Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2002, 19:29
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ow jawel, kijk maar eens in de sf/fantasy afdeling van de lokale boekwinkel
bijv:
Terry Pratchett (Discworld)
Robert Jordan ( ja dat is die kerel die conan the barbarian heeft geschreven)
Frank(?) Herbert - Dune
Weiss& Hickman
enz enz
Don't forget about Robin Hobb en Terry Brooks! En natuurlijk Neerlands trots: Maryson!
__________________
-If you like Piña Colada's-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2002, 19:30
Verwijderd
Volgens mij heeft Jordan wat boeken met Conan erin als hoofdrol, maar hij heeft het niet bedacht. Conan is dacht ik al best oud.
Googleresultaat:
"Conan the Barbarian was the brainchild of Robert E Howard, a pulp fiction writer of the 1920's and 30's."
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 20:25
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Heeft Robert Jordan Conan the Barbarian geschreven?!?!??!??

*faints*

Ok daar gaat mijn fan-zijn....

aaw kom op hee, the wheel of time sucks hard
ik bedoel, het verhaal is gewoon gecopy- en paste van LOTR

luitjes uit een afgelegen en vergeten gebied waar tabak word gekweekt zijn de enigen die de wereld kunnen behoeden van het Kwaad. Mysterieuze vechter-koning van een verloren koninkrijk. Dromen van contacten met slechterik. enz enz.
vertelstijl is ook niet echt super.

Conan is trouwens wel weer een e film
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 20:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Arwyn schreef:
Don't forget about Robin Hobb en Terry Brooks! En natuurlijk Neerlands trots: Maryson!
of nog beter, kijk op www.santharia.com

en het is geen eens reclame ergens voor en het is niet eens mn eigen website
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 21:54
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Ja Terry Brooks ik heb daar ook 3 boekjes van in het engels van een serie van 4 boekjes....de laatste heb ik niet maar ja maakt ook niet uit....ik ben nog maar amper begonnen aan het eerste deel....is kei leuk...maar dan komt die stomme boekenlijst van NE er weer tussendoor en EN.

Maar eens komt een tijd dat ik tijd heb om verder te lezen....ik kan ff niet op de naam komen van het boekje....het gaat iig over elven die een boom moeten redden ofzoiets....ja ik ben echt nog in het begin.....
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 22:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Shibby schreef:
Ja Terry Brooks ik heb daar ook 3 boekjes van in het engels van een serie van 4 boekjes....de laatste heb ik niet maar ja maakt ook niet uit....ik ben nog maar amper begonnen aan het eerste deel....is kei leuk...maar dan komt die stomme boekenlijst van NE er weer tussendoor en EN.

Maar eens komt een tijd dat ik tijd heb om verder te lezen....ik kan ff niet op de naam komen van het boekje....het gaat iig over elven die een boom moeten redden ofzoiets....ja ik ben echt nog in het begin.....
volgens mij dwalen we nu wel erg van het onderwerp af.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
volgens mij dwalen we nu wel erg van het onderwerp af.
Inderdaad. Maar mijn punt was dus; net als goede boeken heb je goede films. Alleen het wordt op een anderen manier gepresenteerd. Dus is het appels met peren vergelijken, en dús vind ik dat je filmkijkende LotR-fans fijn in hun waarde moet laten. Wees liever blij dat die film er voor gezorgd heeft dat de wondere wereld van Tolkien bij een veel groter volk bekend is geworden. Maar nee, dat wil het elitaire literatuurvolkje weer niet. Rare jongens, hoor. Al zouden het "posers" zijn. Waarom stoor jij je er aan? Om precies dezelfde reden waarom ik Within Temptation zolangzamerhand niet meer aan kan horen; het is niet meer van "mij" vanwege hun laatste album, welke lekker gemaakt is met een bewust commerciele inslag. Dat brengt een hoop "fans" met zich mee die het échte werk van WT niet kennen. Al met al puur het idee dat het niet meer "mijn" bandje is, en dat de hele wereld er mee aan de haal gaat. Puur egoisme dus.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 02:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Inderdaad. Maar mijn punt was dus; net als goede boeken heb je goede films. Alleen het wordt op een anderen manier gepresenteerd. Dus is het appels met peren vergelijken, en dús vind ik dat je filmkijkende LotR-fans fijn in hun waarde moet laten. Wees liever blij dat die film er voor gezorgd heeft dat de wondere wereld van Tolkien bij een veel groter volk bekend is geworden. Maar nee, dat wil het elitaire literatuurvolkje weer niet. Rare jongens, hoor. Al zouden het "posers" zijn. Waarom stoor jij je er aan? Om precies dezelfde reden waarom ik Within Temptation zolangzamerhand niet meer aan kan horen; het is niet meer van "mij" vanwege hun laatste album, welke lekker gemaakt is met een bewust commerciele inslag. Dat brengt een hoop "fans" met zich mee die het échte werk van WT niet kennen. Al met al puur het idee dat het niet meer "mijn" bandje is, en dat de hele wereld er mee aan de haal gaat. Puur egoisme dus.
inderdaad. ik had zo'n gevoel van hee blijf van mn boek af .
verder beschouw ik LOTR niet als literatuur en mezelf niet als fan.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 09:29
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik ben geen fan van LotR maar ik vond het wel een van de beste films die ik heb gezien! enne, elija elwood (ofzoiets) is ook un schatje! Maja, de film was heel mooi, mooi verhaal, mooie effects!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
aaw kom op hee, the wheel of time sucks hard
ik bedoel, het verhaal is gewoon gecopy- en paste van LOTR

