Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2004, 13:12
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
wie herkent dit?
dat je ouders voor jou gaan bepalen wat wel en niet goed is.

dan heb ik het niet over mogen roken of neit, maar over hoe ik met mn vriend om ga. ik mag hem 3 avonden per week zien: woensdag,vrijdag,zaterdagavond. als hij op woensdag niet kan, mag ik niet zeggen " doe dan maar dinsdagavond " dat soort dingen. en van mn ma krijg ik de hele tijd dingen naar mn hoofd als
" ben jij wel goed bij je hoofd? je zou in een internaat moeten"
*fluisterend* " ik haat je echt"

" jij mag niet stappen op vrijdag, alleen op zaterdag "
" je mag je vriend op woensdag zien, niet op dinsdag. en nee je mag niet dit je mag niet dat etc etc"

wie heeft dit ook en wat zou je doen als je mij was? ik heb gelukkig mn vriend een tante, we maken met zn allen plannetjees voor me, over een jaar ben ik hopeljjk weg

(sorry voor typ fouten, misschien verklaart het woord Imac jullie dat ik niet normaal kan typen op een barbie plastic toetsenbord)
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2004, 13:23
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
Ik herken je probleem, en ik begrijp heel goed hoe kwaad je daar van wordt. Ik weet niet hou oud jij bent maar misschien ligt het aan je leeftijd? Helaas weet ik niet zo goed hoe je dit kunt oplossen. Ik heb zelf nml ook al jaren dit met mn ouders. Ik ben nu druk bezig om proberen een huisje te vinden, wat helaas nog niet zo goed lukt. Ben bang dat je toch nog even zult moeten proberen vol te houden, Je kunt natuurlijk altijd proberen om nog eens met ze te praten bijvoorbeeld te zeggen dat zij in vergelijking met de ouders van bijv. je vriend toch wel wat raar reageren. Verder zou ik proberen je er zo weinig mogelijk van aan te trekken ( laat ze maar denken dat t je niks doet) en blijven praten met je tante en je vriend. Ik wens je er heel veel succes mee en ik hoop dat je er snel vasnaf bent.
Liefs miss x
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 14:10
Verwijderd
Je kind toefluisteren dat je haar haat, volgens mij is dat doodgewoon geestelijke mishandeling, en ben je juist misschien wel beter af in een internaat, dit zeg ik niet omdat ik wil stoken tussen je ouders en jou, maar dat is niet normaal, ik weet niet hoe oud dat je bent, maar ik zou maar eens gaan praten met een vertrouwenspersoon ( op school of een vriend ), om dit te stoppen, en misschien kun je als je nu 17 bent op begeleid kamer wonen oid.

Anyway, stop dit, veel sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 15:18
blink182-bella
blink182-bella is offline
ik herken dit zeer sterk, en heb ongeveer hetzelfde probleem. mijn ouders willen mij eigelijk ook in een internaat plaatsen, maar kunnen dit niet maken omdat ze bang zijn voor kritiek van vrienden/familie. mijn moeder is het ergste probleem. ik kan gewoon echt NIET met haar opschieten. al sinds ik me kan herinneren vind ik haar heel vervelend. de vader van een vriendin van me heeft zelfs (zonder dat ik het mocht weten) met mijn moeder gepraat over mijn situatie thuis. mijn vriendin heeft het me natuurlijk verteld en ik snapte gelijk waarom ze opeens zo lief deed. echt lief was het niet, meer nep-lief. zo doet ze ook altijd als er vrienden van me komen eten. of vrienden van haar. alsof er niks aan de hand is, heel schijnheilig. ze zeggen dat je ouders het beste met je voor hebben, ik geloof er niet meer in.
__________________
rock 'n roll kickass
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 15:24
Verwijderd
Bepalen ouders niet altijd voor hun kind wat goed/niet goed is? Zeker voor kleine kinderen. 'k denk dat het bij jou misschien ook aan je leeftijd ligt, misschien is het tijd om er over na te gaan denken om op kamers te gaan? De dingen die je moeder zegt, zijn niet normaal, ik hoop dat je dat zelf beseft en dat je je er niet al te rot door voelt...

Ik kan zeggen wat ik zou doen als ik jou was (op kamers gaan dus ), maar ik ben jou niet. Je zult zelf moeten beslissen wat jou de beste oplossing lijkt.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 15:38
Verwijderd
Dat je je vriend niet meer dan drie keer per week mag zien en dat je niet meer dan één keer per week uit mag, lijken me helemaal geen vreemde regels. Dat het per se op die dagen moet is al wat vreemder, daar zou ik ook boos om worden als mijn ouders dat zo zouden doen.

