Oud 17-03-2007, 12:24
ULTRA8
Avatar van ULTRA8
ULTRA8 is offline
Met de examens in het vizier leek het me toch wel interessant om een topic te openen i.v.m. tips tijdens de examenperiode.

Eetgewoonte :
Slaapgewoonte :
Wanneer studeren :
Hoe studeren :
Hoe plannen :
Welke tips voor lichaam en geest gezond te houden :
Hoe stress minimaliseren :


Greetz

ULTRA8'
__________________
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch." Johan Cruijff
Advertentie
Oud 17-03-2007, 23:27
toothfairy
toothfairy is offline
Ik denk dat hier vooral mensen zitten die niet meer naar de middelbare school gaan en dus andere normen hebben voor examens, dus dat je er niet zo veel tips zal uit kunnen halen.

Voor mij is het in ieder geval:

Eetgewoonte : niks bijzonder, ik eet altijd ongevarieerd en niet gezond
Slaapgewoonte : tijdens de examens is het echt om 23u in m'n bed liggen en om 9u achter m'n bureau zitten
Wanneer studeren : van 9 tot 19u ongeveer met 1u pauze om te eten
Hoe studeren : eerst alles lezen en aanduiden (gedaan voor de blok begint) schema's maken en dan herhalen, herhalen en herhalen
Hoe plannen : ik maak een overzicht van heel de blok en examenperiode waar ik op aanduid wanneer de examens zijn en welke dagen ik voor welk vak voorzie, best ook ruim genoeg plannen dat je niet in tijdnood komt als je iets verkeerd hebt ingeschat
Welke tips voor lichaam en geest gezond te houden : genoeg rusten en relaxen. Ik neem geen pauze (buiten middag en wanneer ik echt te veel ben afgeleid) omdat het anders veel te lang duurt eer ik terug goed aan het leren ben maar ik werk niet graag 's avonds en probeer voor het avondeten gedaan te hebben zodat ik daarna nog een paar uurtjes iets anders kan doen.
Hoe stress minimaliseren : in tegenstelling tot bijna iedereen die ik ken, ben ik eigenlijk niet gestresseerd tijdens de examens, anders ook meestal niet eigenlijk. Ok, het is natuurlijk niet zoals elke andere dag, maar ik ben niet zenuwachtig of zo. Ik probeer wel zenuwachtige mensen bij het examen te vermijden, want die beginnen meestal al hun leerstof nog es op te zeggen en doen dat dan heel chaotisch doordat ze gestresseerd zijn en dan ga ik twijfelen tijdens het examen.

Hoe je studeert is eigenlijk heel persoonlijk. Veel mensen zullen niet kunnen leren zoals ik leer en ik kan niet leren zoals veel mensen leren. Je moet dus gewoon een beetje uitzoeken wat voor jou het beste is en wat je het beste kan volhouden.
__________________
Wie te vroeg juicht, heeft alvast plezier gehad.
Oud 18-03-2007, 17:39
Macho
Avatar van Macho
Macho is offline
Ik kan je wel vertellen wat ik heb gedaan tijdens mijn examens vorig jaar:

