Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2004, 12:16
R-J-N
Avatar van R-J-N
R-J-N is offline
Ik studeer dit jaar (waarschijnlijk) af van het HBO architectuur, nu wil ik er eerst een jaar tussen uit, maar ben natuurlijk al wel bezig met verder orienteren.

Nu kan ik kiezen om aan de Bouwkunst Academie, TUe of TU Delft verder te studeren. Nu valt de Academie voor mij al af (heb ik half jaar gedaan, onwijs leuk, maar niet voor 4 jaar werken/leren) dus zal ik moeten kiezen tussen TUe en Delft.

Mijn voorkeur ging altijd uit naar TUe, omdat ik de campus veel meer aan vond spreken dan in Delft, de stad ook, familie daar in de buurt woont enz.

Nu ben ik vorige week op een masteravond geweest vande TUe en nu twijfel ik toch best erg. Op de TUe wordt namelijk veel meer techniek (wiskunde) in de opleiding gebracht dan in Delft, welke meer op ht ontwerpen is gericht. Nu ben ik geen held in wiskunde, maar ik weet ook niet of mijn artistieke, ontwerpende kwaliteiten groot genoeg zullen zijn om te slagen in Delft.

Ik wil graag weten of hier mensen zijn die aan een van de TU's studeren en hun mening willen geven over de Universiteiten, opleidingen, hun keuze, de stad, daar op kamers wonen, etc. gewoon watfeedback voor mij. thnx!
__________________
4ward ever, backwards never, prepare 4 whatever & always stay clever, in any endeavor intelligence is better & be on guard 4 false prophets in leather
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2004, 12:32
IvdSangen
IvdSangen is offline
Het grote verschil tussen Delft en Eindhoven qua stad is het volk dat er rondloopt. In Delft is het verenigingsleven zeer actief en zijn er ook corporale verenigingen. In Eindhoven is het een gemoedelijkere sfeer en de studentenverenigingen die je er hebt (in dit geval de gezelligheidsverenigingen) zijn niet zo corporaal en een stuk losser, hoewel er in Eindhoven wel een corps is, het E.S.C. (of moet ik schrijven "E.S.C." ), wordt dit corps niet erkend door de overige corpsen.

Wat je zegt klopt ook, de TU/e zorgt dat elke studie een flinke hoeveelheid wiskunde met zich meedraagt. Kijk wat je het beste bevalt zou ik zeggen, maar zorg wel dat je een redelijke wiskundige basis hebt. VWO-wiskunde moet je wel hebben gehad eigenlijk.

Edit: Ik denk dat er bij je studie architectuur ook wel een portie wiskunde erbij zat, maar neem contact op met betreffende bouwkunde faculteit over dit soort zaken. Als stad lijkt mij Eindhoven in ieder geval leuker.

Laatst gewijzigd op 16-11-2004 om 12:35.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 13:13
R-J-N
Avatar van R-J-N
R-J-N is offline
klopt, ze vertelden op de TU/e dat ze verder gaan met wiskunde waar je op het VWO (ik heb ook VWO gedaan) gebleven bent, maar aangezien dat voor mij al 4 jaar geleden is en ik met een 4,6 voor m'n WisB examen haalde heb ik er mijn twijfels over, daarbij is de enige wiskunde die we kregen op het HBO toegpeaste Mechanica in het 1e jaar, wat een mix was van natuurkunde met wiskunde en de sporadische formules en berkeningen tijdens colleges bouwtechniek, bouwfysica en installaties.

