Oud 15-05-2006, 11:57
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Ertur schreef op 15-05-2006 @ 10:05 :
Galatasaray kampioen, omdat Fenerbahce, ondanks 16 MINUTEN BLESSURETIJD slechts gelijkspeeld
haha prachtig
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Advertentie
Oud 15-05-2006, 12:01
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 15-05-2006 @ 11:50 :
Net zoals in Belgie.. De eerste stap naar een BeNe-Competitie????
Nee
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 15-05-2006, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 15-05-2006 @ 11:50 :
Net zoals in Belgie.. De eerste stap naar een BeNe-Competitie????
De eerste klasse in België samen met de eerste divisie in Nederland?

Anderlecht - Veendam, MVV - Standard Luik...
Oud 15-05-2006, 16:17
Verwijderd
Waren we nu toch maar gedegradeerd...

Oud 15-05-2006, 19:11
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Ertur schreef op 15-05-2006 @ 12:40 :
De eerste klasse in België samen met de eerste divisie in Nederland?

Anderlecht - Veendam, MVV - Standard Luik...
Was voor afgelopen seizoen nog een oefenwedstrijd, MVV - Standaard. Ik moet zeggen, die wedstrijd was gelijkopgaand (uteindelijk won Standaard met 1-2 na een ruststand van 1-0), maar ik denk dat deze wedstrijd zeker geen goed beeld geeft van het niveau van de clubs, dat is nog een te groot verschil...

Citaat:
Ertur schreef op 15-05-2006 @ 10:05 :
Galatasaray kampioen, omdat Fenerbahce, ondanks 16 MINUTEN BLESSURETIJD slechts gelijkspeeld
Leuk voor Gerets en de zijnen.
En Samsunspor is gedegradeerd...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 15-05-2006, 19:12
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
De Poolse kampioen is ook weer bekend, en naar aanleiding daarvan een minder leuk bericht:

Slagveld na titel Legia Warschau
Meer dan 200 aanhangers van Legia Warschau zijn in de nacht van zaterdag op zondag aangehouden nadat de viering van de nationale titel op een slagveld uitliep. Duizenden supporters verzamelden zich in de Poolse hoofdstad om de achtste titel in de clubgeschiedenis te vieren, maar het feit dat een meerderheid in gesloten winkels probeerden binnen te dringen noodzaakte de politie om hardhandig in te grijpen. De Poolse politie moest waterkanonnen, traangas en knuppels gebruiken en zag bovendien hoe 30 politiemensen gewond raakten.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 16-05-2006, 09:36
Verwijderd
PSG middenmoter maar wel meeste TV-geld

parijs, 16 mei 2006 07:59 - Omdat door Moggigate veel praktijken aan het licht komen en sommigen menen dat die praktijken typisch Italiaans zijn, is het des te pijnlijker voor hen dat het in Frankrijk niet anders is gesteld met de verdeling van de tv-gelden. Uit een jaarverslag van de Franse bond blijkt dat Paris SG, dit seizoen niet meer dan een middenmoter in de Ligue 1, de hoogste premie heeft gekregen die de bond uitkeert van de tv-gelden. Niet van kampioen Lyon, maar van de club uit de hoofdstad werden de meeste wedstrijden rechtstreeks getoond op de betaalzender Canal Plus en daarom pakt PSG de hoogste premie. Het hoeft niemand te verbazen dat Canal Plus zelf bepaalt welke wedstrijden per speelronde worden uitverkoren voor een rechtstreekse uitzending. Maar het verdient wel een aanbeveling om te beseffen dat Canal Plus tot dit seizoen de grootaandeelhouder van Paris SG. Dus verrijkte de tv-zender op oneigenlijke manier de eigen voetbalclub ten koste van de clubs die het sportiever veel beter deden. Maar liefst 27 van de 38 wedstrijden werden rechtstreeks uitgezonden. Paris SG kreeg ook regelmatig te maken met het psychologische voordeel dat vaak de resultaten van de concurrentie bekend waren, voordat het zelf in actie kwam.