Eetgewoonte : Toch wel geprobeerd gezonder te eten, dus veel fruit, en vlak voor het examen dingen eten/drinken met veel calorien zodat je niet slaperig gaat worden.
Slaapgewoonte : Probeer een zo vast mogelijk ritme aan te houden, dus meestal rond 11 uur naar bed en om 8 uur opstaan.(als dat mogelijk is )
Wanneer studeren : Ik plande om deze keer wel eens van te voren beginnen met leren, maar dat lukte natuurlijk niet, dus het was meestal de dag van tevoren. Maar het heeft niet veel uitgemaakt. De examens bleken voor mij echt heel makkelijk te zijn. Ze bestrijken meestal ook alles wat je geleerd hebt in de afgelopen jaren, dus het meeste wat je kan doen is proberen de meeste stof nog door te kijken.
Hoe studeren : Het liefst op een rustige plek met weinig afleiding, bibliotheek dus.
Welke tips voor lichaam en geest gezond te houden : Goed eten en slapen
Hoe stress minimaliseren : Mediteren/yoga? Meditatie werkte voor mij erg goed.
Oud 19-03-2007, 19:37
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Eetgewoonte : veel veel veel, hoofdzakelijk gezond maar met het nodige ongezonde
Slaapgewoonte : lang, heb ik gewoon nodig
Wanneer studeren : s ochtends
Hoe studeren : proberen in rustige omgeving
Hoe plannen : zoveel mogelijk rekening houden met alles en vroeg beginnen, ofzo haha
Welke tips voor lichaam en geest gezond te houden : genoeg pauzes
Hoe stress minimaliseren : ik ga dood van de stres altijd
Oud 19-03-2007, 20:29
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik deed alles gewoon zoals ik het normaal ook deed.
Oud 20-03-2007, 11:24
Verwijderd
Citaat:
toothfairy schreef op 18-03-2007 @ 00:27 :
Ik denk dat hier vooral mensen zitten die niet meer naar de middelbare school gaan en dus andere normen hebben voor examens, dus dat je er niet zo veel tips zal uit kunnen halen.

Voor mij is het in ieder geval:

Eetgewoonte : niks bijzonder, ik eet altijd ongevarieerd en niet gezond
Slaapgewoonte : tijdens de examens is het echt om 23u in m'n bed liggen en om 9u achter m'n bureau zitten
Wanneer studeren : van 9 tot 19u ongeveer met 1u pauze om te eten
Hoe studeren : eerst alles lezen en aanduiden (gedaan voor de blok begint) schema's maken en dan herhalen, herhalen en herhalen
Hoe plannen : ik maak een overzicht van heel de blok en examenperiode waar ik op aanduid wanneer de examens zijn en welke dagen ik voor welk vak voorzie, best ook ruim genoeg plannen dat je niet in tijdnood komt als je iets verkeerd hebt ingeschat
Welke tips voor lichaam en geest gezond te houden : genoeg rusten en relaxen. Ik neem geen pauze (buiten middag en wanneer ik echt te veel ben afgeleid) omdat het anders veel te lang duurt eer ik terug goed aan het leren ben maar ik werk niet graag 's avonds en probeer voor het avondeten gedaan te hebben zodat ik daarna nog een paar uurtjes iets anders kan doen.
Hoe stress minimaliseren : in tegenstelling tot bijna iedereen die ik ken, ben ik eigenlijk niet gestresseerd tijdens de examens, anders ook meestal niet eigenlijk. Ok, het is natuurlijk niet zoals elke andere dag, maar ik ben niet zenuwachtig of zo. Ik probeer wel zenuwachtige mensen bij het examen te vermijden, want die beginnen meestal al hun leerstof nog es op te zeggen en doen dat dan heel chaotisch doordat ze gestresseerd zijn en dan ga ik twijfelen tijdens het examen.

Hoe je studeert is eigenlijk heel persoonlijk. Veel mensen zullen niet kunnen leren zoals ik leer en ik kan niet leren zoals veel mensen leren. Je moet dus gewoon een beetje uitzoeken wat voor jou het beste is en wat je het beste kan volhouden.
idem eigenlijk, alleen hou ik meer pauze en ga ik langer door
en ik sta pas op tegen negen uur, dus zit pas om tien uur, half elf aan m'n bureau.
Oud 20-03-2007, 17:05
Verwijderd
Jezus, van 9 tot 19 leren. 10 uur achter elkaar schoolwerk. Ik zou 't nooit volhouden. (Niet vrijwillig in elk geval.)
Oud 20-03-2007, 17:47
toothfairy
toothfairy is offline
Mja, er zijn leukere dingen, maar er zit niet veel anders op. En het is niet voor niks geweest.

