Oud 02-02-2004, 14:00
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Het gaat al een aantal weken niet goed, ik begin steeds verder weg te zakken. En ik merk het zelf nu ook. Ik heb steeds meer het gevoel dat de werkelijkheid, de realiteit er niet meer toe doet. Ik leef in mijn eigen wereldje van dromen en illusies. En als ik al iets mee krijg doet het me weinig, hoe erg het ook is. Het dringt gewoon niet helemaal door. Ik denk verder niet na over te dingen. IK heb het gevoel dat mijn emoties wegglippen en ik kan het niet helpen. Mensen vertellen me dingen, maar ik kom er niet toe te antwoorden. Ik hoor het wel, maar weet geen passend antwoord en als ik al iets wil zeggen of een vraag wil stellen doe ik het niet, bang dat het vreemd klinkt. De laatste tijd klinkt alles raar wat ik doe en zeg. Ik kom er achter dat de dingen in werkelijkheid niet klinken zoals ik ze bedoel, mensen nemen de dingen anders als ik ze bedoel. Dus hou ik het liefst mijn mond maar, terwijl ik zo graag eens een normaal gesprek wil voeren, maar het word steeds lastiger. Ik krijg te horen dat ik egocentrisch en emotieloos overkom, maar eigenlijk ben ik dat niet, vind ik zelf dan. Ik kom er niet toe dingen te zeggen en te vragen. Maar nu spreek ik mezelf denk ik tegen.
Ik weet niet wat ik er mee moet
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2004, 15:02
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Wegzakken van de realiteit klinkt als dissociatie/depersonalisatie.
Misschien heb je daar een lichte vorm van. Lees ditof dit als je wilt weten wat dat is en wat je er zelf aan kunt doen.

Misschien heb ik het ook wel fout hoor, maar lees die sites gewoon eens en zeg maar wat je er van vind.

Succes,

NfS
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 15:08
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
dank je, het klinkt wel bekend ja
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 15:21
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik heb vaak dezelfde klachten, en ik vermoed dat het te maken heeft met een gebrek aan uitdaging en afwisseling. Een letterlijk geestdodende omgeving.
Het is rot, als je merkt dat je aan het denken was " Wat is hier en nu eigenlijk voor iets?" ofzo
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 15:41
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik herken het wel, al weet ik nu even niet zo goed hoe ik moet opschrijven hoe ik het ervaren heb/ervaar en wat je eraan kan doen.

Maar op msn mag je me altijd lastig vallen en ook via PM
mn email is vleerwolfje@hotmail.com
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 20:06
BananaSplit
Avatar van BananaSplit
BananaSplit is offline
Die gevoelens herken ik wel ja.
Twee jaar geleden op het speciaal onderwijs hield het op, maar nu, op het reguliere onderwijs in 2HAVO, begint weer terug te komen.
Wat je misschien kunt doen is erover denken of je misschien hulp van het RIAGG wilt.
Aan die mensen kun je alles vragen, ze vinden niets raar.
Dat heeft twee jaar geleden( in de tijd dat ik gepest werd flink geholpen, voor de hulp van het Riagg had ik er zelfs over gedacht om zelfmoord te plegen, en dat heb ik door die hulp niet gedaan.
Het werkt dus heel goed.
En alos je zeg maar in je eigen wereldje leeft kan het besy zijn dat je aanverwant autistisch bent net als ik.

Skoolboy
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 21:10
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
heey,

alles wat ik net gelezen heb, herken ik in mezelf ook sterk.
ik weet wat je meemaakt dus, maar iedereen maakt het toch weer wat anders, tuurlijk. ik zou niet weten hoe ik je kan proberen te helpen als ik niet eens weet hoe ik mezelf kan helpen, kwil je alleen maar ff zeggen dat je er heus niet alleen voor staat. je kunt altijd je verhaaal aan mij kwijt.

sterkte
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 08:10
Carlie
Carlie is offline
Ik herken het zelf wel een beetje, niet alles maar wel dat ik het gevoel heb dat ik af en toe niet besta, ik doe gewoon alles wat ik moet doen, ga naar school, doe huiswerk, eet, ga naar bed en wordt wakker maar verder denk ik er niet echt overna. Normale gesprekken heb ik ook niet, omdati k ook bang ben om dingen fout te zeggen. Mensen noemen me niet emotieloos en egocentrisch, want dat ben ik ook absoluut niet. Ik voel me soms gewoon meer dood dan dat ik nog leef!!!
Maar ff over jou, ik zal dr maar iets aan doen want dat kan echt niet zo!! Ga er met iemand over praten, leg de mensen die jou voor egocentrisch uitschelden uiit waarom je zo doet en zoek professionele hulp!

Succes!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 23:03
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
In feite komt het er op neer dat je nogal onzeker bent en niet echt iets durft te zeggen. Je beschermt jezelf en daardoor stoot je mensen af, vandaar die eenzaamheid of het niet tot een normaal gesprek komen.

Dat wegzakken van de realiteit kan ook zijn dat je het gewoon ff niet aankan en daarom vlucht in dagdromen en zo. Je ontwijkt dus als het ware je probleem(pjes).
Wat je ons niet vertelt is of je drugs neemt of niet, want in dat geval kan je dit alles weer helemaal anders bekijken...

Ik zit momenteel ook een beetje in zo'n periode. Mijn examens naderen, maar ik zie het totaal niet zitten. In de plaats dat ik begin te leren, hou ik me bezig met vanalles en nog wat. Dan ligt het aan de zogezegde moeilijke omstandigheden waarin ik verkeer en niet aan mij als ik er niet door ben.
't Is het vooral niet willen beseffen hoe slecht ik bezig ben en lekker blijven verderdromen.

Het sociale contact is veel beter geworden sinds een paar maanden. Ik doe al wat meer moeite om zelf iets te vertellen en het kan me minder schelen dat het op niet veel trekt, wat ik zeg.
Maar ja, 't is vooral in perioden. Het kan zelfs veranderen dag per dag. De ene dag super depri, dan weer es vrolijk en de klas op stelten zetten en dan weer wat later passief op me bank liggen. Maar meestal zit ik gewoon nerveus te wiebelen op mijn stoel, me te ergeren aan de kindertjes uit mijn klas en te lachen met debiele opmerkingen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 12:41
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
nee ik bebruik geen drugs, alleen maar anti depressiva
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Wedstrijd] Stemtopic WeblogWedstrijd!
Dingaantouwtje
34 29-03-2010 17:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Milosevic is dood
Gatara
69 19-03-2006 22:24
Verhalen & Gedichten [Verhaaltje] Ik ren.
lautie
5 13-12-2005 20:42
Verhalen & Gedichten Een wereld van verdriet. (voorlopige titel)
Aardbei-meisje
9 17-02-2005 16:57
Verhalen & Gedichten [Verhaal]
Faerie
14 06-02-2005 20:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.