Laatst gewijzigd op 16-05-2006 om 10:29.
Oud 16-05-2006, 11:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 15-05-2006 @ 19:12 :
De Poolse kampioen is ook weer bekend, en naar aanleiding daarvan een minder leuk bericht:

Slagveld na titel Legia Warschau
Meer dan 200 aanhangers van Legia Warschau zijn in de nacht van zaterdag op zondag aangehouden nadat de viering van de nationale titel op een slagveld uitliep. Duizenden supporters verzamelden zich in de Poolse hoofdstad om de achtste titel in de clubgeschiedenis te vieren, maar het feit dat een meerderheid in gesloten winkels probeerden binnen te dringen noodzaakte de politie om hardhandig in te grijpen. De Poolse politie moest waterkanonnen, traangas en knuppels gebruiken en zag bovendien hoe 30 politiemensen gewond raakten.
Ik heb nu al vijf keer een wedstrijd van een Poolse club meegemaakt en alle vijf die keren is het finaal uit de hand gelopen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 16-05-2006, 12:20
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Het is al oud nieuws en ik hoorde het pas 2 dagen geleden, misschien dat het hier al ergens staat:

Frank de Boer is gestopt met voetballen.

Zonde, zo'n grote voetballer die in een zandbak zijn zakken gaat vullen terwijl het niet nodig is
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 16-05-2006, 12:24
squat
squat is offline
Wat hij wil doen moet hij toch zelf weten. Dat hij in het altijd gezellige midden-oosten met de arabieren wil voetballen om een kleurtje en een zakcentje te verdienen is zijn eigen keuze. Na EK2004 was toch wel duidelijk dat hij niet meer op het hoogste niveau meekon.

Dat hij volgend jaar een trainerscarriere wil beginnen is oud nieuws ja.
Oud 16-05-2006, 12:38
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik weet niet of ik dat zonde vind. Hij heeft dat ook heel eerlijk toegegeven en gezegd dat hij de keus had tussen sportief afbouwen ergens in Nederland bij een niet al te veel zeggende club of een fortuin kon verdienen, prachtig huis erbij, zijn gezin krijgt het beste van het beste en hij kan er zelf ook van genieten. Als hij dan eerlijk zegt dat hij de kans grijpt om een mooi pak geld te pakken plus datgene hierboven kan ik daar best in komen. Je hebt ook spelers, Lees bijv; Rivaldo, die op hun 30ste daar heen gaan om geld te verdienen terwijl ze nog keuze hebben uit prachtige clubs in Europa en nog lang niet aan het eind van hun carriere zijn, daar heb ik dan geen respect voor.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 16-05-2006, 12:39
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Of nog erger; nog geen 20 zijn en al voor het geld kiezen

Lees; Quincy
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 16-05-2006, 13:55
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Frank de Boer had nog makkelijk met de Nederlandse top meegekund, zonde want zo had hij nog een aantal jaar CL kunnen voetballen.

En om een miljoen of 5 minder hoef je het ook niet meer te doen als je er al 30 hebt oid.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 16-05-2006, 19:04
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
PSV-stadion in de verkoop

Het stadion van PSV gaat in de verkoop. Dat verklaart voorzitter Rob Westerhof gisteravond na afloop van een commissievergadering van de gemeente Eindhoven.

Westerhofs verzoek om een gemeentegarantie bleek vergeefs. Het bestuur en de gemeenteraad van Eindhoven hebben volgens Westerhof onvoldoende besef van de ernst van de geldzorgen van de landskampioen. De club heeft als enige in Nederland nog een stadion in eigen bezit, maar de rentelasten van 11,5 miljoen euro per jaar drukken zwaar op de begroting. PSV heeft al contacten met grote buitenlandse partijen die belangstelling hebben getoond voor het stadion.


Hm, klopt dat wel dat PSV de enige club in het betaalde voetbal is die het stadion in eigen bezit heeft? Vroeg het me gewoon even af...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 16-05-2006, 19:06
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ook mogelijk omkoopschandaal in Nederland

Na omkoopschandalen in België, Duitsland en momenteel ook Italië lijkt er ook een omkoopschandaal in Nederland aanwezig te zijn. Johan Derksen meldt in de uitzending van Voetbal Insite dat de politie momenteel een groot onderzoek is gestart naar mogelijke omkoping.

Volgens de hoofdredacteur van Voetbal International worden er vanuit het buitenland via goksyndicaten spelers omgekocht uit de Nederlandse Eredivisie en vooral de Gouden Gids Divisie.

Derksen meldt ook dat hij nog twijfelt of het binnenkort naar buitenkomt, omdat het voor de politie mogelijk te bewijzen is of mensen schuldig zijn.


