Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2012, 23:05
sanasoufi
sanasoufi is offline
Beste mensen,

Ik zat net mijn tanden poetsen toen ik plotseling een gore smaak in mijn mond proefde :traan1: ik dus maar even met een tandenstoker langs alles gaan en ruiken.....EN NEE HET MAG NIET ZO ZIJN, MAAR HET IS ZO....ik heb 3 verstandskiezen de onder rechtse heb ik laten verwijderen, maar die aan de linkerkant nog niet (die zit volledig onder het tandvlees en ik heb er dan ook nooit last van gehad) DE GEUR KOMT VAN DIE PLEK WAAR DIE KIES ONDER ZIT VANDAAN :traan1:

Het doet nog geen zeer, maar mijn vrees voor een cyste/ontsteking/tumor is dus waarschijnlijk terecht :traan1: Ik durf niets meer, want stel dat ik lekker ga slapen nu en morgen wakker wordt met een dikke wang? Stel dat ik morgen verga van de pijn?

Morgen zal ik natuurlijk gelijk een afspraak maken bij de tandarts alleen die hebben natuurlijk pas over 6 maanden een open plek. En zolang je geen pijn hebt ben je niet met spoed welkom :kwaad: Die tandartsen wachten altijd tot dat de pijn is ingetreden zodat ze centen kunnen scoren. Alhoewel ik begin nu al te voelen dat er iets mis is en dat slikken ineens moeilijk gaat. Nou ja morgen dus vechten om een afspraak. Natuurlijk moet die kies er dus uitgesneden worden.....alleen als je een cyste/ontsteking hebt voel je de verdoving toch niet? ERGER ik ben 26 dus ver boven de aanbevolen leeftijd om die pestkoppen te laten verwijderen. Ik lees overal dat de wortels al tot mijn zenuwen gegroeid kunnen zijn waardoor verwijderen extra risico's zoals beschadiging van gevoelszenuwen meebrengt.

IK BEN ZO BANG :traan1: Heeft iemand misschien ook zoiets meegemaakt? Ik wou dat het nog even had gewacht :kwaad: ik wou zowieso een afspraak hiervoor maken bij de tandarts en vervolgens bij de kaakchirurg.....maar het moest nu toeslaan, terwijl ik over anderhalve week ook nog eens tentamens heb.

IK WIL NIET :traan1:
Met citaat reageren
Oud 23-09-2012, 23:27
Verwijderd
Ga nu gewoon slapen, je hebt geen pijn, en bel morgenochtend met de tandartsassistente, overleg met haar. En stop met het gebruiken van smileycodes die niet werken.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2012, 23:39
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Zeker ook niet op het internet gaan lezen en zelf een diagnose gaan stellen. Dan eindig je echt nog dat je zogezegd kanker hebt en maak je jezelf bang voor niks.
Je hebt geen pijn dus het lijkt me straf als je morgen ineens een hele opgezwollen kaak hebt.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 23-09-2012, 23:48
sanasoufi
sanasoufi is offline
Citaat:
Zeker ook niet op het internet gaan lezen en zelf een diagnose gaan stellen. Dan eindig je echt nog dat je zogezegd kanker hebt en maak je jezelf bang voor niks.
Je hebt geen pijn dus het lijkt me straf als je morgen ineens een hele opgezwollen kaak hebt.
Vind het gewoon zo raar! Ineens uit het niets zo'n heel vieze smaak in mijn mond. Ben er met een tandenstoker over heen gestreken en het komt toch echt vandaan van het tandvlees waaronder die kies verstopt zit. Ik vrees trouwens dat de tandarts mij niet kan helpen. Mijn tandarts is heel goed en kijkt elke tand 1 voor 1 na, maar ze werkt nog met die oude foto apparaatjes (je weet wel die grote camera's die ze in je mond proppen) echter hiermee kan ze die verstandskiezen nooit goed zien. Dus ze zal me zowieso doorverwijzen naar de kaakchirurg.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 01:01
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Niet meteen vrezen en conclusies gaan trekken terwijl je niet eens weet wat er aan de hand is.
Wacht de afspraak met je tandarts gewoon af.
__________________
When nothing goes right, go left.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 12:20
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Doe eens normaal joh. Je hebt echt niet opeens een tumor in je tandvlees. Geurtjes in de mond komen in 98% van wat etensresten die vast zitten tussen je tanden. Verstandskiezen zijn daar vaak de ideale plek voor omdat ze vaak niet goed recht groeien en er zo ruimte is voor etenresten om vast te gaan zitten. Wat jij misschien eens moet gaan doen is flossen. Daar schiet je meer mee op dan met dit hysterische gedrag.

Verder moet je je a) niet zo aanstellen, de tandarts heeft gewoon tijd voor spoedgevallen en laat je echt geen 6 maanden wachten als je nu hulp nodig hebt, en b) ik denk niet dat jij de specificaties van de röntgenapparatuur en de vaardigheden van de tandarts goed genoeg kan beoordelen om te kunnen zeggen wat de tandarts wel en niet kan doen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 11:38
Verwijderd
Hoe duur zijn kunstgebitten sowieso?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 16:07
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Vind het gewoon zo raar! Ineens uit het niets zo'n heel vieze smaak in mijn mond. Ben er met een tandenstoker over heen gestreken en het komt toch echt vandaan van het tandvlees waaronder die kies verstopt zit. Ik vrees trouwens dat de tandarts mij niet kan helpen. Mijn tandarts is heel goed en kijkt elke tand 1 voor 1 na, maar ze werkt nog met die oude foto apparaatjes (je weet wel die grote camera's die ze in je mond proppen) echter hiermee kan ze die verstandskiezen nooit goed zien. Dus ze zal me zowieso doorverwijzen naar de kaakchirurg.
Des te beter toch? Een kaakchirurg zal wellicht nog beter weten dan een tandarts wat er met je verstandskies eventueel moet gebeuren.
Overigens is het echt niet zo dat als je 26 bent je ineens vér boven de aanbevolen leeftijd zit of zo. Mijn kaakchirurg heeft mij geadviseerd al mijn verstandskiezen te laten zitten en mij verteld dat het inderdaad wat sneller geneest als je jong bent, maar dat ze ook gerust later nog verwijderd kunnen worden. Ik ga er maar vanuit dat ie gelijk heeft.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie negatief...kan iemand helpen??
justme18
11 22-06-2004 13:50
Liefde & Relatie help...ik ben wanhopig!
muurbloempje55
8 20-04-2004 17:52
Psychologie hulp zoeken of overdrijf ik?
sublime
17 03-10-2003 19:44
Psychologie Dit is echt eng ik ben echt bang
Angeleyes16
5 21-09-2003 15:22
Psychologie Help ik ben een borderliner
Little miss NAUGHTY
27 03-06-2003 16:15
Psychologie Help. ik zit klem. wat moet ik doen?
Snow White
10 20-10-2002 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.