Oud 24-02-2004, 10:54
Outdated Spirit
Avatar van Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Wou hier graag een discussie topic van maken, vind jij dat 3 cijfers er iets met de duivel of satan te maken hebben? Zo ja, waarom wel. Zo nee, waarom niet.
__________________
Dat wat je niet wilt horen ~ De waarheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2004, 11:11
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Er staat in de Bijbel (in 't boek Openbaringen, waarin de eindtijd wordt beschreven) dat in 't einde van de tijd, er een Beest zal zijn. En dat Beest zal de anti-christ zijn, en allerlei mensen zullen hem volgen. Die mensen zijn te herkennen aan het teken van het Beest. En er staat dat het Beest te herkennen zal zijn aan het getal 666.

Ik geloof verder niet dat een getal macht van zichzelf kan hebben, of goed of slecht kan zijn. Het is dan ook een teken, en het zal gebruikt worden als een soort herkenningsteken van die anti-christ. Maar als je nu bijvoorbeeld een verzameling hebt van 666 balpennen oid (ik hoop 't niet voor je ), dan zijn dat niet opeens duivelse pennen.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 12:19
Verwijderd
Voor mij heeft het getal geen speciale betekenis, behalve dat sommigen het in verband brengen met de rooie knul met hoorntjes.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 12:32
Verwijderd
Voor de volledigheid:

"11 En ik zag een ander beest uit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.
12 En het oefent al de macht van het eerste beest, in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt, dat de aarde, en die daarin wonen het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wonde genezen was.
13 En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.
14 En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken.
15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;
17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig."

En verder een aardige site over 666;

http://philologos.org/bpr/files/n001.htm

Laatst gewijzigd op 24-02-2004 om 12:47.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 13:31
Outdated Spirit
Avatar van Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Dat het een kenmerk zou kunnen zijn voor de duivel volgens de bijbel. Ok.

Maar ik vroeg naar je eigen mening, wat vind jij ervan, welke conclusies trek je. Welke gedachte heb jij bij dat cijfer, denk je dat het ook maar enige invloed heeft dan bij 777 ofzo.
__________________
Dat wat je niet wilt horen ~ De waarheid.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 13:46
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Outdated Spirit schreef op 24-02-2004 @ 13:31:
Dat het een kenmerk zou kunnen zijn voor de duivel volgens de bijbel. Ok.

Maar ik vroeg naar je eigen mening, wat vind jij ervan, welke conclusies trek je. Welke gedachte heb jij bij dat cijfer, denk je dat het ook maar enige invloed heeft dan bij 777 ofzo.
Voor mij is het getal 666 gewoon een getal met een aantal interessante wiskundige eigenschappen, maar dient er verder geen diepere religieuze of andere betekenis achter te worden gezocht.

@alluman: Interessante site overigens. Ik heb zelf toevallig de afgelopen week iets over numerologie en gematria gelezen in het desbetreffende hoofdstuk van mijn Companion Encyclopedia of the History & Philosophy of the Mathematical Sciences.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Laatst gewijzigd op 24-02-2004 om 13:51.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Outdated Spirit schreef op 24-02-2004 @ 13:31:
Welke gedachte heb jij bij dat cijfer, denk je dat het ook maar enige invloed heeft dan bij 777 ofzo.
Het cijfer zelf heeft geen invloed. Je moet niet vergeten dat we hier met een vertaling te maken hebben. Het getal 666 is onze vertaling van de oorspronkelijke tekst, die dit getal anders verwoord. In het stuk dat ik aandraag, staat meer over de oorsprong en betekenis van dat getal.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 17:14
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
er zijn ook mensen die zeggen dat als je later in de toekomst geen 666 teken aanneemt ofzo dat je dan nergens eten en drinken kan halen is dat zo ????????????
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
debotjuh schreef op 24-02-2004 @ 17:14:
er zijn ook mensen die zeggen dat als je later in de toekomst geen 666 teken aanneemt ofzo dat je dan nergens eten en drinken kan halen is dat zo ????????????
Ja, dat wordt februari 2005 ingevoerd. Als je geen 666 op je voorhoofd laat tatoeëren, mag je supermarkten niet meer binnen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 17:26
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
serieus ???????
nou ik hoef dat 666 teken niet
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 17:30
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 24-02-2004 @ 17:26:
serieus ???????
nou ik hoef dat 666 teken niet
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 17:34
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
maare hee hoe weet je dat allemaal
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 18:23
Verwijderd
Citaat:
ZAANDAM - J. Andreae, lid van de raad van bestuur van Ahold, heeft een baanbrekend wetsvoorstel ingediend. Hij zet zijn functie op eigen initiatief op het spel door een nieuwe toelatingseis in te voeren in alle supermarkten, 'in het belang van het concern'. Dat heeft Ahold vrijdag laat bekendgemaakt. Het bedrijf is hiermee de eerste die die lang geheimgehouden voorstel bekend maakt.