Wow... eigenlijk verbaast het me niets na het nieuws in diverse andere landen, maar natuurlijk hoop ik niet dat mijn eigen cluppie hier direct bij betrokken is...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 16-05-2006, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 16-05-2006 @ 19:04 :

Hm, klopt dat wel dat PSV de enige club in het betaalde voetbal is die het stadion in eigen bezit heeft? Vroeg het me gewoon even af...
Ik zou het niet zo uit mijn hoofd weten, maar ik denk dat veel clubs het in een aparte stichting/BV/whatever hebben ondergebracht.
Oud 16-05-2006, 19:26
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 16-05-2006 @ 19:06 :
Wow... eigenlijk verbaast het me niets na het nieuws in diverse andere landen, maar natuurlijk hoop ik niet dat mijn eigen cluppie hier direct bij betrokken is...
Ik vond dat toen wel een hele gewaarwording met dat gedoe rond de "eerste inworp" of "eerste corner".
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 16-05-2006, 20:41
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 16-05-2006 @ 19:06 :
Wow... eigenlijk verbaast het me niets na het nieuws in diverse andere landen, maar natuurlijk hoop ik niet dat mijn eigen cluppie hier direct bij betrokken is...
Ik heb zo mijn twijfels, dat moet je overigens meestal hebben bij de meeste berichten van dhr Derksen maar hij vertelde me dit een beetje te nonchalant. En hij kon het niet laten om even te zeggen dat een van zijn redacteuren hier na goed speurwerk achter was gekomen.. 'verder kan ik er niks over zeggen'

Het zou zomaar kunnen hoor, maar laten we ons nog maar geen zorgen gaan maken over alles wat hij in zijn programma roept.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 16-05-2006, 20:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 16-05-2006 @ 20:41 :
Ik heb zo mijn twijfels, dat moet je overigens meestal hebben bij de meeste berichten van dhr Derksen maar hij vertelde me dit een beetje te nonchalant. En hij kon het niet laten om even te zeggen dat een van zijn redacteuren hier na goed speurwerk achter was gekomen.. 'verder kan ik er niks over zeggen'

Het zou zomaar kunnen hoor, maar laten we ons nog maar geen zorgen gaan maken over alles wat hij in zijn programma roept.
Heb je in de tijd dat het écht speelde (zeg, rond februari) wel eens op de eerste inworp bij Ajax, AZ, Utrecht en nog wat andere clubs gelet? Dat was echt heel erg opvallend.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 16-05-2006, 20:51
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 20:44 :
Heb je in de tijd dat het écht speelde (zeg, rond februari) wel eens op de eerste inworp bij Ajax, AZ, Utrecht en nog wat andere clubs gelet? Dat was echt heel erg opvallend.
Nee niet meegekregen, maar dan hoop ik dat het daar om gaat en geen totaal beinvloedde wedstrijden zoals in Italie speelt.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 16-05-2006, 21:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 16-05-2006 @ 20:51 :
Nee niet meegekregen, maar dan hoop ik dat het daar om gaat en geen totaal beinvloedde wedstrijden zoals in Italie speelt.
Nou ja, dat was toen een reden om ervanuit te gaan dat er een hoop aan de hand was waar we niets van wisten. Verder is er toen niets meer aan het licht gekomen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 17-05-2006, 15:58
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 20:44 :
Heb je in de tijd dat het écht speelde (zeg, rond februari) wel eens op de eerste inworp bij Ajax, AZ, Utrecht en nog wat andere clubs gelet? Dat was echt heel erg opvallend.
Hoe bedoel je?
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Oud 17-05-2006, 18:46
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wat kleine berichtjes (doe ik wel ff in 1 reply):

Erik Meijer krijgt een straatnaam in Aken.

De Korbergasse heet deze zomer de "Erik Meijer-Gasse", als eerbetoon aan de voetballer uit Meerssen. Alemannia Aachen promoveerde dit seizoen naar de Bundesliga. Maandagavond vierden 10.000 supporters de terugkeer op het hoogste Duitse voetbalniveau. Voor Erik Meijer was het afscheid in Aken ook de laatste wedstrijd in zijn carriere. Meijer gaat als manager verder op de marketingafdeling van Alemannia Aachen.

Bron: www.l1.nl


Barça-shirt kost assistent-scheids finale

Dat Ole Hermann Borgan is gefotografeerd met een Barcelona-shirt kost hem de Champions Leaguefinale. De UEFA verving de in opspraak geraakte assistent-scheidsrechter door landgenoot Arild Sundet.Dat Borgan na de publicatie van de foto’s in de Noorse krant Drammens Tidende verklaarde dat hij stom was geweest en dat hij onpartijdig is, heeft hem niet geholpen. De stommiteit kost hem de wedstrijd die waarschijnlijk het hoogtepunt uit zijn carrière zou vormen.
Voor de trainers van de finalisten, Arsène Wenger (Arsenal) en Frank Rijkaard (Barcelona) was het relletje geen issue. 'Ik kijk voorafgaand aan wedstrijden niet naar de scheidsrechters', reageerde Wenger. Rijkaard grapte dat het probleem rond Borgan opgelost zou kunnen worden als hij ook nog in een Arsenal-shirt zou poseren.


