Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2002, 10:35
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Parallel schreef:
kan je de pil trouwens ook bij een andere dokter halen dan bij je normale?
Kan ook bij de GGD
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 25-07-2002, 17:36
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
help!


Ik moest woensdag-avond weer beginnen met de pil (na de stopweek). Ik ben hem vergeten in te nemen woensdag-avond.

Nu heb ik hem donderdag-ochtend ingenomen. Is het verstandig om dan vanaf nu gewoon door te gaan ? Dus vanavond weer een pil in te nemen (die van donderdag?)

En ben ik wel veilig nu?!
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Oud 25-07-2002, 19:07
Verwijderd
Citaat:
GeNeVa schreef:
help!


Ik moest woensdag-avond weer beginnen met de pil (na de stopweek). Ik ben hem vergeten in te nemen woensdag-avond.

Nu heb ik hem donderdag-ochtend ingenomen. Is het verstandig om dan vanaf nu gewoon door te gaan ? Dus vanavond weer een pil in te nemen (die van donderdag?)

En ben ik wel veilig nu?!
gewoon vanavond weer de pil nemen, en als er minder als 12 uur tussen zat (tussen de vergeten pil van gisteraond, en de daarna ingenomen pil vanochtend) da ben je ook gewoon beschermd
Oud 26-07-2002, 18:00
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Iemand verstand van de pil.. lovette?
Heb gehoord dat dat ook een "afslankpil" was???

En nog een vraagje.. dat uitstellen (meteen na een strip meteen doorslikken) is dat niet slecht????
__________________
hm
Oud 28-07-2002, 16:21
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

gewoon vanavond weer de pil nemen, en als er minder als 12 uur tussen zat (tussen de vergeten pil van gisteraond, en de daarna ingenomen pil vanochtend) da ben je ook gewoon beschermd

Aaah Thanks voor je reactie!

Er zat dus wel 12 uur tussen... maar blijkbaar kon mijn lichaam de dosis niet aan. Ik werd midden in de nacht wakker.... (3 uur)... and moest ik naar de badkamer sprinten... ik moest namelijk overgeven!

Maja.. nu gaat ie alweer beter!
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Oud 28-07-2002, 18:34
Verwijderd
k had eerst zo'n 10 maanden lang diane35, kreeg er enorme honger van en ben ook helaas 10 kilo aangekomen doordat ik er niet op lette en lekker doorvreette/vrat
maar goed, slik nu de microgynon30 en het helpt echt, ik heb echt véél minder honger, denk niet meer zo veel aan eten enzo, al die problemen die ik eerst had heb ik nu niet meer. (bijv. altijd honger hebben, zelfs na een vol bord nog knorrende maag...)
dus misschien voor anderen die ook last hebben van te veel hongergevoel ofzo bij een andere pil en er last van hebben, misschien is eht toch wel een idee om een lichtere/andere pil te proberen. hoeft natuurlijk niet bij iedereen te werken maar bij mij wel en dus ik dacht ik meld het effe.
Oud 29-07-2002, 09:32
a girl
a girl is offline
als je de pil neemt en je maandstonden later dan normaal komen (1dag, 2dagen,...), moet je dan beginnen vrezen voor zwangerschap?
Oud 29-07-2002, 13:40
Rosie
Rosie is offline
Zo te zien kan je hier al je vragen kwijt over de pil dus zet ik hier ook maar even mijn probleem neer...
Ik ben nu ongeveer 4 maanden aan de pil en heb nergens last van enzo maar nu ben ik hem gister vergeten. Zaterdagochtend (rond twaalf uur) wel ingenomen maar dus zondag vergeten en die pas vanochtend ingenomen met de pil van vandaag. Dus ik loop weer goed, niks aan de hand zou je zeggen maar ik heb dus gistermiddag wel geslachtsgemeenschap gehad!
En zonder condoom.. hoe zit het nou met zwangerschap, bestaat er nu een veel grotere kans dat ik zwanger zou kunnen raken of was het nog in de veilige tijdszone zeg maar.
Het staat een beetje vaag op mijn bijsluiter. Heb trouwens Minulet niet dat het wat uitmaakt maar ok. En de rest van de maand, moet ik het nu ook met condoom gaan doen omdat ie niet meer betrouwbaar is ofzo?


