Oud 09-05-2010, 16:10
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Een nieuwe!

Ik lees momenteel nog steeds de drie dichtbundels en er liggen ook een paar andere boeken waar ik wel in ben begonnen, maar waar ik nu geen tijd voor heb.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Advertentie
Oud 09-05-2010, 18:58
Verwijderd
Bangkok boy van Carry slee
fijn boek en wat is C. heerlijk grof in de mond
Oud 09-05-2010, 21:58
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Na Verhaal van een boek (dat ik een aanrader noem, opgedragen voor bibliothecaressen en aan de hand van een boek de geschiedenis in), ben ik nu bezig in Atmosferische storingen.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 10-05-2010, 17:56
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
De vogel Phoenix - M. Vasalis
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 10-05-2010, 18:02
Verwijderd
Citaat:
De vogel Phoenix - M. Vasalis
Goedzo! *Vasalisbrengende profeet voelt*

OT: De Profeet - Kahlil Gibran
Oud 10-05-2010, 22:33
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Citaat:
Na Verhaal van een boek (dat ik een aanrader noem, opgedragen voor bibliothecaressen en aan de hand van een boek de geschiedenis in), ben ik nu bezig in Atmosferische storingen.
Die tweede heb ik opgegeven, bah. Nu lees ik Een fractie van het geheel.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 11-05-2010, 09:37
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik lees ook het boek van Lucie Mosterd, Ik stond laatst voor een poppenkraam (en dus nog het boek over Jezus)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 11-05-2010, 17:40
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Na Verhaal van een boek (dat ik een aanrader noem, opgedragen voor bibliothecaressen en aan de hand van een boek de geschiedenis in), ben ik nu bezig in Atmosferische storingen.
Ik heb je aanbevolen boek gegoogled en besteld bij de bieb!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 12-05-2010, 10:28
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik ben naar de bibliotheek geweest en heb Safran Foers eerste roman geleend, Alles is verlicht. Ik heb de Nederlandse versie en volgens mij had ik dat beter niet kunnen doen. Het leuke van de roman is namelijk het beroerde Engels dat een van de belangrijkste karakters spreekt. Tot nu toe vermaak ik me wel met deze roman.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 12-05-2010, 11:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De rode wolf - Liza Marklund, tot nu toe nog niet zo geslaagd
Oud 12-05-2010, 15:25
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Citaat:
Ik heb je aanbevolen boek gegoogled en besteld bij de bieb!
prima. Heel benieuwd wat je er van vindt.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 13-05-2010, 16:37
Verwijderd
Ik lees nu Kleine Bij, maar ik ben even vergeten die de schrijver is. Erg mooi wel.
Oud 13-05-2010, 19:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik lees nu Kleine Bij, maar ik ben even vergeten die de schrijver is. Erg mooi wel.
O, daar hoor ik veel goede berichten over, maar ik weet eigenlijk totaal niet wat voor boek dat is

Ik herlees Jonathan Strange & Mr Norrell
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 16-05-2010, 12:26
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik lees (gelukkig) weer een Engels boek: The name of the wind. De flaptekst klonk wel bombastisch maar op een goede manier. Ben er net in begonnen en hoop dat deze wel goed in zijn volume zit.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 16-05-2010, 19:10
Verwijderd
Eddy C. Bertin - Duivelse Dromen