Bron: www.vi.nl

Dat tweede bericht...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 17-05-2006, 18:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
spelVout schreef op 17-05-2006 @ 15:58 :
Hoe bedoel je?
Dat het eerste wat spelers een tijdlang deden in een wedstrijd de bal uittrappen was.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 19-05-2006, 15:32
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
"Utrecht, Ado en Willem 2 verdacht van fraude"

De beerput in verband met de mogelijke omkopingspraktijken in het Nederlandse voetbal lijkt geopend. De telegraaf meldt vandaag namelijk dat het gaat om FC Utrecht, ADO den Haag en Willem 2.
Bij één van de clubs zijn er al enkele spelers gehoord. Een tip van een spelersvrouw heeft het onderzoek in gang gezet. Bij de andere twee clubs zou er sprake zijn van beinvloeding door een goksyndicaat. Van alle drie de clubs worden beelden van wedstrijden bekeken en wordt het gokgedrag rond de wedstrijden geanalyseerd. De krant meld dat het bovenstaande van insiders is vernomen, justitie zelf zegt dat het om een breed onderzoek gaat wat het hele profvoetbal in Nederland beslaat.

Ten wille van de supporters hopen we dat er niks te vinden valt. Maar als er daadwerkelijk bewijzen zijn, moet de onderste steen boven. Dit soort zaken maken het voetbal kapot.

www.bsiderats.nl
----

Aangezien half Willem 2 bij AZ speelt wil ik deze ook graag aangeven.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 19-05-2006, 18:16
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Overigens zouden Willem II en FC Utrecht ontkennen dat ze betrokken zijn bij het onderzoek naar fraude en omkoping.

Naar aanleiding van onder anderen het bovenstaand bericht is op de Willem II-site www.tilboo.com nog een verzonnen column door een supporter geplaatst. Maja, verzonnen dus, geen nieuws, dus ik zet het maar niet hier neer. Maar eigenlijk wel eens aardig om dat daar even door te lezen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 20-05-2006, 00:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Tilbo.com dus
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 20-05-2006, 18:48
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
In AD van vandaag:

Ex zet justitie op spoor ADO-speler
Daniel Rijaard is "hoofdverdachte" in onderzoek naar omkoping. Zijn ex-vriendin heeft hem hiervan beschuldigd, nadat ze 1 jaar geleden uit elkaar gingen. Het lijkt erop dat deze "vriendin" haar ex beschuldigt van allerlei zaken om hem kapot te maken hij mag ook zijn dochtertje niet zien). In het seizoen waarop zij doelt, was hij nota bene wisselspeler. Juist door goede invalbeurten heeft hij een 2-jarig contract afgedwongen. Club heeft beschuldigingen al eerder onderzocht en na de ontkenning van deze speler de politie ingeschakeld.

Vrouwen, begin er nooit aan.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 23-05-2006, 14:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Kalou wil voor Ivoorkust spelen

AMSTERDAM - Salomon Kalou wil na het wereldkampioenschap voetbal voor zijn geboorteland Ivoorkust gaan spelen. De aanvaller van Feyenoord zegt dat dinsdag in een vraaggesprek met het weekblad Sportweek. De afgelopen maanden deed Kalou er alles aan Nederlander te worden en op die manier met Oranje aan het WK in Duitsland te kunnen meedoen.

Kalou hoopt zo snel mogelijk van de Ivoriaanse bondscoach te horen of hij welkom is in het nationale elftal. Als dat zo is, staakt hij zijn pogingen om Nederlander te worden. Dat heeft zijn advocaat Jelle Kroes dinsdag bevestigd. "Hij wil nog steeds het liefst voor het Nederlands elftal spelen', aldus Kroes. "Maar dat gaat niet. Nu heeft Ivoorkust zijn voorkeur. Niet omdat hij zo snel van sympathie wisselt, maar uit sportieve ambities. Een speler wil op het hoogste niveau actief zijn en dus ook international zijn."