Bedankt alvast Rosie
__________________
...TsJaAkkKkaAaA PoWerRrRr......!....
Oud 03-08-2002, 09:42
Verwijderd
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Dusjcrib schreef:
Is het heel erg als ik niet eerst alle topics ga doorzoeken maar mn vraag gewoon stel?

Ik vroeg me namelijk af, wanneer je 1 pil vergeet in de derde week, staat er in de bijsluiter dat je 2 dingen kunt doen.. 1: je stopt direct met die strip en begint aan je stopweek, na 7 dagen begin je met een nieuwe strip. 2: Je maakt deze strip af, en slaat dan de stopweek over en gaat dus meteen door met de volgende strip..

Maar ik kan dus nergens vinden of het zo is dat wanneer je 1 pil bent vergeten in week 3 je daarna extra voorbehoedmiddelen moet gebruiken, bij de andere weken staat dat wel, en of er een probleem is als je in de 7 dagen ervoor geslachtsgemeenschap hebt gehad..

Ik neem aan dat er geen probleem is, maar voor de zekerheid, weet iemand dit?
--------------------------------------------------------------------------------



volgens mij hoef je geen extra voorbehoedsmiddel te gebruiken, nee.

maar je kan 't natuurlijk altijd voor de zekerheid doen.

iig is het idee dat je 7 dagen achter elkaar de pil slikt en dat het dan gewoon 'veilig' is. dus als je al 7 dagen de pil achter elkaar hebt geslikt en je vergeet 'm dan een keer, moet je daarna weer minstens 7 dagen achter elkaar slikken.
zoiets.

---------------------------------------------------------------------------------

Wel ik heb nu hetzelfde probleempje .....
ben em gisteren vergeten en dit is mijn 3e week

deze donderdag is mijn laatste pil en tegen de zondag - maandag krijg ik mijn regels

kan ik nu gewoon gerust vrijen ????
want we gebruiken geen condoom

ik ben ongeloooooooooooflijk ongerust nu ...
is er reden toe ??

en nog een vraagje wanneer is je vruchtbare periode ??



thanks -xxx-
Oud 03-08-2002, 12:42
Verwijderd
de grote pil topic heeft precies niet zoveel succes meer .....
ik wil raaaaaaaaaaaaaaaaaaad
zie vorig stukje
Oud 03-08-2002, 13:09
Rosie
Rosie is offline
Citaat:
raindrup schreef:
de grote pil topic heeft precies niet zoveel succes meer .....
ik wil raaaaaaaaaaaaaaaaaaad
zie vorig stukje

Inderdaad, ik ook. Mijn stuk staat er al een week en niemand die het leest.. maar weet geen raad voor je sorry..


rosie
__________________
...TsJaAkkKkaAaA PoWerRrRr......!....
Oud 06-08-2002, 22:25
Verwijderd
eh ik ben net aan einde 3e week, en ben net de allerlaatst pil vergeten merk ik >> had ik gister dus moeten slikken, en vandaag mja dus last van spotting, ik heb dus zojuist de pil geslikt van gisteren, maar meot ik nou door gaan met die nieuwe strip??? Want ik ben net begonnen met de pil te slikken om te verkomen dat ik 10 t/m 27 aug ongesteld zou worden Ik ga iig nu dus met die nieuwe strip beginnen...
Oud 07-08-2002, 13:33
~Golvend Badeendje~
Avatar van ~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Aloa!

Ik slik microgynon 30 ( ter info)

Ik heb nu mijn stopweek die begint op woensdagen.maar ik wil dat mijn stopweek begint op de zaterdag omdat ik dan maandag ongesteld zal worden en niet in het weekend.

Hoe moet ik dit gaan slikken/doen?
__________________
They hit you with a prettystick
Oud 07-08-2002, 13:51
Desp
Desp is offline
OMG..

Ik ben as zondag klaar met mijn strip, maar wilde volgende week graag niet ongesteld worden, ik wordt meestal rond woensdag ongesteld... Wanneer ik dan meteen begin met mijn andere strip, is er dan kans op doorbloedingen in de week?
Oud 08-08-2002, 18:47
Desp
Desp is offline
Citaat:
Desp schreef:
OMG..