Edit: Ahja, en enkel in de blok en examens natuurlijk, maar dat is wel nog altijd 1,5 maand. De rest van het jaar is het rustiger.
__________________
Wie te vroeg juicht, heeft alvast plezier gehad.
Oud 20-03-2007, 18:21
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Mijn tactiek voor de examens is om gewoon zoveel mogelijk oefenexamens te maken en wat er fout ging nog ff goed te bestuderen en dan nog een keer! Ik denk dat je daar het meeste aan hebt

Verder heb ik nog niet echt een planning oid gemaakt!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 20-03-2007, 18:23
toothfairy
toothfairy is offline
Moet je normaal gezien niet eerst leren en daarna proefexamens maken?
__________________
Wie te vroeg juicht, heeft alvast plezier gehad.
Oud 20-03-2007, 20:18
Verwijderd
Citaat:
toothfairy schreef op 20-03-2007 @ 19:23 :
Moet je normaal gezien niet eerst leren en daarna proefexamens maken?
Als het goed is heb je alles al geleerd en hoef je dus niet zoveel meer opnieuw te leren. Het heeft denk ik weinig zin om samengevat of je samenvattingen door te lezen en bij alles maar een beetje te knikken van "ja dat snap ik wel". Een oefenexamen laat mij wel zien want ik snap en niet snap
Oud 20-03-2007, 21:24
toothfairy
toothfairy is offline
Ok, dan heb je het ideale al gedaan en dus al op voorhand alles geleerd. Maar je hebt dus wel geleerd voordat je aan het proefexamen begon, dus ik had wel een beetje gelijk.
__________________
Wie te vroeg juicht, heeft alvast plezier gehad.
Oud 20-03-2007, 21:47
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 20-03-2007 @ 18:05 :
Jezus, van 9 tot 19 leren. 10 uur achter elkaar schoolwerk. Ik zou 't nooit volhouden. (Niet vrijwillig in elk geval.)
Same here, gewoon ff wat dingetjes doorlezen, ik heb binnenkort schoolexamens en gemiddeld leer ik een uurtje per examen, voor sommige is dat 3 en voor andere 0.
Centraal precies hetzelfde..
Oud 21-03-2007, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 20-03-2007 @ 22:47 :
Same here, gewoon ff wat dingetjes doorlezen, ik heb binnenkort schoolexamens en gemiddeld leer ik een uurtje per examen, voor sommige is dat 3 en voor andere 0.
Centraal precies hetzelfde..
nouja, dan zit jij dus duidelijk niet aan de universiteit




@ Toothfairy: 'k was al vergeten dat jij dat was dat ook criminologie deed in Leuven
en hoe waren je punten, als ik vragen mag?

Laatst gewijzigd op 21-03-2007 om 13:04.
Oud 21-03-2007, 13:21
pino123
pino123 is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 20-03-2007 @ 19:21 :
Mijn tactiek voor de examens is om gewoon zoveel mogelijk oefenexamens te maken en wat er fout ging nog ff goed te bestuderen en dan nog een keer! Ik denk dat je daar het meeste aan hebt

Verder heb ik nog niet echt een planning oid gemaakt!
dit ga ik ook doen: leren, maar vooral oude examens maken. Daar leer je mijns inziens het meeste van. Alles wat in het boek staat, dat heb je de afgelopen drie jaar wel doorgenomen. Maar het toepassen is denk ik belangrijker
__________________
Jacob lovesss you
Oud 21-03-2007, 13:49
toothfairy
toothfairy is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 21-03-2007 @ 14:00 :
nouja, dan zit jij dus duidelijk niet aan de universiteit




@ Toothfairy: 'k was al vergeten dat jij dat was dat ook criminologie deed in Leuven
en hoe waren je punten, als ik vragen mag?
Ja, ik dacht ook nog te zeggen dat ik het wel over mijn studiemethode aan de universiteit nu had en die is dus totaal verschillend van die van het middelbaar of zo.

