Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2006, 12:58
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
Heb je angstaanjagende videos/filpmjes van geesten? en geloof jij zelf in geesten of het bovennatuurlijke?
heb je ooit een geest gedaante/schim etc. etc. gezien waarvan je dacht dat het bovennatuurlijk was?
__________________
Free your mind and your ass will follow
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2006, 13:46
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Faded-Away schreef op 26-11-2006 @ 14:46 :
Nee.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 14:10
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Dit wordt echt een succesvol topic
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 14:14
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 26-11-2006 @ 15:10 :
Dit wordt echt een succesvol topic
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 14:19
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Faded-Away schreef op 26-11-2006 @ 14:46 :
Nee.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 14:35
Verwijderd
Succestopic!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 14:44
Verwijderd
TS begint :')
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 14:44
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik geloof erin
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 14:46
Master HJ
Avatar van Master HJ
Master HJ is offline
wegens spam gaat deze topic dicht!
__________________
Ertur, Loezzel, Erik, Igor en z0pje zijn oké | boogiewijsheid: flooden en je forumt niet meer. Trixie :hartje:
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 15:19
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Tot dat ik het met mijn eigen ogen gezien heb geloof ik het niet. Maar ik geloof wel dat er zoiets zou kunnen bestaan.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 16:00
Verwijderd
Citaat:
darkfairy schreef op 26-11-2006 @ 15:44 :
ik geloof erin
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 16:43
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik vind het eng
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 16:54
Boebsie
Boebsie is offline
Met alle meetinstrumenten van dien is er nooit en dan ook nooit iets (betrouwbaars) vastgelegd dat erop wijst dat geesten bestaan.
100 jaar terug zou het misschien nog aannemelijk zijn, vandaag de dag is het helemaal niet aannemelijk. Conclusie: ik acht de kans heel klein dat geesten bestaan.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 17:23
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik kijk dit topic nog eventjes aan, en zal het op een later moment nog eens bekijken.

OT: Ik heb geen foto's of videos van geesten, maar ik geloof er wel degelijk in, mede omdat ik genoeg dingen heb ervaren die niet tot de verbeelding spreken.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 18:13
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik denk wel dat ze er zijn trouwens

genoeg mesen hebben last van enge dingen met geesten
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 18:19
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb de topictitel eventjes aangepast.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 18:23
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
ik vind het wel interesant maar ik heb geen ervaringen met geesten..
maar het lijkt me wel eng om een ervaring met een geest te hebben
__________________
#
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-11-2006, 18:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Faded-Away schreef op 26-11-2006 @ 14:46 :
Nee.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 19:27
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 26-11-2006 @ 19:13 :
ik denk wel dat ze er zijn trouwens

genoeg mesen hebben last van enge dingen met geesten
Vind jij verhalen genoeg om ergens in te geloven? Er zijn ook tig mensen die erop zweren ontvoerd te zijn door aliens of ze gezien te hebben, om maar een voorbeeld te geven.

Ik ben van zuid-amerikaanse (suriname) komaf en er is bijna geen familielid die geen ervaringen heeft met geesten.
Maar waar je rekening mee dient te houden is dat ze dichter bij de natuur leven, waar je meer geluiden en "beweging" hebt van de natuur, wat de kans denk ik verhoogd om merkwaardige dingen mee te maken.
Ik merkte het toen ik in Suriname was, ik heb zelf enkele dagen gelogeerd in een toen nog primitieve indianendorp 8 jaar geleden redelijk ver van de bewoonde wereld. Me oom is getrouwd met een inheemse dus we verbleven bij familie van haar. De hele sfeer die daar hangt is zo anders als in de "bewoonde" wereld. Hoewel het er rustiger is hoor je heel veel geluiden en is er toch veel interactie en "beweging". Vooral snachts merkte ik het dat wanneer ik ging plassen in het oerwoud je altijd het gevoel had alsof iets je in de gaten hield, terwijl daar geen sprake van was. Dat heeft alles te maken met geluiden die je hoort die je niet direct kan plaatsen, omdat je de dieren die bijvoorbeeld dat geluid produceren niet ziet. Of je hoort water in de verte, maar weet niet zo goed waar het precies vandaan komt.
Als mens hebben we de drang om alles een plaats te geven, te verklaren. Ik denk dat dat wel een rol speelt in veel "geestenverhalen".