luitjes uit een afgelegen en vergeten gebied waar tabak word gekweekt zijn de enigen die de wereld kunnen behoeden van het Kwaad. Mysterieuze vechter-koning van een verloren koninkrijk. Dromen van contacten met slechterik. enz enz.
vertelstijl is ook niet echt super.

Conan is trouwens wel weer een e film
Hoe kun je dat nou zeggen! *gromt* Eeeecht niet. Er zit een supergroot verschil tussen de mensen uit voormalig Manetheren en hobbits, echt waar. Ik zie Frodo ook nog niet de Ene Kracht gebruiken en eventueel gek worden, praten met een dode gast in zijn hoofd, de hele wereld veroveren om klaar te zijn voor de laatste slag...
Neenee, jij moet ze echt nog eens weer lezen als je dat denkt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:18
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Hoe kun je dat nou zeggen! *gromt* Eeeecht niet. Er zit een supergroot verschil tussen de mensen uit voormalig Manetheren en hobbits, echt waar.

meer overeenkomsten dan verschillen

Ik zie Frodo ook nog niet de Ene Kracht gebruiken en eventueel gek worden,

onee, zeker niet. totaal gelijk in! kijk maar eens hoe hij telkens in verleiding word gebracht om de ring te gebruiken, kijk maar eens hoe verslavend het voor hem is, voor gollum. Frodo heeft als enige de kracht om de wereld te behoedem, maar tegelijkertijd ook de macht om hem te vernietigen.

praten met een dode gast in zijn hoofd, de hele wereld veroveren om klaar te zijn voor de laatste slag...

oja, daar heb je een punt. frodo ziet inderdaad niet het Oog, en gooit absoluut niet de ring in het vuur. trouwens heb ik de boeken van jordan niet geheel uitgelezen. Verder nog: vergelijk aragorn met die ene krijger/koning: verloren koninkrijk enzo. die boommans of wat het ook was met tom bombadil/ the ents.'voor de rest is het wat lang geleden eerlijk gezegd. De latere boeken in de Wheel of Time serie lijken wel weer wat minder op LOTR.
Als ik jou was zou ik toch liever de Silmarillion gaan lezen of Tad Williams (en dan wel Staartjagers zang en de van heugenis smart en het sterrenzwaard cyclus. of, als je van humor houd, Terry Pratchett.

Neenee, jij moet ze echt nog eens weer lezen als je dat denkt.
lees jij nog maar eens boek 1 van wheel of time en LOTR achter elkaar
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
lees jij nog maar eens boek 1 van wheel of time en LOTR achter elkaar
Heb ik allemaal al gelezen. So there. Ik heb tot boek acht van WoT en Lotr wel vijf keer, dus ik weet het beter dan jij!