Ik vraag me gewoon af waar ik beter af ben, ook naar het bedrijfsleven toe, Delft of Eindhoven....er worden zelfs over "architectuurscholen" over beide. In de praktijk wordt tegenwoordig steeds meer technische kennis gevraagd van een architect, wat dat betrefd is Eindhoven natuurlijk aan te raden, maar aan de andere kant, wat is een architect als hij "niet kan ontwerpen", dit kan ik namelijk beter beoefenen in Delft....maar goed dat ik er nog een jaar tussen uit ga....
__________________
4ward ever, backwards never, prepare 4 whatever & always stay clever, in any endeavor intelligence is better & be on guard 4 false prophets in leather
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 14:31
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Ik twijfel ook nog tussen eindhoven en delft, maar dan voor werktuigbouwkunde. Ik ben dus benieuwd naar de antwoorden hier
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 12:45
IvdSangen
IvdSangen is offline
Tsjah, ik doe Technische Informatica, dus info over andere opleidingen kan ik niet geven.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 12:29
Verwijderd
Ik ben tweedejaars student bouwkunde in Delft. Het klopt dat we eigenlijk vrij weinig wiskunde hebben (maar ik weet niet hoe dat in Eindhoven is). We hebben toegepaste mechanica in 1e en 2e jaar. Verder in het 1e jaar ook nog wat algebra (weet alleen niet wat het nut daar van is, maar goed...). Verder krijg je ook bouwfysica, dit is een soort natuurkunde (vocht berekenen in muren, geluidsoverlast enzo). Ook heb je wel draagconstuctief ontwerpen, waarbij je berekeningen (dimensies en krachten) in constructies berekend, tijdens het ontwerp proces. Het is dus niet alleen maar ontwerpen, berekeningen komen ook wel aan de orde, maar het is niet verschrikkelijk moeilijk.

Over de stad Delft: er wonen vooral studenten. Verder zijn er vele actieve studentenverenigingen. Uitgaan in Delft is niet echt bijzonder buiten de verenigingen. Meestal gaan we naar Rotterdam, Den Haag of Leiden. Ik weet verder niet hoe het in Eindhoven is. (ik woon trouwens niet in Delft, maar reis dagelijks op en neer).

Ik vind verder dat er op bouwkunde goed onderwijs wordt gegeven. En zou zeggen, doe eens mee aan een meeloopdag. Heb ik twee jaar geleden ook gedaan, en dan krijg je pas echt een goede indruk van het onderwijs (iig een veel betere indruk dan bij een opendag).
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 12:55
Verwijderd
Als het puur over de stad gaat zou ik voor Delft kiezen. Eindhoven is een lelijk, uit zijn krachten gegroeid industriedorp waar hoofdzakelijk debiele brabo's rondlopen (éendhoven de gàkste! )
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 13:12
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik vind Delft een prachtige stad en dat is ook grotendeels de reden dat ik er waarschijnlijk ga studeren. Daarnaast is het gewoon best interessant, omdat een groot gedeelte van de subsidie op de nano afdeling op de TUE stopgezet gaat worden en in Delft juist steeds meer geld geinvesteerd wordt in die afdelingen. En ik ben erg geinteresseerd in nano science

Verenigingsleven interesseert me nergens eigenlijk echt veel, ik red me in sociaal opzicht best, lijkt me. Enige nadeel voor mij is dat delft erg ver weg is van nijmegen en ik nog best wat te zoeken heb in nijmegen nadat ik hier weg ben.

En de keus tussen TUE en TUD was snel gemaakt, want ik vind eindhoven een kutstad. De TUT heb ik ook bezocht, maar sprak me in geen enkel opzich aan. Ik heb echt niks met enschede.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 17:14
IvdSangen
IvdSangen is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 13:55 :
Als het puur over de stad gaat zou ik voor Delft kiezen. Eindhoven is een lelijk, uit zijn krachten gegroeid industriedorp waar hoofdzakelijk debiele brabo's rondlopen (éendhoven de gàkste! )
Tsjah, dat Eindhoven een uit zijn krachten gegroeid industriedorp is biedt wel voordelen, vooral voor een Technische Universiteit, want Eindhoven is het technologie centrum van Nederland. De term "Sillicon Valley Nederland" heb ik ook al horen vallen. Dus als je kan leven met het feit dat er ook normale mensen rondlopen, die niet student zijn, is Eindhoven een prima stad. En persoonlijk vind ik het ook wel leuker dan zoals in Delft in een soort van afgezonderde wereld te leven waar je alleen maar studenten tegenkomt.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 11:56
mmmoeder
mmmoeder is offline
Bravo Delft!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
IvdSangen schreef op 20-11-2004 @ 18:14 :
(...) in een soort van afgezonderde wereld te leven waar je alleen maar studenten tegenkomt.
Hee, willen we dat niet allemaal
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:22
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Delft. Daar heb je tenminste een leuke studentenverening (DSC).
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:23
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
mmmoeder schreef op 21-11-2004 @ 12:56 :
Bravo Delft!
En b'va Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 15:20
R-J-N
Avatar van R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
bootz schreef op 20-11-2004 @ 13:29 :
Ik ben tweedejaars student bouwkunde in Delft. Het klopt dat we eigenlijk vrij weinig wiskunde hebben (maar ik weet niet hoe dat in Eindhoven is). We hebben toegepaste mechanica in 1e en 2e jaar. Verder in het 1e jaar ook nog wat algebra (weet alleen niet wat het nut daar van is, maar goed...). Verder krijg je ook bouwfysica, dit is een soort natuurkunde (vocht berekenen in muren, geluidsoverlast enzo). Ook heb je wel draagconstuctief ontwerpen, waarbij je berekeningen (dimensies en krachten) in constructies berekend, tijdens het ontwerp proces. Het is dus niet alleen maar ontwerpen, berekeningen komen ook wel aan de orde, maar het is niet verschrikkelijk moeilijk.

