Oud 15-04-2005, 09:41
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 15-04-2005 @ 00:40 :
2e van Europa met Koreaans Karate

*aanbid*
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2005, 14:19
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 15-04-2005 @ 00:40 :
Kendo lijk me wel cool in NL gegeven door een echte Japanner genaamd suzuki
auto's worden steeds multifunctioneler
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 16:28
Strictly Aimee
Avatar van Strictly Aimee
Strictly Aimee is offline
Heb zwarte band jiu jitsu.
Ga dit jaar naar Amsterdam, studeren, en wil daar eens wat andere vechtsporten beoefen. Maar heb nog geen idee welke..
__________________
windsurfing rulez, no matter what!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 16:35
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 29-03-2005 @ 18:35 :

Oranje band Taekwondo
Dit vind ik heel knap aangezien er geen oranje band bij TKD bestaat......
__________________
He died for me, i live for Him!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Strictly Aimee schreef op 15-04-2005 @ 16:28 :
Heb zwarte band jiu jitsu.
Ga dit jaar naar Amsterdam, studeren, en wil daar eens wat andere vechtsporten beoefen. Maar heb nog geen idee welke..
ik zit aan groen.
maar dat is al best lang geleden, dus ik weet zo niet alles uit mijn hoofd.
afgelopen 3 á 4 jaar meer een mengelmoes van MZV, Systema, Taijutsu en barfighting gehad.

ik trainde altijd meer op het praktische gedeelte dan op het echt naar een hogere band gaan of wedstrijden.
wedstrijden doe ik sowieso niet aan omdat ik altijd veel te veel inhou als het "vriendschappelijk" is.

maarja, wedstrijden en jiu jitsu gaat sowieso al neit echt samen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 22:52
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Net mijn gele band gehaald (Shotokan karate)
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 11:04
migyur
Avatar van migyur
migyur is offline
Citaat:
Havock schreef op 19-04-2005 @ 20:44 :
ik zit aan groen.
maar dat is al best lang geleden, dus ik weet zo niet alles uit mijn hoofd.
afgelopen 3 á 4 jaar meer een mengelmoes van MZV, Systema, Taijutsu en barfighting gehad.

ik trainde altijd meer op het praktische gedeelte dan op het echt naar een hogere band gaan of wedstrijden.
wedstrijden doe ik sowieso niet aan omdat ik altijd veel te veel inhou als het "vriendschappelijk" is.

maarja, wedstrijden en jiu jitsu gaat sowieso al neit echt samen
barfighting??????????
Wat is dat dan voorn bs?????

Waarom zou jiu jitsu en wedstrijden niet samen gaan, jiu jitsu heeft gewoon een wedstrijd systeem en doet het verder ook goed in andere wedstrijdvormen..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 23:12
combatguy
Avatar van combatguy
combatguy is offline
Hoofdzakelijk heb ik 2 jaar ge-kickboxed.Heb daarnaast proeflessen gehad van,Nin-Jitsu,Tai-chi ,Tang su-Do en Wing-Chun.
Ik vind de Art bij Tai-chi het mooist juist omdat er veel achter zit,juist achter de "Chi".Maar ikheb veel plezier in het kijken van Martial Arts.
__________________
May the force be with you...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 00:28
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
combatguy schreef op 21-04-2005 @ 23:12 :
Hoofdzakelijk heb ik 2 jaar ge-kickboxed.Heb daarnaast proeflessen gehad van,Nin-Jitsu,Tai-chi ,Tang su-Do en Wing-Chun.
Ik vind de Art bij Tai-chi het mooist juist omdat er veel achter zit,juist achter de "Chi".Maar ikheb veel plezier in het kijken van Martial Arts.
Wat vond je van Wing Chun?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:34
combatguy
Avatar van combatguy
combatguy is offline
Vond het echt heel leuk.Ten eerste heeft het een mooie Art en de vechttechnieken zijn heel goed toe te passen op straat.Is gewoon mooi van 2 kanten.Hoezo doe jij Wing-Chun,sketch?
__________________
May the force be with you...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:46
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
combatguy schreef op 22-04-2005 @ 15:34 :
Vond het echt heel leuk.Ten eerste heeft het een mooie Art en de vechttechnieken zijn heel goed toe te passen op straat.Is gewoon mooi van 2 kanten.Hoezo doe jij Wing-Chun,sketch?
Jep, ik doe Wing Chun
Maar ik mis wel heel veel trainingen de laatste tijd
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:53
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Leeghoofd schreef op 15-04-2005 @ 16:35 :
Dit vind ik heel knap aangezien er geen oranje band bij TKD bestaat......
Meen je dat?