Jah het begint wel een beetje lotr achtig maar het lijkt er echt in het niets op. Er zijn honderden fantasy boeken met oudere volkeren, kijk maar naar de sithi van Tad Williams, de shapeshifters in die boeken over ... erm... *graaft in geheugen* damn, gewoon die shapeshifters uit zo'n serie van drie boeken over euh... o.a. die shapeshifters *sweatdrop*... aaanyway.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 13:57
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ow, als je het wil hebben over de onoriginaliteit van fantasy in het algemeen:

1) in de meeste werelden komen wel de "Misty Mountains" voor
2) in de meeste werelden komt er een oud ras voor (elven enz)
3) in de meeste werelden is er ooit een grotere beschaving geweest dan ten tijde van het verhaal
4)in de meeste werelden komen wel hobbits, dwergen, mensen en elven voor.
5)ik heb hier ooit een hele presentatie over gehouden, maar ik ben hte meeste vergeten. bijvoorbeeld de wereld die op de afgrond staat om vernietigd te worden enz.
6)magie
7)oppervlakkige karakters.

verder, kun je even ingaan op de overeenkomsten die ik heb aangedragen?
draken zijn trouwens ook een oud ras vaak
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 17:00
Verwijderd
In de meeste fantasy worden de karakters juist enorm uitgediept, dus van oppervlakkige personages is vaak geen sprake...

(Zo, das alweer eentje ontkracht )

Edit: Fantasy zonder magie? Das net zoiets als Peppi zonder Kokki, als Clown Znorrie zonder zijn snor, als Ren zonder Stimpy, als Lord of the Rings zonder ringen, kortom: die twee kunnen niet zonder elkaar...Logisch dat dan in iedere fantasy magie voorkomt. Slecht argument dus.

(Das nummertje twee )

Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 17:03.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 17:50
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ow, als je het wil hebben over de onoriginaliteit van fantasy in het algemeen:

1) in de meeste werelden komen wel de "Misty Mountains" voor
2) in de meeste werelden komt er een oud ras voor (elven enz)
3) in de meeste werelden is er ooit een grotere beschaving geweest dan ten tijde van het verhaal
4)in de meeste werelden komen wel hobbits, dwergen, mensen en elven voor.
5)ik heb hier ooit een hele presentatie over gehouden, maar ik ben hte meeste vergeten. bijvoorbeeld de wereld die op de afgrond staat om vernietigd te worden enz.
6)magie
7)oppervlakkige karakters.

verder, kun je even ingaan op de overeenkomsten die ik heb aangedragen?
draken zijn trouwens ook een oud ras vaak
Nog een paar aanvullingen:

8)De held is altijd mannelijk en een Loser: meestal heel onzeker en bang.

9)Ineens wordt de Loser/held verteld dat het lot van de wereld in zijn miezerige handen ligt. Om de wereld te redden, moet hij één of andere opdracht uitvoeren.

10)Er is ook altijd een bepaalde gids, een wijze adviseur die alles van de queeste weet, maar nooit alles prijsgeeft. Hij schijnt ook over enorme krachten te beschikken, maar hij gebruikt ze nooit als ze het hardst nodig zijn.

11)De tegenstander van de Loser/held is altijd een allesvermogende Aartsvijand die de wereld wil vernietigen. Het is nooit duidelijk wat hij daar aan heeft. Deze vijand heeft de beschikking over enorme legers die nooit om voedsel, betaling of andere supplementen vragen. De vijand is meestal volledig afhankelijk van een bepaald object, zoals een ring of een stuk rots.

12)De Loser/held bereikt altijd z'n doel op het allerlaatst mogelijke moment als alles verloren lijkt. Het gaat altijd gepaard met met dingen als dat hij betoverd raakt, een identiteitscrisis krijgt, z'n enkel breekt of wat dan ook.

13)Loser/held zijn bang voor sexualiteit en voor afhankelijkheid aan vrouwen, dus vrouwen zijn altijd machtig, moedig, loyaal, hoog-geboren en nobel en gaan meestal aan het einde dood. Het alleropvallendste: niemand in een epic fantasy-boek heeft ooit sex.

14)De vijand's fatale fout is ALTIJD dat hij te overmoedig wordt.

Natuurlijk zijn er bij bepaalde series enkele uitzonderingen maar verreweg de meesten voldoen aan dit beeld.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
ow, als je het wil hebben over de onoriginaliteit van fantasy in het algemeen:

1) in de meeste werelden komen wel de "Misty Mountains" voor
2) in de meeste werelden komt er een oud ras voor (elven enz)
3) in de meeste werelden is er ooit een grotere beschaving geweest dan ten tijde van het verhaal
4)in de meeste werelden komen wel hobbits, dwergen, mensen en elven voor.
5)ik heb hier ooit een hele presentatie over gehouden, maar ik ben hte meeste vergeten. bijvoorbeeld de wereld die op de afgrond staat om vernietigd te worden enz.
6)magie
7)oppervlakkige karakters.

verder, kun je even ingaan op de overeenkomsten die ik heb aangedragen?
draken zijn trouwens ook een oud ras vaak
Wat heeft het voor nut om in te gaan op de overeenkomsten? Die kloppen toch...