De positie van Andreae kwam vorige week onder vuur te liggen. Zijn handtekening stond samen met die van Ahold-commissaris Fahlin onder een geheim document, waaruit bleek dat het concern definitief besloot om hun klanten te verplichten tot een tatoeage op het voorhoofd, namelijk het nummer 666.

Aanvankelijk stelde het geplaagde supermarktbedrijf eerst alle externe onderzoeken af te wachten alvorens over de slagingskansen van dit voorstel te beslissen. Zo loopt er nog een onderzoek van het Openbaar Ministerie. Nu houdt de bestuurder de eer aan zichzelf, hij is de eerste die nu '666' in sierlijke letters op zijn voorhoofd liet calligraferen, en naar eigen zeggen zijn een aantal tientallen supermarktklanten hem reeds gevolgd.

'Goede richting'

Directeur P. de Vries van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) noemt de invoering van het '666-voorstel' een stap in de goede richting om het vertrouwen van klanten te herwinnen. Maar hij benadrukt dat Ahold het vertrouwen alleen volledig kan herwinnen als ook commissarissen C. Schneider en L. de Vink deze tatoeage laten zetten, om het goede voorbeeld te geven.
De commissarissen zijn van mening dat de 666-tatoeage een band zal scheppen tussen het volk en hun leiders, en wil toelating van mensen zonder deze tatoeage uitsluiten. De nieuwe wet is actief vanaf 1 februari 2005, en vanaf die datum zullen mensen zonder de 666-tatoeage niet meer toegalaten worden in de grote supermarktketens. Of de kleinere 'buurtsupers' ook zullen meewerken aan het nieuwe beleid wordt nog overlegd.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 18:35
Verwijderd
"en het sprak als de draak"

roaaarrrrrrrrrrghhhrrrrmblllllllllll wrarrrrrarrrrrrr wroar groar!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:23
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Katje schreef op 24-02-2004 @ 18:23:
nieuwsbericht
Briljant! (ligt dubbel)
Citaat:
Havock schreef op 24-02-2004 @ 18:35:
"en het sprak als de draak"

roaaarrrrrrrrrrghhhrrrrmblllllllllll wrarrrrrarrrrrrr wroar groar!
een draak spuwd vuur, en zegt 'zwoesh' niet roaaar, das een beer

Laatst gewijzigd op 24-02-2004 om 19:26.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:30
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 24-02-2004 @ 19:23:
Briljant! (ligt dubbel)
*hier nog één*
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:36
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 24-02-2004 @ 19:23:

een draak spuwd vuur, en zegt 'zwoesh' niet roaaar, das een beer
nee, dat zegt ie alleen maar als die vuur spuugt.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:39
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Havock schreef op 24-02-2004 @ 19:36:
nee, dat zegt ie alleen maar als die vuur spuugt.
hm, ja. *denkt als een draak* 'waarde dieren, na uitgebreid onderzoek kan ik stellen dat de meeste schade in dit bos door mij veroorzaakt wordt, mijn welgemeende excuses voor dit ongemak.' Volgens mij spreken ook draken in abn