'k dacht oranje 'k zal de oorkondes dr nog eens op naslaan is bijna 13 jr geleden dus zou het best verkeerd kunnen hebben.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:24
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 22-04-2005 @ 15:53 :
Meen je dat?

'k dacht oranje 'k zal de oorkondes dr nog eens op naslaan is bijna 13 jr geleden dus zou het best verkeerd kunnen hebben.
Ja ik meen het.....
je hebt namelijk wit /geel/groen/blauw/rood/zwart (+ alle slippen)
__________________
He died for me, i live for Him!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:50
GDAer
Avatar van GDAer
GDAer is offline
Bij Judo en Jiu Jitsu is het toch

wit/geel/oranje/groen/blauw/bruin/zwart

Zelf heb ik aan beide gedaan maar Judo werd op een gegeven moment saai en later Jiu Jitsu ook. Maar we hadden vorige week met Gym een beetje Jiu Jitsu en toen moest ik helpen bij iets voordoen. Hij deed een een een armworp (ofzoiets) en ik wist waar hij heen wou gaan maar kon me slim uit die greep helpen. De klas lachen
__________________
*Come on FCHBU and GDA* GDA veilig :P
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:50
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
GDAer schreef op 26-04-2005 @ 18:50 :
Bij Judo en Jiu Jitsu is het toch

wit/geel/oranje/groen/blauw/bruin/zwart
correct, en na zwart(=1e dan) heb je nog 7 dannen (1 dan, 2 dannen )
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:56
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 26-04-2005 @ 19:50 :
correct, en na zwart(=1e dan) heb je nog 7 dannen (1 dan, 2 dannen )
dan1 (de ~ (m.), ~s)
1 graad van behendigheid bij judo, karate enz.

Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:34
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 26-04-2005 @ 19:56 :
dan1 (de ~ (m.), ~s)
1 graad van behendigheid bij judo, karate enz.


ja ja, heel duidelijk, is het nou dannen of schrijf je het anders ??
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:20
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
1e dan, 2e dan etc......
zin vb. er zijn 8 dans te behalen
__________________
He died for me, i live for Him!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:35
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Leeghoofd schreef op 26-04-2005 @ 21:20 :
1e dan, 2e dan etc......
zin vb. er zijn 8 dans te behalen
ik dacht 7
ah, dans dus
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 12:47
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Leeghoofd schreef op 25-04-2005 @ 17:24 :
Ja ik meen het.....
je hebt namelijk wit /geel/groen/blauw/rood/zwart (+ alle slippen)
Naja rood zal het iig niet zijn geweest
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 19:01
Verwijderd
Ik al 7 jaar lang Taekwon-do, momenteel 2e dan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 13:06
Jroen
Jroen is offline
Ik doe pencak silat ,maar wil nog een andere sport erbij gaan doen ,wat combineerd goed ?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 13:44
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Jroen schreef op 08-05-2005 @ 13:06 :
Ik doe pencak silat ,maar wil nog een andere sport erbij gaan doen ,wat combineerd goed ?
Als je me eerst wil uitleggen wat pencak silat is wil ik je wel wat aanraden
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 14:59
Jroen
Jroen is offline
Nou uhhm ... .
Er zitten eigenlijk onderdelen uit bijna elke vechtsport in.
Zo'n beetje elke manier om je te verdedigen word wel behandeld , lowkicks , highkicks , scharen , vegen , klemmen enz.

