Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2009, 22:01
stefan9876
stefan9876 is offline
Hallo!
ik ben 14 jaar en ik zou wat kracht training willen beginnen, om wat breder te worden.
wat is het beste een abbonament te nemen bij een fitniss centrum om thuis oefeningen te doen?

Later
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2009, 09:47
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Als je een beetje serieus aan de slag wil kun je het beste een abonnement bij een fitnesscentrum nemen. Als je thuis zou willen trainen moet je veel gewichten hebben dus normaalgesproken ben je bij een fitnesscentrum wel goedkoper uit.
En van lichaamsgewicht oefeningen zoals opdrukken enzo zul je niet veel spiermassa krijgen.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 15:07
stefan9876
stefan9876 is offline
Dankejwel voor je reactie!
Op 14jaar kun je denk ik toch niet echt veel doen ( tenminste weinig resultaat.. )
& in sommige fitniss centrum's nemen ze niet onder de 15 aan
Toch bedankt!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 19:00
:DELICIOUS
Avatar van :DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Je kunt altijd bij een fitnesscentrum informeren. Als ze mensen onder de 15 weigeren, dan zul je nog eventjes moeten wachten Misschien dat het dan wel kan om wat gewichtjes te kopen voor thuis, en daar al wat mee te 'oefenen'.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 22:20
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Dankejwel voor je reactie!
Op 14jaar kun je denk ik toch niet echt veel doen ( tenminste weinig resultaat.. )
& in sommige fitniss centrum's nemen ze niet onder de 15 aan
Toch bedankt!
Je kunt prima resultaat boeken op je 14de hoor testosteronproductie begint net lekker op gang te komen
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 23:02
Verwijderd
Het heeft voor jou nog helemaal geen zin om te fitnessen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 23:29
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Het heeft voor jou nog helemaal geen zin om te fitnessen.
Tuurlijk heeft dat wel zin. Doe is niet zo demotiverend.

Op dutchbodybuilding komt zo af en toe wel iemand van die leeftijd voorbij die prima resultaten haalt.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 16:08
Verwijderd
Ach wat, een atletiektrainer (en ex-toploper) vertelde me dat het geen zin heeft om fitness/krachthokshit te doen, en aan zijn mening hecht ik meer dan aan die van af en toe een forumer op dutchbodybuilding.

Bovendien is het slecht voor je , ik ken mensen die op hun 30e al kapotte knieën hadden, allemaal doordat ze fitnessde (?) en te lange afstanden liepen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 16:47
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Waarom had het volgens hem 'geen zin' dan?

Waar slaat alleen al de term 'geen zin' op. Vanaf het moment dat je testosteron gaat produceren kun je kracht en spiermassa opbouwen. En voordat je testosteron gaat produceren kun je al werken aan techniek en stabiliteit en verbeterde mind-muscle connectie. Dus dan heeft het zelfs al 'zin'.

Fitnessen slecht voor je? Omdat jij mensen kent? Wat ben je toch dom aan het bazelen, sorry dat ik het zo zeg. Lange afstanden lopen en fitnessen zijn ten eerste echt twee totaal verschillende dingen, dus jij kunt onmogelijk zeggen wat de oorzaak van die kapotte knieën zijn.

Wist je trouwens dat mensen met knieproblemen vaak juist MOETEN fitnessen zodat de gewrichtsbanden en pezen sterker worden? Als je met goede techniek je oefeningen uitvoert zul je alleen maar minder snel blessures krijgen.

De verleden tijd van fitnessen is trouwens fitnesten Die s vergeef ik je, maar die d maakt je niet echt discussiewaardig. Om over de weggelaten n maar niet te spreken.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 18:16
stefan9876
stefan9876 is offline
Hmm, dat het geen zin heeft, vind ik ook niet echt ergens op slaan.
wie wil er op mijn leeftijd nou niet "Sterker dan de anderen zijn"?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Waarom had het volgens hem 'geen zin' dan?

Waar slaat alleen al de term 'geen zin' op. Vanaf het moment dat je testosteron gaat produceren kun je kracht en spiermassa opbouwen. En voordat je testosteron gaat produceren kun je al werken aan techniek en stabiliteit en verbeterde mind-muscle connectie. Dus dan heeft het zelfs al 'zin'.
Well, het heeft geen zin, omdat het geen nut heeft. je ontwikkelt er weinig mee. Stabiliteit en techniek natuurlijk. Maar dat is niet de zin die TS bedoelt. TS wil er gespierd uitzien.
Citaat:
Fitnessen slecht voor je? Omdat jij mensen kent? Wat ben je toch dom aan het bazelen, sorry dat ik het zo zeg. Lange afstanden lopen en fitnessen zijn ten eerste echt twee totaal verschillende dingen, dus jij kunt onmogelijk zeggen wat de oorzaak van die kapotte knieën zijn.
Fitnessen slecht voor je. Omdat ik mensen ken. O.

Citaat:
Wist je trouwens dat mensen met knieproblemen vaak juist MOETEN fitnessen zodat de gewrichtsbanden en pezen sterker worden? Als je met goede techniek je oefeningen uitvoert zul je alleen maar minder snel blessures krijgen.
Ja, dat weet ik. Ik heb ook beenoefeningen moeten doen voor mijn knieën. Maar als ze versleten zijn heeft dit nou eenmaal geen enkele zin.
Citaat:
De verleden tijd van fitnessen is trouwens fitnesten Die s vergeef ik je, maar die d maakt je niet echt discussiewaardig. Om over de weggelaten n maar niet te spreken.
O noes, ik schrijf iets verkeerd (wat ik zelf ook wel wist, daar er een (?) bij stond) dus er valt niet met me te discussieren.

Overigens weet ik er verder niet overdreven veel van, maar ik kan het even navragen bij mijn neef, die sportfysiotherapeut is.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 19:56
Verwijderd
Als jullie er niet uitkomen haal ik mijn moeder er bij
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 21:15
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Vanaf je 12de gaat je lichaam echt testosteron produceren, dus vanaf dan kun je ook spiermassa opbouwen. En het zal misschien niet zo snel gaan als bij een 18 jarige, maar het heeft wel degelijk zin.