Kalou in Sportweek: "Het boek is dicht. Na het WK ga ik doen wat ik mijn broer Bonaventura heb beloofd: Voor Ivoorkust spelen. Iedereen weet dat ik graag voor het Nederlands elftal was uitgekomen op het WK. Daar heb ik alles aan gedaan; daar hebben bondscoach Marco van Basten en meneer Cruijff alles aan gedaan. Alleen wilde mevrouw Verdonk dat niet."

"Er zit voor mij niets anders op, daar ik niet verwacht nog lang in Nederland te voetballen. Ik moet verder met mijn carrière, wil niet stilstaan in mijn ontwikkeling."
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 23-05-2006, 19:02
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Die Kalou weet soms ook niet wat-ie wil. Dan weer Nederland, dan weer Ivoorkust...

Hutting geen trainer bij Fortuna
Fortuna Sittard heeft, wegens een verschil van inzicht over de uitvoering van het technische beleid, besloten om Rob Hutting niet per 01.07.2006 als trainer/coach in dienst te nemen.

Met onmiddellijke ingang zal Frans Körver, naast zijn functie als Hoofd Technische Zaken, als trainer/ coach fungeren.


Bron: www.fortunasittard.nl

Haha, het blijft een zooitje ongeregeld bij Fortuna. Nemen ze Hutting aan en pas daarna blijkt dat ze een verschil in inzicht over het beleid hebben. Maar nu krijgt Fransje wel dé kans, ik gun het hem wel.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 24-05-2006, 13:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Sancties voor Gelredome

Vitesse moet voor één thuisduel uitwijken naar een ander stadion, Gelredome krijgt geen interlands en het EK onder de 21 in 2007 in Arnhem staat op losse schroeven.

Die maatregelen heeft de voetbalbond KNVB afgekondigd, omdat Vitesse komend seizoen ‘wederom’ wekenlang niet in Gelredome terecht kan. Dit keer kan Vitesse vier speelronden niet thuis spelen, omdat zanger Marco Borsato tussen 20 oktober en 4 november tien concerten geeft in het Arnhemse stadion.

''Bij Gelredome prevaleren andere evenementen altijd boven het voetbal. Daar hebben we genoeg van'', stelt Bert van Oostveen, manager competitiezaken van de KNVB. ''Diverse keren hebben we met de directie van Gelredome overlegd, elke keer beloven ze beterschap, maar telkens worden de afspraken genegeerd. Gelredome is het enige stadion in Nederland waarmee we deze problemen hebben. In de Arena hebben ook andere evenementen plaats, maar daar houden ze wel rekening met het voetbal.''

Volgens Van Oostveen bezorgt Gelredome de KNVB grote problemen met het samenstellen van het wedstrijdprogramma. ''We inventariseren elk jaar de knelpunten. We houden er daarbij rekening mee dat Gelredome een multifunctioneel stadion is. Maar bij herhaling krijgen andere evenementen de voorkeur. Als Vitesse UEFA Cup-voetbal had gehaald, was het voor de club niet mogelijk geweest thuis te spelen. Al die data waren geblokkeerd.''

Van Oostveen zegt dat de KNVB niet anders kan dan tijdens de concertreeks van Borsato toch een thuisduel van Vitesse te plannen. ''De club moet maar op zoek naar een ander stadion. Dat is jammer voor Vitesse, maar dat moet de club maar oplossen.'' Om welk duel het gaat en wanneer is niet duidelijk.

Jasper van Amstel, directeur van Gelredome, zegt verbaasd te zijn over de ‘emotionele’ reactie van de KNVB. ''De voetbalbond heeft ons hierover niet ingelicht. Dat de KNVB dit via de media communiceert, vind ik erg jammer. We hebben in het verleden vaker discussie gehad, maar daar zijn we altijd als volwassen partijen uitgekomen. Ik ga ervan uit dat dit nu ook het geval is. Dat wij niet om voetbal geven, is echt een onzinverhaal.''

Vitesse-directeur Paul van der Kraan wil niet inhoudelijk ingaan op de maatregelen van de KNVB.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 24-05-2006, 18:38
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Korbach vervolgd voor stelen rosbief

LEEUWARDEN (ANP) - Oud-voetbaltrainer Fritz Korbach uit Leeuwarden wordt door justitie vervolg voor het stelen van een pakje rosbief. Korbach zou op 25 maart dit jaar bij de Super De Boer in het centrum van de Friese hoofdstad zijn slag hebben geslagen.

Dat bevestigde dinsdag persofficier van justitie Henk Mous. Korbach zelf is spoorloos. Hij is niet meer in zijn appartement in Leeuwarden en ook telefonisch is hij niet bereikbaar. Mous meldt dat de dagvaarding betekend is in persoon. ,,Maar dat kan ook betekenen dat iemand anders de dagvaarding in ontvangst heeft genomen.''

