Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2004, 08:41
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Probeer ook stil te staan bij de positieve herinnering(en) die naar boven kwam(en)

Is er een aanleiding, dat die herinnering naar boven kwam?

Voorbeelden:

1). Ik zag door het zolderraampje het ijs achter bij ons op de Rietplas, deed mij denken aan het ijsplezier van de afgelopen jaren; Ik wil binnenkort weer 's gaan schaatsen (met iemand samen)!


2). Ik heb een docu gezien gisteravond, daar dacht ik aan, dat deed mij vandaag denken aan de tijd dat ik niet goed bezig was met eten, ik ben blij dat het al een héle tijd goed gaat daarmee; ik zal niet meer in dat "gedrag" terugvallen.
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2004, 09:24
FoxyRoxy
Avatar van FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
Ik moest vandaag denken aan de vakanties in Luxemburg omdat ik iets rook wat leek op de geur die daar in het huisje hing.

en ik herinnerde mij een gast die ik een keer niet gezoend heb en een ander koos omdat ik het broertje van de eerste zag
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 09:37
Verwijderd
Mijn ex.

Ik zag haar foto aan de muur hangen, en ik herinner me hoeveel moeite ik heb gedaan om die foto te bemachtigen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 10:49
Verwijderd
Mijn vriend gaat 5 dagen op vakantie. Ik was verleden jaar 3 maanden bezig om een datum te regelen en nu is het binnen een week gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 10:50
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 26-01-2004 @ 09:41:



2). Ik heb een docu gezien gisteravond, daar dacht ik aan, dat deed mij vandaag denken aan de tijd dat ik niet goed bezig was met eten, ik ben blij dat het al een héle tijd goed gaat daarmee; ik zal niet meer in dat "gedrag" terugvallen.
toevallig de docu op rtl4 om 22.30 uur?
ik heb hem opgenomen, maar moet hem nog kijken.
(eigenlijk omdat mir zei dat die kwam, heb ik hem opgenomen).

verder, we waren net aan een po bezig. een vriendin en ik... en toen dacht ik weer aan wat ze tegen me zei toen ik bij haar logeerde (van dat ik in die paar jaar echt een goede vriendin van dr ben geworden )
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 11:09
Verwijderd
Aan mijn vreselijke basisschool tijdens een gesprek over de Nationale IQ-test.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:46
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
aan de introductie week en hoe ontzettend suf ons bonte avond stukje was

aan een feest waar ik begin december was en waar ik heel blij ging dansen op een vaag punkig nummer en ik toen het gevoel had dat twee iemanden het hadden over hoe ik danste ofzo en dat ik toen niet wist waarom ze lachten...

aan de avond van de musical van groep acht, een bepaalde foto die toen gemaakt is van een vriendinnetje en mij en hoe blij en gelukkig en vol verwachting ik me toen voelde...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:01
Omnipresence
Omnipresence is offline
Het mentale 'beeld' van chaos zoals ik dat vroeger kende.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:09
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Negatief: Vandaag op school hadden we het over mutaties en kanker en toen moest ik opeens denken aan m'n oma die op dat moment een MRI-scan kreeg... en daarna dacht ik meteen aan mijn andere oma en opa die aan kanker zijn overleden

Positief: We waren een beetje bezig om met vrienden een vakantie te regelen en toen moest ik terugdenken aan de voorgaande 3 jaren en aan wat voor geweldige tijd ik toen had
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:38
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
ik was weer op de manage waar ik 10 jaar geleden reed.
rij nu ergens anders omdat dat dichterbij is
maar ik ga nu vrijwilligerswerk doen(gehandicapten kinderen begeleiden) op die manage waar ik vandaag weer voor het eerst kwam.
dan inneens moet je weer denken aan toen je er zelf reed.
de bak was nog hetzelfde,de kantine ook,de stallen ook.
alleen niet alle paarden zijn er meer maar dat is niet anders.

en dan denk je aan de leuken lessen die ik heb gehad: de buitenritten, spelletjes die we af en toe deden in de les en de laatste les voor de vakantie dat we zelf mochten kiezen wat we wilde doen.
het was een mooie tijd
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 10:20
Verwijderd
Aan een meisje waar ik in de brugklas erg verliefd op was.


Ik had zonet een droom dat ik naar een strandfeest ging, en dat een goede vriend van mij (tegen de afspraak in) met haar ging flirten, met succes.