Ik ben as zondag klaar met mijn strip, maar wilde volgende week graag niet ongesteld worden, ik wordt meestal rond woensdag ongesteld... Wanneer ik dan meteen begin met mijn andere strip, is er dan kans op doorbloedingen in de week?
Niemand?!

Ik had overigens eerst een lichtere pil, die had ik een keer doorgeslikt, gebeurde niets, werd gewoon ongesteld. Maar deze iets iets zwaarder, ik ben nu 3 dagen later ongesteld en 2 dagen korter dan voorheen, zijn de kansen op doorbraakbloedingen dan nog aanwezig in iig de eerste week van de nieuwe strip?
Oud 08-08-2002, 21:03
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Desp schreef:


Niemand?!

Ik had overigens eerst een lichtere pil, die had ik een keer doorgeslikt, gebeurde niets, werd gewoon ongesteld. Maar deze iets iets zwaarder, ik ben nu 3 dagen later ongesteld en 2 dagen korter dan voorheen, zijn de kansen op doorbraakbloedingen dan nog aanwezig in iig de eerste week van de nieuwe strip?
welke pil slik je?
ik heb geen last van doorbloedingen als ik doorslik (ik heb microgynon30)
Oud 08-08-2002, 21:06
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef:
Aloa!

Ik slik microgynon 30 ( ter info)

Ik heb nu mijn stopweek die begint op woensdagen.maar ik wil dat mijn stopweek begint op de zaterdag omdat ik dan maandag ongesteld zal worden en niet in het weekend.

Hoe moet ik dit gaan slikken/doen?
Als je strip op is kun je, met een eventuele reservestrip (is trouwens altijd handig om te hebben), door slikken tot en met de dag die je wil. Dus voor jou de dinsdag. Als je de pil alleen hebt voor je menstruatie kun je ook gewoon stoppen op die dag ipv de hele strip af te maken.
Oud 08-08-2002, 22:01
~Golvend Badeendje~
Avatar van ~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Citaat:
heavinly schreef:
Als je strip op is kun je, met een eventuele reservestrip (is trouwens altijd handig om te hebben), door slikken tot en met de dag die je wil. Dus voor jou de dinsdag. Als je de pil alleen hebt voor je menstruatie kun je ook gewoon stoppen op die dag ipv de hele strip af te maken.
Ach ja, ik ben sinds vandaag overgestapt op een lichtere pil wegens klachten.

Nu komt het wel goed uit ...

Ik word als het meezit vrijdag/zaterdag dus ongesteld ofzo.En begin dan zaterdag met mijn nieuwe pil
__________________
They hit you with a prettystick
Oud 10-08-2002, 21:23
Janey
Janey is offline
Ik ben een paar weken geleden begonnen. Ik vind het alleen heel moeilijk om mezelf eraan te houden dat ding elke dag om hetzelfde tijdstip te slikken. Ik ben wel eens te laat. Nou vroeg ik me af of je echt elke dag op een vaste tijd moet slikken, of dat een uurtje niet zoveel uitmaakt. Ik heb wel een lichte pil (weet niet of dat iets uitmaakt.)

Dan heb ik nog een vraagje. Toen ik gisteren de pil in wilde nemen had ik een beetje haast. Toen ik water wilde pakken gleed hij uit m'n hand...........in het putje van de gootsteen. Weg pil dus.
Ik ben natuurlijk meteen de gebruiksaanwijzing gaan lezen. Maar daar staat alleen in wat je moet doen als de de pil vergeten bent: namelijk zodra je er aan denkt innemen. Maarja, ik heb die pil niet meer.
Om het probleem uit te stellen heb ik de laatste pil van de strip geslikt. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen. Is het erg als je 1 dag minder slikt?
Er zat geen reservepil bij ofzo.......
help mij!!!!!!!!!
Oud 13-08-2002, 11:01
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik vroeg me wat af. 23 dagen geleden ben ik met de Pil begonnen, wat wil zeggen dat ik nu op de 2e dag van de stopweek zit.