Ik zat zelf nog aan iets als aikido te denken , maar dat is hier niet in de buurt
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 16:08
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Wat mis je in wat je nu doet, wat wil je er graag bij hebben. Omdat je veel dingen doet zul je vast wel iets hebben wat je op wel doet maar te weinig (vind je).
Hier is een lijstje met welke vechtkunsten op wat gericht zijn, ik weet lang niet of het allemaal precies klopt hoor.
- Judo: Worpen, klemmen en wurgingen. Niet trappen en slaan. Goede sport om je uithoudingsvermogen te training. Er zijn erg veel wedstrijden.
- Karate: Trappen en slaan, veel sparren. Geen worpen, klemmen of wurgingen.
- Jui-Jitsu: Mengeling van Judo en Karate. Bevat worpen, klemmen, paar wurgingen en slaan en trap technieken. Ook goed als zelfverdediging. Voor zover ik weet zijn er bijna geen wedstrijden. Bevat ook enkele technieken met wapens zoals de Bo (128cm lange stok), Bokken (houten zwaard) en Tanto (houten mes).
- Mu-Thai Kickboxen: Hardere vorm van Karate. Onder training ook altijd bescherming aan. Niet veel verschillende sla en trap technieken, het is meer gewoon hard, snel en goeg getimed trappen en slaan. Goed voor conditie en om hard van te worden.
- Aikido: Soepele bewegingen, kracht van de tegenstander gebruiken om hem uit te schakelen. Bevat worpen, klemmen (vooral veel polsklemmen) en wurgingen, geen trap en slag technieken (al hoewel die in sommige 'aftakkingen' wel worden beoefend). Veel opwarmingsoefeningen, goed voor je spieren en innerlijke rust, totaal geen conditie sport. Er wordt ook veel geoefend met Bokkens en Tanto's.
- Taekwondo: Vooral hoge trap, spring en aardig wat slagtechnieken. Lijkt in het begin erg veel op Karate maar onderscheidt zich later vooral in de goede trappen.
- Kun Fu: Kun Fu is een verzamel naam voor tientallen verschillende stromingen, kickboxen is daar een van. Over het algemeen oefent men veel trap en slag technieken en wat minder worp, klem en wurg technieken. Meestal wordt er ook veel geoefent met wapens (slagzwaarden, dip do's, siu so gee en zelfs katana's).
- Kendo: In volle bepantsering vechten met zwaarden(shinai) van bambo. Veel technieken komen uit de samurai-schermkunst. Intensiefe sport maar erg gaaf omdat je echt een samurai sfeer krijgt. Het lijkt een erg aggresiefe sport omdat er wordt geleerd dat de aanval de beste verdediging is. Dat komt vooral omdat je nooit meer als 1-3 achtereen volgende slagen op kan vangen. Sommige stromingen trainen met lichtere panters en trainen ook trap technieken.

Oei, dit is vrij lang geworden . Nouja, als je nog twijfelt vraag het maar, dan hou ik wel weer een les in de vechtkunsten .

Ow, ik wil er nog even bij zeggen dat ik dit uit m'n hoofd heb opgeschreven. Sommige sporten ken ik uit ervaringen en van de andere heb ik veel gehoord oid. Er kunnen dus nog wel wat foutjes in zitten ^^.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:11
Jroen
Jroen is offline
ja , wat hierboven staat wist ik eigenlijk zelf ook al
Maar er is hier (drente) niet veel keus wat betreft vechtsporten
Het liefst had ik iets met wapens gedaan , maar dat is hier dus niet.
Tenzij iemand natuurlijk een kendo vereniging in drente weet ,dan hoor ik et graag
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 17:44
Strictly Aimee
Avatar van Strictly Aimee
Strictly Aimee is offline
er zijn wel wedstrijden voor jiu jitsu hoor.
__________________
windsurfing rulez, no matter what!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 18:25
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Strictly Aimee schreef op 16-05-2005 @ 17:44 :
er zijn wel wedstrijden voor jiu jitsu hoor.
Maar niet veel, vergeleken met Judo zobeetje niets... bij mij in de buurt dan.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 21:39
Sime
Avatar van Sime
Sime is offline
heeft iemand ervaring met muay thai?
Lijkt me heel gaaf om te leren maar die sport trekt veel "fout" volk aan volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 23:40
Verwijderd
Citaat:
migyur schreef op 20-04-2005 @ 11:04 :
barfighting??????????
Wat is dat dan voorn bs?????