Dit is denk ik de reden dat mensen die dichter bij de natuur leven meer "geestenverhalen" hebben dan "stadsmensen".
Zij zelf zullen zeggen dat juist omdat ze dichter bij de natuur wonen de kans groter is om een geest tegen te komen. Ik betwijfel dat, ik zie niet in waarom een geest wat een dooie is ervoor kiest om naar het bos/oerwoud te gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 19:32
goodboy15
goodboy15 is offline
ja ik geloof er in en ja ik heb er ervaring mee, was echt freaky
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 19:33
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
HvJ schreef op 26-11-2006 @ 18:23 :
Ik kijk dit topic nog eventjes aan, en zal het op een later moment nog eens bekijken.

OT: Ik heb geen foto's of videos van geesten, maar ik geloof er wel degelijk in, mede omdat ik genoeg dingen heb ervaren die niet tot de verbeelding spreken.

Citaat:
goodboy15 schreef op 26-11-2006 @ 20:32 :
ja ik geloof er in en ja ik heb er ervaring mee, was echt freaky
Wat voor ervaring?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 19:43
Verwijderd
boe
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 19:46
goodboy15
goodboy15 is offline
fotolijstjes die een voor een omvielen, gordijnen die ik dichtdeed en als ik even weg was weer openstonden, de tv die opeens aangaat, licht dat zomaar aanspringt, spullen die kwijtraken, waarvan je zeker weet dat je die daar hebt neergelgd, dat soort dingen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 19:48
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
goodboy15 schreef op 26-11-2006 @ 20:46 :
fotolijstjes die een voor een omvielen, gordijnen die ik dichtdeed en als ik even weg was weer openstonden, de tv die opeens aangaat, licht dat zomaar aanspringt, spullen die kwijtraken, waarvan je zeker weet dat je die daar hebt neergelgd, dat soort dingen
En waar gebeurde dit meestal? Bij jou thuis of ergens anders. Overdag of snachts? In wat voor sfeer omgeving gebeurde dit vooral?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2006, 20:08
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
goodboy15 schreef op 26-11-2006 @ 20:46 :
fotolijstjes die een voor een omvielen, gordijnen die ik dichtdeed en als ik even weg was weer openstonden, de tv die opeens aangaat, licht dat zomaar aanspringt, spullen die kwijtraken, waarvan je zeker weet dat je die daar hebt neergelgd, dat soort dingen
dat bedoelde ik dus
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 20:42
Ske*
Avatar van Ske*
Ske* is offline
Citaat:
goodboy15 schreef op 26-11-2006 @ 20:46 :
fotolijstjes die een voor een omvielen, gordijnen die ik dichtdeed en als ik even weg was weer openstonden, de tv die opeens aangaat, licht dat zomaar aanspringt, spullen die kwijtraken, waarvan je zeker weet dat je die daar hebt neergelgd, dat soort dingen
Kom, wees eens realistisch. We bekijken dit puur wetenschappelijk. Als je de wet van actie en reactie toepast op het omvallen van fotolijstjes bijvoorbeeld moet er kracht worden uitgeoefend op 'jouw geest'. Een hoopje lucht dus. Dus dit kan al niet. TV die opeens aangaat en licht dat zomaar aanspringt kan iemand anders zijn, maar kan ook uitvallen van elektriciteit zijn die dan weer aangaat. Spullen kwijtraken is gewoon pure orde. Geesten bestaan niet, jawel in je hoofd.
__________________
Lang , mijn systeembeheerder | www.google.be | Aspire 3020
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 22:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ske* schreef op 26-11-2006 @ 21:42 :
Kom, wees eens realistisch. We bekijken dit puur wetenschappelijk. Als je de wet van actie en reactie toepast op het omvallen van fotolijstjes bijvoorbeeld moet er kracht worden uitgeoefend op 'jouw geest'. Een hoopje lucht dus. Dus dit kan al niet. TV die opeens aangaat en licht dat zomaar aanspringt kan iemand anders zijn, maar kan ook uitvallen van elektriciteit zijn die dan weer aangaat. Spullen kwijtraken is gewoon pure orde. Geesten bestaan niet, jawel in je hoofd.
Het probleem is (voor zover een probleem) dat je niet alles wetenschappelijk kunt onderbouwen. Ik denk dat we onszelf te kort zouden doen alles af te schepen met "kul" wanneer er geen feitelijke, concrete, tastbare bewijzen zijn.