Vraag het inderdaad maar even na bij je neef. Had je beter gelijk kunnen doen.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 16:19
stefan9876
stefan9876 is offline
Thankx, wat over de Kilo's maar beginnen met 2 & 2?
Kben zelf nog niet eens 1.60 dus wel klein voor 14 jaar, maarja ben italiaan he dan mag het xD
Ken sommigen van mijn leeftijd die doen met 15kg
Kheb 2x 2kg, van Perry Sport
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Vanaf je 12de gaat je lichaam echt testosteron produceren, dus vanaf dan kun je ook spiermassa opbouwen. En het zal misschien niet zo snel gaan als bij een 18 jarige, maar het heeft wel degelijk zin.

Vraag het inderdaad maar even na bij je neef. Had je beter gelijk kunnen doen.
Ik zie 'm zaterdag weer.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 22:47
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Thankx, wat over de Kilo's maar beginnen met 2 & 2?
Kben zelf nog niet eens 1.60 dus wel klein voor 14 jaar, maarja ben italiaan he dan mag het xD
Ken sommigen van mijn leeftijd die doen met 15kg
Kheb 2x 2kg, van Perry Sport
Hmm daar ga je echt niet veel mee bereiken...

Om je spieren te laten groeien moet je ze zwaar en intensief trainen.. Geen 10tallen herhalingen doen met een gewicht wat veel te licht is, maar juist een laag aantal herhalingen met een zwaar gewicht! Daarom kun je beter naar een fitnesscentrum gaan, want anders moet je gelijk een bankje een rek en gewichten kopen.

Als je gewoon thuis wat oefeningen wil doen heb je echt heel weinig aan die 2x2kg... Je kunt beperkte tijd uit de voeten met opdrukken/optrekken etc, maar daar ga je ook niet echt veel massa mee pakken.

En geloof vooral geen mensen die zeggen dat krachttraining op jonge leeftijd slecht voor je is. Dat is een fabeltje van lang geleden. Bij deze verzoek ik mensen die die claim gaan maken dat ook te onderbouwen met wetenschappelijke referenties.... (Dus gelieve niet aankomen met neven, nichten en atletiekleraren)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 07:46
kous
Avatar van kous
kous is offline
Citaat:
Hallo!
ik ben 14 jaar en ik zou wat kracht training willen beginnen, om wat breder te worden.
wat is het beste een abbonament te nemen bij een fitniss centrum om thuis oefeningen te doen?

Later
Je bent achterlijk indien je voor je 18 naar de fitness wilt gaan, Je gaat heel je lichaamsgroei verstoren, je piet zal langs je oren groeien en je anus tussen je ogen.
__________________
hier staat helemaal niks
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 12:00
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
haha
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-10-2009, 21:33
aapje432
Avatar van aapje432
aapje432 is offline
hallo,

je kan op zo'n jonge leeftijd niet echt naar de sportschool gaan .
misschien kan thuis wat oefeningen doen.
Of ga op turnen daar heb je ook veel kracht oefeningen.
maar waarom zou je dat wille dan?
succes
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 18:10
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
hallo,

je kan op zo'n jonge leeftijd niet echt naar de sportschool gaan .
misschien kan thuis wat oefeningen doen.
Of ga op turnen daar heb je ook veel kracht oefeningen.
maar waarom zou je dat wille dan?
succes
14 is helemaal niet jong. Waarom zou dat niet kunnen
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 18:40
Verwijderd
Oh hey helemaal vergeten.

Ik heb het 'm wel gevraagd, en hij zei dat het inderdaad problemen oplevert. Je kan krom groeien, je slijt af, dat soort grappen. Het weegt niet op tegen de voordelen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 21:33
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Als je sterker of sneller wil zijn dan de anderen, waarom ga je dan niet gewoon op een teamsport in plaats van fitness?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 21:49
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Oh hey helemaal vergeten.

Ik heb het 'm wel gevraagd, en hij zei dat het inderdaad problemen oplevert. Je kan krom groeien, je slijt af, dat soort grappen. Het weegt niet op tegen de voordelen.
En dat soort figuren mogen hun werk uitvoeren... Laat hem zich eerst maar wat beter informeren.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 22:01
Verwijderd
Citaat:
En dat soort figuren mogen hun werk uitvoeren... Laat hem zich eerst maar wat beter informeren.
Als jij eens een keer met een betrouwbare bron komt? :')
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 05:46
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Als jij eens een keer met een betrouwbare bron komt? :')
Laat dit om te beginnen maar even aan je neef lezen dan




Quantitative ultrasound (QUS) of the tibia: a sensitive tool for the detection of bone changes in growing boys.

Falk B, Sadres E, Constantini N, Eliakim A, Zigel L, Foldes AJ.

Ribstein Center for Sport Medicine Sciences and Research, Wingate Institute, Netanya, Israel. bfalk@ccsg.tau.ac.il

The purpose of this study was to determine whether growth-related changes in bone properties can be detected in prepubertal boys using quantitative ultrasound (QUS) and to determine whether resistance training stimulates bone changes. Two groups, each of thirty 9-10 year-old boys, participated in regular physical education classes or in resistance training. Tibial speed of sound (SOS) (SoundScan 2000, Myriad) was assessed at the beginning of the school year and after 8 months. At baseline, there were no differences between groups in tibial SOS, anthropometric measures or pubertal development. At the end of the year, the tibial SOS increased (p<0.001) in both groups to a similar extent. In addition, there were no differences in the increases in height between the two groups. This indicates that resistance training during the physical education program did not induce changes in bone beyond what would be expected by the mere effect of growing. We conclude that changes in tibial SOS, as obtained with QUS, can be detected in groups of prepubertal boys over a period of 8 months.