Waarom zou jiu jitsu en wedstrijden niet samen gaan, jiu jitsu heeft gewoon een wedstrijd systeem en doet het verder ook goed in andere wedstrijdvormen..
haha, barfighting.
bargevechten, turbulente landmachttijd snapt u?

Jiu Jitsu lijdt een beetje aan dat veel technieken te "lomp" zijn om in een wedstrijd te gebruiken, tenzij je inderdaad een wedstrijdvorm beoefend, maar ik oefen op "effectiviteit"
ik was zeg maar de "master of the shortcuts".
"wat nou armklem aanleggen, gewoon je voet op zijn elleboog en doordrukken, ik ga niet zitten", hehe, good old time
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 12:40
Kensai
Avatar van Kensai
Kensai is offline
Citaat:
Sime schreef op 19-05-2005 @ 21:39 :
heeft iemand ervaring met muay thai?
Lijkt me heel gaaf om te leren maar die sport trekt veel "fout" volk aan volgens mij.
vooroordelen. gewoon een goede school zoeken
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 13:37
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sime schreef op 19-05-2005 @ 21:39 :
heeft iemand ervaring met muay thai?
Lijkt me heel gaaf om te leren maar die sport trekt veel "fout" volk aan volgens mij.
Dat is helemaal niet waar, het is zelfs bewezen dat je van vechtsporten juist rustiger en minder agresief wordt. De keer dat ik ben wezen kickboxen was er helemaal geen 'fout' volk.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 16:09
Verwijderd
dat is idd bullshit, veel van die "foute" gastjes zitten niet eens op een vechtsport, ze kijken het, doen eht na enzo.
verder zjn ze vrij fel als ze vechten, weerstand..oehhh...

en aimee: ik bedoel dus dat Jiu Jitsu in zijn échte vorm moeilijk te beoefenen is en dat er dus veel regeltjes zijn.
hier in zwolle hebben we het in ieder geval niet volgens mij, maar waar zit jij ergens dan?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:55
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Havock schreef op 20-05-2005 @ 16:09 :
en aimee: ik bedoel dus dat Jiu Jitsu in zijn échte vorm moeilijk te beoefenen is en dat er dus veel regeltjes zijn.
Jui-Jitsu in zijn échte vorm? Je bedoelt - neem ik aan - hoe ze het vroeger (8e eeuw en eerder) in Japan beoefenden? Toen waren er juist vrij weinig regels, het werdt gebruikt door de samurai (en later door de ninja) voor de letterlijke vernietiging van de vijand. De morele regels tijdens het beoefenen waren wel behoorlijk hoog, zoals bijvoorbeeld verplichte dieet ed.
Het is de oude stijl niet moeilijk om te beoefenen om de regels, maar om de keiharde trainingen die een zeer sterke geest en concentratie vermogen eisen, en het was ook erg zwaar voor het lichaam, alhoewel het principe van Jui-Jitsu is je tegenstander overwinnen met alle mogelijke middelen, als er maar minimale kracht wordt gebruikt.

Verder dan dit rijkt mijn kennis (nog) niet, ik zal straks wel even in het grote boek der vechtsporten gluren ^^.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 20:03
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 20-05-2005 @ 18:55 :
Jui-Jitsu in zijn échte vorm? Je bedoelt - neem ik aan - hoe ze het vroeger (8e eeuw en eerder) in Japan beoefenden? Toen waren er juist vrij weinig regels, het werdt gebruikt door de samurai (en later door de ninja) voor de letterlijke vernietiging van de vijand. De morele regels tijdens het beoefenen waren wel behoorlijk hoog, zoals bijvoorbeeld verplichte dieet ed.
Het is de oude stijl niet moeilijk om te beoefenen om de regels, maar om de keiharde trainingen die een zeer sterke geest en concentratie vermogen eisen, en het was ook erg zwaar voor het lichaam, alhoewel het principe van Jui-Jitsu is je tegenstander overwinnen met alle mogelijke middelen, als er maar minimale kracht wordt gebruikt.