Ik was trouwens tevreden met mijn punten. Had wel een 8 (had wel een buis verwacht) voor (inleiding en criminologische samen) psychologie en een 10 voor inl criminologie (ik had het verkeerde geantwoord op zijn dubbelzinnige open vraag, maar ik heb de credit ) 13 voor recht (had verwacht dat ik gebuisd ging zijn) en 14 voor statistiek.

Nog geen 2e zit dus en het is niet onmogelijk om in 1e zit geslaagd te zijn, dus ik heb hoop.
__________________
Wie te vroeg juicht, heeft alvast plezier gehad.
Oud 21-03-2007, 14:24
Verwijderd
Citaat:
toothfairy schreef op 21-03-2007 @ 14:49 :
8 voor (inleiding en criminologische samen) psychologie
10 voor inl criminologie
13 voor recht
14 voor statistiek.
wauw

dat zijn schitterende punten! een héle dikke proficiat!!

en psychologie is eigenlijk nog best goed, vooral gezien er maar 5% van de studenten van eerste bac een tien of meer hadden voor crim psy (en dus nog max. een negen konden scoren voor inl en crim psy samen) (en aangezien ge uwe statistiek meer dan behoorlijk gedaan hebt neem ik aan dat ik u niet moet uitleggen dat dat géén normale verdeling is )
Oud 21-03-2007, 14:29
Verwijderd
Ik geloof dat ik alles niet zo heel veel anders dan normaal doe...ik eet hoogstens wat ongezonder (makkelijke dingen, meer 'snack'dingen, enz.). Over het algemeen loop ik tijdens het blok al behoorlijk op schema, waardoor ik vlak voor een tentamenweek alleen nog maar hoef te leren en daar maak ik eigenlijk nooit echt plannen voor () en ik begin één/twee weken van te voren met leren. De stress probeer ik zo laag mogelijk te houden door op schema te blijven tijdens het blok en door op tijd te beginnen met leren (zodat ik het bv. twee dagen voor het tentamen al gewoon ken).

Eigenlijk zou ik eens wat meer moeten gaan plannen ed...maar juist dat geeft mij meer stress. (Dus doe ik het toch maar niet. )
Ads door Google
Oud 21-03-2007, 15:45
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-03-2007 @ 21:18 :
Als het goed is heb je alles al geleerd en hoef je dus niet zoveel meer opnieuw te leren. Het heeft denk ik weinig zin om samengevat of je samenvattingen door te lezen en bij alles maar een beetje te knikken van "ja dat snap ik wel". Een oefenexamen laat mij wel zien want ik snap en niet snap
Dat ja. In de lessen hebben we alles al gehad en over het meeste hebben we ook al wel 'ns een toets gehad. Ik maak de toetsen ook met het boek er vaak nog bij om dingen te kunnen op zoeken. Die dingen kijk ik dus nog even goed door en dan gat de volgende beter
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 21-03-2007, 20:39
ULTRA8
Avatar van ULTRA8
ULTRA8 is offline
Iemand ervaringen met het studeren tijdens de nacht ? Nu vriend van mij doet dat vaak en zegt dat de resultaten goed zijn. Ik sta altijd vroeg op om mijn les(sen) na te zien. Wat zou ik het best doen : 's nachts rond 1of2 uur leerstof is goed nazien of vroegopstaan 's morgens ?

Welke voordelen heeft het studeren tijdens dse nacht en is dit echt doeltreffend als dit de eerstemaal is ?

Greetz

ULTRA8'
__________________
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch." Johan Cruijff
Oud 21-03-2007, 21:26
Verwijderd
Citaat:
ULTRA8 schreef op 21-03-2007 @ 21:39 :
Iemand ervaringen met het studeren tijdens de nacht ? Nu vriend van mij doet dat vaak en zegt dat de resultaten goed zijn. Ik sta altijd vroeg op om mijn les(sen) na te zien. Wat zou ik het best doen : 's nachts rond 1of2 uur leerstof is goed nazien of vroegopstaan 's morgens ?

