Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2002, 08:08
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
we hebben ook zijn broertjes & zusjes en die nagels zijn gewoon normaal, ze krijgen hetzelfde voer en hij zit in een grotere kooi!
waarom zijn zijn nagels zo lang? ze zijn denk ik een halve centimeter en helemaal omgekruld! ik kan hem zo niet pakken om even mee te spelen want dan zittie overal aan klem en nagels knippen met een nagelschaartje is ook geen optie want die beesten zitten nooit stil dus dan heb je ook meteen zijn tenen erbij.
weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen? moet hij gewoon naar de dierenarts?

HULP
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2002, 12:03
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
iets van steen ofzo in de kooi zodat ze af kunnen slijten
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 14:51
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
ja dat heb ik ook een tijdje bij een konijn gedaan die zijn nageltjes niet liet knippen En reken maar dat het werkt
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 17:26
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
dankjullie wel!
ik ga die steen proberen!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 17:44
Verwijderd
Waarschijnlijk komt dat omdat ie alleen maar op zacht spul loopt (stro, zaagsel of iets dergelijks). Dus zoals al gezegd wordt, moet je zorgen dat ie iets ruws in z'n kooi heeft waardoor z'n nagels gaan slijten.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 18:22
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
ABgirl schreef:
Waarschijnlijk komt dat omdat ie alleen maar op zacht spul loopt (stro, zaagsel of iets dergelijks). Dus zoals al gezegd wordt, moet je zorgen dat ie iets ruws in z'n kooi heeft waardoor z'n nagels gaan slijten.
Ja, dat ken ik. Je moet er gewoon vroeg genoeg bij zijn met nagels knippen voordat ze naar binennkrullen. Mijn konijnen leg ik altijd op de rug onm de nagels te knippen. Als je zit kun je ze dan klem krijgen tussen je bvovenbenen. Vervolgens pak je met de ene hand een poot en met je andere hand knip je. Op deze manier zijn ze het rustigst.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 14:08
Verwijderd
steen helpt iid, je kan ze ook proberen af te nippen met een agel schaartje of een nagelriemtangetje, maar best wel link asl hij niet stil wil zitten jah, of je moet m heel ff bij z'n nekvel vasthouden en dan teentje vasthouden en eentje met t nagelschaartje.. ik zou toch maar voor de steen gaan maar mijn hamsters zaten wel atijd stil dan
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 14:51
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Je kunt ook even naar de dierenwinkel gaan.
En soms knippen ze het zelfs bij de dierenwinkel. Maar de dieenarts is beter.
__________________
In Chocolate We Trust.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:11
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
maar best wel link asl hij niet stil wil zitten jah,
Best link, anders knip je in de pootjes et ça fait mal...
Nooit in het levende gedeelte van de nagel knippen, dus waar het bloed dor stroomt. Met een felle lamp zie je dit het makkelijkst.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 21:49
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
Met mijn fretten pak ik ze altijd vast aan het nekvel gewoon dat ze niet bewegen daarna knip ik ze en dan geef ik ze snoepjes als beloning omdat ze stil bleven
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 14:33
Verwijderd
'k heb ook hulp nodig

mijn dwerghamstertje is behoorlijk oud voor zijn doen, 3 jaar. maar hij wordt een beetje kaal op zijn kont en aan de onderkant van zijn buik. hij is niet te dik ofzo. en dan nog iets.. hij zit constand op zijn tralies te bijten, terwijl hij een knaagsteenetje heeft. het lijkt net alsof hij pijn heeft aan zijn tanden zodat hij ergens op wilt bijten. (net als bij mensen, als je zelf pijn heb aan je tanden ga je ook automatisch aan die tand zitten ofzo..

dus ik vroeg me af? wat heeft mijn hamstertje, dat hij kaal is en dat hij zo veel op zijn tralies bijt...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 18:31
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
'k heb ook hulp nodig

mijn dwerghamstertje is behoorlijk oud voor zijn doen, 3 jaar. maar hij wordt een beetje kaal op zijn kont en aan de onderkant van zijn buik. hij is niet te dik ofzo. en dan nog iets.. hij zit constand op zijn tralies te bijten, terwijl hij een knaagsteenetje heeft. het lijkt net alsof hij pijn heeft aan zijn tanden zodat hij ergens op wilt bijten. (net als bij mensen, als je zelf pijn heb aan je tanden ga je ook automatisch aan die tand zitten ofzo..

dus ik vroeg me af? wat heeft mijn hamstertje, dat hij kaal is en dat hij zo veel op zijn tralies bijt...

dat hij kaald is weet n=ik niet , maar dat tralies bijten doen er wel meer hoor, de mijne ook bijvoorbeeld! das echt niet zo vreemd! maar dat ie kaal is, waarschijnlijk gewoon ouderdom, maar dat weet ik niet zeker.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 09:50
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
'k heb ook hulp nodig

mijn dwerghamstertje is behoorlijk oud voor zijn doen, 3 jaar. maar hij wordt een beetje kaal op zijn kont en aan de onderkant van zijn buik. hij is niet te dik ofzo. en dan nog iets.. hij zit constand op zijn tralies te bijten, terwijl hij een knaagsteenetje heeft. het lijkt net alsof hij pijn heeft aan zijn tanden zodat hij ergens op wilt bijten. (net als bij mensen, als je zelf pijn heb aan je tanden ga je ook automatisch aan die tand zitten ofzo..

dus ik vroeg me af? wat heeft mijn hamstertje, dat hij kaal is en dat hij zo veel op zijn tralies bijt...
dat hij kaal is, kan een gevolg zijn van schurft. ik zou de dierenarts hier even na laten kijken
een hamster bijt aan de tralies omdat ie eruit wil! veel hamsters beginnen aan de kooi te eten uit verveling, eigenwijs of gewoon omdat ze dat leuk vinden. hier zou ik me niet druk om make
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 22:00
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:
Je kunt ook even naar de dierenwinkel gaan.
En soms knippen ze het zelfs bij de dierenwinkel.
Toen ik een hamster had, ben ik ook bij de dierenwinkel langs geweest om te vragen of ze de nagels van m'n hamster konden knippen. De mensen die daar werkten lachten me uit, ze hadden er nog nooit van gehoord dat de nagels van een hamster geknipt zouden moeten worden.

De nagels van een hamster kunnen geknipt worden als je het beestje in z'n nekvel vasthoudt, dan kunnen ze namelijk niet goed bewegen. Maar het is wel aan te raden om dit, vooral de eerste keer, bij de dierenarts (of desnoods dierenwinkel ) te laten doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.