Verder dan dit rijkt mijn kennis (nog) niet, ik zal straks wel even in het grote boek der vechtsporten gluren ^^.
Volgens mij bedoelt hij dat het moeilijk is om de échte vorm in wedstrijdverband te beoefenen, en dat er daarom nu voor wedstrijden zoveel regeltjes zijn.

Maar evengoed bedankt voor dit stukje dat bijdraagt aan onze algemene ontwikkeling
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 20-05-2005 @ 18:55 :
Jui-Jitsu in zijn échte vorm? Je bedoelt - neem ik aan - hoe ze het vroeger (8e eeuw en eerder) in Japan beoefenden? Toen waren er juist vrij weinig regels, het werdt gebruikt door de samurai (en later door de ninja) voor de letterlijke vernietiging van de vijand. De morele regels tijdens het beoefenen waren wel behoorlijk hoog, zoals bijvoorbeeld verplichte dieet ed.
Het is de oude stijl niet moeilijk om te beoefenen om de regels, maar om de keiharde trainingen die een zeer sterke geest en concentratie vermogen eisen, en het was ook erg zwaar voor het lichaam, alhoewel het principe van Jui-Jitsu is je tegenstander overwinnen met alle mogelijke middelen, als er maar minimale kracht wordt gebruikt.

Verder dan dit rijkt mijn kennis (nog) niet, ik zal straks wel even in het grote boek der vechtsporten gluren ^^.
bijna echte vorm dan.
kheb nog wel een tijd aan Taijutsu gedaan.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 20:59
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 20-05-2005 @ 20:03 :
Volgens mij bedoelt hij dat het moeilijk is om de échte vorm in wedstrijdverband te beoefenen, en dat er daarom nu voor wedstrijden zoveel regeltjes zijn.

Maar evengoed bedankt voor dit stukje dat bijdraagt aan onze algemene ontwikkeling
Zo heel veel regeltjes zijn er toch niet bij in de wedstrijd vorm? Stukken minder als bij Judo iig, je mag daarbij niet eens been klemmen gebruiken omdat die 'gevaarlijk' zijn... JA JOH!! Het is een VECHTsport , en dat stelletje malloten zit er zelfs over na te denken om armklemmen te verbieden , als ze dat gaan doen breek ik persoonlijk al hun armen en benen .

Als je het leuk vind wil ik nog wel even doorgaan met de geschiedenis van Kun Fu, maar dan zijn we weer een paar weken verder .

Citaat:
Havock schreef:
kheb nog wel een tijd aan Taijutsu gedaan.
Wat is dat dan? Jitsu betekent 'kunst' en Tai chi heeft te maken met ying-yang-symbool wat weer bekend staat als het harde en zachte symbool. Zit ik er ver naast als ik zeg dat Taijutsu een vechtkunst die veel gebruikt maakt van slag technieken maar ook veel met ademhaling, rustige geest, enz. ?