Welke voordelen heeft het studeren tijdens dse nacht en is dit echt doeltreffend als dit de eerstemaal is ?

Greetz

ULTRA8'
je vraagt dus twee dingen, begrijp ik uit je post:
a) kan je beter 's avonds een uurtje doorwerken en op het gewone uur opstaan, of kan je beter op het gewone uur in je bed kruipen en wat vroeger opstaan?
en
b) kan je ook 's nachts studeren (en overdag slapen)?

antwoord op a) >> dat hangt van jezelf af: ben je 's avonds nog wakker en fris, doe het dan 's avonds. Ben je een totaal wrak en ben je veel frisser en wakkerder als je een paar uur geslapen hebt, doe het dan 's ochtends.

op b) heb ik niet echt een antwoord.
Ik denk dat het er maar vanaf hangt hoe je bio-ritme op 'normale' dagen is. Als je je tijdens je vakanties bijvoorbeeld (dus tijdens periodes dat je niet 'moet' opstaan om acht uur omdat je school nu eenmaal begint om negen) veel beter voelt als je van vier 's ochtends tot twaalf 's middags slaapt (wat een redelijk normaal bioritme is voor pubers) dan is dat je 'natuurlijke' patroon van slapen, het patroon dat je innerlijke klok je ingeeft.
dan kan het natuurlijk wel dat je ook beter studeert wanneer je je aan dat patroon houdt, maar dan zit je wél met het probleem dat je 's ochtends om acht, negen uur examens kan hebben, waardoor je (voor jouw gevoel) 'te vroeg' moet gaan slapen om acht uur slaap te hebben gehad, waardoor je uiteindelijk maar een paar uurtjes slaap zult gehad hebben wanneer je aan je examen begint (omdat je natuurlijk ook went aan die 'afwijkende' slaap- en waaktijden) wat uiteraard weer contraproductief werkt

snap je waar ik naartoe wil?

volgens mij hou je je nog altijd het beste gewoon aan het patroon dat je gewend bent tijdens de weken vóór de examens.

dus niét zo: in de voormiddag examen doen, van 's middags tot 's avonds slapen en 's nachts studeren en dan zonder rust 'examen gaan doen'.
maar wél zo: in de voormiddag examen doen, iets eten en eventueel een kort middagdutje doen (dat deed ik in het middelbaar tijdens de examens altijd, en dat deed mij altijd veel deugd), rond twee uur terug beginnen studeren en dan verder leren tot je alles gedaan hebt (afhankelijk van het vak was dat bij mij tot een uur of acht, en soms tot drie uur 's nachts - vandaar de nood aan middagdutjes op dergelijke dagen ) en dan slapen tot je moet opstaan voor je volgende examen

en als je je 's avonds te moe voelt om je nog te concentreren en je krijgt er écht niks meer ingepompt: gewoon in je bed kruipen. wakker blijven zonder dat het iets opbrengt mag je écht niet doen: dan kan je beter gaan slapen en je wekker wat vroeger zetten. Als je je dan nog altijd erg moe voelt moet je kiezen: ofwel genoeg slapen en fris op het examen zitten, maar met een deeltje leerstof niet helemaal onder de knie; ofwel toch nog gauw dat deel instuderen/herhalen en naar het examen gaan in de hoop dat de koffie zijn werk wel zal doen
Oud 21-03-2007, 22:23
toothfairy
toothfairy is offline
Ik denk dat het veel verschilt van persoon tot persoon. (dus idd mss iets met bio-ritme te maken of zo, daar weet ik het fijne niet van)