OT: ik geloof in entiteiten en ik geloof daarbij ook dat iedereen er wel ervaring mee heeft.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 10:19
madelief21
madelief21 is offline
Heb er véél over gehoord, ga dan ook maar niet glaasje draaien.
Wel voorspellende dromen gehad. Persoonlijk zelf niets gezien.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 14:02
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb ooit eens een meisje horen zingen in mijn kamer en een jongen zien staan, maar dat kunnen ook psychoses geweest zijn, dus ik weet niet of ik er in geloof.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 27-11-2006 @ 15:02 :
Ik heb ooit eens een meisje horen zingen in mijn kamer en een jongen zien staan, maar dat kunnen ook psychoses geweest zijn, dus ik weet niet of ik er in geloof.
ik vraag me af of dat niet altijd het geval is...niet persee een psychose maar een ander soort 'storing'...
ik weet of ik erin moet geloven.
ik kan het niet bewijzen maar ook niet weerleggen.
ik heb er geen ervaring mee.
maar van glaasje draaien en dat soort dingen hoor je toch wel eens dat mensen er echt last van hebben gehad?

trouwens, een vriendin van mij maakte wel freaky dingen mee in haar huis. De t.v ging aan en uit, kaarsen ging uit...
maar ja of dat nou geesten oid waren
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 14:27
Verwijderd
Ik geloof sowieso niet in geesten en ik heb er al helemaal geen ervaring mee. Volgens mij spelen 'geestverschijningen' echt alleen maar in iemands hoofd af. Er zijn mensen die zeggen dat glaasje draaien dé manier is om in contact te komen met de andere wereld. Volgens mij is dit onzin, bij glaasje draaien zit je elkaar alleen maar op te fokken en bang te maken. Puur vanwege de angst denken mensen dat ze iets zien of horen, maar in feite gebeurd er helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 19:24
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Alle 3 ja. Ervaring mee.. Gezien, gelezen en ja ik geloof daar dus in.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 20:13
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Antubis schreef op 27-11-2006 @ 20:24 :
Alle 3 ja. Ervaring mee.. Gezien, gelezen en ja ik geloof daar dus in.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 06:11
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 26-11-2006 @ 17:54 :
Met alle meetinstrumenten van dien is er nooit en dan ook nooit iets (betrouwbaars) vastgelegd dat erop wijst dat geesten bestaan.
100 jaar terug zou het misschien nog aannemelijk zijn, vandaag de dag is het helemaal niet aannemelijk. Conclusie: ik acht de kans heel klein dat geesten bestaan.
Daarom zijn het ook geesten... Er wordt gevraagd of je in gelooft, niet of je in meetinstrumenten gelooft.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 09:29
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 28-11-2006 @ 07:11 :
Daarom zijn het ook geesten... Er wordt gevraagd of je in gelooft, niet of je in meetinstrumenten gelooft.
Mensen beweren geesten te meten (door ze te zien of te horen), doormiddel van instrumenten zou je ook geesten bijvoorbeeld auditief of visueel kunnen meten. Daar wordt overigens ook naar gevraagd in dit topic, of men beeldmateriaal heeft.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar goed ik beargumenteer waarom ik de kans klein acht dat geesten bestaan, moet toch kunnen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2006, 09:51
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb ervaringen met dingen die op psych horen, en dit is er niet een van.