Gelukkig werd ik wakker, en heb ik besloten 'wraak' te nemen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 15:20
Verwijderd
Aan de mailtjes van mijn vriend met een meisje en het verstikkende gevoel wat ik daarbij krijg..
denk er constant aan. kan er niet meer van slapen.. ik word gek
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 15:24
Verwijderd
Hehe. Ik hoorde een bepaald nummer op TMF en dat deed me denken aan mijn vakantiewerk van zes jaar terug, toen ik nog samen met een goeie vriend bij een groothandel in technische artikelen werkte, we daar om zeven uur 's ochtends met een kop koffie op de heftruck dat magazijn rondscheurden
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 19:22
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Eén van de laatste herinneringen aan mijn moeder. Ik ga er verder niet op in, het was moeilijk en daar is alles eigk al mee gezegd.
Ik herinnerde me vandaag hoe het was in ons oude huis, hoe gelukkig ik was, hoe blij ik als kindje kon worden van de kleinste dingen
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 19:26
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Familieruzie #ontelbaar begonnen door mijn tante herinnerde mij vandaag aan mijn oma ( ), waarmee ze ook altijd ruzie had.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 12:02
marshmellow
marshmellow is offline
Ik had nogal een confronteerende herinnering. Een meisje langs me in de klas had een kindersupriese ei. Ik kon maar niet stoppen met naar dat gele ei te kijken. En voelde me raar. Toen wist ik het... ik ga er verder niet al te diep op in, maar dat ei heeft te maken met het misbruik van mij jaren geleden...
__________________
het veiligste om te doen is waar je bang voor bent
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:04
C'tje
Avatar van C'tje
C'tje is offline
Negatief: Mijn juf van groep 8 en hoe ik een hekel aan haar had. Ze had de pik op me. Ik noemde haar op een gegeven moment "De Blauw Draak" omdat ze van die verschrikkelijke donkerblauwe sjaals droeg.

Positief: Hoe ik met me 2 beste maten lol trapte afgelopen zomer...
__________________
Experience is the name everyone gives to their mistakes...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:09
Verwijderd
De sneeuw deed mij denken aan hoe ik vorig jaar door tien centimeter sneeuw fietste van Middelburg naar de jachthaven buiten Veere waar ik in een Restaurant werkte. We moesten die dag geloof ik mensen ontvangen van een bepaald bedrijf, ongelovelijke yuppen/kakkers waren het. Ook vroeg ik me af of dat nou werkelijk een jaar geleden was, en niet veel meer er is veel veranderd in een jaar.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-01-2004, 14:29
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
1: Vandaag dacht ik weer aan de wintersport in oostenrijk van 2jr geleden, ik ging vandaag naar snowplanet en t was echt superleuk. Over een maandje ga ik weer naar oostenrijk.
2: Ik dacht vandaag ook aan de relatie die ik net beïndigd heb, dat ik daar toch eigenlijk wel 'blij' om ben, het is beter zo.
3: Aan het afgelopen weekend, heb ik het ontzettend naar mn zin gehad met een vriend die ik al een tijd niet gezien had, sinds tijden weer echt lol gehad.

Allemaal positieve herinneringen, kep vandaag een goede dag
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:48
Verwijderd
Gisteren had ik een cd op, die herinnerde mij aan vroeger zegmaar. Toen ik nog een jaar of 6 was ofzo. Was wel mooi opzich, maar ik werd er verdrietig van. Weet niet hoe het kwam.

En ik liep vandaag eigenlijk constant te denken dat het alweer bijna een jaar geleden is dat er iemand overleden was, en dat deed me pijn.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 16:59
Verwijderd
door de sneeuw een bepaald gevoel aan een exvriendje, en t was positief



en wat wel negatief is,is dat ik me nu een uur ziek voel
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 17:03
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
een superkewel herinnering ik blijf lachen als ik er aan terug denk:

het was toen ik in het astmacentrum in zwitserland zat; ik fietse samen met iemand van de groepsleiding en een jongetje van de kindergroepen (12 ong) de berg op... zien we op een gegeven moment twee koeien (nou ja 1 koe en 1 stier dus ) de liefde bedrijven ( zolang je over liefde spreekt, bij dieren..) > zegt dat jongetje: heej, kijk, ze zijn aan het spelen! die ene koe probeert de ander op de grond te krijgen! en hij dacht écht dat ze aan het spelen waren en het was zo schattig en ik moest zo hard lachen zeker toen die groepsleiding (van de jeugdgroep) zei dat hij wel een onderwerp wist waar de leiding van de kindergroepen het die avond maar eens over moest hebben
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:01
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
die goeie tijd die ik met me beste vriendin vorig jaar, toen had allemaal nog niet zo erg was
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:17
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik had ak, en iemand die 2 jaar geleden en deels vorig jaar mijn beste vriendin was heeft dat uur, met mij dus, ook ak.
mij gedachten dwaalden even af naar hoe onze vriendschap was, en naar onze ruzie. maar goed komt het niet meer... ze is zo veranderd! ik wil geen vriendinnen zijn met iemand die zoveel kapsones heeft als zij nu.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:26
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik dacht vandaag opeens aan de dag dat het WTC instortte. Ik herinnerde me hoe enorm weinig indruk dat op me maakte, echt ongelofelijk gezien de gevolgen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2004, 20:27
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
ik moest denken aan de vorige x dat k in t ziekenhuis was
en aan een jongen die 2maanden geleden dood is gegaan vandaag 2 maanden..