Oei, wat zijn vechtkunsten toch interesant . China en Japan hebben de gaafste cultuur, wegens hun vechtkunsten .
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 21:24
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Tai Chi is 'the supreme ultimate' meen ik me te herinneren. Tai Chi vind ik echt een mooie vechtkunst. Maar ja, probeer maar eens een goede betaalbare leraar te vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 21:34
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 20-05-2005 @ 21:24 :
Tai Chi is 'the supreme ultimate' meen ik me te herinneren. Tai Chi vind ik echt een mooie vechtkunst. Maar ja, probeer maar eens een goede betaalbare leraar te vinden.
Tai Chi als in Tai Chi Chuan? Dat is DE vechtsport voor ouderen echt humor, in China zitten ze dan in parkjes met z'n allen te oefenen, ziet er echt ZO gaaf uit .
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 21:47
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Tai Chi Chuan ja. Dat is DE vechtkunst voor mensen. Wat die mensen kunnen...bijna niet te geloven.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 21:50
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 20-05-2005 @ 21:47 :
Tai Chi Chuan ja. Dat is DE vechtkunst voor mensen. Wat die mensen kunnen...bijna niet te geloven.
Na 20 jaar trainen ja, maar dan kan je beter Taekwondo gaan doen oid, daar word je stukken leniger van.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 21:56
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 20-05-2005 @ 21:50 :
Na 20 jaar trainen ja, maar dan kan je beter Taekwondo gaan doen oid, daar word je stukken leniger van.
Maar na die 20 jaar heb je ook écht wat, waar taekwondo imo niet aan kan tippen. Wing Chun trouwens ook niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 20:25
migyur
Avatar van migyur
migyur is offline
Citaat:
Havock schreef op 19-05-2005 @ 23:40 :
haha, barfighting.
bargevechten, turbulente landmachttijd snapt u?

pffffffffffffff......dacht al...weer een nieuwe zelfverdedigingsport....
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 20-05-2005 @ 20:59 :

Wat is dat dan? Jitsu betekent 'kunst' en Tai chi heeft te maken met ying-yang-symbool wat weer bekend staat als het harde en zachte symbool. Zit ik er ver naast als ik zeg dat Taijutsu een vechtkunst die veel gebruikt maakt van slag technieken maar ook veel met ademhaling, rustige geest, enz. ?
Taijutsu.
ninpo Taijutsu meen ik
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 12:33
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Havock schreef op 21-05-2005 @ 21:13 :
Taijutsu.
ninpo Taijutsu meen ik
Jitsu en Jutsu is in bijna alle gevallen hetzelfde, je kan het volgens mij nog om meer verschillende manieren schrijven.

Maar wat is het nou?
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 12:56
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Lijkt me een soort van ninja-achtig iets.

http://www.bujinkan.nu/shop/

op het plaatje klikken voor een kort filmpje
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 12:58
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 22-05-2005 @ 12:56 :
Lijkt me een soort van ninja-achtig iets.

http://www.bujinkan.nu/shop/

op het plaatje klikken voor een kort filmpje
Dat is Bujinkan, ietsjes anders lijkt me. Het lijkt een soort mengeling van Kendo en een beetje Aikido (qua bewegingen enzo).
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 13:00
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 22-05-2005 @ 12:58 :
Dat is Bujinkan, ietsjes anders lijkt me. Het lijkt een soort mengeling van Kendo en een beetje Aikido (qua bewegingen enzo).
Ach, ja, nu je het zegt. Altavista ook altijd...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 13:11
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Heeft iemand toevallig The Tai Chi Master van Jet Li gezien? Dat lijkt me ook een hele goede film.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 22-05-2005 @ 12:33 :
Jitsu en Jutsu is in bijna alle gevallen hetzelfde, je kan het volgens mij nog om meer verschillende manieren schrijven.

Maar wat is het nou?
het is geen jiu-jitsu.

Taijutsu is voornamelijk ongewapende ninja-krijgskunst (valt onder ninpo meen ik).
als ik weer geld heb pak ik dat maar weer op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Oosterse vechtsporten (again)..
Lucipher
22 22-10-2007 00:26
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom hebben sommige Christenen toch zo'n hekel aan accupuntuur enzo?
KMBA
149 29-06-2005 09:57
Lichaam & Gezondheid Chi Kung, Bates-methode
KMBA
26 13-06-2005 09:37
Vrije tijd [Vechtsport] Maar welke?
aap777
50 15-12-2004 15:55
Films, TV & Radio Nieuw Anime Topic..
Ninpo Otaku
500 11-06-2004 20:52
Vrije tijd Oosterse vechtsport suggesties???
Systematica
2 19-03-2003 20:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.