neteke is offline
Citaat:
machtigespa schreef op 14-01-2004 @ 11:50:
dus je weet van tevoren al dat ze verkracht wordt? lees ik tenminste uit je openingspost. Dan ben je net zo medeplichtig als de dader
Het zou misschien wel beter zijn voor dat meisje om te zeggen wat er gebeurt , maar als hij dat niet kan (want das emotioneel ook zwaar hoor of misschien mag hij het zelfs niet zeggen) wilt dat nog niet zeggen dat hij medeplichtig is hé!!! Hij heeft haar niet verkracht hé!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:31
*underworld*
Avatar van *underworld*
*underworld* is offline
Waarom begint iedereen gelijk over de politie!!
Denk eens aan het meisje! Ik heb het zelf ook meegemaakt… Ze is bang!!
Denk eens aan haar, pas als zij erover wil/kan praten, pas dan is ze er klaar voor om onder ogen te zien wat hij haar heeft aangedaan, en of ze hem daar wel of niet voor wil laten boeten!!

Zaza, zorg dat je er altijd voor haar bent! Je bent een topmeid zover ik het kan zien! Niet ieder meisje ‘durft’ meisjes zoals haar te helpen! Je zoekt hulp voor haar! En echt dit is nog lang niet over! Voor haar niet, maar ook voor jou is het moeilijk!! Ze heeft je nodig! Ze boft maar met jou......
__________________
** The day you were born, it was a rainy day, not just rain! The sky was crying because he lost his most beautiful star... **
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:47
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
*underworld* schreef op 19-01-2004 @ 15:31:
Waarom begint iedereen gelijk over de politie!!
Denk eens aan het meisje! Ik heb het zelf ook meegemaakt… Ze is bang!!
Denk eens aan haar, pas als zij erover wil/kan praten, pas dan is ze er klaar voor om onder ogen te zien wat hij haar heeft aangedaan, en of ze hem daar wel of niet voor wil laten boeten!!
Dat kan wel zijn en het zal ook vast wel heel moeilijk zijn, maar als ze niets doet, dan gaat het waarschijnlijk gewoon door.
Het is misschien wel heel erg moeilijk om erover te praten, maar ze heeft (lijkt mij) niet de tijd om te wachten tot ze er klaar voor is om dat wel te doen. Want onderwijl gaat het allemaal gewoon door. En daarom moet ze naar de politie gaan. Niet zozeer om hem te laten boeten (ook wel), maar om het te laten stoppen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:22
*underworld*
Avatar van *underworld*
*underworld* is offline
Ik vind toch dat haar gevoel het allerbelangrijkste is!
Uit de tekst lijkt het erop dat het geen massaverkrachter of iets dergelijks, ik ben ook meerdere keren door dezelfde persoon verkracht, maar ik weet toch 99% zeker dat hij dat niet bij meer deed...
Ik heb er de hele tijd alleen voor gestaan... ik heb het verhaal aan niemand toevertrouwd. ik heb ervoor gekozen om alles alleen te verwerken, en dat was een lange en zware strijd...

Ik raad het niemand aan om zoiets alleen te doen... je moet echt iemand in vertrouwen nemen, het is heel zwaar!

ik vind zaza daarom ook een topmeid!

ik weet wat het meisje te wachten staat, en zaza is er voor haar, zij zal haar er doorheen slepen en daar heb ik veel bewondering voor!
__________________
** The day you were born, it was a rainy day, not just rain! The sky was crying because he lost his most beautiful star... **
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 00:42
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
volgens mij is zaza een jongen
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 10:06
Ilja_
Avatar van Ilja_
Ilja_ is offline
*underworld*, politie kan denk ik juist heel veel voor haar doen.. Ook voor haar gevoel. Dat ze JUIST niet meer zo bang hoeft te zijn... Want als die gozer zo fucking gestoord is dan moet daar echt wel wat aan gedaan worden denk ik zo =/
En ze kan voor haar (erbij) misschien wel naar een vertrouwenspersoon gaan als ze daar behoefte aan denkt te hebben.
Ook denk ik dat het heel belangrijk is dat de ze het aan haar ouders verteld...
Maar goed dit is allemaal wel heel veel in 1 keer dus ik denk dat het laatste advies (ouders) wel het belangrijkste is om mee te beginnen.. En als ze het niet alleen kan/durft bied aan om te helpen. Of er iig bij te zijn. Anders kan ze altijd nog een brief schrijven aan haar vader/moeder/beide.
Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederlandse journaliste verkracht door Taliban'
Gatara
39 02-06-2009 16:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Slavenkinderen Sudan verkracht.
Phanoxyl
261 03-02-2005 13:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Acht jongeren verkrachten meisje
Verwijderd
196 12-11-2002 12:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Meisje (13) toch niet verkracht....
Demeter
10 12-10-2002 15:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Te lage straffen voor verkrachting
Verwijderd
22 08-05-2002 19:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.