De voormalig oefenmeester van onder meer De Graafschap, SC Heerenveen een Cambuur Leeuwarden was al op 23-jarige leeftijd assistent-trainer van voormalig profclub Elinkwijk. Na een uitgebreide en kleurrijke carrière was de 61-jarige Korbach vorig jaar nog actief in Indonesië.

Voor zover bekend bij justitie heeft Korbach nog geen advocaat om zich te verdedigen.


Haha, die Korbach toch.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 24-05-2006, 18:39
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Seedorf bijna weggestuurd tijdens EK

Willem van Hanegem doet vandaag in zijn column in het AD opmerkelijke uitspraken over het EK van 2004. In Portugal lag hij in de clinch met Clarence Seedorf over diens rol in het elftal. Van Hanegem adviseerde Dick Advocaat zelfs Seedorf te verwijderen.
“Ik raakte in discussie met Seedorf. Zijn positie was die van rechtermiddenvelder, maar hij vond zelf van niet. Hij gaf aan in het verleden vaker daar gestaan te hebben, maar dat het vervolgens steeds niet goed verliep. Dat was ten koste van hem gegaan vond hij. Daar had hij geen zin meer in. Dat vond ik een slechte houding. Maar Seedorf hield voet bij stuk, hij wilde alleen die ene positie. Toen heb ik hem gezegd dat hij beter kon vertrekken en heb dat ook tegen Advocaat gezegd,” zo schrijft ‘De Kromme‘.

Dat Seedorf toch bij de selectie bleef was het werk van Dick Advocaat. Die vond de sanctie te ver gaan. Ook de relatie tussen Van Hanegem en Advocaat was niet optimaal, zo bleek (weer) uit de woorden van de voetbalcoryfee: “Ik was trouwens zelf ook bijna vertrokken, toen ik ook geen training mocht overnemen. Daar ben ik vervolgens van afgestapt, gelukkig maar. Ik kon er werken met de beste voetballers die Nederland heeft.”


Bron: www.voetbalprimeur.nl

Toch opvallend dat dit nu pas ter sprake komt. Maja, dat er diverse verschillen van mening / aanpakken tussen Willem en Dickie onderling waren, was al duidelijk, maar dat van Seedorf wis ik nog niet.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 24-05-2006, 18:44
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Kahn en Ballack willen geen seksspeeltje zijn

De Duitse doelman Oliver Kahn en stervoetballer Michael Ballack hebben geen enkele behoefte om een seksspeeltje te zijn. Via de rechter probeert het tweetal de eroticaverkoper Beate Uhse aan te pakken. Het bedrijf heeft met het oog op het WK voetbal twee speciale vibrators in de aanbieding, de 'Olli K.' en de 'Michael B.'.

De echte Olli K. en Michael B. kunnen dat niet erg waarderen. Ze zeggen geen toestemming te hebben gegeven voor verkoop van hun 17 centimeter lange naamgenoten. Beate Uhse is zich echter van geen kwaad bewust. Volgens een woordvoerster van de firma zijn niet de echte namen gebruikt voor de vibrerende producten, maar alleen afkortingen. Dat is volgens de firma toegestaan.




Haha, humor dit.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 25-05-2006, 21:50
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Cijfers liegen niet

Met de kop Megasucces of misbaksel? brengt de VI deze week een evaluatie van de play-offs. Verschillende personen uit het Nederlandse voetbal komen aan het woord en geven hun mening over de play-offs, één belangrijke partij ontbreekt echter wederom: de supporters.

Waar de meningen bij de 'deskundigen' uiteenlopen, spreken de gepresenteerde cijfers duidelijke taal. Zo vielen de bezoekersaantallen zwaar tegen. Zowel Feyenoord als Ajax trokken fors minder bezoekers dan tijdens het reguliere seizoen (-24.2% respetievelijk 24.1%), dit ondanks de twee Klassiekers die tijdens de play-offs werden afgewerkt. Ook AZ wist het kleine stadion niet vol te krijgen en zag in de play-offs 8.3% minder supporters de poorten passeren dan gemiddeld tijdens het reguliere seizoen. Slechts FC Groningen trok iets meer toeschouwers (+0,4%).