Canadian Society for Exercise Physiology position paper: resistance training in children and adolescents

David G. Behm, Avery D. Faigenbaum, Baraket Falk, and Panagiota Klentrou

Abstract: Many position stands and review papers have refuted the myths associated with resistance training (RT) in children and adolescents. With proper training methods, RT for children and adolescents can be relatively safe and improve overall health. The objective of this position paper and review is to highlight research and provide recommendations in aspects of RT that have not been extensively reported in the pediatric literature. In addition to the well-documented increases in muscular strength and endurance, RT has been used to improve function in pediatric patients with cystic fibrosis and cerebral palsy, as well as pediatric burn victims. Increases in children’s muscular strength have been attributed primarily to neurological adaptations due to the disproportionately higher increase in muscle strength than in muscle size. Although most studies using anthropometric measures have not shown significant muscle hypertrophy in children, more sensitive measures such as magnetic resonance imaging and ultrasound have suggested hypertrophy may occur. There is no minimum age for RT for children. However, the training and instruction must be appropriate for children and adolescents, involving a proper warm-up, cool-down, and appropriate choice of exercises. It is recommended that low- to moderate-intensity resistance exercise should be done 2–3 times/week on non-consecutive days, with 1–2 sets initially, progressing to 4 sets of 8–15 repetitions for 8–12 exercises. These exercises can include more advanced movements such as Olympic-style lifting, plyometrics, and balance training, which can enhance strength, power, co-ordination, and balance. However, specific guidelines for these more advanced techniques need to be established for youth. In conclusion, an RT program that is within a child’s or adolescent’s capacity and involves gradual progression under qualified instruction and supervision with appropriately sized equipment can involve more advanced or intense RT exercises, which can lead to functional (i.e., muscular strength, endurance, power, balance, and co-ordination) and health benefits.



Strength Training for Children and Adolescents
Jeffrey A. Guy, MD and Lyle J. Micheli, MD

Dr. Guy is Fellow in Sportsmedicine, Boston Children’s Hospital, Boston, Mass. Dr. Micheli is Director, Division of Sports Medicine, Boston Children’s Hospital; and Associate Clinical Professor of Orthopaedic Surgery, Harvard Medical School, Boston.

Reprint requests: Dr. Micheli, Boston Children’s Hospital, 319 Longwood Avenue, Boston, MA 02115.

Strength, or resistance, training for young athletes has become one of the most popular and rapidly evolving modes of enhancing athletic performance. Early studies questioned both the safety and the effectiveness of strength training for young athletes, but current evidence indicates that both children and adolescents can increase muscular strength as a consequence of strength training. This increase in strength is largely related to the intensity and volume of loading and appears to be the result of increased neuromuscular activation and coordination, rather than muscle hypertrophy. Training-induced strength gains are largely reversible when the training is discontinued. There is no current evidence to support the misconceptions that children need androgens for strength gain or lose flexibility with training. Given proper supervision and appropriate program design, young athletes participating in resistance training can increase muscular strength and do not appear to be at any greater risk of injury than young athletes who have not undergone such training.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ

Laatst gewijzigd op 31-10-2009 om 05:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2009, 10:50
Verwijderd
Citaat:
It is recommended that low- to moderate-intensity resistance exercise should be done 2–3 times/week on non-consecutive days, with 1–2 sets initially, progressing to 4 sets of 8–15 repetitions for 8–12 exercises. These exercises can include more advanced movements such as Olympic-style lifting, plyometrics, and balance training, which can enhance strength, power, co-ordination, and balance. However, specific guidelines for these more advanced techniques need to be established for youth.
Olympic-style lifting, ok. Met welke gewichten? Jij hebt het over meer dan 2x2.
Over plyometrics lees ik hier dit:
Citaat:
Plyometric exercises involve an increased risk of injury due to the powerful forces generated during training and performance, and should only be performed by well-conditioned individuals who are under supervision. Good levels of physical strength, flexibility and proprioception should be achieved before commencement of plyometric training.

Further safety considerations include:
Age - low-intensity and low-volume only for athletes under the age of 13 or for athletes who squat less than 1.5 times their bodyweight.
Balance training, natuurlijk. Voor iedereen goed.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 10:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Punt is wel dat elke link spreekt over een gedegen programma. Als ik jouw eigen artikel even aanhaal (maar dan een ander stukje uit dat artikel, het gaat om 'Strength Training for Children and Adolescents, voor de duidelijkheid), dan lees ik daar:

Citaat:
RECOMMENDATIONS

1. Strength training programs for preadolescents and adolescents can be safe and effective if proper resistance training techniques and safety precautions are followed.

2. Preadolescents and adolescents should avoid competitive weight lifting, power lifting, body building, and maximal lifts until they reach physical and skeletal maturity.

3. When pediatricians are asked to recommend or evaluate strength training programs for children and adolescents, the following issues should be considered:
a. Before beginning a formal strength training program, a medical evaluation should be performed by a pediatrician. If indicated, a referral may be made to a sports medicine physician who is familiar with various strength training methods as well as risks and benefits in preadolescents and adolescents.

b. Aerobic conditioning should be coupled with resistance training if general health benefits are the goal.

c. Strength training programs should include a warm-up and cool-down component.

d. Specific strength training exercises should be learned initially with no load (resistance). Once the exercise skill has been mastered, incremental loads can be added.

e. Progressive resistance exercise requires successful completion of 8 to 15 repetitions in good form before increasing weight or resistance.
En laten we dan wel wezen.. een 14 jarige jongen die ofwel zelfstandig, ofwel in een sportschool gaat trainen, traint daar echt niet op de wijze die boven wordt beschreven. Een gedegen warming-up en cooling-down wordt meestal overgeslagen. Eerst oefenen zonder gewicht en pas daarna doorgaan met een kleine gewichtsverhoging doet hij vast ook niet, TS spreekt zelf al over beginnen met 2 kilo.
Er wordt gezegd dat iemand voor echt weight lifting ed. fysiek volwassen moet zijn. De TS geeft zelf aan nog maar 1,60 m te zijn. Ik ga er maar vanuit dat hij zijn groeispurt nog niet eens heeft gehad.
Op de fitnessschool mag hij waarschijnlijk nog niet beginnen zegt hij, dus dan gaat hij het zonder begeleiding doen. Des te meer kans dat hij het niet helemaal goed doet, niemand die hem corrigeert. En luistert hij dan naar zijn lichaam?