Jah, ik ben het ook niet zo eens met al die Misty Mountains enzo maar daar kan ik weinig aan doen.
Er zijn gewoon superveel overeenkomsten met onze wereld, en net zoals wij vroeger grotere beschavingen hadden, kun je er vanuit gaan dat ze dat in fantasy werelden ook hadden... is bovendien ook interessanter.
Hobbits ben ik eigenlijk alleen nog maar in Tolkien tegengekomen, die vind ik dus ook echt Tolkien wezens, als iemand anders die zou gebruiken vind ik het lame... Elven, kabouters, reuzen e.d. komen al sinds het begin der tijden in onze verhalen voor,... origineel of niet, het zijn gewoon interessante lieden.
Magie ... dat hoort erbij hoor. Er is fantasy zonder magie, maar idd weinig. Maar dat is toch juist leuk? Je hebt trouwens ook andere boeken met magie erin...
Oppervlakkige personages (NIET karakters, foei )... dat is een fout van de schrijver, niet van het genre. Er zijn helaas veel slechte (of gewoon minder goede) fantasyschrijvers. Valt weinig aan te doen...
Of de personages uitgediept zijn verschilt dus heel erg per boek. Ik vind de personages van Tad Williams en Robert Jordan absoluut niet oppervlakkig...

<edit> Ik heb zelf eigenlijk nog nooit fantasy gelezen met draken erin als oud ras, tenminste ... als oud ras dat met rede begaafd is en een grote rol heeft in het verhaal ^_^;; Maar het schijnt wel vaak voor te komen ja.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 21:23
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Morgan schreef:
1)Er zijn gewoon superveel overeenkomsten met onze wereld, en net zoals wij vroeger grotere beschavingen hadden, kun je er vanuit gaan dat ze dat in fantasy werelden ook hadden... is bovendien ook interessanter.
?!? Over welke 'hogere' beschavingen heb je het als ik vragen mag? Ik kan me eerlijk gezegd echt geen beschaving herinneren die hoger is dan dat we nu in zitten, of doel je op de egyptenaren, waar nog niet alles van bekend is?


Citaat:
Morgan schreef:
2<edit> Ik heb zelf eigenlijk nog nooit fantasy gelezen met draken erin als oud ras, tenminste ... als oud ras dat met rede begaafd is en een grote rol heeft in het verhaal ^_^;; Maar het schijnt wel vaak voor te komen ja.
Boeken van Raymond E. Feist en de Warcraft-geschiedenis, zijn de enige voorbeelden die ik nu kan bedenken.

Citaat:
Shibby schreef:
Ja Terry Brooks ik heb daar ook 3 boekjes van in het engels van een serie van 4 boekjes....de laatste heb ik niet maar ja maakt ook niet uit....ik ben nog maar amper begonnen aan het eerste deel....is kei leuk...maar dan komt die stomme boekenlijst van NE er weer tussendoor en EN.
Maar eens komt een tijd dat ik tijd heb om verder te lezen....ik kan ff niet op de naam komen van het boekje....het gaat iig over elven die een boom moeten redden ofzoiets....ja ik ben echt nog in het begin.....
Dit is volgens velen, mij meegerekend, het beste boek van Brooks, dat "De elfenstenen van Shannara" heet. Het boek daarna, "Het wenslied van Shannara" is ook goed, daarna wordt het minder.

Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 19:02
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Ik heb alleen nog maar Het zwaard vanShannara gelezen. Dat vond ik wel een goed boek. Ga de rest van de serie ook nog maar es lezen denk ik...

En veel fantasy lijkt idd wel op elkaar, daar ben ik het wel mee eens, maar d'r zit toch in bijna elk boek wel iets origineels. Zoals in LotR het feit dat Sauron een verrader heeft (Saruman). Maar maybe heb ik het wel fout hoor. Heb nog niet zoveel fantasy gelezen...
__________________
-If you like Piña Colada's-
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 20:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
nouja, elven komen best weinig voor in mythologie: de elven zoals die in fantasyromans voorkomen zijn vaak kloons van de tolkien-elven:

puntoortjes
iets kleiner dan mensen (hoewel tolkien hier nogal onduidelijk in was, en ze in het begin voorstelde als groter)
oudste ras
goed in magie
zulk soort dingen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:
?!? Over welke 'hogere' beschavingen heb je het als ik vragen mag? Ik kan me eerlijk gezegd echt geen beschaving herinneren die hoger is dan dat we nu in zitten, of doel je op de egyptenaren, waar nog niet alles van bekend is?
Ik had het nergens over hogere beschavingen, en jij ook niet. Het ging om grote(re) beschavingen (dan wat daarna kwam) en daarvan zijn er natuurlijk zoveel geweest... De Grieken en de Romeinen bijvoorbeeld, de Azteken, de Sumeriërs, en wat dacht je van China en Japan, die eeuwen voorliepen op ons wat veel zaken betreft...