Laatst gewijzigd op 24-02-2004 om 19:42.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-02-2004, 20:56
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
wajooo erg
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 21:37
Outdated Spirit
Avatar van Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Voor onzin graag naar onzin, en als je offtopic reageert graag een offtopic tag gebruiken. Een vereiste is dan wel dat er wat nuttigs t.b.v. dit topic in je post staat.
__________________
Dat wat je niet wilt horen ~ De waarheid.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 21:40
~Third Day~
Avatar van ~Third Day~
~Third Day~ is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 24-02-2004 @ 20:56:
wajooo erg
__________________
De slak bereikte de ark door volharding.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 09:53
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
ooh okee dus volgend jaar gaat dat teken komen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 16:45
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
heeft een lam uberhaubt horens?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 16:56
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
eehm zal h niet weten
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 21:43
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 24-02-2004 @ 19:39:
hm, ja. *denkt als een draak* 'waarde dieren, na uitgebreid onderzoek kan ik stellen dat de meeste schade in dit bos door mij veroorzaakt wordt, mijn welgemeende excuses voor dit ongemak.' Volgens mij spreken ook draken in abn
met het pinkje omhoog tijdens de thee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2004, 14:48
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Havock schreef op 25-02-2004 @ 21:43:
met het pinkje omhoog tijdens de thee?
dat ligt aan de thee, bij kruiden thee wel, maar je moet ook wel een flink kopje nemen, en de draak heeft maar 4 vingers, dus eigenlijk zijn ringvinger omhoog

nog even over 666:

het komt 4 keer voor. 2 keer als het aantal sikkels goud dat salomo verdiende per jaar. In 1 koningen 10 vers 14 en 2 kronieken 9 vers 13
1 keer als het aantal zonen van Adonikam in ezra 2 vers 13.
en dus een keer als het getal van het beest in openbaringen 13 vers 18.

Het is dus maar net wat je leest. Ik geloof niet dat 666 staat voor het beest, de duivel, ongeluk of wat je dan maar wilt invullen. het is leuk dat zoveel mensen zich er druk over kunnen maken.

Laatst gewijzigd op 26-02-2004 om 14:51.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 15:47
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
ik maak me er ook niet druk om hoor
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:47
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 26-02-2004 @ 15:47:
ik maak me er ook niet druk om hoor
gelukkig maar Openbaringen wordt vaak vreemd geinterpreteerd. Het is ook een raar boek.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 10:16
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
dat klopt jah
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 16:03
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
vind openbaringen wel eng om te lezen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 20:15
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Het staat voor de duivel.

Maar, ik ben even kritisch hoor:

1) Duivel bestaat niet
2) beest bestaat niet, of bedoel je de hond van de buren?
3) 666 is een leuk getal, meer ook niet
4) waar ging deze discussie ook al weer over?
5) af en toe denk ik dat sommige mensen zich in de middeleeuwen bevinden, hoe kom ik daar toch op?

__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 20:35
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
eigenlijk...

de getallen zijn door de mens verzonnen. hoe kan welk getal dan ook iets te maken hebben met een of andere identiteit?

11 zou het zotten getal zijn
vraag een willekeurige gek of hij zich tot 11 voelt aangetrokken, zoja, dan is 666 ook iets speciaals
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 01:27
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik meende overigens dat het de film End of Days was die zelf redeneerde: dingen verschijnen in visioenen en/of dromen altijd op zijn kop in het spiegelbeeld - daarom zou het nummer van het Beest niet 666 maar 999 zijn. Of dit klopt weet ik eigenlijk niet, maar ze hebben het iig gebruikt zodat ze een verklaring hadden waarom Satan (prachtig gespeeld door Gabriel Byrne btw) in 1999 verscheen.

Naar mijn mening maakt het helemaal niet uit wat het getal van het beest/de duivel is: ik geloof niet in hem. Ik snap ook niet waar die drie zessen precies voor staan, maar ik heb me daar ook nooit verder in verdiept. En nee, ik voel ook niets voor het getal 11 Net zo min als 7 een geluksgetal zou zijn en 13 een ongeluksgetal (waarom zou 13 een uitzondering zijn?)
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:12
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 28-02-2004 @ 01:27:
Ik meende overigens dat het de film End of Days was die zelf redeneerde: dingen verschijnen in visioenen en/of dromen altijd op zijn kop in het spiegelbeeld - daarom zou het nummer van het Beest niet 666 maar 999 zijn. Of dit klopt weet ik eigenlijk niet, maar ze hebben het iig gebruikt zodat ze een verklaring hadden waarom Satan (prachtig gespeeld door Gabriel Byrne btw) in 1999 verscheen.