Ik vroeg me af, een normale cycles duurt 28 dagen. Je begint (de eerste keer) met de Pil op de eerste dag van je menstruatie. Na 21 dagen is de strip op en 2 á 3 dagen erna zul je ongesteld worden. Als ik dat bij elkaar optel kom ik op 23 á 24 dagen voor een cycles, hoe zit dat ?
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-08-2002, 17:49
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef:
Ik vroeg me wat af. 23 dagen geleden ben ik met de Pil begonnen, wat wil zeggen dat ik nu op de 2e dag van de stopweek zit.

Ik vroeg me af, een normale cycles duurt 28 dagen. Je begint (de eerste keer) met de Pil op de eerste dag van je menstruatie. Na 21 dagen is de strip op en 2 á 3 dagen erna zul je ongesteld worden. Als ik dat bij elkaar optel kom ik op 23 á 24 dagen voor een cycles, hoe zit dat ?
Volgens mij is het zo dat met de pil je cyclus in een nieuwe ritme wordt gebracht.. Wordt ie dus ms verkleint, omdat je nu dan precies steeds 1 maand over een strip+ongesteldheid doet.. Het wordt gewoon helemaal beïnvloed door die hormonen en alles.. maar nu moek eten
Oud 13-08-2002, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Janey schreef:
Ik ben een paar weken geleden begonnen. Ik vind het alleen heel moeilijk om mezelf eraan te houden dat ding elke dag om hetzelfde tijdstip te slikken. Ik ben wel eens te laat. Nou vroeg ik me af of je echt elke dag op een vaste tijd moet slikken, of dat een uurtje niet zoveel uitmaakt. Ik heb wel een lichte pil (weet niet of dat iets uitmaakt.)

Dan heb ik nog een vraagje. Toen ik gisteren de pil in wilde nemen had ik een beetje haast. Toen ik water wilde pakken gleed hij uit m'n hand...........in het putje van de gootsteen. Weg pil dus.
Ik ben natuurlijk meteen de gebruiksaanwijzing gaan lezen. Maar daar staat alleen in wat je moet doen als de de pil vergeten bent: namelijk zodra je er aan denkt innemen. Maarja, ik heb die pil niet meer.
Om het probleem uit te stellen heb ik de laatste pil van de strip geslikt. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen. Is het erg als je 1 dag minder slikt?
Er zat geen reservepil bij ofzo.......
help mij!!!!!!!!!
Volgens mij maakt een uurtje verschil niet uit hoor.. Ik slik de pil nu zo'n 2 jaar, en neem em gwoon voor ik naar bed ga, en die tijd verschilt nogal.. Nja, ben niet zwanger duss.. neej, in principe heb je een speling van 12 uur, maar zoveel verschil vergroot natuurlijk de kans dat dr iets misgaat. Maar een uurtje verschil maakt volgens mij echt niet zoveel uit, als je hem maar rond dezelfde tijd inneemt..

Ik weet verder niet wat je moet doen als je een pil niet hebt ingenomen. Je kan met dit soort vragen volgens mij ook gewoon je huisarts of apotheek bellen, die weten dat soort dingen wel. Dus gwoon over de telefoon vragen, en dan kunnen zij het je vast wel vertellen! verder stom dat dat niet in de bijsluiter staat!
Oud 13-08-2002, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Desp schreef:


Niemand?!

Ik had overigens eerst een lichtere pil, die had ik een keer doorgeslikt, gebeurde niets, werd gewoon ongesteld. Maar deze iets iets zwaarder, ik ben nu 3 dagen later ongesteld en 2 dagen korter dan voorheen, zijn de kansen op doorbraakbloedingen dan nog aanwezig in iig de eerste week van de nieuwe strip?
Sja.. ik denk dat je moet proberen? Ikzelf heb toen ik doorslikte (Microgynon 30) geen last gehad van doorbraakbloedingen. Ik denk dat dit ook per persoon toch weer heel erg verschilt.. sterkte drmee iig
Oud 13-08-2002, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Rosie schreef:
Zo te zien kan je hier al je vragen kwijt over de pil dus zet ik hier ook maar even mijn probleem neer...
Ik ben nu ongeveer 4 maanden aan de pil en heb nergens last van enzo maar nu ben ik hem gister vergeten. Zaterdagochtend (rond twaalf uur) wel ingenomen maar dus zondag vergeten en die pas vanochtend ingenomen met de pil van vandaag. Dus ik loop weer goed, niks aan de hand zou je zeggen maar ik heb dus gistermiddag wel geslachtsgemeenschap gehad!
En zonder condoom.. hoe zit het nou met zwangerschap, bestaat er nu een veel grotere kans dat ik zwanger zou kunnen raken of was het nog in de veilige tijdszone zeg maar.
Het staat een beetje vaag op mijn bijsluiter. Heb trouwens Minulet niet dat het wat uitmaakt maar ok. En de rest van de maand, moet ik het nu ook met condoom gaan doen omdat ie niet meer betrouwbaar is ofzo?