Citaat:

Boeken van Raymond E. Feist en de Warcraft-geschiedenis, zijn de enige voorbeelden die ik nu kan bedenken.
Feist heb ik niet allemaal gelezen.... daar was idd een draak in, nu je het zegt, die in een vrouw kon veranderen en weer terug, maar die had (iig in het boek dat ik gelezen had) maar een minieme rol...
Ik vind Feists boeken sowieso niet erg goed. Tis zoveel van hetzelfde...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 19:44
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ik had het nergens over hogere beschavingen, en jij ook niet. Het ging om grote(re) beschavingen (dan wat daarna kwam) en daarvan zijn er natuurlijk zoveel geweest... De Grieken en de Romeinen bijvoorbeeld, de Azteken, de Sumeriërs, en wat dacht je van China en Japan, die eeuwen voorliepen op ons wat veel zaken betreft...
Je kunt hier ook ingaan op de bijbel, die het bijvoorbeeld heeft over het Paradijs waar mensen uitgekickt worden, of de wereld voor de Zondvloed. Ik denk eerlijkgezegd dat dit meer invloed gehad heeft op Tolkien cum sui.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
Je kunt hier ook ingaan op de bijbel, die het bijvoorbeeld heeft over het Paradijs waar mensen uitgekickt worden, of de wereld voor de Zondvloed. Ik denk eerlijkgezegd dat dit meer invloed gehad heeft op Tolkien cum sui.
Alsjeblieft niet....
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 22:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Alsjeblieft niet....
het is lekker wel zo denk ik (ik bedoel, Tolkien was streng katholiek en hij had zelfs dromen over de zondvloed/ de val van Numenor)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 22:47
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Arwyn schreef:
Ik heb alleen nog maar Het zwaard vanShannara gelezen. Dat vond ik wel een goed boek. Ga de rest van de serie ook nog maar es lezen denk ik...
Toen ik het Zwaard van Shannara voor het eerst las von ik het ook een goed boek, maar dat boek las ik voordat ik Tolkien las. Toen ik later aan LotR begon, kwam ik er pas achter wat voor een kloon Zwaard van Shannara eigenlijk was van LotR (aangezien LotR natuurlijk eerder was verschenen) en was ik een beetje teleurgesteld. Over alle overduidelijke overeenkomsten tussen deze twee boeken kan ook weer een heel boek over worden geschreven, het grote verschil is dat Tolkiens boek veel meer diepgang heeft. Ik raad je echter wel aan om de vervolgboeken te lezen als je van het typische fantasy-concept houdt, omdat dat boek ook echt iets origineels heeft, net zoals vele andere fantasyboeken zoals je terecht zei.

Citaat:
Morgan schreef:
Ik vind Feists boeken sowieso niet erg goed. Tis zoveel van hetzelfde...
Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:
Gaaah idd. Waarom vind ik fantasy nog leuk ook? *denkt even na*

Wacht, er is ook fantasy die niet zo is...

Er is sex in WoT
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 13:54
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Daar heb je wel gelijk in ja, Rimmer. Ik heb LotR eerst gelezen dus het viel me zowieso al op, maar het was niet zo dat het boek me daardoor verveelde ofzo. En 't las makkelijk weg. Na al die boeken voor school is dat ook wel es fijn.
__________________
-If you like Piña Colada's-
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:55
Yamyam
Yamyam is offline
Ik snap best dat ze afkortingen gaan verzinnen, en ik doe ook helemaal niet mee aan de rage; heb de film niet eens gezien, maar kwam bij dat boek niet verder dan 2 pagina's, en het leek me supersuf. Een ring die de macht over de wereld geeft of zow. Dat noem ik geen fantasy, dat noem ik lomp.
Maar ja, wat heb ik er over te zeggen; ik heb m niet gezien.
Het lijkt me alleen zo'n super Amerikaanse oppervlakkige film.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:21
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Ik heb nog het boek gelezen, nog de film gezien, maar ik post lekker wel in deze thread over Lord of the Rings
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 21:04
DescenT
DescenT is offline
Ik vindt t een klotefilm, totaal overhyped;