Naar mijn mening maakt het helemaal niet uit wat het getal van het beest/de duivel is: ik geloof niet in hem. Ik snap ook niet waar die drie zessen precies voor staan, maar ik heb me daar ook nooit verder in verdiept. En nee, ik voel ook niets voor het getal 11 Net zo min als 7 een geluksgetal zou zijn en 13 een ongeluksgetal (waarom zou 13 een uitzondering zijn?)
hmmmm, misschien verzint de film wel even iets, zodat de film in 99 kan worden gespeeld. misschien had de film gewoon geen zin om satan te laten verschijnen tijdens de renaissance

(is die film niet over die bruid van enzo?)
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 27-02-2004 @ 20:35:
eigenlijk...

de getallen zijn door de mens verzonnen. hoe kan welk getal dan ook iets te maken hebben met een of andere identiteit?

11 zou het zotten getal zijn
vraag een willekeurige gek of hij zich tot 11 voelt aangetrokken, zoja, dan is 666 ook iets speciaals
Ja, een test van een stel krankzinnigen in een kamer met een stel potloden en stukken papier. Als er nou verhoudingsgewijs veel krankzinnigen het cijfer elf op een papier kalken, dan ben ik overtuigd
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:27
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2004 @ 11:18:
Ja, een test van een stel krankzinnigen in een kamer met een stel potloden en stukken papier. Als er nou verhoudingsgewijs veel krankzinnigen het cijfer elf op een papier kalken, dan ben ik overtuigd
dan moeten we wel een grens opstellen tussen een duidelijke elf en twee toevallig geplaatste streepjes vind ik
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2004, 13:02
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
JaJ schreef op 28-02-2004 @ 11:12:
hmmmm, misschien verzint de film wel even iets, zodat de film in 99 kan worden gespeeld. misschien had de film gewoon geen zin om satan te laten verschijnen tijdens de renaissance

(is die film niet over die bruid van enzo?)
De film speelde zich idd eind 1999 - tot en met de jaarwisseling - af, dus daarom zullen ze in ieder gezegd hebben dat visioenen/dromen ondersteboven en in spiegelbeeld voorkomen - 666 wordt dan immers 999. Ik weet alleen niet of dit op waarheid is berust.

Wat de film betreft: deze site weet hier uiteraard meer van
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 13:34
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 28-02-2004 @ 13:02:
De film speelde zich idd eind 1999 - tot en met de jaarwisseling - af, dus daarom zullen ze in ieder gezegd hebben dat visioenen/dromen ondersteboven en in spiegelbeeld voorkomen - 666 wordt dan immers 999. Ik weet alleen niet of dit op waarheid berust.
Ga er maar van uit dat dit niet zo is. Via de link die alluman in zijn eerste reply gaf kun je het een en ander lezen over gematria. Het ging er daarbij om dat men aan iedere letter uit het alfabet een bepaald getal toekende, en dat de letters van een bepaalde naam samen een som voorstelde. In de Middeleeuwen werd de gematria door sommigen beoefend om te proberen om van de letters van iemands naam de som 666 (het teken van het Beest) te maken om die iemand zo te kunnen vervloeken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 13:34
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 28-02-2004 @ 13:02:
De film speelde zich idd eind 1999 - tot en met de jaarwisseling - af, dus daarom zullen ze in ieder gezegd hebben dat visioenen/dromen ondersteboven en in spiegelbeeld voorkomen - 666 wordt dan immers 999. Ik weet alleen niet of dit op waarheid is berust.