Bedankt alvast Rosie
Welke week zit je in? Want dat verschilt nogal met of het een probleem is of niet. Bij de ene week moet je 7 dagen erna een condoom gebruiken, bij de ander maakt het niets uit, bij weer de ander moet je meteen doorslikken of stoppen en meteen je stopperiode enz. (Ik neem aan dat dit niet verschilt per pil, hoe dit werkt?)
Oud 13-08-2002, 19:37
Verwijderd
Citaat:
raindrup schreef:
de grote pil topic heeft precies niet zoveel succes meer .....
ik wil raaaaaaaaaaaaaaaaaaad
zie vorig stukje
als ik het wist.. zou ik je helpen, maar ja, de oorspronkelijke vraag was ook van mij.. en duidelijk antwoord is dr niet geweest

Vruchtbare periode weet ik eigenlijk niet, dit staat op dokterdokter.nl:
Bij vrouwen ligt de vruchtbare periode tussen de eerste en de laatste menstruatie. In engere zin behelst de vruchtbare periode enige dagen, ongeveer in het midden van de menstruele cyclus (zie ook periodieke onthouding). Individueel wisselt de vruchtbaarheid sterk.
Oud 13-08-2002, 19:39
Verwijderd
Citaat:
a girl schreef:
als je de pil neemt en je maandstonden later dan normaal komen (1dag, 2dagen,...), moet je dan beginnen vrezen voor zwangerschap?
Je menstruatie past zich gloof ik ook weer aan aan je pilcyclus enzo, maar dingen als stress en alles kunnen de menstruatie ook verlaten. Maar als je geen pil vergeten bent of iets dergelijks zou ik me niet zo heel veel zorgen maken, dan is de kans heeeeeel erg klein dat je zwanger bent
Oud 13-08-2002, 19:42
Verwijderd
Citaat:
ZHAzha schreef:


En nog een vraagje.. dat uitstellen (meteen na een strip meteen doorslikken) is dat niet slecht????
Volgens mij ist niet zo slecht.. De dokter gaf het me namelijk zelfs als advies om af en toe te doen omdat ik zo een ontzettende last heb van stemmingswisselen vlak voor en tijdens mn ongesteldheid. Mja, precies weet ik het niet
Oud 15-08-2002, 09:22
Proud
Avatar van Proud
Proud is offline
Weet er iemand of het slikken van de pil de kans op borstkanker vergroot? Mijn moeder had een erfelijke vorm van borstkanker, er is 50% kans dat ik dan gen ook heb, maar ik wil wel aan de pil, omdat ik steeds onregelmatig ongesteld ben en verga van de buikpijn (word er gek van !!!)
Iemand een idee?
__________________
"Wie kommts, daß du so traurig bist, da alles froh erscheint? Man sieht dirs an den Augen an, gewiß, du hast geweint."
Oud 15-08-2002, 10:01
marloes14
marloes14 is offline
Citaat:
vuurvliegje schreef:


Hm ja, mijn moeder was ook mee. Maar mijn dokter zei dat dat moest vanwege die wet. Want je mag helemaal geen seks hebben voor je zestiende volgens de wet, dus ja..
ik mocht t stiekem doen van de dokter...ik heb m zelf betaald...
maar de dokter heeft een zwijgplicht!!
Oud 15-08-2002, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Proud schreef:
Weet er iemand of het slikken van de pil de kans op borstkanker vergroot? Mijn moeder had een erfelijke vorm van borstkanker, er is 50% kans dat ik dan gen ook heb, maar ik wil wel aan de pil, omdat ik steeds onregelmatig ongesteld ben en verga van de buikpijn (word er gek van !!!)
Iemand een idee?
Ik heb geen idee, met dit soort vragen kun je ms het beste terecht bij de huisarts.. Wie weet weet die ook nog andere manieren tegen de onregelmatigheid, en iig zijn er wel pijnstiller voor die buikpijn, heb ik ook een tijd gebruikt
Oud 16-08-2002, 17:07
Deniece
Deniece is offline
weet iemand of het schadelijk is als je de pil te vaak doorslikt.. dus je de stopweek overslaat..?
misschien is het al geweest, maar goed, tog nog ff vragen
Oud 16-08-2002, 17:11
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Deniece schreef:
weet iemand of het schadelijk is als je de pil te vaak doorslikt.. dus je de stopweek overslaat..?
misschien is het al geweest, maar goed, tog nog ff vragen
Vandaag ben ik naar m'n huisarts gegaan. en die zei dat het gewoon kon (hij raade het wel af om het meteen de eerste keer te doen) met mijn pil. maar of dat voor elke pil is....
Ik ga de diane35 gebruiken

Ik denk dat het wel kan, maar als je twijfelt bel ff de huisarts

Kuzzzz
__________________
Oud 16-08-2002, 17:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik ga binnenkort beginnen met de pil te slikken (diane 35) Maar nou had ik 2 vragen:
Hoelang duurt het voordat je merkt dat je minder puistjes krijgt en hoelang voordat het echt drastisch vermindert is?
En m'n huisarts zei dat ik meteen op de eerste dag van m'n menstruatie moest beginnen met slikken, maar blijf ik dan gewoon ongesteld of wordt het dan niet zo'n zware ongesteldheid of stopt het meteen helemaal???

Alvast bedankt!

Kuzz
__________________
Oud 16-08-2002, 19:48
Marilyn
Marilyn is offline
Citaat:
dreen schreef:
Ik ga binnenkort beginnen met de pil te slikken (diane 35) Maar nou had ik 2 vragen:
Hoelang duurt het voordat je merkt dat je minder puistjes krijgt en hoelang voordat het echt drastisch vermindert is?
En m'n huisarts zei dat ik meteen op de eerste dag van m'n menstruatie moest beginnen met slikken, maar blijf ik dan gewoon ongesteld of wordt het dan niet zo'n zware ongesteldheid of stopt het meteen helemaal???

Alvast bedankt!

Kuzz
Het duurt drie maanden voordat het begint te werken (meestal) en dan krijg je als je de dag dat je ongesteld wordt begint met slikken een lange ongesteldheid en de maanden daarop elke keer een beetje maar (drie dagen ofzo)!
__________________
Je spiegelbeeld? Ach - het is maar hoe je er tegenover staat...
Oud 16-08-2002, 19:58
someone
someone is offline
ik ben net thuis van de vakentie, was allemaal heel erg leuk en had ook een erg lieve vakantie vriend, nu heb ik alleen een probleem
ik heb daar onveilig gevreeen maar hij was niet klaar gekomen,
ik ben aan de pil en was met m'n 2e strip bezig zodat ik niet ongesteld zou worden als ik op vakantie was.
nu ben ik de hele dagen heel erg moe en s'morgens erg misselijk en heb ook minder eetlust.
zou ik zwanger kunnen zijn???
Oud 20-08-2002, 12:02
punkyfish
punkyfish is offline
Hmmz, ik vroeg me af of wiet invloed heeft op de werking van de pil... Aangezien roken slecht is, zal blowen dat ook wel zijn, maar is er ook nog iets anders?
__________________
...amen...
Oud 20-08-2002, 13:18
Desp
Desp is offline
Ik heb cilest en heb afgelopen keer twee strips achter elkaar doorgeslikt, dus was de bedoeling dat ik 1 mentruatie over zou slaan.. Maar dat gebeurde niet... Ik slikte gewoon elke dag, op het zelfde tijdstip mijn pilletje, maar werd gewoon ongesteld, even erg en even lang als normaal... Betekend dat misschien dat ik aan een sterkere pil moet?
Oud 20-08-2002, 15:13
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
someone schreef:
ik ben net thuis van de vakentie, was allemaal heel erg leuk en had ook een erg lieve vakantie vriend, nu heb ik alleen een probleem
ik heb daar onveilig gevreeen maar hij was niet klaar gekomen,
ik ben aan de pil en was met m'n 2e strip bezig zodat ik niet ongesteld zou worden als ik op vakantie was.
nu ben ik de hele dagen heel erg moe en s'morgens erg misselijk en heb ook minder eetlust.
zou ik zwanger kunnen zijn???
Het lijkt mij van niet, als je (zoals ik begrijp uit je post) gewoon de pil geslikt hebt in die vakantie (EN hij niet is klaar gekomen), je hebt wel kans op een soa. Gewoon even afwachten, als je stopt met je strip word je als het goed is gewoon ongesteld.
Oud 23-08-2002, 08:09
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Ik ben gister ongesteld geworden en voor het eerst de pil genomen, diane 35... maar meteen nadat ik de pil had geslikt stopte mijn menstruatie, moet ik nou de pil gewoon doorslikken of ermee stoppen???