Over de stad Delft: er wonen vooral studenten. Verder zijn er vele actieve studentenverenigingen. Uitgaan in Delft is niet echt bijzonder buiten de verenigingen. Meestal gaan we naar Rotterdam, Den Haag of Leiden. Ik weet verder niet hoe het in Eindhoven is. (ik woon trouwens niet in Delft, maar reis dagelijks op en neer).

Ik vind verder dat er op bouwkunde goed onderwijs wordt gegeven. En zou zeggen, doe eens mee aan een meeloopdag. Heb ik twee jaar geleden ook gedaan, en dan krijg je pas echt een goede indruk van het onderwijs (iig een veel betere indruk dan bij een opendag).
ok, maar voor de master worden zulke dingen niet georganiseerd en qua leerstof is de master ook anders dan de bachelor, maar vengoed bedankt voor je reply

Citaat:
Nare man:

Als het puur over de stad gaat zou ik voor Delft kiezen. Eindhoven is een lelijk, uit zijn krachten gegroeid industriedorp waar hoofdzakelijk debiele brabo's rondlopen (éendhoven de gàkste! )
Vind het jammer dat er nog steeds publiekelijk door iedereen zo gegeneraliseerd wordt en dat je denkt, omdat één op zich grappig persoon dat heeft geroepen, iedereen uit Eindhoven dat roept. Maar de Brabanders staan juist bekend om hun gemoedlijkheid en ook lang niet idereen en er zijn altijd uitzonderingen dus ook "debielen" maar die zijn overal, in A'dam, R'dam, Utrecht, Delft....en waarschijnlijk ben jij daar ook een van afgaande op je uitspraak
__________________
4ward ever, backwards never, prepare 4 whatever & always stay clever, in any endeavor intelligence is better & be on guard 4 false prophets in leather
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 20:39
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
R-J-N schreef op 21-11-2004 @ 16:20 :
Maar de Brabanders staan juist bekend om hun gemoedlijkheid
Jah maar dat geldt in een stad als eindhoven echt niet...

Overigens staan brabanders wel om meer dingen bekend, maar wij werken dus veel in provincies als gelderland, limburg, brabant en iets noordelijker richting enschede/utrecht met de band en in brabant kunnen ze dus echt niet feesten. Enschede is echter hardstikke leuk. Omgekeerde wereld, zou ik zo zeggen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Angel schreef op 21-11-2004 @ 13:22 :
Delft. Daar heb je tenminste een leuke studentenverening (DSC).
Uhmmm... Die zijn het laatste jaar juist negatief in het nieuws geweest. Iets met mishandeling van een varken en nog een ander incident.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 21-11-2004 @ 22:26 :
Uhmmm... Die zijn het laatste jaar juist negatief in het nieuws geweest. Iets met mishandeling van een varken en nog een ander incident.
Ja, dat is natuurlijk ook het volledige Delftse corps. Als je had opgelet had je ook geweten dat het DSC disciplinaire maatregelen heeft genomen tegen het betreffende dispuut.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:32
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Alsk het goed begrijp is het in delft dus alleen leuk als je bij een corps gaat? Dan valt Delft voor mij vrij snel af als dat zo is, kheb het nie zo op corpsen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-11-2004, 11:15
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 13:55 :
Als het puur over de stad gaat zou ik voor Delft kiezen. Eindhoven is een lelijk, uit zijn krachten gegroeid industriedorp waar hoofdzakelijk debiele brabo's rondlopen (éendhoven de gàkste! )
Pfff....

