Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2005, 20:34
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Ik zit nu in 6V en dat betekent dus dat het de bedoeling is dat ik aan het einde van dit jaar alle stof van natuurkunde beheers..
Nu ben ik niet zo'n ster in natuurkunde en vroeg ik mij eigenlijk af hoe jullie je eindexamen/herhaling van de stof voorbereiden..
Maken jullie samenvattingen? Of maak je nog eens een keer extra oefenopgaven?

Ik zelf ben nu bezig om een samenvatting te maken en natuurlijk om de oefenopgaven van de hoofdstukken nog een keer door te nemen.. Maar tot nu toe zie ik het niet echt allemaal zitten..
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2005, 20:51
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Philemon schreef op 17-10-2005 @ 21:34 :
Ik zit nu in 6V en dat betekent dus dat het de bedoeling is dat ik aan het einde van dit jaar alle stof van natuurkunde beheers..
Nu ben ik niet zo'n ster in natuurkunde en vroeg ik mij eigenlijk af hoe jullie je eindexamen/herhaling van de stof voorbereiden..
Maken jullie samenvattingen? Of maak je nog eens een keer extra oefenopgaven?

Ik zelf ben nu bezig om een samenvatting te maken en natuurlijk om de oefenopgaven van de hoofdstukken nog een keer door te nemen.. Maar tot nu toe zie ik het niet echt allemaal zitten..
Maak het examen van vorig jaar , dat helpt vaak wel. En zorgen dat je samenvattingen hebt enzo zodat je al je formules begrijpt. Want behalve ze te kennen moet je ook weten wanneer je ze kan gebruiken.

Dus je moet ff eindexamens maken van vorig jaar en het jaar daarvoor om te kijken wat je beheerst en wat je nog moet oefenen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 21:33
nietingelogd
De truc is situaties herkennen, en de juiste formules er bij te toveren. Vaak gaan de vragen veel van hak op de tak, dus je moet flexibel zijn, grootheden uit het verhaaltje halen, kijken welke grootheden eventueel afleidbaar zijn (verborgen waren), kijken wat percies gevraagt wordt, eventueel situatie schets en dan de formule invullen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 07:08
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ik be nhet eens met de persoon boven mij.

Natuurkunde op het VWO komt er vnl. op neer dat je formules kan toepassen op een verhaal. Dus oefen goed met vragen waar het NIET duidelijk is waar het om gaat. In een normaal hoofdstuk staan alleen maar vragen over 1 onderdeel van de natuurkunde en kan je dus altijd makkelijker zien welke formules (en andere kennis) je moet toepassen om de opdracht op te lossen. Op je examen is dat wel anders, dus oefen daarmee.

Ook is het niet dom om te oefenen met algebra. Meeste formules zijn vrij eenvoudig, maar niet altijd en het is altijd handig als je een formule snel en zonder veel moeite kan omschrijven tot een vorm die practischer is voor het probleem waar je aan werkt.

Ik weet niet of je dit al doet: maar kijk veel in de BINAS (tabel 37). Deze mag je er op je examen ook bijhouden en weten hoe je met een formule die je uit de BINAS trekt werkt is beter dan alles uit je hoofd kunnen eigenlijk.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 12:08
Verwijderd
Ik heb eigenlijk niks gedaan.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 15:57
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
je krijgt schoolexamens...daardoor leer je de stof steeds uitgebreider
op onze school is het zo dat je bij je laatste schoolexamen (ik doen VWO N+G) alles weet. dan KUN je in de tijd voor je CE examens van voorgaande jaren, naar dat hoeft niet want je kent de stof toch al....

( doe je ook n+g stuur me dan een mail...ik heb een samenvatting van sytematische natuurkunde voor wvo 6 eindexamenklassers)
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 17:21
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Keith schreef op 18-10-2005 @ 08:08 :
Ik weet niet of je dit al doet: maar kijk veel in de BINAS (tabel 37).
Ik neem aan dat je tabel 35 bedoelt. Tabel 37 heeft (althans in de vierde druk van Binas) betrekking op de diverse symbolen in de scheikunde. In de vijfde druk van Binas geeft tabel 37 een overzicht van een aantal scheikundeformules.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 22:27
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ja inderdaad, mijn BINAS kennis zakt wat weg op de uni.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 09:01
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Keith schreef op 18-10-2005 @ 23:27 :
Ja inderdaad, mijn BINAS kennis zakt wat weg op de uni.
Wij gebruiken BINAS zelfs nog voor Biologie, dus het gebruik van BINAS zit wel goed hoor..
remy476 dankjewel voor de samenvatting, zal hem vast nog vaak gebruiken!
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:56
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
graag gedaan
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 16:15
Verwijderd
Ik heb er niet voor geleerd, gewoon goed gebruik maken van tabel 35 van Binas. Het zijn toch voornamelijk sommen waarbij je formules moet combineren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO > WO [Natuurkunde]
MartijnOmmel
8 03-03-2016 22:40
Algemene schoolzaken Leren voor de toetsweek
Commander2
21 03-12-2014 13:58
Algemene schoolzaken Natuurkunde? Boeken, tips please?
Verwijderd
53 22-07-2012 13:14
De Kantine Try before you Saai #1395
Verwijderd
500 31-05-2011 17:23
Eindexamens 2003 Het algemene 'wat moet ik niet leren'-topic
Snufje
40 14-05-2003 11:01
Huiswerkvragen: Exacte vakken Waarom krijgen we wiskunde(2), scheikunde(2), natuurkunde(2)?
8 03-10-2001 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.