In de strijd om het laatste ticket voor de UEFA Cup waren de cijfers nog slechter. FC Utrecht (-38.5%) en Roda JC (-34.0%) trokken fors minder bezoekers dan tijdens de reguliere competitie, terwijl ze gedurende de reguliere competitie ook bij lange na geen uitverkocht stadion hadden. Ook SC Heerenveen (-21.4%) en FC Twente (-6.5%) trokken veel minder mensen naar het stadion.

De strijd om een plaats in het Intertoto-toernooi resulteerde - zoals verwacht - helemaal in droevige bezoekersaantallen. Vitesse zag bijna de helft (-46.7%) van de bezoekers tijdens de reguliere competitie afhaken. Bij NEC, Heracles Almelo en FC Twente had bijna een derde van de supporters geen interesse in het onsmakelijke toetje.

Ook de kijkcijfers vielen tegen. Waar de samenvattingen op Talpa tijdens het reguliere seizoen zo'n 2,3 tot 2,7 miljoen kijkers trokken, lag dit tijdens de play-offs met gemiddeld 1,31 miljoen fors lager. Dit gemiddelde werd bovendien fors opgekrikt door het kijkcijfer van 23 april: 2.393.000 kijkers.

De supporters wordt niet om hun mening gevraagd, maar bovenstaande cijfers spreken boekdelen. De supporters hebben gesproken...


Bron: www.lunaticnews.nl

De naam plee-offs mag je gezien deze cijfers zeker gebruiken.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.

Laatst gewijzigd op 25-05-2006 om 21:54.
Oud 25-05-2006, 21:53
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vier profs gevolgd door justitie

Het Openbaar Ministerie heeft de beschikking over vier namen van spelers uit het profvoetbal die mogelijk betrokken zijn bij het omkoopschandaal in Nederland. Volgens de Telegraaf gaat het naast Daniel Rijaard om Geert den Ouden, Damien Hertog en Volkan Kahraman. Allen hebben ontkend.

Justitie heeft de vier namen gekregen van de ex van Rijaard, Chanine Wezer. Zij stelt dat haar ex-echtgenoot benaderd werd door Kahraman, die de opdracht kreeg van een goksyndicaat om de wedstrijden te verkopen. Per wedstrijd zou Rijaard 100.000 euro opstrijken.

Rijaard zou vervolgens contact hebben gezocht met zijn ploeggenoten bij ADO Den Haag om hun ook op de hoogte te stellen van de omkoping. Zo heeft hij ook Geert den Ouden aangeboden om mee te werken met het plan. Ook Damien Hertog is volgens Wezer betrokken bij het omkoopschandaal. De speler van RBC Roosendaal zou in nauw contact staan met Kahraman, die in 2000 voor het laatst op de Nederlandse velden te bekennen was, en Rijaard.

"Mijn ex en Hertog hadden beiden zoiets van: wij verdienen niet veel als profvoetballer, maar dit is een goede mogelijkheid om geld op te strijken," aldus Wezer tegenover de justitie. "Ze hadden nog maar een paar jaar voor de boeg dus was het makkelijk om zo te kunnen genieten van wat meer rijkdom."

De wedstrijden van RBC Roosendaal en ADO Den Haag zouden in ieder geval verkocht zijn in het treffen met Ajax, Feyenoord en PSV. Nu wordt door de clubs onderzocht of er opvallende fouten in de wedstrijden werden gemaakt. Ook hebben RBC en ADO Den Haag justitie toegezegd dat zij volledig meewerken aan het onderzoek.


Bron: www.voetbalzone.nl

Ook opvallend: de spelers in kwestie zijn allemaal spelers of ex-spelers van Excelsior. Dat neigt dus ook misschien naar wedstrijden in de Gouden Gids Divisie.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 26-05-2006, 14:15
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 25-05-2006 @ 21:50 :