Al dat soort dingen maken het, denk ik, wel erg risicovol om toch eigenwijs te gaan beginnen. Er is geen goed programma, er is geen goede begeleiding. En dan tellen al die wetenschappelijke bronnen niet meer mee, want stuk voor stuk gaan ze uit van een mooi programma als ze aangeven dat de kans op blessures minimaal is.

Als ik de TS was zou ik óf wachten óf de omgeving afzoeken naar een sportschool die echt speciale programma's heeft voor kinderen. En doe navraag naar de opbouw en begeleiding van dat programma.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 16:39
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Olympic-style lifting, ok. Met welke gewichten? Jij hebt het over meer dan 2x2.
Over plyometrics lees ik hier dit:
Balance training, natuurlijk. Voor iedereen goed.
Heb je wel enig idee wat plyometrics inhoudt? Dat zijn gewoon springoefeningen etc... Oefeningen die je normaal gesproken met je eigen lichaamsgewicht doet zonder hulpmiddelen. Die safety instructions krijg je waarschijnlijk ook bij een springtouw. Niets meer dan een verplichte disclaimer (om jezelf in te dekken)

En wat betreft de gewichten: Gewoon opbouwen naar een gewicht dat ze 8-15 herhalingen kunnen uitvoeren.

Citaat:
Punt is wel dat elke link spreekt over een gedegen programma. Als ik jouw eigen artikel even aanhaal (maar dan een ander stukje uit dat artikel, het gaat om 'Strength Training for Children and Adolescents, voor de duidelijkheid), dan lees ik daar:



En laten we dan wel wezen.. een 14 jarige jongen die ofwel zelfstandig, ofwel in een sportschool gaat trainen, traint daar echt niet op de wijze die boven wordt beschreven. Een gedegen warming-up en cooling-down wordt meestal overgeslagen. Eerst oefenen zonder gewicht en pas daarna doorgaan met een kleine gewichtsverhoging doet hij vast ook niet, TS spreekt zelf al over beginnen met 2 kilo.
Er wordt gezegd dat iemand voor echt weight lifting ed. fysiek volwassen moet zijn. De TS geeft zelf aan nog maar 1,60 m te zijn. Ik ga er maar vanuit dat hij zijn groeispurt nog niet eens heeft gehad.
Op de fitnessschool mag hij waarschijnlijk nog niet beginnen zegt hij, dus dan gaat hij het zonder begeleiding doen. Des te meer kans dat hij het niet helemaal goed doet, niemand die hem corrigeert. En luistert hij dan naar zijn lichaam?


Al dat soort dingen maken het, denk ik, wel erg risicovol om toch eigenwijs te gaan beginnen. Er is geen goed programma, er is geen goede begeleiding. En dan tellen al die wetenschappelijke bronnen niet meer mee, want stuk voor stuk gaan ze uit van een mooi programma als ze aangeven dat de kans op blessures minimaal is.

Als ik de TS was zou ik óf wachten óf de omgeving afzoeken naar een sportschool die echt speciale programma's heeft voor kinderen. En doe navraag naar de opbouw en begeleiding van dat programma.
Nogal logisch dat als je gaat trainen dat met een goed programma moet gebeuren, en niet in het wilde weg maar aan wat apparaten gaan trekken... Die raadgevingen gelden voor iedereen en niet alleen voor 'kinderen'.
Ook vanzelfsprekend dat je niet de eerste training maximaal gaat en het gewicht pas opvoert als je de oefening onder de knie hebt. Iemand van 30 jaar zou ik precies hetzelfde aanraden.

Jij gaat er simpelweg vanuit dat we hier met een eigenwijs jochie te maken hebben die zomaar wat gaat doen. In dat geval keur ik het uiteraard ook af. Waar het omgaat is dat gewichtstraining alleen maar voordelen heeft voor kinderen als het op de juiste manier gedaan wordt, en dat het niet slecht is voor de botten/groei of wat dan ook (zoals vaak gedacht wordt).
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 14:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nou eigenwijs jochie klinkt erg negatief, daar ga ik niet vanuit hoor. Wel denk ik dat ie in zijn enthousiasme misschien wat hard van stapel zou kunnen lopen. Wil je gespierd worden, dan heb je vaak toch het idee met flinke gewichten aan de slag te moeten. Terwijl een opbouw mij veel belangrijker lijkt, wat ook terug komt in dat artikel. Zodoende.

En over begeleiding en een goed programma: uiteraard is dat bij volwassenen ook van belang. Maar als je fysiek nog zo aan het groeien bent lijkt het mij dat je nóg meer schade aan kan richten als je het fout doet. Vandaar extra nadruk op een goede fitness school. Ik ben al in 2 fitness scholen geweest waar ze eenmalig even vluchtig een toestel laten zien en vervolgens nooit meer naar je om kijken. Totdat een andere klant jou er op wijst dat je iets niet goed doet. Dat vind ik erg slordig. Dus iemand die nog moet gaan zoeken naar een sportschool wil ik daar graag op wijzen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 20:20
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Nou eigenwijs jochie klinkt erg negatief, daar ga ik niet vanuit hoor. Wel denk ik dat ie in zijn enthousiasme misschien wat hard van stapel zou kunnen lopen. Wil je gespierd worden, dan heb je vaak toch het idee met flinke gewichten aan de slag te moeten. Terwijl een opbouw mij veel belangrijker lijkt, wat ook terug komt in dat artikel. Zodoende.