Zelf leer ik dus best overdag en dan vooral in de voormiddag maar ik ken er die in de voormiddag leren, heel de namiddag slapen, 's avonds en een deel van de nacht studeren, een beetje slapen, terug in de voormiddag leren, ... en dat werkt voor hen goed.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je voldoende slaap hebt.
__________________
Wie te vroeg juicht, heeft alvast plezier gehad.
Oud 22-03-2007, 06:42
Verwijderd
Wat het beste tijdstip is om te studeren verschilt per persoon, kwestie van uitproberen wat voor jou het beste werkt dus.
Oud 22-03-2007, 12:42
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ik denk dat ik door die examens heen fiets en dan ook glansrijk slaag. Hier kom ik bij de teruggave van mijn diploma (of niet, natuurlijk) wel op terug.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 22-03-2007, 15:26
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 21-03-2007 @ 16:45 :
Dat ja. In de lessen hebben we alles al gehad en over het meeste hebben we ook al wel 'ns een toets gehad. Ik maak de toetsen ook met het boek er vaak nog bij om dingen te kunnen op zoeken. Die dingen kijk ik dus nog even goed door en dan gat de volgende beter
Maarja goed dat komt natuurlijk ook doordat bij de bètavakken je kennis veel meer paraat is omdat je elke toets bepaalde dingen weer moet gebruiken. Bij een wiskunde toets over integreren kregen wij bv. weer goniofuncties. Bij een vak als aardrijkskunde ofzo lijkt het me wel dat je echt alles weer moet doornemen.
Advertentie
Oud 25-03-2007, 21:29
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 21-03-2007 @ 14:00 :
nouja, dan zit jij dus duidelijk niet aan de universiteit




@ Toothfairy: 'k was al vergeten dat jij dat was dat ook criminologie deed in Leuven
en hoe waren je punten, als ik vragen mag?
nee inderdaad, ik doe gymnasium, wat toegang heeft tot de universiteit
Oud 25-03-2007, 22:25
Verwijderd
Ik heb het idee dat als je doorleert tot ontzettend laat in de nacht, je dan echt helemaal kapot bent als je de volgende ochtend vroeg een examen moet maken. Daarentegen valt het ook niet mee om erg vroeg op te staan als je een examen hebt.
Het heeft twee kanten
Oud 25-03-2007, 22:39
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
Crimson schreef op 25-03-2007 @ 22:29 :
nee inderdaad, ik doe gymnasium, wat toegang heeft tot de universiteit
Nou applaus. Met 0 tot 3 uurtjes? dan doe je of C&M of je bent een ontzettende uitmuntende geniale beta.
Oud 26-03-2007, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 25-03-2007 @ 22:29 :
nee inderdaad, ik doe gymnasium, wat toegang heeft tot de universiteit
wat is gymnasium?
is het unief?
nee? dan heb ik toch gelijk?
wat zit je dan te rologen?
Oud 27-03-2007, 15:16
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 26-03-2007 @ 08:40 :
wat is gymnasium?
is het unief?
nee? dan heb ik toch gelijk?
wat zit je dan te rologen?
gymnasium is hoogste vorm van voortgezet onderwijs in Nederland, is met o.a. Grieks en Latijn.
overigens, NERGENS in dit topic staat dat het over je inzet op de 'unief' moet gaan. ik vond het nogal een bitchin' opmerking. overigens hoop ik dat ik volgend jaar op de universiteit geen 10 uur per dag moet studeren, dan lijkt me het iets te hoog gegrepen voor je..

@bingomassacre: inderdaad C&M, maar wat weet jij daarvan? op elke school is de indeling van het profiel anders, dus jij weet niet welke vakken ik heb. iig geen tekenen of ckv of whatever, in plaats van dat ik wiskunde a1 heb ipv wiskunde a1,2 heb ik precies dezelfde vakken als een E&M profiel + Filosofie, Grieks en Duits. verder is zeiken over C&M zwaar achterhaald, aangezien niet iedereen goed is in dezelfde vakken. onzin dus.

waarom ik dan zo weinig leeruren maak? goede aantekeningen maken in de les en je hoeft thuis amper wat te doen
Oud 27-03-2007, 15:35
Nilssiej
Nilssiej is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 25-03-2007 @ 23:39 :
Nou applaus. Met 0 tot 3 uurtjes? dan doe je of C&M of je bent een ontzettende uitmuntende geniale beta.
Hieruit maak ik op dat C&M niet moeilijk wordt gevonden. Ikzelf heb het idee dat het profiel opzich dan vrij onderschat wordt. Je hebt bèta's en alfa's, Misschien is een kunstvak geen VWO maar ook geschiedenis is een redelijk vak. Mensen op C&M moeten soms 20 boeken lezen terwijl bij natuur profielen 8 boeken veel zijn.