Mij krijg je uit Eindhoven niet weg, prima stad.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 13:00
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 22-11-2004 @ 11:32 :
Alsk het goed begrijp is het in delft dus alleen leuk als je bij een corps gaat? Dan valt Delft voor mij vrij snel af als dat zo is, kheb het nie zo op corpsen
Gelukkig heeft Delft dan ook nog 12 andere verenigingen. En ook als je helemaal niet naar een vereniging gaat, kun je het ook nog leuk hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 15:17
IvdSangen
IvdSangen is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-11-2004 @ 14:00 :
Gelukkig heeft Delft dan ook nog 12 andere verenigingen. En ook als je helemaal niet naar een vereniging gaat, kun je het ook nog leuk hebben.
Dat is wel zo, maar in Delft zitten procentueel gezien meer mensen bij het corps en procentueel gezien zijn er ook meer mensen lid van een vereniging. In Eindhoven is dat allemaal iets gemoedelijker en toch kan je er goed uitgaan en feesten. Ik denk dat het an sich niet zoveel uitmaakt in welke stad je zit, je vind overal wel lui waar je mee kan opschieten en ik heb het idee dat dat er in Eindhoven voor mij net iets meer zijn.

Edit: Eindhoven heeft ook maar 3 grote studentenverenigingen en die zijn als je ze vergelijkt met Delftse verenigingen qua ledenaantal ook nog eens verschrikkelijk klein.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:37
Verwijderd
De grootste in Delft zijn DSC en Virgiel, beide iets van 1700 leden
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 19:09
kale man
Avatar van kale man
kale man is offline
Bravo!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 11:06
Jones
Citaat:
Angel schreef op 21-11-2004 @ 13:23 :
En b'va Utrecht.

dichtgetikt koorwijf!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:06
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
Jones schreef op 23-11-2004 @ 12:06 :
dichtgetikt koorwijf!
Liever een Uf dan een Knor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2004, 01:45
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Virgiel vind ik maar dom met hun fakkels en die pleuris melodie iederjaar weer door mn straat getoetert.

En die ontgroeningsweek is helemaal kansloos

maar voor de rest is Delft een leuke stad, dicht bij Rotterdam dus als je je verveelt kan je altijd daar nog heen mocht je echt niets meer te doen hebben in Delft.
__________________
Bevecht vuur met vuur en je zal om niets meer dan het as vechten...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:46
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 13:55 :
Als het puur over de stad gaat zou ik voor Delft kiezen. Eindhoven is een lelijk, uit zijn krachten gegroeid industriedorp waar hoofdzakelijk debiele brabo's rondlopen (éendhoven de gàkste! )
As ge mar wit da we oe zo agterna kunne komme mee onze hooivurken manneke!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:47
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Btw zo praten alleen limburgers en oost brabanders, niet generaliseren graag!

Ik ga naar Eindhoven, ik vind het daar veel leuker dan in Delft. In Delft is alles zo.... Hollands En mn pa is van de trap gevallen daar, dus de gebouwen deugen ook niet. Het liefst zou ik naar Twente gaan, daar is het lekker knus en mooi groen. Maar ja, das veel te ver weg voor mij.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:25
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Kamers?