Uren vol nachtmerrieachtige gruwel tegenover Lovecraftisaanse settings en gotische bombast van het hoogste niveau. ^^
Oud 17-05-2010, 10:48
Verwijderd
De opwindvogelkronieken van Murakami, tof Ik stoor me alleen aan de vertaling, soms ontbreekt er gewoon een woord in een zin of staat er een woord te veel in, dat kan natuurlijk eens gebeuren, maar ik kom het hier telkens tegen... Misschien toch de Engelse vertaling zoeken.
Oud 20-05-2010, 14:01
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ovidius - De metamorphosen
Thomas Pynchon - The crying lot of 49
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 20-05-2010, 15:09
Verwijderd
Citaat:
O, daar hoor ik veel goede berichten over, maar ik weet eigenlijk totaal niet wat voor boek dat is
Ik zal het je niet vertellen, want dadelijk bederf ik het nog Maar het is o'n ontzettend mooi boek Vog0l, echt echt echt. Huilen en lachen en ja ja zo is het zeggen, en ooh, is het zo zeggen.
Ads door Google
Oud 21-05-2010, 15:41
Verwijderd
Eten, bidden, beminnen van Elizabeth Gilbert.
Oud 21-05-2010, 15:53
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
prima. Heel benieuwd wat je er van vindt.
Ben nu in de bied, het boek heb ik in m'n handen. Ga vanavond (denk ik) beginnen met lezen!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 21-05-2010, 19:30
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Rascha Peper - Wie scheep gaat
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 24-05-2010, 12:46
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Zoete mond- Thomas Rosenboom
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 24-05-2010, 16:18
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Fingersmith van Sarah Waters. Eerst dacht ik dat het een standaard historic fic zou zijn, maar het heeft me al meerdere keren verrast
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 24-05-2010, 18:03
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb 'Razernij' van Stephen King (uitgebracht onder de naam Richard Bachman) gelezen, en heb net inspiratie opgedaan in dit topic. Binnenkort dus maar weer eens naar de bieb.
Oud 24-05-2010, 22:21
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Herman Koch - Het diner.

Tot nu toe erg leuk.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Advertentie
Oud 26-05-2010, 13:47
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Citaat:
De opwindvogelkronieken van Murakami, tof Ik stoor me alleen aan de vertaling, soms ontbreekt er gewoon een woord in een zin of staat er een woord te veel in, dat kan natuurlijk eens gebeuren, maar ik kom het hier telkens tegen... Misschien toch de Engelse vertaling zoeken.
Net zo goed als Norwegian Wood (of heb je die niet gelezen)?
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 26-05-2010, 14:10
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Oe, Murakami, ik heb zin om snel weer wat van hem te lezen. Heb alleen 'Kafka on the shore' gelezen en daar erg van genoten!

Ik lees nu 'Breekwater' van Sybren Polet.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 26-05-2010, 18:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De vrouw die met vuur speelde - Stieg Larsson
Oud 27-05-2010, 09:16
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Laat het feest beginnen - Niccolo Ammaniti

De beste man kan gewoon schrijven dus het leest wel lekker maar met de plot heb ik echt helemaal niets. Dus het is meer tijdverdrijf dan dat het iets met me doet.

Ben erg benieuwd naar 'Kleine Bij'! Dat gaat zeker aangeschaft worden .
Oud 27-05-2010, 19:52
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Citaat:
Oe, Murakami, ik heb zin om snel weer wat van hem te lezen. Heb alleen 'Kafka on the shore' gelezen en daar erg van genoten!

Ik lees nu 'Breekwater' van Sybren Polet.
Norwegian Wood is (imo) nog veel beter dan Kafka aan het strand. ^^
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 27-05-2010, 20:57
Verwijderd
ik lees best wel veel: hej sgatje
ik lees voral veel over moeders met dochters en dat ze geen vader meer hebben, want dat zie ik me zelf als de hooft persoon in het boek, en dan selen gevoelens meer op, en dat vind ik goed.
Oud 27-05-2010, 21:59
Verwijderd
hooft ja?
Oud 27-05-2010, 22:38
Verwijderd
Aan de kust zeiden we vroeger hier 'koppersoon'
Maar die traditie is hier helaas beetje uit de mode geraakt...
Oud 28-05-2010, 16:55
Verwijderd
Ach nee FA, wat een verlies voor de Nederlandse taal

Ik lees nu 'Dochter van Isfahan' van Anita Amizverrani.
Oud 30-05-2010, 21:16
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik ben begonnen in Gulliver's Travels omdat er weer een Klassieker aan de beurt was.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 31-05-2010, 09:34
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
The hours -Cunningham
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Ads door Google
Oud 31-05-2010, 16:04
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het derde huwelijk- Tom Lanoye
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 31-05-2010, 16:06
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
U zult versteld staan van onze beweeglijkheid - Dave Eggers
Oud 31-05-2010, 16:35
Larry Flint
Larry Flint is offline
^ leuk!

ik lees hajar en daan - robert anker en ik vind het maar ruk!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 31-05-2010, 21:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Tussendoor: Ik was twaalf en ik fietste naar school - Sabine Dardenne