C&M makkelijker, dacht het even niet. Ikzelf denk zelfs dat ik Natuur makkelijker vind als C&M, dat vind ik dan, want dat is voor iedereen weer anders

Laatst gewijzigd op 27-03-2007 om 15:37.
Oud 27-03-2007, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 27-03-2007 @ 16:16 :
gymnasium is hoogste vorm van voortgezet onderwijs in Nederland, is met o.a. Grieks en Latijn.
overigens, NERGENS in dit topic staat dat het over je inzet op de 'unief' moet gaan. ik vond het nogal een bitchin' opmerking. overigens hoop ik dat ik volgend jaar op de universiteit geen 10 uur per dag moet studeren, dan lijkt me het iets te hoog gegrepen voor je..
ik heb de Belgische variant van 'Gymnasium' gevolgd, maar wel met enkel Latijn

In de openingspost wordt er gevraagd hoe je studeert tijdens je examens. Toothfairy antwoordt hoe zij studeert tijdens de examens, en ik zeg 'idem hierzo'. Paranoide maakt een opmerking à la 'omg, zo lang ' Toothfairy antwoordt: ik bedoel uiteraard wel tijdens blok/examens. Jij zegt 'pff, ik doe gemiddeld misschien een uurtje' wat overkomt als: 'als je zolang moet leren om erdoor te geraken ben je best wel achterlijk, want ik leer max. 3 uur voor een examen' waarop ik antwoord: 'als je maar drie uur moet leren voor een examen is het duidelijk dat je nog niet aan de universiteit zit'. daarop antwoord jij iets dat nogal kinderachtig vertaald op het volgende neer komt: 'nee, maar ik doe wel gym-na-si-um', net alsof dat zo ongeveer op hetzelfde neerkomt zo las ik je opmerking althans.


en tien uur per dag (op het gemakje) studeren tijdens de examens is écht niet veel aan de unief.

als ik nu had gezegd dat ik elk semester vanaf dag één dat de lessen beginnen tien uur per dag moest studeren had ik je 100% gelijk gegeven met je opmerking dat 'het te hoog gegrepen is'.
drie jaar na elkaar in eerste zit en met uitstekende cijfers slagen lijkt me geen symptoom van 'te hoog gegrepen'.

Laatst gewijzigd op 27-03-2007 om 15:49.
Oud 27-03-2007, 16:09
toothfairy
toothfairy is offline
Ok, je bent me voor, *blue angel*.

Ik was een hele post aan het typen met quotes en alles, maar ik dacht eigenlijk hetzelfde te zeggen.
__________________
Wie te vroeg juicht, heeft alvast plezier gehad.
Oud 29-03-2007, 15:15
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Anneka schreef op 25-03-2007 @ 23:25 :
Ik heb het idee dat als je doorleert tot ontzettend laat in de nacht, je dan echt helemaal kapot bent als je de volgende ochtend vroeg een examen moet maken. Daarentegen valt het ook niet mee om erg vroeg op te staan als je een examen hebt.
Het heeft twee kanten
Nouja het is wel zo, als je gaat slapen direct na het studeren, dat je hoofd dan de tijd krijgt om alle informatie te verwerken zegmaar, omdat je dan geen andere indrukken meer binnenkrijgt. Als je nu zou gaan leren, en je zou daarna iets heel anders gaan doen, zou je niet alles wat je geleerd hebt blijvend opslaan. Aldus Piet Vroon.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 29-03-2007, 16:19
ULTRA8
Avatar van ULTRA8
ULTRA8 is offline
Ik sta altijd rond 6U op , om eventjes theorie na te zien en wat oefeningen te maken,die ik de avond voordien had voorbereid. Ik vind dat je ' s morgens de leerstof fris in het hoofd hebt en vol moed een het examen lokaal kan binnen stappen. s ' Nachts studeren of heel laat door werken gaat bij mij niet. Nu ja , ieder zijn manier om te studeren,zodra het rendement er is maak ik mij niet druk . Wel heb ik tijdens de examens enkel dinges ontekt die ik volgende keer beter ga aanpakken.

