Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2003, 22:29
devilcat
devilcat is offline
Ik ben bijna 18.
Heb erg veel al meegemaakt voor mijn doen.
Ik zal mijn 2 jaar bespreken.

Ik heb in die twee jaar mensen leren kennen die een grote leugen bleken te zijn.
Ik had 1,5 jaar een vriend, hij behandelde me als vuil.
Later kwam ik erachter toen het eindelijk uit was dat ie constant vreemdging.
Ik had toen ook een vriendin, die eigenlijk alleen maar achter me vriend aanzat en hem telkens begon te versieren/aandacht trekken etc.
Ik zie haar niet meer, mede omdat het uit is met mijn vriend.
En ook omdat ze zichzelf zo ontzettend geweldig vind, egocentrisch.
doordat ze erg afgunstig was en niet wou kijken naar me niieuwe huis had iker een punt achter gezet met haar.

Ik had nog een vriendin, waar het eerste half jaar leuk mee ging,maar toen ging ze ineens andere mensen leren kennen, en ze ging uit, ik hoorde daar nooit wat van , en als ik vroeg wat ze gingen doen dan zei ze dat ze uit ging, maar verder vroeg ze nooit of ik misschien mee wou.
Ik merkte dat ze alleen maar naar me toe kwam als ze ruzie had met haar vrienden[ die ik overgens ook ken..]
Zij is dus ook een beetje op een zijspoor gekomen.

Ik ben erg vaak alleen in me kamer, doe niks, en ben best depressief.
Ik loop ook bij een psychiater en slik medicijnen [ leed/lijdt aan ansgttoornis en paniekstoornis, en heb 4 jaar gehyperventileerd, gelukkig gaat dat nu weg door die medicijnen]

Ik heb een leuke jongen leren kenne van 23 [ je kan dat verhaal lezen op relaties en liefde]
Ik heb al mijn moe dbij elkaar gehaald om hem uit te nodigen.
Het was echt ontzettend leuk met hem
In totaal hebben we 3 x afgesproken en we voelen[ tenminste ik, hij ook dacht/denk ik ] erg veel voor elkaar al.

Hij gaat uit, drinkt best veel bier, en heeft leuk vrienden.
Ik heb bijna tot geen vrienden, ga wenig uit en heb ook dus niet zo'n boeiend leven om indruk op hem te maken daarmee,
Ik heb wel indruk op hem gemaakt met mezelf denk ik, maar niet met wat ik in de weekenden doe [ denk ik...zelf omda ik onzeker ben]

ik drink ook erg weinig omdat dat niet kan vanwege die medicijnen, ik weet niet ofik hem dat ook wel is moetuitleggen.

Maar nu komt het dus:

Ik weet van mezelf dat ik [ net als mijn vorige vriend ] me anders ga gedragen, constant een masker opzetten om maar leuk over te komen, en ik weet dat ik met die nep vriendinnen die ik hierboven beschreef weer contact op ga nemen alleen maar zodat ik nog een beetje aankan tonen dat ik een boeiend leven heb met vrienden. Alleen ik wil eigenlijk niet meer met ze omgaan, maar anders heb ik helemala niemand ..en dan komt dat zo zielig over lijkt me.

Ik weet dat als ik mezelf niettegenhou, dat ik weer met de verkeerde mensen omga waar ik niet mee om wil gaan.
Ik ben niet onzeker oer me gezich tofzo , maar meer over mij lcihaam, mijn lengte, hoe ik eruit zie, hoe ik me gedraag alles.

ik ben zo bang dat ze me een focking nobody vinden.
ik zit soms de hele dag tegen me zelf te schelden.
ik voel me zo'n saaie klotesukkel.
Terwijl me ouders telkens zeggen dat ik een leuk meisje ben etc.

Die jongen zit nu 3 weken op gran canaria, ik hoop dat alles goe dgaat, hij belt me om de 2 dagen en we smsen veel, het is echt een schat .

...

ik wou ff me verhaal kwijt, misschien dat mensen hetzelfde erin zien..?

Kus,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2003, 22:40
poesiefox
poesiefox is offline
Het beste wat je zijn kunt is jezelf. Dat hou je ook het langste vol, en het is het makkelijkst. En wel zo eerlijk naar je bouwvakker toe, he? Wie weet, misschien is hij wel het zetje naar wat meer zelfvertrouwen voor jou. Tot nu toe accepteert hij je zoals je bent, dus waarom zou je je anders gaan voordoen als hij weer in Nederland is?
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 22:51
devilcat
devilcat is offline
ben gewoon erg bang dat ie me laat zakken als mijn ex deed.

bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 22:53
poesiefox
poesiefox is offline
Je ex liet je zakken omdat je een masker voor had.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 12:11
Verwijderd
Ik herken delen uit je verhaal. Vooral dat masker, omdat je jezelf zo saai, suf en oninteressant vind. Ik word ook nooit mee uitgevraagd door vriendinnen. En soms denk ik ook dat ze me niet moeten. Wat je kan doen... wat ik heb gedaan... een iemand uitzoeken die je honderd procent vertrouwd en daar je masker afzetten. Gewoon helemaal jezelf zijn. Misschien wel als je alleen bent is het al lastig genoeg. En op die manier langzaam uitbreiden. En vergeet niet dat je jezelf niet altijd hoeft bloot te geven. Je mag best dingen verstoppen die je niet wilt delen, daar is vertrouwen voor nodig. Ik noem mijn masker inmiddels make-up. De echte Acey is er wel door te zien, maar alleen op de manier die ik wil, want als ik mensen leer kennen hoeven ze mijn spreekwoordelijke lidtekens en onzuiverheden niet meteen te zien. Ik hoop dat je er wat aan hebt, ander pm je me maar...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 12:12
Verwijderd
Oja en die andere mensen die je hebben bedonderd zijn je dan niet gewoon waard! Jij bent het belangrijkst voor jezelf, het is hard maar als je niet voor jezelf opkomt, wie doet t dan?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 16:25
pienie
mjah, er zitten wel punten in...