en komt dit vaker voor ofzo?
Oud 23-08-2002, 08:56
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Diana's~Acolyte schreef:
Ik ben gister ongesteld geworden en voor het eerst de pil genomen, diane 35... maar meteen nadat ik de pil had geslikt stopte mijn menstruatie, moet ik nou de pil gewoon doorslikken of ermee stoppen???

en komt dit vaker voor ofzo?
Gewoon verderslikken...het is normaal dat je lichaam ff niet meer mee is en een beetje hormonaal verward is. Vanaf de volgende maand is je 'menstruatie' (als je dat nog zo kan noemen) normaal gezien regelmatig. Succes ermede.
Oud 26-08-2002, 14:19
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Vraagje:

Ik neem mijn pil altijd 's avonds in... rond 12 uur snachts, wanneer ik ga slapen. Nou was ik het weekend bij mijn vriend en zaterdag had ik de pil gewoon ingenomen. Zondagmiddag hebben we zitten klooien, maar zijn penis is niet ín me gekomen en hij is ook niet klaargekomen daarsow...
Nou was ik wel zondagavond mijn pil vergeten! Ik kwam er maandag (vandaag dus) middag achter, rond 12 uur. In de bijsluiter staat dat je binnen de 12 uur nog geen risico loopt, en ik zit net rond die periode...
Die zondag was de 20ste dag van mijn cyclus. En de 1e dag van mijn derde pilweek...
Ik ben wel een beetje ongerust ... reden toe?!
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 27-08-2002, 20:31
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Marilyn schreef:


Het duurt drie maanden voordat het begint te werken (meestal) en dan krijg je als je de dag dat je ongesteld wordt begint met slikken een lange ongesteldheid en de maanden daarop elke keer een beetje maar (drie dagen ofzo)!
Duurt het 3 maanden voordat het begint te werken? Ik dacht dat de puistjes gemiddeld na 3 maanden ongeveer weg zouden moeten zijn Ik slik de diane-35 nu 2 1/2 maand, en ze zijn nog niet weg. Het is wel minder, maar dat was mijn doel niet......

Ff offtopic: ik heb nu dus nog wel puistjes, maar er zit niks meer in zeg maar. Ze zien er wel ongeveer uit als puistjes, maar eigenlijk zijn het gewoon littekens, ze zitten er al een hele tijd. gaat dat vanzelf na een tijdje over, heb je er iets tegen of blijf je het altijd zien??
Oud 28-08-2002, 18:13
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
Hmmz, ik vroeg me af of wiet invloed heeft op de werking van de pil... Aangezien roken slecht is, zal blowen dat ook wel zijn, maar is er ook nog iets anders?
__________________
...amen...
Oud 28-08-2002, 21:18
friesin
friesin is offline
ik hoorde op school dat er toch nog een kleine kans bestaat dat je zwanger kunt worden, ook al gebruik je de pil op de juiste manier, 1 op 10.000 ofzo ikzelf ben nog niet aan de pil, maar denk er wel serieus over , maar denk dan stel dat je net die ene bent, is ook goed lullig!