Greetz

ULTRA8' EXAMEN-VRIJ
__________________
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch." Johan Cruijff
Oud 29-03-2007, 19:31
Verwijderd
Citaat:
ULTRA8 schreef op 29-03-2007 @ 17:19 :
Ik vind dat je ' s morgens de leerstof fris in het hoofd hebt en vol moed een het examen lokaal kan binnen stappen.
dat heb ik ook

als ik in de voormiddag examen heb sta ik altijd extra vroeg op om m'n samenvattingen nog gauw een uurtje te kunnen doorlezen
leren lukt dan niet meer natuurlijk, maar ik voel me altijd veel zekerder als ik het zo nog eens gauw gelezen heb

en als ik in de namiddag examen heb, hou ik de voormiddag altijd vrij om te kunnen overzien
Ads door Google
Oud 29-03-2007, 21:00
toothfairy
toothfairy is offline
Hier van 't zelfde.
__________________
Wie te vroeg juicht, heeft alvast plezier gehad.
Oud 24-05-2007, 15:51
ULTRA8
Avatar van ULTRA8
ULTRA8 is offline
Hoi !
Hier in België zijn de examen al in aantocht ! Ik zou graag goed voorbereid zijn op mijn examens (kwestie van onaangename verrassingen te vermijden). Ik had eraan gedacht om een schema te maken wanneer ik welk vak zou beginnen leren/analyseren. Hoe maak ik nu zo'n schematje op de pc ?

Greetz
__________________
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch." Johan Cruijff
Oud 24-05-2007, 15:55
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Ik heb voor mijn havo examens helemaal niet geleerd,
Oud 24-05-2007, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Pater Noster schreef op 24-05-2007 @ 16:55 :
Ik heb voor mijn havo examens helemaal niet geleerd,
Nounou, stoer hoor. Wil je nu een lintje? Je kunt zeker ook vwo 'als je er wat voor zou doen'.
Oud 24-05-2007, 16:18
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-05-2007 @ 17:11 :
Nounou, stoer hoor. Wil je nu een lintje? Je kunt zeker ook vwo 'als je er wat voor zou doen'.
Domme reactie.
Ik had gewoon niks geleerd, ik was op vakantie in die tijd. Ik zeg het niet om stoer te doen ofzo. Ik ging met redelijke cijfers mijn examens in 7-8. En mijn eindexamens waren allemaal zo tussen de 4 en de 6.
Oud 24-05-2007, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Pater Noster schreef op 24-05-2007 @ 17:18 :
Domme reactie.
Jouw reactie was inderdaad vrij dom
Oud 24-05-2007, 16:40
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Er is een speciaal eindexamen forum.
__________________
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2012 bloopers, grappen en lachbuien rond de examens.
Duckdonkey
19 21-06-2012 22:58
VWO Oude Examens
Red Demo
9 17-05-2009 15:54
Eindexamens 2005 examens te moeilijk?
.Pure
94 11-06-2005 23:50
Psychologie Verwerken problemen rondom examens
Daantje_0705
18 10-04-2005 19:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen CITO examens Frans en Duits
robopij
5 01-02-2005 15:10
Eindexamens 2004 examens foetsie??!
annetjuh
1 12-06-2004 15:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.