verder nix leuks..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 08:20
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Ik lag vanmorgen heerlijk te dromen toen mijn moeder me wakkermaakte Argh... nu weet ik nog niet hoe die droom is afgelopen. De stem van m'n moeder deed me beseffen dat ik bij haar thuis was. (mijn ouders zijn gescheiden en ik wissel nogal eens van slaapplaats)

Ik droomde dat er een man was die met een vrachtwagen naar Afrika ging rijden en ik mocht met hem mee want hij had plaatsen over. We zouden daar een week blijven en dan zouden we terugrijden naar NL. Dat zou voor mij heel goed uitkomen, want ik zit nog op school en kan niet zo lang weg. Of ik ook echt meegeweest ben in mijn droom weet ik niet want toen werd ik wakkergemaakt.

Toen ik uit het raam keek zag ik sneeuw liggen en dat was voor mij de eerste keer deze winter. Alle vorige keren dat het sneeuwde zat ik echt in Afrika en daar heb ik dus lekker even aan teruggedacht.

De sneeuw deed me ook beseffen dat één van mijn beste vriendinnetjes volgende week voor drie maanden naar Oostenrijk vertrekt

dat was alles voor vandaag (het is nog maar 9.20 )
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 11:21
Anteverta
Avatar van Anteverta
Anteverta is offline
Ik herinnerde me mijn zusje, omdat ik wat spullen die ik van haar bewaard heb tegen kwam toen ik mijn kamer opruimde..

Ik herinnerde me de 1ste vakantie met mijn beste vriendin, omdat ik muziek hoorde die we toen heel veel luisterde.

Ik herinnerde me mijn ex, omdat ik wat spullen van hem aan het opruimen was.

Ik herinnerde me de brugklas, omdat ik een proefwerk uit die tijd tegen kwam.

Dat krijg je er van als je je kamer aan het opruimen bent
Kwam echt enorm veel herinneringen tegen, omdat ik altijd alles bewaar...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 16:29
Verwijderd
mijn opa en Vera.
beiden overleden aan kanker.

toen ik net de tv aanzette, zag ik dat Guusje Nederhorst overleden is aan kanker. ja, dan ga je toch weer terugdenken aan wat die rotziekte met dierbaren heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:38
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Gebeurtenis: Lievelingsoudtante in het ziekenhuis
Herinnering: Toen ik bij haar kinderpostzegels ging verkopen en daar wegging met een grote zak chocolade en snoepjes etc
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 19:33
sterre
Avatar van sterre
sterre is offline
Ik dacht vandaag tijdens men les Frans terug aan de begrafenis van een vriendin van me van 2 jaar geleden... We waren een frans liedje aan het luisteren, en het was net het liedje dat ze hadden gespeeld op haar begrafenis
__________________
zeester met koffie... *life's a bitch, so fuck her!*
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 19:42
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Door de sneeuw moest ik denken aan de dag dat k naar n vriend zn graf terug ging toen ie net begraven was. Zoveel sneeuw lag er toen ook

Eigenlijk was de hele dag een hem dag. Stomme jongens.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 13:27
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
door mijn leraar moest ik denken aan voig schooljaar, en hoe die zich toen zo bemoeide met mij
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 16:47
Fledderpoep
Avatar van Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Afgelopen nacht had m'n ex me wakker gebeld. Hebben een hele tijd gepraat over hoe het gaat en wat we denken, en zijn eigenlijk na 2 jaar tot de conclusie gekomen dat de tijd die we destijds gehad hebben, de beste tijd van ons leven was. Kwamen spontaan zwaar gedetailleerde herinneringen boven =)
__________________
"Obey the Salami!"
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 18:48
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Doordat het vanacht erg ging moest ik weer erg denken aan het gedoe van voor mijn (ook al was het maar een korte) opname.. Het gedoe om uberhaupt daar terecht te kunnen..
Nee geen fijne herinnering..
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 22:12
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde.
Verwijderd
13 03-12-2003 14:04
Verhalen & Gedichten verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde
Vlooienband
0 01-10-2003 14:30
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.