Wat de film betreft: deze site weet hier uiteraard meer van
of dat op waarheid berust, die film prachtig

nou, het is tweeduizend en vier, en er is nog steeds geen duivel gesignaleerd. zelfs als hij met de ns zou komen, had hij er al moeten zijn.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 14:20
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Geen duivel? kijk maar eens naar Bush
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 14:49
Verwijderd
Het getal 666 zou je in de originele context moeten zien; de tekst is geschreven door een hebreeuw en in de hebreeuwse taal hebben alle woorden een getal. vader (1) en moeder (2) is samen kind (3).
Hoewel de tekst in het Grieks geschreven is, zou het best kunnen dat "het beest" een combinatie van factoren is.

totzover mijn vage theorie.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 16:42
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 28-02-2004 @ 14:20:
Geen duivel? kijk maar eens naar Bush
Bush heeft geen hoorntjes en ook geen rode staart. Hij is dus gewoon een slecht persoon en dat is een mening, geen feit.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 10:38
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 28-02-2004 @ 16:42:
Bush heeft geen hoorntjes en ook geen rode staart. Hij is dus gewoon een slecht persoon en dat is een mening, geen feit.


daar heb je gelijk in
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 12:51
Verwijderd
Voor zover ik weet is het getal 666 afgeleid van de Romeinse keizer Nero.
Nero was een gruwelijk en sadistische keizer die veel moorde, het volk uitbuite, alleen aan zichzelf dacht en een hekel had een christenen en deze liet vermoorden. Hij was ook de veroorzaker van de 1e christen vervolgingen)
Hij was voor de christenen in die tijd als het ware de duivel op aarde, hij stond bekend als de anti-christ.

Welnu, als je de naam van nero neemt (en die in het Grieks zet (wat hij deed om keizer te worden) en die Griekse naam met Hebreeuwse tekens schrijft (dus niet vertalen), krijg je 2 getallen, die bij elkaar 666 zijn.

Vandaar de connectie anti-christ / 666.

Citaat:
Een van de populairste kandidaten voor de positie van antichrist was keizer Nero. Elegant was deze oplossing niet. Om de gewenste uitkomst te verkrijgen, moet Nero namelijk eerst op zijn Grieks als Neron worden geschreven; pas na toevoeging van zijn keizerstitel en genoteerd in Hebreeuwse letters komt de som uit op 666:
Ik vind dit zelf de meest logische verklaring en ga hier dan ook voor.
Ik geloof dus ook niet dat het getal 666 echt van de duivel is.

Zie ook: http://www.skepsis.nl/beest666.html

Laatst gewijzigd op 07-03-2004 om 12:56.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 21:29
pourlesyeux_
Avatar van pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
666
Tja.. Evil
Ik geloof niet dat drie getalletjes invloed kunnen hebben op de hele wereld!
Sowieso, ik las laatst iets over dat er met bepaalde numerologie een bepaald getal uit je naam kan komen, en dat Bush dan 666 zou hebben en Hoessein ook en weetikveel wie nog meer.
Mja, dat kan mijn buurman net zo goed hebben, en die doet geen vlieg kwaad. Sowieso, als je maar lekker lang doorrekent kom er vast wel ooit 666 uit, zie je wel, zeggen ze dan, die dude is de duivel, het is een beest.
Drie getalletjes, tja, en 777 is mijn voicemail.
__________________
hitsig
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 00:26
Sadistik_Fukk
Avatar van Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Citaat:
Ijslepeltje schreef op 08-03-2004 @ 21:29:
666
Tja.. Evil
Ik geloof niet dat drie getalletjes invloed kunnen hebben op de hele wereld!
Sowieso, ik las laatst iets over dat er met bepaalde numerologie een bepaald getal uit je naam kan komen, en dat Bush dan 666 zou hebben en Hoessein ook en weetikveel wie nog meer.
Mja, dat kan mijn buurman net zo goed hebben, en die doet geen vlieg kwaad. Sowieso, als je maar lekker lang doorrekent kom er vast wel ooit 666 uit, zie je wel, zeggen ze dan, die dude is de duivel, het is een beest.
Drie getalletjes, tja, en 777 is mijn voicemail.
Ga jij eens even snel met je blokken spelen!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 14:31
pourlesyeux_
Avatar van pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
Oke, doe je mee?
__________________
hitsig
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 10:04
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
hahaha
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 22:53
Verwijderd
laten we het weer over de beschaafde draken gaan hebben, die zijn veel interessanter.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 15:47
Lianelli
Lianelli is offline
Voor meer informatie over Het Beest, 666 en het beeld van de duivel zoals jullie die kennen(bokkepoten, hoorns etc): Baphometh check dan eventjes www.satanisme.info en www.satanisme.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.