En over begeleiding en een goed programma: uiteraard is dat bij volwassenen ook van belang. Maar als je fysiek nog zo aan het groeien bent lijkt het mij dat je nóg meer schade aan kan richten als je het fout doet. Vandaar extra nadruk op een goede fitness school. Ik ben al in 2 fitness scholen geweest waar ze eenmalig even vluchtig een toestel laten zien en vervolgens nooit meer naar je om kijken. Totdat een andere klant jou er op wijst dat je iets niet goed doet. Dat vind ik erg slordig. Dus iemand die nog moet gaan zoeken naar een sportschool wil ik daar graag op wijzen.
Dat is dus helemaal niet het geval!! Dus jij ook graag met een bron komen in plaats van met iets wat je 'lijkt'.

En de instructeurs op sportscholen hebben inderdaad vaak geen idee waar ze over praten, maar daar ging het ook al niet om. Het ging erom of het uberhaupt slecht was voor de groei etc om op jonge leeftijd te beginnen.. Onder voorwaarde natuurlijk dat je een goed trainingsprogramma hebt, maar vanzelfsprekend lijkt me? Logisch dat je met een slecht trainingsprogramma meer kans op blessures hebt.

Maar deze jongen lijkt me wel beetje verstandig, want hij informeert al uit zichzelf op een forum hoe hij het het beste kan aanpakken.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 01:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het feit dat ik over lijkt mij spreek geeft toch juist al aan dat ik mij niet op een bron baseer? Anders had ik die bron er wel bij gezet hè. Dus even rustig wat betreft die bron. Op dit forum mag je gewoon je gedachten ergens over benoemen. En een ander mag dan vertellen dat hij het er niet mee eens is en mag eventueel een bron inbrengen als hij of zij daar behoefte aan heeft. Maar we zijn geen wetenschappelijk forum.

En nee, dit topic ging helemaal niet om of het slecht is voor de groei om op jonge leeftijd te beginnen. Om precies te zijn vraagt de TS: wat is het beste een abbonament te nemen bij een fitniss centrum om thuis oefeningen te doen?
Mijn antwoord is dus: fitness centrum, mits er een juist programma en juiste begeleiding is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 02:48
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Het feit dat ik over lijkt mij spreek geeft toch juist al aan dat ik mij niet op een bron baseer? Anders had ik die bron er wel bij gezet hè. Dus even rustig wat betreft die bron. Op dit forum mag je gewoon je gedachten ergens over benoemen. En een ander mag dan vertellen dat hij het er niet mee eens is en mag eventueel een bron inbrengen als hij of zij daar behoefte aan heeft. Maar we zijn geen wetenschappelijk forum.

En nee, dit topic ging helemaal niet om of het slecht is voor de groei om op jonge leeftijd te beginnen. Om precies te zijn vraagt de TS: wat is het beste een abbonament te nemen bij een fitniss centrum om thuis oefeningen te doen?
Mijn antwoord is dus: fitness centrum, mits er een juist programma en juiste begeleiding is.
Pff over mierenneuken gesproken. Ik bedoel uiteraard dat de uit het topic voortvloeiende discussie daar over ging .

En uit die woorden 'lijkt mij' bleek inderdaad dat je het niet op een bron baseerde. Precies de reden dus dat ik zei dat je dat wel zou moeten doen. En het is misschien geen wetenschappelijk forum, maar maak dan niet zo'n uitspraak als je geen idee hebt waar je over praat.

Maar aan je eindantwoord te zien zijn we het gewoon eens
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 22:54
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ach wat, een atletiektrainer (en ex-toploper) vertelde me dat het geen zin heeft om fitness/krachthokshit te doen, en aan zijn mening hecht ik meer dan aan die van af en toe een forumer op dutchbodybuilding.

Bovendien is het slecht voor je , ik ken mensen die op hun 30e al kapotte knieën hadden, allemaal doordat ze fitnessde (?) en te lange afstanden liepen.
Je mixt twee totaal verschillende dingen door elkaar. Advies over fitness (spier-opbouw) aannemen van een toploper (spier-afbouw) is niet bepaald verstandig. Spieropbouw is iets wat je op alle leeftijden kan doen, maar meestal heeft het meer effect wanneer iemand ouder is, omdat iemand zich dan automatisch ook meer verdiept in goede voeding en goede trainingsschema's.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 18:52
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
na fb-overleg is besloten om de topics over fitness naar sport te verplaatsen. dus bij deze.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:01
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
man sommige mensen die hier reageren kunnen beter kappen met al hun sport als ze zo denken over fitness kun je nagaan wat er allemaal kan gebeuren met voetbal!!!!! serieus als je overal risico's in ziet en je durft niks te doen wordt het nooit wat in je leven.

-is slecht voor de groei
-geen resultaat
-kapotte knieën

bullshit!

-slecht voor de groei is gewoon verzonnen door een paar gekken die bang waren dat hun zoon op zn 16e gespierder -was dan hen zelf van 45
-geen resultaat is de domste die ik ooit heb gehoord. weet je waar je geen resultaat van krijgt qua spiergroei? VOETBAL. daar krijg je uithoudingsvermogen van. van fitness krijg je spiergroei ipv uithoudingsvermogen (als we het houden op krachttraining)
-slecht voor de knieën geldt alleen voor mensen die de oefeningen verkeerd uitvoeren. weet je wie het pas zwaar hebben? worstelaars. die zitten bijna elke dag in de gym en daarna worden ze nog ff gesloopt in de ring. (ben zelf geen worstelaar maar zelfs die hebben geen gesloopte knieën denk je dat iemand van 15 dat dan wel krijgt en een man als hulk hogen (mischien niet het beste voorbeeld maar dan nog) niet? het wordt pas slecht voor je als je eindeloos bang gemaakt bent door mensen dat sporten slecht voor je is dat je op een gegeven moment 110 kilo weegt bij 1.60 lang. ja dan wordt het slecht voor je knieën)

voor de TS

ga naar een sportschool toe leg ze uit hoe je er over denkt vertel dat je serieus wilt gaan trainen en vertel je doelen en ik weet bijna zeker dat er een sportschool in de buurt zal zijn die je wel wilt helpen. Ze vinden het leuker om jou te helpen met je training dan iemand van 60 die alleen maar op de crosstrainer wilt en achteraf een bakkie koffie moet hebben.

ben ook erg blij dat je zegt dat je breder wilt worden ipv dat je zegt dat je alleen een sixpack wilt want breder worden kan wel goed aan gewerkt worden aan alleen sixpack niet.

succes met het zoeken van een sportschool en veel plezier met trainen (het is het resultaat zeker waard)

PS vergeet niet je benen te trainen anders is het resultaat toch wat minder.