Is dit waar?! dat er toch nog een kans bestaat dat je zwanger wordt?
Oud 29-08-2002, 15:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik ben vorige week maandag begonnen met de pil (diane-35) toen ik ongesteld werd. Me moeder dacht dat ik dan niet meer zo lang ongesteld zou blijven. Maar dat gebeurde dus wel en ook best wel erger dan normaal. En k heb na die ongesteldheid ook nog heel erg veel afscheiding gehad. en vandaag ook weer bloed bij die afscheiding zitten. Dat duurt nu dus al meer dan een week (normaal is de afscheiding helemaal weg na een week)
Dat zal dus allemaal met de pil te maken hebben. maar wat kan ik daaraan doen. en hoelang duurt het nog of blijft het altijd zo. ik heb de bijsluiter al gelezen maar vond het nix erover. Kan iemand mij helpen???

En toen ik laatst ff dus goed de bijsluiter las stond er dat je de pil niet moet slikken als je depressief bent. naja dat ben ik ook niet helemaal. maar heb er wel veel aanleg voor en ben vaak licht depressief geweest. kan dat door die pil weer verergert worden???

Alvast bedankt voor de antwoorden

Kuzzz
__________________
Oud 30-08-2002, 06:39
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik had ook effe een vraag:


Ik slik de pil altijd trouw elke dag. Nu zag ik laatst op dinsdag dat mijn pil van maandag er nog inzat. Probleempje dus, ik heb toen op dinsdag 2 pillen geslikt en ben er vanuit gegaan dat de pil niet meer veilig zou zijn. Normaal slik op zondag altijd mn laatste pil maar nu zag ik gister dat die er niet meer inzat. Ik weet dus totaal niet wanneer ik die geslikt zou moeten hebben. Mijn probleem dus: Ik heb dinsdag 2 pillen geslikt met het risico dat ik de pil op maandag wel gewoon geslikt had (per ongeluk een ander genomen aangezien die van zondag weg is) en moet ik zondag toch gewoon mn laatste pil nemen? Ik was trouwens van plan om door te slikken en dus geen stopweek te hebben.
Oud 02-09-2002, 17:04
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
friesin schreef:
ik hoorde op school dat er toch nog een kleine kans bestaat dat je zwanger kunt worden, ook al gebruik je de pil op de juiste manier, 1 op 10.000 ofzo ikzelf ben nog niet aan de pil, maar denk er wel serieus over , maar denk dan stel dat je net die ene bent, is ook goed lullig!

Is dit waar?! dat er toch nog een kans bestaat dat je zwanger wordt?
Die kans is er idd, maar is echt zo ongelooflijk klein... En ander gebruik je gewoon de double dutch methode (pil + condoom).
__________________
...amen...
Oud 02-09-2002, 17:29
M@@rten
M@@rten is offline
Hey ik heb ook ff een vraagje: als je je stopweek veranderd wanneer is de pil dan weer veilig? Dus dat je eerder (in je stopweek) begint met de pil.
Oud 02-09-2002, 18:19
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
M@@rten schreef:
Hey ik heb ook ff een vraagje: als je je stopweek veranderd wanneer is de pil dan weer veilig? Dus dat je eerder (in je stopweek) begint met de pil.
Dan issie nog steeds veilig. Je moet alleen niet later beginnen met slikken dan de bedoeling was.
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 04-09-2002, 16:23
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Redelijk nutteloos eigenlijk, dit topic. Ik heb een week terug een post hier geplaatst, waar ik toch wel redelijk snel antwoord op verwachtte, maar wat uitbleef.
Zo'n topic is opzich een goed idee, maar dan moeten er ook antwoorden gegeven worden ipv alleen maar vragen.
't Lijkt me zinvol dat Snufje en ekki -beide forumbazen hierzo + de starters van 'het grote Pil topic'- hier regelmatig komen. Ze hebben beide maar 2 x hier gepost... nogal weinig in mijn ogen.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #22
Pluis
501 22-11-2012 14:49
Lichaam & Gezondheid Het grote pil-topic #21
Pluis
500 14-05-2011 10:14
Lichaam & Gezondheid Hoe lang duurt het voordat je ongesteld bent, na je laatste pil (stopweek)?
x-spekkie-x
51 05-07-2008 15:49
Lichaam & Gezondheid Het grote pil topic #18
Bloem
500 30-08-2007 18:34
Lichaam & Gezondheid Door de pil borsten groter?
Mahself16
12 16-07-2002 18:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.