het sterke verhaal uit het boek komt er zwaar kut uit, en waar ik me zo aan ergerde is dat die orks in moria gewoon met bosjes werden afgeslacht, en het leek of ze totaal geen bedreiging vormde.
Deze film speelde alleen op de prachtige uitwerking, de locaties, mooie figuren etc.
__________________
'When there's no more room in hell, the DEAD will walk the earth...'I'm not just fallen, i'm Descent...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 22:22
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Feist heb ik niet allemaal gelezen.... daar was idd een draak in, nu je het zegt, die in een vrouw kon veranderen en weer terug, maar die had (iig in het boek dat ik gelezen had) maar een minieme rol...
Ik vind Feists boeken sowieso niet erg goed. Tis zoveel van hetzelfde...
Denk ook aan Weis & Hickman: Poort des Doods, daar zijn draken een wezens die de splitsing hebben overleefd...
En of ze een prominente rol spelen doet er niet toe, het ging er om dat het vaak een van de oudste rassen was

En de discussie van Feist ga ik niet aan, maar persoonlijk vind ik Feist de beste auteur van de afgelopen jaren... en in sommige aspecten zelfs boven Tolkien uit torenen...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 22:26
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
DescenT schreef:
Deze film speelde alleen op de prachtige uitwerking, de locaties, mooie figuren etc.
Agree... 't verhaal mist een bepaalde scherpte...
De film trekt me dan ook meer doro de uitwerking... (sommige sfx zijn adembenemend)

Maar wie weet maakt Two Towers 't een beetje goed
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 08:04
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DescenT schreef:

het sterke verhaal uit het boek komt er zwaar kut uit, en waar ik me zo aan ergerde is dat die orks in moria gewoon met bosjes werden afgeslacht, en het leek of ze totaal geen bedreiging vormde.
De enige kracht van Orcs is ook de hoeveelheid van ze. Als een groep orcs een kamer moeten binnenvallen zijn ze geen match voor welk clubje elven dan ook. In het boek was de Troll ook de enige uitdaging, afgezien van de Balrog natuurlijk

Maar leg nu eens een keer uit hoezo het verhaal 'er zwaar kut uitkomt'? Ik zie alleen maar populair gezemel, terwijl LotR een van de meest nauwkeurige verfilmingen is die ik ooit gezien heb.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 08:06
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Yamyam schreef:

Het lijkt me alleen zo'n super Amerikaanse oppervlakkige film.
Ik had een heel relaas/tirade in m'n hoofd, maar ik ben bang dat het allemaal vergeefse moeite is. Engergie besteden aan dergelijke complete nitwits is je reinste vorm van energieverspilling.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef:
Ik snap best dat ze afkortingen gaan verzinnen, en ik doe ook helemaal niet mee aan de rage; heb de film niet eens gezien, maar kwam bij dat boek niet verder dan 2 pagina's, en het leek me supersuf. Een ring die de macht over de wereld geeft of zow. Dat noem ik geen fantasy, dat noem ik lomp.
Maar ja, wat heb ik er over te zeggen; ik heb m niet gezien.
Het lijkt me alleen zo'n super Amerikaanse oppervlakkige film.
*lacht* dat zit in vrijwel elke fantasy, voorwerpen die grote macht kunnen geven.
In het geval van de ring is het anders... er zijn meerdere ringen van macht, die gegeven zijn aan koningen/koninginnen e.d. Deze ene ring regeert over die andere, dus dan heb je sowieso macht over de dragers daarvan en hun rijken dus ook.
Verder ga ik maar niet op de diepe beledigingen in, het is gewoon zwaar de beste film ever
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 23:44
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Het is dan nog altijd nieuw zeelandse oppervlakkige film
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 23:45
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Oh Trouwens, leest hier iemand het Rad des Tijds? Zo ja, wanneer komt Winters Heart in het NL uit...
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 10:44
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Carn schreef:
Oh Trouwens, leest hier iemand het Rad des Tijds? Zo ja, wanneer komt Winters Heart in het NL uit...
iegh Rad des Tijds iegh! Zeg dan tenminste Wheel of Time, dat klinkt beter . Het lijkt me dat je die info kunt vinden bij Jordan's uitgever.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.