SUCCES!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:28
Verwijderd
Heb je een paar bronnen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-11-2009, 20:58
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Ik heb ook al bronnen gegeven voor zijn argumenten. Maar nu we het over blessures hebben... Dat is inderdaad wel grappig, want fitness is zo'n beetje de minst blessuregevoelige sport van alle sporten! Hoevaak hebben voetballers wel is niet wat aan hun knieën of enkels.... Maar zodra er iets met gewichten gebeurd is het opeens hartstikke gevaarlijk?

Als je van hoogte van 1 meter afspringt, komt er ongeveer een klap van 2,5x je lichaamsgewicht op je gewrichten... Dus het is voor een jongetje van 50kg belastender voor zn gewrichten van een tafel te springen, dan wanneer hij met 100kg in zn nek kniebuigingen zou doen

Code:
Sport  			Injuries/100 hours
Soccer (school age) 	6.20
UK Rugby 		1.92
USA Basketball 		0.03
UK Cross Country 	0.37
Squash 			0.10
US Football 		0.10
Badminton 		0.05
USA Gymnastics 		0.044
USA Powerlifting 	0.0027
USA Volleyball 		0.0013
USA Tennis 		0.001
Weight Training 	0.0035 (85,733 hrs)
Weight Lifting 		0.0017 (168,551 hrs)
(Hamil 1994)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 21:06
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Heb je een paar bronnen?
van wat wil je allemaal bronnen zien?

die van dat voetbal uithoudingsvermogen is en fitness spierkracht hoef ik denk ik niet uit te leggen. anders wil ik best nog wel ff wat foto's geven van een paar voetballers en die van fitnessers maar ik denk dat dat niet nodig is.

die van blesures is net ook al gegeven door hulk en dan hoef ik alleen nog maar die van dat het niet slecht is voor de groei van een kind om te fitnessen. die zal ik even opzoeken en zodra ik die heb gevonden zal ik daar ook ff een bron van neerzetten
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 21:09
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
got it

klikkerdeklikklikkliklikklik
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 06:50
Verwijderd
Als het je om kracht gaat zou ik eerst begonnen met push/sit ups/parahouding doen enzo.
Als je dat in een paar setjes van 30 kan doen zit je al prima. Belangrijk: het is gratis.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 09:21
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Als het je om kracht gaat zou ik eerst begonnen met push/sit ups/parahouding doen enzo.
Als je dat in een paar setjes van 30 kan doen zit je al prima. Belangrijk: het is gratis.
nog belangrijker

het heeft weinig resultaat. fitness met gewichten heeft wel resultaat omdat je dan het gewicht hoger kan brengen dan dat van je eigen lichmaam.

sit-ups en push-ups zijn zeker niet slecht voor je maar als je een wasbordje wilt krijgen en je wilt breed worden moet je er niet eens aan beginnen. daarnaast train je met deze oefeningen geen benen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 11:36
Verwijderd
Citaat:
van wat wil je allemaal bronnen zien?

die van dat voetbal uithoudingsvermogen is en fitness spierkracht hoef ik denk ik niet uit te leggen. anders wil ik best nog wel ff wat foto's geven van een paar voetballers en die van fitnessers maar ik denk dat dat niet nodig is.

die van blesures is net ook al gegeven door hulk en dan hoef ik alleen nog maar die van dat het niet slecht is voor de groei van een kind om te fitnessen. die zal ik even opzoeken en zodra ik die heb gevonden zal ik daar ook ff een bron van neerzetten
Voetbal is meer explosiviteit hoor. Hardlopen is een duursport.

Met een goede begeleiding geeft het vroeg beginnen met krachttraining de volgende voordelen:
Citaat:
- Gewichtscontrole en goede eetgewoonten (minder kans op diabetes bijvoorbeeld)
- Minder kans op hoge bloeddruk
Sport vermindert de kans op hoge bloeddruk bij jongvolwassenen – lees hiertoe
Gezondbewegen.nl - Nieuws - Volgens een nieuw onderzoek hebben jongvolwassenen die meer tijd besteden aan lichaamsbeweging een verminderde kans op hoge bloeddruk in de daaropvolgende 15 jaar.
- Kleinere kans op osteoporose (= botontkalking)
- Betere schoolprestaties – lees bijv het artikel ‘’onderwijs en sport een gouden combinatie’’ http://www.alliantieschoolensport.nl...menvatting.doc
- Meer zelfvertrouwen en een beter zelfbeeld
- Zich gezonder en gelukkiger voelen. Sport heeft een positieve invloed op ons bewustzijn en denken. Psychosociale voordelen dus.
Dit is gewoon bij iedere sport, niet per definitie fitness

Citaat:
- Verbeteringen in het fysiek. Sterkere botten, pezen en spieren.
Als je gewoon twee keer per week voetbal traint, en een wedstrijd doet blijven je botten sterk genoeg.
Citaat:
- Als gevolg hiervan, betere sportprestaties – men is sneller, behendiger en sterker.
ben ik ook, en ik heb nog nooit een fitnessapparaat aangeraakt.

Citaat:
- Het lichaam leert zichzelf sneller herstellen. Een onderzoek onder jonge american footballspelers wees uit dat degene die een middelbaar school krachttrainingsprogramma volgden een afname van aantal knieblessures was van 25-75%. Ook herstel van latere blessures ging 2x zo snel bij degene die het programma volgden.
wat is "jong" hier? 14? 16? Daar zit een flink verschil. Iemand van 16 is meer uit de groei dan iemand van 14, dan zit je er middenin.