Anyway, Twente ga ik sowieso niet heen (de studies zijn daar economischer aangelegd en dat zint me niet).Ik ga maanxdag een meeloopdag werktuigbouwkunde in Delft doen. Eens kijken hoe het er is. En eind van het jaar ga ik nog naar opendag eindhoven en daarna nog meeloopdag eindhoven. Ik denk dat ik dan wel een redelijk weloverwogen besluit kan nemen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:04
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Eind van t jaar das morgen al of bedoel je schooljaar?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 09:33
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Eind van het jaar = half December
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 11:33
Verwijderd
Was je dan ook van plan college mee te lopen Dan kan je het best pas om 10.45 komen, om 8.45 is er vervaardigingkunde, maar dan komt toch niemand
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 18:23
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Haha, ik had nog geen tijd afgesproken, dus bedankt voor de tip Ik voel er eerlijk egzegd ook niet zo veel voor om al 8.45 er te zijn, dat zou betekenen dat ik iets van half 6 me nest uit moet
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 00:00
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 26-11-2004 @ 19:23 :
Haha, ik had nog geen tijd afgesproken, dus bedankt voor de tip Ik voel er eerlijk egzegd ook niet zo veel voor om al 8.45 er te zijn, dat zou betekenen dat ik iets van half 6 me nest uit moet
Ik moet ook iedere ochtend om half 7 eruit om om kwart voor 9 op de TU in Delft te zijn. In het begin zwaar, maar je went er aan .
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
R-J-N schreef op 21-11-2004 @ 16:20 :
Vind het jammer dat er nog steeds publiekelijk door iedereen zo gegeneraliseerd wordt en dat je denkt, omdat één op zich grappig persoon dat heeft geroepen, iedereen uit Eindhoven dat roept. Maar de Brabanders staan juist bekend om hun gemoedlijkheid en ook lang niet idereen en er zijn altijd uitzonderingen dus ook "debielen" maar die zijn overal, in A'dam, R'dam, Utrecht, Delft....en waarschijnlijk ben jij daar ook een van afgaande op je uitspraak
Pfft.. die brabanders die doen wel zo gemoedelijk, zolang het tegen brabanders is. Kom je niet uit brabant, maar uit het westen, dan vragen ze zich af wat je hier komt doen, dat je met een gekke R praat, en of je net zoals al die mensen uit de randstad ook zo a-sociaal bent...

Maar goed, eindhoven is wel een stad, en zal mss anders zijn dan een dorp. Mijn oom heeft op de TUe gezeten, en die vind echt dat iedereen daar zou moeten gaan studeren, omdat het een leuke stad is.

Mijn vriend studeert aan de TUd, maar dat is vooral omdat hij lucht en ruimte vaart techniek doet, en dat alleen in delft kan. Daarnaast omdat het dichtbij huis was, en meneer geen zin had om op kamers te gaan .

Krijg je uiteindelijk niet overal veel wiskunde als je aan een tu studeert?

Verder moet je toch wel kijken waar je je het meest thuis voelt, en waar het je het interessanst lijkt.
Suc6 met kiezen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 19:17
IvdSangen
IvdSangen is offline
Als het goed is heeft elke TU studie zijn portie wiskunde, maar de TU/e heeft de naam theoretisch te zijn aangelegd. TI geven ze bijvoorbeeld heel theoretisch.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-12-2004, 20:24
Verwijderd
Citaat:
IvdSangen schreef op 01-12-2004 @ 20:17 :
Als het goed is heeft elke TU studie zijn portie wiskunde, maar de TU/e heeft de naam theoretisch te zijn aangelegd. TI geven ze bijvoorbeeld heel theoretisch.
om ingenieursopleiding te mogen heten moet er gewoon een verplichte minimale hoeveelheid wiskunde in het curriculum zitten.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:24
DMC
DMC is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 01-12-2004 @ 21:24 :
om ingenieursopleiding te mogen heten moet er gewoon een verplichte minimale hoeveelheid wiskunde in het curriculum zitten.
Precies, als je geen wiskunde kan zou ik er uberhaupt niet aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 11:31
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
Angel schreef op 23-11-2004 @ 20:06 :
Liever een Uf dan een Knor.
Ufjes ARGGGGG
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Introductieweek studiestad 2012!
Tink*
4 13-08-2012 09:02
Studeren Internationaal studeren
Runeazn
16 15-02-2012 15:19
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren Tech. Na. Eindhoven
sten-vvv
35 27-11-2008 16:25
Studeren sutdie informatica
To3ts3nb0rd
5 06-03-2005 15:31
Algemene schoolzaken Zal ik het doen of niet? Leraar wiskunde B1/B1,2
Miess
20 13-05-2002 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.