Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 18:40
kleinedraak
Ik heb ong. op al mijn ledematen littekens van het krasse. Ik weet dat ik deze littekens zelf schuld ben maar wil van bepaalde erge wel graag af. We gaan binnekort met de klas en ik ga nog een keer met vrienden zwemmen. Ze weten wel dat ik kras en daar dus littekens van heb maar ik vind het lullig als ze zien hoe erg het is. Vooral op 3 plaatsen op mijn onderbeen daar staan tekens en letters. Welliswaar weet ik alleen wat ze betekenen en zijn ze alleen leesbaar als je geod kijkt maar ze vallen toch op. Een vrouw heeft me verteld dat als ze echt niet meer weggaan je er een stukje huid over kan laten zetten(bv. van je bil) en dat je deze dan niet ziet. Ik hoor ook vaak dat mensen er zalf op smeren. Wat is dit voor een zalf, hoe werkt het, is het duur, waar is het verkrijgbaar. Misschien een nutteloze topic maar voor mij van groot belang. Ik ben erge zwemfanaat en ga deze vakantie veel zwemmen.
Greetz Esther
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:05
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Je hebt dat zalfje van VSM..
Calendula oid. Kan je gewoon bij de drogist kopen denk ik.
Bij 'verse' wondjes/littekens kan penatencrème
wel helpen, maakt het iig lichter..
En goed verzorgen, niet lopen openkrabben ed.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:09
Verwijderd
Calendula is een wondermiddel!
Er is ook een littekenvervager, heb ik zelf ooit gebruikt voor een lidteken op mijn voorhoofd. Het jammere is alleen dat een behandeling met deze pleistertjes maanden duurt.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:19
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Je hebt dat zalfje van VSM..
Calendula oid. Kan je gewoon bij de drogist kopen denk ik.
Bij 'verse' wondjes/littekens kan penatencrème
wel helpen, maakt het iig lichter..
En goed verzorgen, niet lopen openkrabben ed.
idd, dat kan het wat minder maken. maar ik denk niet dat de littekens erdoor weg gaan. bovendien zijn die niet in een paar dagen/weken verminderd, dat duurt volgens mij wel een paar maanden. iedere dag 2 - 3 keer insmeren. je zou eigenlijk even op de gebruiksaanwijzing moeten kijken.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:19
Verwijderd
't heet Calendulan. Maar als je het over Calendula hebt snappen de meeste mensen ook wel waar je het over hebt. Je hebt idd ook van die littekenpleisters, van Hansaplast geloof ik, 'k weet niet of dat werkt, vast wel, maar is erg duur.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:45
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Bij mij werkte niets en ik heb het lang gebruikt. Het is zeker een lang durende behandeling. Gelukkig is mijn eigen (lelijke) liteken na een aantal jaren steets minder geworden. Nu na 6 jaar zie je hem bijna niet meer. De oudere (11 jaar en een veel mooier litteken) is nu bijna niet meer als een donkere schaduw met een iets gelere huid. Heb blijft altijd een langdurig proces tot ze lichter worden, dus op korte termijn moet je zeker niets van die littekenvervagers verwachten. Het kan wel iets helpen, maar bedenk dat ze altijd zichtbaar zullen blijven en in hoeverre hangt van het litteken af.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 21:10
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
't heet Calendulan.
idd
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 11:49
T.e.s.s
Avatar van T.e.s.s
T.e.s.s is offline
rosa mosquita olie (weet niet precies hoe je het schrijft), schijnt ook te helpen.
__________________
fout
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 12:34
Verwijderd
Biodermal heeft ook een lidteken vervager. Hielp bij mij heel goed. Ik weet alleen niet meer hoe het heet, maar het zit in een heel klein wit potje.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid cutane lupus
Verwijderd
14 12-10-2009 21:11
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Apomes
500 02-07-2008 17:59
Lichaam & Gezondheid vraagje over littekens
Kapoen
42 14-07-2006 23:09
Lichaam & Gezondheid Middel tegen litteken
alguien
8 16-09-2004 20:39
Lichaam & Gezondheid striae
Flowerless
21 06-02-2004 19:05
Lichaam & Gezondheid Littekens weghalen
Shawna
17 15-08-2002 22:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.