Citaat:
Het aantal ligt in verhouding tot andere sporten erg laag. Bijvoorbeeld in vergelijking met voetbal komen er bij krachttraining minder dan 1/10 van het aantal blessures voor.
Tja, je komt ook meer met anderen in aanraking. Vergelijk het eens met hardlopen of fietsen?

Citaat:
Toch blijkt het aantal blessures toe te nemen. Dit is vaak te wijten aan onvoldoende toezicht
Vooral jongeren hebben net als elk andere beginner extra aandacht nodig. Iemand die ze wijst op de uitvoering van de oefening en ze helpt om een schema samen te stellen wat past bij hun leeftijd en levenswijze.
Dat is een deel van het probleem. een goed schema is zeker een aanrader, daarin zal natuurlijk ook rekening worden gehouden met de groei.

Citaat:
Het is een algemene misvatting dat krachttraining de groei zou belemmeren. De gedachte stamt af van een onderzoek waaruit bleek dat kinderen die zware fysieke arbeid moeten leveren belemmert zijn in hun groei. Echter hierbij is geen rekening gehouden met het feit dat die kinderen extreem weinig en slecht voedsel kregen en nauwelijks voldoende rust in vergelijking tot hun zware werk. Zolang jongeren in een gecontroleerde omgeving aan weerstandstraining doen dan zal dit geen belemmeringen hebben op de groei. (conclusie uit een onderzoek van Sadres, Eliakim, Constantini, Lidor, & Falk, 2001)
in een gecontroleerde omgeving

Citaat:
Wel is het zo dat jongeren grotere kans hebben op blessures aan de groeischijven . Ze zijn nog zwak tijdens de groei. Zwakker dan de pezen en de banden om het gewricht.
En het stuk daaronder.
Citaat:
Als trainingsprogramma's worden uitgevoerd door gekwalificeerde instructeurs en rekening houden met de leeftijd met specifieke behoeften in het achterhoofd, is het risico van schade aan de groeischijven te verwaarlozen.
Veel echte krachttraining doe je dan dus niet, want dan is het al snel te zwaar.

Dat schema kan ik niet zien, daar ik geen account heb. Kan iemand dat hier even posten?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook al bronnen gegeven voor zijn argumenten. Maar nu we het over blessures hebben... Dat is inderdaad wel grappig, want fitness is zo'n beetje de minst blessuregevoelige sport van alle sporten! Hoevaak hebben voetballers wel is niet wat aan hun knieën of enkels.... Maar zodra er iets met gewichten gebeurd is het opeens hartstikke gevaarlijk?

Als je van hoogte van 1 meter afspringt, komt er ongeveer een klap van 2,5x je lichaamsgewicht op je gewrichten... Dus het is voor een jongetje van 50kg belastender voor zn gewrichten van een tafel te springen, dan wanneer hij met 100kg in zn nek kniebuigingen zou doen

Code:
Sport  			Injuries/100 hours
Soccer (school age) 	6.20
UK Rugby 		1.92
USA Basketball 		0.03
UK Cross Country 	0.37
Squash 			0.10
US Football 		0.10
Badminton 		0.05
USA Gymnastics 		0.044
USA Powerlifting 	0.0027
USA Volleyball 		0.0013
USA Tennis 		0.001
Weight Training 	0.0035 (85,733 hrs)
Weight Lifting 		0.0017 (168,551 hrs)
(Hamil 1994)
Ja, dat zijn teamsporten. Hardlopen/wielrennen heeft veel lagere getallen waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 11:58
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Barabas jij leest alleen wat je wilt lezen. als je nou is het hele stuk goed had gelezen was je ook dit tegen gekomen


Bij jongens is de kans op een breuk in de groeischijven groter omdat zij hun groeispurt sneller doormaken. Bij breuken bij jonge krachttrainers (kinderen en jongeren) is het meestal de rond de onderrug, heup en knie. Vaak zijn het jongeren die zonder goede begeleiding trainen of door een verkeerde techniek een ongevalletje krijgen met het materiaal door verkeerd uit te stoten of voor te slaan. Grote afname van blessures kan gerealiseerd worden door grote aandacht te geven aan de juiste techniek en door te kijken of het lichaam wel geschikt is voor de sport. Mensen met bijvoorbeeld scoliose zouden problemen kunnen ondervinden met bepaalde oefeningen bijvoorbeeld.
Doorgaans is een breuk in de groeischijf gevolg van een plotselinge klap of val.
Maar ook overbelasting is een oorzaak. Hier ligt ook meteen het kernpunt van in hoeverre krachttraining schadelijk zou kunnen zijn voor jongeren.
Als een kind / jongere erge spierpijn heeft dan moet dat snel hersteld zijn. Blijft men doortrainen terwijl men niet hersteld is van de vorige training dan zal men onherroepelijk afstevenen op overtraining.
Degene die toezicht moeten houden op de jonge krachttrainer zal dit ook in de gaten moeten houden. Stagnatie, geen plezier in het trainen, of achteruitgang zijn tekenen van overtraining.
Als trainingsprogramma's worden uitgevoerd door gekwalificeerde instructeurs en rekening houden met de leeftijd met specifieke behoeften in het achterhoofd, is het risico van schade aan de groeischijven te verwaarlozen.

kortom het gaat om begeleiding. als er op het voetbalveld geen begeleiding is komen er ook eerder blesures voor. mischien moet je het daar is mee vergelijken

jij zei



Voetbal is meer explosiviteit hoor. Hardlopen is een duursport.