maak een lijst met pluspunten van jezelf, en zeg die elke ochtend voor de spiegel op...
vond je je leven voordat je die gozer leerde kennen en nadat je je 'vrienden' achter je had gelaten ook oninteressant?!...
kdenk btw niet dat je die 'vrienden' nog op moet gaan zoeken, en als je het echt perse wilt, alleen oppervlakkig contact houden...
verder heeft iedereen denk ik wel een masker voor zijn gezicht zeker in het begin als je verliefd bent...of je moet iemand al meteen voor de volle 100% vertrouwen maar dat lijkt me sterk...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 17:31
Verwijderd
Die jongen daar is al uitgebreidt over gesproken. Het leek geen fris geval. (dus kijk alsjeblieft uit.)

Over je sociale leven gesproken: LAAT JEZELF NIET ALS VUIL BEHANDELEN. Als jij terug gaat naar die 'vriendinnen' van je, geef je aan het oke is om jou als vuil te behandelen, wat dus niet het geval is.

Raap jezelf op van de vloer en zoek je zelfvertrouwen. (volgens mij lag het onder het bed) Als je toch bezig bent, kun je gelijk nieuwe vrienden zoeken die jou wel met respect behandelen.

Nu de hamvraag: waar vind ik nieuwe vrienden?
Zoek een nieuwe baan, een nieuwe hobby, ga een opleiding volgen. Iets in die richting.

Laat niemand over je heenlopen. Je bent geen straatsteen, deurmat, vloerkleed of onverharde weg en dus totaal ongeschikt over heen te lopen.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 22:19
devilcat
devilcat is offline
bedankt voor jullie reacties
Ik waardeer dat heel erg
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 22:53
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Ik heb een paar foto's van je gezien en tijd terug en je bent echt een mooi meisje. Er is absoluut niets mis met je lichaam of hoe je eruit ziet. Je lengte kan ik niets over zeggen, maar het lijkt me niet dat je daar onzeker over hoeft te zijn.

Laat je niet gek maken. Die jongen waardeert je zoals je bent nu. Put daar zekerheid uit, daar heb je alle reden toe!
Ben niet bang dat hij op je afknapt als hij je beter leert kennen en wat dan ook van je te weten komt. Hoe jij ermee omgaat, zo is vaak ook de manier hoe anderen het oppakken. Creeer geen medelijden van anderen, omdat je medelijden met jezelf hebt. Blijf niet hangen in je onzekerheid, maar doe er wat aan! Een situatie veranderen gebeurd niet vanzelf..

Ik ken je niet, maar hoe ik je 'ken' van dit forum heb je echt geen reden om onzeker te zijn


(Btw, alcohol is totaal niet belangrijk om leuk gevonden te worden.)
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 00:12
devilcat
devilcat is offline
thanks
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 08:04
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Denise84 schreef op 26-07-2003 @ 23:53:

Laat je niet gek maken. Die jongen waardeert je zoals je bent nu. Put daar zekerheid uit, daar heb je alle reden toe!
Ben niet bang dat hij op je afknapt als hij je beter leert kennen en wat dan ook van je te weten komt. Hoe jij ermee omgaat, zo is vaak ook de manier hoe anderen het oppakken. Creeer geen medelijden van anderen, omdat je medelijden met jezelf hebt. Blijf niet hangen in je onzekerheid, maar doe er wat aan! Een situatie veranderen gebeurd niet vanzelf..

(Btw, alcohol is totaal niet belangrijk om leuk gevonden te worden.)
Dat laatste ben ik t ook helemaal mee eens, het zou echt stom zijn als iemand je leuker vond als je net zo veel dronk als die persoon zelf!

Als hij je minder leuk vind, omdat je geen vriendinnen hebt (of iig niet zo veel) is dat echt een loser en is hij je niet waard!

Kom op meid!

xxx
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 16:56
bartjehill
bartjehill is offline
barvo van jullie tips hierop zou ik zeggen....

maar het is zeker moeilijker voor je dan dat het lijkt om niet net wat extra interesant over te komen
ik weet niet of je dit heel gek vind klinken maar vertel je jongen als je tenminste zeker van hem bent
wat je heb meegemaakt (de lange versie) en waar je bang voor bent met hem als hij van je houd zou die je dan niet beschouwen als een zak met opgekropte emoties die hem alleen maar tot last zitten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Spoiler: zeer lang verhaal
Scarlet Spider
21 21-09-2012 11:27
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #82
George
491 17-03-2008 22:16
Seksualiteit Ik weet het niet
Baby^Boo
51 22-06-2005 00:22
Liefde & Relatie zouden jullie dit geloven [ ik wil het alleen weten, verder wil ik nisk meer met 'm ]
devilcat
72 19-02-2003 16:01
Psychologie anti-depressiva
Elka
5 08-11-2002 09:06
Psychologie Haat-liefde vriendschap
The*Ataris
4 29-01-2002 14:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.