Verplaatst.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 09:59
Verwijderd
Mensen die in geesten geloven staan bij mij in hetzelfde rijtje als mensen die in een god geloven.

En dat is niet positief.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 10:08
Verwijderd
Geloof ik er zelf in... Tja. Ik heb er niet echt echt een antwoord op. Maar mijn ontzettend nuchtere ouders menen wel eens een geest te hebben gezien. Mooi verhaal was dat.

Midden in de nacht draait mijn moeder zich in bed met haar gezicht naar het halletje. Ze opent haar ogen ze ziet een klein vrouwtje staan. Ze schrikt en vraagt de vrouw "Wat doet u hier?" zonder haar mond open te doen. Ze stelt de vraag in haar hoofd.
Het vrouwtje grinnikt een beetje om de schrikreactie van mijn moeder. Strak kijkt ze haar nog even aan en loopt dan de deur uit, de huiskamer in.
Op dat moment schrikt ook mijn vader wakker. Hij hoort voetstappen op de houten vloer. De voetstappen gaan verder naar de achterkant van de woonwagen, waar mijn zusje en ik op dat moment liggen te slapen.
"Wie loopt er door de wagen heen?" vraagt mijn vader aan mijn moeder.
De voetstappen houden op. De vrouw staat stil. En op dat moment begint mijn zusje te huilen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 10:27
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
mmm... nee, ik geloof niet echt in geesten eerlijk gezegd. Ik heb er nog nooit een gezien of gehoord, ben daar denk ik ook niet ontvankelijk voor. Ik ben echt een man van de wetenschap, ik geloof alleen in dingen die tastbaar en bewezen zijn.

Maar niettemin vind ik dit een interessant topic, ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die wel in geesten geloven. Vind het nog steeds jammer dat mystiek gesloten is by the way, ook al geloof ik er niet in...
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 10:32
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik heb altijd gruwelijk nachtmerries over geesten dus ik kan alleen maar hopen dat ze niet bestaan. Ik vraag me af of ze het zo goed met ons voorhebben als ze bestaan, dus ik hoop maar gewoon dat ze niet bestaan. Ik kan er niet meteen ja of nee op zeggen.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 28-11-2006 @ 10:59 :
Mensen die in geesten geloven staan bij mij in hetzelfde rijtje als mensen die in een god geloven.

En dat is niet positief.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 10:34
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Nee, geesten bestaan niet.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 10:38
Verwijderd
Nee en ja. Ik houd me er niet mee bezig. Het boeit me ook geen flikker.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 10:59
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ze zouden alle goedgelovigen (of het nou gaat om geesten of goden) ter beschikking moeten stellen. Stelletje verknipte dwazen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 11:00
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
HvJ schreef op 26-11-2006 @ 18:23 :


OT: Ik heb geen foto's of videos van geesten, maar ik geloof er wel degelijk in, mede omdat ik genoeg dingen heb ervaren die niet tot de verbeelding spreken.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 11:00
Verwijderd
Nee.

Geloof er ook niet echt in, ben ik de afgelopen jaren te nuchter voor geworden, te wetenschappelijk ingesteld ofzo. Weetikveel.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 15:48
Verwijderd
Niks bijzonders meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 16:05
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-11-2006 @ 11:59 :
Ze zouden alle goedgelovigen (of het nou gaat om geesten of goden) ter beschikking moeten stellen. Stelletje verknipte dwazen.

Agree!
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 18:37
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Hehe 2 pagina's and counting.

Misschien moeten we mystiek terugbrengen als subtopic van OZ

Ikzelf heb tot op heden slechts ervaring met mijn eigen geest.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Penis
decc
12 04-10-2008 12:42
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic-#43
Redhair
496 29-11-2005 12:44
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Wie gaat de columnwedstrijd winnen?
Ieke
158 24-09-2004 21:27
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Drugs & Alcohol POLL: Jouw Ervaring Met ...?
AXE
110 23-08-2003 17:51
Seksualiteit ff een paar vraagjes
droomkoningin
15 09-03-2002 12:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.