In de strijd om het laatste ticket voor de UEFA Cup waren de cijfers nog slechter. FC Utrecht (-38.5%) en Roda JC (-34.0%) trokken fors minder bezoekers dan tijdens de reguliere competitie, terwijl ze gedurende de reguliere competitie ook bij lange na geen uitverkocht stadion hadden. Ook SC Heerenveen (-21.4%) en FC Twente (-6.5%) trokken veel minder mensen naar het stadion.
toch wel een beetje trots op de relatief kleine vermindering, helemaal in vergelijking met de rest
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 26-05-2006, 14:28
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-05-2006 @ 13:09 :
ik vind er niks grappigs aan , ik ben benieuwd welke oplossing er komt.
De KNVB moet Vitesse wel hebben, eerst het gedoe met Boskamp en nu dit weer
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 27-05-2006, 12:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 26-05-2006 @ 14:28 :
ik vind er niks grappigs aan , ik ben benieuwd welke oplossing er komt.
De KNVB moet Vitesse wel hebben, eerst het gedoe met Boskamp en nu dit weer
Ik lach me kapot als jullie moeten "uitwijken" naar de Goffert
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-05-2006, 14:36
Verwijderd
Salomon is nu echt bijna rond met Chelsea
Oud 27-05-2006, 15:38
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Tja had niet anders verwacht, en Kuijt heeft, na een gesprek met Van Basten, ook te kennen gegeven dat hij graag een stapje hogerop wil.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 27-05-2006, 17:30
Verwijderd
Helemaal niet ik wil bij Feyenoord blijven voor de rest van mijn leven Ik heb Marco gevraagd of hij in plaats van Salomon wil komen spelen
Oud 27-05-2006, 18:02
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-05-2006 @ 12:58 :
Ik lach me kapot als jullie moeten "uitwijken" naar de Goffert
Dan lach ik helemaal niet
Oja, de grootste schuld ligt trouwens bij Gelredome en niet zoals de KNVB zoals ik eerder dacht. Iig er is altijd wat loos in Arnhem
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 28-05-2006, 13:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 27-05-2006 @ 18:02 :
Dan lach ik helemaal niet
Oja, de grootste schuld ligt trouwens bij Gelredome en niet zoals de KNVB zoals ik eerder dacht. Iig er is altijd wat loos in Arnhem
Ja, het is ook belachelijk dat voetbal niet op de eerste plaats staat in het Gelredome, het is toch een voetbalstadion?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 28-05-2006, 14:40
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-05-2006 @ 13:09 :
Ja, het is ook belachelijk dat voetbal niet op de eerste plaats staat in het Gelredome, het is toch een voetbalstadion?
Was het maar alleen een voetbalstadion nee het is een multifunctionele fabriek met een grasmat
Maar het is zeker belachelijk, de enige huurder die redelijk constante inkomsten aan Gelredome geeft wordt buitenspel gezet.

Probleem zit in het feit dat Gelredome en Vitesse contract hebben dat er niet langer dan 3 weken geen Vitesse in het stadion mag zijn. De KNVB heeft echter in deze 3 weken 4 speelronden gepland, en daar botst het .
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 28-05-2006, 18:42
Fides
Fides is offline
Zlatan te dik

Na twee maanden heeft Juventus-spits Zlatan Ibrahimovic eindelijk weer eens gesproken met de pers. Hij vindt dat hij zijn vormcrisis te wijten heeft dat hij te dik aan het worden is.
"In mijn gehele carrière ben ik nog nooit zo uit vorm is geweest. Mijn ideale gewicht ligt tussen de 92 en 94 kilo, maar gedurende het hele seizoen schommelde het tussen de 96 en 97 kilo. In doe er alles aan om mijn vorm weer teug te krijgen. Ik heb echter het gevoel dat het Italiaanse voedsel niet goed voor me is", aldus de WK-ganger tegenover het ANP.


Oud 28-05-2006, 20:23
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
pff uberhaupt al zwaar boven de 90 kilo voor een voetballer, hij is weliswaar lang maar dan nog
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 28-05-2006, 23:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 28-05-2006 @ 20:23 :
pff uberhaupt al zwaar boven de 90 kilo voor een voetballer, hij is weliswaar lang maar dan nog
Zlatan is gewoon nog zwaarder dan ik
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 29-05-2006, 18:24
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Toch een lagere straf voor Bouaouzan

Het gerechtshof in Den Haag heeft de taakstraf van Sparta-speler Bouaouzan in hoger beroep laten vervallen. De voorwaardelijke celstraf van een half jaar wordt gehandhaafd.

Rachid Bouaouzan maakte op 17 december 2004 een zware overtreding op Niels Kokmeijer van Go Ahead Eagles. Die liep een gecompliceerde beenbreuk op en moest zijn voetbalcarriere be-eindigen.

Het hof schrapte de taakstraf omdat de Spartaan op disciplinair bestraft is door zijn club en door de KNVB. Het Hof vindt dat Bouaouzan met zijn `vliegende tackle` bewust het risico nam dat hij Kokmeijer ernstig zou blesseren.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 29-05-2006, 19:22
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Wel een terechte straf denk ik. Natuurlijk is hij verantwoordelijk voor een belachelijke overtreding maar dergelijke overtredingen zie je met bepaalde regelmaat op het voetbalveld. Jammer dat deze zo afliep.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.