Met een goede begeleiding geeft het vroeg beginnen met krachttraining de volgende voordelen:


je kan natuurlijk voetbal met hardlopen gaan vergelijken maar we hadden het over fitness en voetbal. bij een zware fitnesstraining kan je in een half uur/uur klaar zijn. bij voetbal ben ik nog niet gesloopt na een uurtje rennen hoor. met fitness kan je sneller spieren beschadigen is meer groei => explosiever.

duidelijk dat je inderdaad nog nooit een fitness aparaat hebt aangeraakt want wat jij hier allemaal zegt is precies de onzin die je altijd hoort van mensen die denken dat ze van voetbal ook gespier worden. ik ga denk ik toch maar is ff 2 foto's zoeken 1 van een voetballer en 1 van een fitnesser.

ronaldinho
willekeurig iemand die in de apparaten heeft gehangen

zeg jij mij maar welke van de 2 hier nou gespierd is
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 12:00
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ja, dat zijn teamsporten. Hardlopen/wielrennen heeft veel lagere getallen waarschijnlijk.
hetlaat wel zien dat er weinig blesures voorkomen bij de fitenssers. dus ga nou niet zitten zeuren dat het anders is bij hardlopers en bla bla bla want dat maakt niet uit. jij wilt zien hoe vaak mensen geblesseerd raken die fitnessen? nou hier heb je het antwoord
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 12:37
Verwijderd
Citaat:
kortom het gaat om begeleiding. als er op het voetbalveld geen begeleiding is komen er ook eerder blesures voor. mischien moet je het daar is mee vergelijken
Ik heb niet zo veel vergeleken hoor. Maar die begeleiding ís er nu eenmaal bij fitness niet altijd, dat staat ook in dat artikel. De kans dat je overbelast is veel groter ook, bij voetbal kan je je eigenlijk niet overbelasten.

Citaat:
Met een goede begeleiding geeft het vroeg beginnen met krachttraining de volgende voordelen:


je kan natuurlijk voetbal met hardlopen gaan vergelijken maar we hadden het over fitness en voetbal. bij een zware fitnesstraining kan je in een half uur/uur klaar zijn. bij voetbal ben ik nog niet gesloopt na een uurtje rennen hoor. met fitness kan je sneller spieren beschadigen is meer groei => explosiever.
Nee, je zei dat voetbal een duursport is, dat is niet zo.


Citaat:
duidelijk dat je inderdaad nog nooit een fitness aparaat hebt aangeraakt want wat jij hier allemaal zegt is precies de onzin die je altijd hoort van mensen die denken dat ze van voetbal ook gespier worden. ik ga denk ik toch maar is ff 2 foto's zoeken 1 van een voetballer en 1 van een fitnesser.

ronaldinho[afbeelding]

willekeurig iemand die in de apparaten heeft gehangen[afbeelding]


zeg jij mij maar welke van de 2 hier nou gespierd is
En wat heeft dat er mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 12:39
Verwijderd
Citaat:
hetlaat wel zien dat er weinig blesures voorkomen bij de fitenssers. dus ga nou niet zitten zeuren dat het anders is bij hardlopers en bla bla bla want dat maakt niet uit. jij wilt zien hoe vaak mensen geblesseerd raken die fitnessen? nou hier heb je het antwoord
Dat maakt wel uit. En vanaf waar is het een blessure? Bij voetbal is het duidelijk, krak. Bij fitness en ook hardlopen kan je een hele tijd een pijntje hebben, maar dan denk je van "oh dat gaat wel weer over." Die mensen gaan dus niet naar een fysio, dat doe je pas als je er een hele poos last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 12:43
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dat maakt wel uit. En vanaf waar is het een blessure? Bij voetbal is het duidelijk, krak. Bij fitness en ook hardlopen kan je een hele tijd een pijntje hebben, maar dan denk je van "oh dat gaat wel weer over." Die mensen gaan dus niet naar een fysio, dat doe je pas als je er een hele poos last van hebt.
het is een blesure zodra je er last van hebt en niet meer kan functioneren zoals je behoort te functioneren
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 12:49
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik heb niet zo veel vergeleken hoor. Maar die begeleiding ís er nu eenmaal bij fitness niet altijd, dat staat ook in dat artikel. De kans dat je overbelast is veel groter ook, bij voetbal kan je je eigenlijk niet overbelasten.


Nee, je zei dat voetbal een duursport is, dat is niet zo.




En wat heeft dat er mee te maken?
ik heb niet gezegt dat voetbal een duursport is ik heb gezegt dat je er uithoudingsvermogen van krijgt dat zijn 2 verschillende dingen. je krijgt niet ineens dikke spieren van voetballen. daarvoor moet je toch echt iets aan kracht trainen. jij zegt echter dat je van voetbal wel erg gespierd wordt vandaar de 2 foto's van een voetballer (professional nog wel) en iemand die krachttraining doet (niet op hoog niveau).

dat de begeleiding niet altijd goed is bij fitness klopt. daarom moet de TS ook op zoek naar een GOEDE sportschool die bereid is om samen met hem het maximale resultaat te boeken. dat je met voetbal niks kan overbelasten is onzin en laat dus direct zien dat er wel slechte begeleiding bestaat in het voetbal. je kan die jongens wel 60 rondjes laten rennen als warming up maar dan zijn ze OVERBELAST voordat ze uberhaupt met de training kunnen beginnen dus oh ja er is bij voetbal zeker sprake bij overbelasting maar er lopen altijd van die mietjes tussen die dan gaan stoppen als ze half moe worden. maargoed dat is iets wat met instelling te maken heeft en daar ging het nu net ff niet over.

maar we zijn inmiddels wel extreem afgedwaald van wat de TS wilde. hij vraagt welke van de 2 het beste is dus mischien moeten we ons daar op concentreren.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 13:26
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
maar we zijn inmiddels wel extreem afgedwaald van wat de TS wilde. hij vraagt welke van de 2 het beste is dus mischien moeten we ons daar op concentreren.
De TS wilde weten of het verstandig is om te gaan fitnessen, dus volgens mij is deze topic nog steeds ontopic.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid 16 jaar, groei ik nog?
GeertPronk
17 18-12-2016 22:50
Lichaam & Gezondheid 16 jaar groei ik nog?
GeertPronk
0 11-10-2016 20:12
Wegwijzen & Voorstellen heey ieedereen ik ben nieuw
patatjemayo
3 21-02-2015 06:08
De Kantine Ctrl+V=?
Verwijderd
500 18-01-2011 16:12
De Kantine Mooie taalfouten #11
TopDrop
500 08-01-2010 18:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.