Dat je moeder zegt dat je naar een internaat moet en vooral dat ze je haat, dat is echt niet goed. Denk je dat je daar met háár rustig over zou kunnen praten? Anders is het misschien een idee om naar de vertrouwenspersoon van school te gaan; die kan je dan tips geven over hoe je er mee om kunt gaan en hoe je eventueel het huis uit zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 11:52
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
vreemde ouders heb jij.

of mss zijn de mijne wel vreemd.
maar nee ik heb het dus niet.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 12:24
elledc
elledc is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 02-02-2004 @ 14:12:

(sorry voor typ fouten, misschien verklaart het woord Imac jullie dat ik niet normaal kan typen op een barbie plastic toetsenbord)
een barbie toetsenbord

Euhm, ik weet niet hoe oud je bent maar als je het geld hebt om alleen te gaan wonen met je vriend bijvoorbeeld dan moet je dat zeker voor mogelijkheid nemen. Ik weet wat het is om jàren vast te zitten en me belemmerd te voelen in mijn vrijheid. Ik zie er al jaren van af maar binnenkort ben ik hier ook weg
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 12:30
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 03-02-2004 @ 13:24:
Euhm, ik weet niet hoe oud je bent maar als je het geld hebt om alleen te gaan wonen met je vriend bijvoorbeeld dan moet je dat zeker voor mogelijkheid nemen.
Een vriend van me probeerde me laatst duidelijk te maken dat je eigenlijk niet echt geld nodig hebt om op kamers te gaan. Heb je studiefinanciering? Een uitwonende beurs schijnt al heel wat te helpen en met een bijbaantje erbij red je het blijkbaar wel. Maar die studiefinanciering is dan dus wel een must. Hij kan het vast weten, want toen hij 18 was werd hij door zijn ouders practisch het huis uit getrapt. Zonder geld.

Mijn moeder heeft ook weleens de regel ingesteld dat ik mijn vriend alleen op woensdag en in het weekend mocht zien. De woensdag daarna vond ze dat ik voor het donker thuis moest zijn, en dat terwijl ik om halfvijf uit school kwam. Ik mocht hem in de praktijk dus gewoon niet zien. Knallende ruzie om gehad, toen heeft ze de regel maar laten varen.
Maar dat jouw moeder dingen zegt als 'ik haat je' is inderdaad niet normaal.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 14:24
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik heb het niet zo erg als jou. Ik denk dat als ik een vriend zou hebben (die heb ik dus niet) ik hem wel om de twee dagen zou mogen zien, of vaker als ik het niet druk heb en ik mag ook best vaak uit. Soms mag dat dan weer niet, als ik al heel vaal uit ben geweest.

Ik heb eigenlijk best veel vrijheid.

Je zou het er een keer met hun oevr kunnen hebben, dat je eigenlijk iets meer vrijheid zou willen...
Succes!
Suzanne
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 20:17
Carlie
Carlie is offline
Ik heb juist het tegenovergestelde probleem.
Als zou ik 7dagen per week uitgaan, elke dag om 5 uur thuiskomen, iedereen hier uitnodigen...prima
Daar ben ik erg blij om en ik maak er oko zeker gebruik van!
Maar aan de andere kant had ik het liever anders gezein, het kan mijn ouders niet schelen wat er met mij gebeurd, ik doe maar wat ik wil en of ik iets goeds of fouts doe is mijn eigen probleem. Het is mijn leven zeggen ze en ook al ben ik 16, daar willen ze zich niet mee bemoeien!

Ik denk dat de perfecte ouders precies tussen onze ouders inzitten!!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 20:29
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Carlie schreef op 04-02-2004 @ 21:17:
Het is mijn leven zeggen ze en ook al ben ik 16,
Carlie
17V - Lid

Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 20:39
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Isa schreef op 04-02-2004 @ 21:29:
Carlie
17V - Lid

Net jarig geweest zeker.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 20:51
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Dat je moeder zegt dat ze je haat, is niet normaal. Dat je niet altijd weg mag, kan liggen aan omstandigheden (gaat het slecht op school?)
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid
Raakvlak
11 20-01-2005 18:28
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Droom van de vrijheid
xxesther
20 07-06-2004 19:58
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Droom van de vrijheid
Ieke
0 09-04-2004 14:44
Psychologie Waar kan ik zo'n 'ben-ik-gek-test doen?
Blues
27 10-02-2004 15:10
Psychologie vrijheid weg door ouders
Verwijderd
19 13-01-2004 14:44
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 22:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.