Nu weer:
Citaat:
De vrouw die met vuur speelde - Stieg Larsson
Oud 31-05-2010, 21:48
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
'Dit is jouw huis', een verhalenbundel van Maartje Wortel (geloof ik). Heb ik gekregen van m'n Nederlands docente, ik verdien nu al wat met mijn schrijven, lol.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 01-06-2010, 15:21
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
'Dit is jouw huis', een verhalenbundel van Maartje Wortel (geloof ik). Heb ik gekregen van m'n Nederlands docente, ik verdien nu al wat met mijn schrijven, lol.
Zomaar gekregen ja? Wat leuk Ik vond het best een goede bundel, ik houd wel van haar sobere stijl, niet alles was even sterk, maar goed, het is een debuut hè. Wat vind jij ervan?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 01-06-2010, 16:09
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Ik lees (nee, ik hoor te lezen) op het moment EHVVDG van Dave Eggers. Eigenlijk heet het boek 'Een Hartverscheurend Verhaal Van Duizelingwekkende Genialiteit'. Het voorwoord beslaat ongeveer een tiende van het boek en daar heb ik me nu met moeite doorheen geworsteld. Tijd voor het echte verhaal De eerste paar bladzijden zijn nu al stukken beter dan het voorwoord, ik hou niet zo van voorwoorden.
Oud 01-06-2010, 16:25
Verwijderd
Ik lees nu 3 vriendinnen- voor altijd
Oud 01-06-2010, 17:36
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Ik lees (nee, ik hoor te lezen) op het moment EHVVDG van Dave Eggers. Eigenlijk heet het boek 'Een Hartverscheurend Verhaal Van Duizelingwekkende Genialiteit'. Het voorwoord beslaat ongeveer een tiende van het boek en daar heb ik me nu met moeite doorheen geworsteld. Tijd voor het echte verhaal De eerste paar bladzijden zijn nu al stukken beter dan het voorwoord, ik hou niet zo van voorwoorden.
Hahaha nou sterkte dan met lezen als je het voorwoord niet leuk vond Super geniaal juist!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 01-06-2010, 18:39
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Weet niet of ik dit hier mag vragen aangezien we hier eigenlijk moeten vertellen wat we lezen maar om er nou een heel nieuw topic voor aan te maken.... Heeft iemand al iets gehoord over 'Het boek van de kinderen' van A.S. Byatt? Kan nog geen lezersreacties vinden maar hij staat zo mooi in de etalage van de boekenwinkel .

Maar eerst nog steeds Dave Eggers en mijn moeder heeft 'Kleine Bij' meegenomen op vakantie (ik zit even zonder geld maar wilde het hebben dus ik heb het heel snood mijn moeder aangeraden ) dus die komt hierna... maar dit leek me wel een optie voor daar weer na . Dus: Wie weet er iets?
Oud 02-06-2010, 07:54
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Citaat:
Zomaar gekregen ja? Wat leuk Ik vond het best een goede bundel, ik houd wel van haar sobere stijl, niet alles was even sterk, maar goed, het is een debuut hè. Wat vind jij ervan?
Er zitten hele originele verhalen tussen. Maar sommige verhalen hebben niet echt een richting, of ik snap ze gewoon niet. Had jij dat ook?

Inmiddels lees ik trouwens Kalme Chaos van Sandro Veronesi (zoiets). Tot nu toe een erg goed boek. ^^
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 02-06-2010, 15:13
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Citaat:
Hahaha nou sterkte dan met lezen als je het voorwoord niet leuk vond Super geniaal juist!
Ken je het boek? Op zich is het voorwoord wel komisch, maar er worden allerlei passages uit het boek besproken en ik had geen flauw benul waar het over ging Sowieso vind ik een voorwoord niet echt nodig in een boek (het ligt behoorlijk aan het boek zelf, maar over het algemeen vind ik het niet nodig)...
Oud 02-06-2010, 16:07
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Ken je het boek? Op zich is het voorwoord wel komisch, maar er worden allerlei passages uit het boek besproken en ik had geen flauw benul waar het over ging Sowieso vind ik een voorwoord niet echt nodig in een boek (het ligt behoorlijk aan het boek zelf, maar over het algemeen vind ik het niet nodig)...
Ja ik ken het boek. Ik denk dat je bij dit boek niet echt kunt stellen dat het overbodig is, ik denk dat het een behoorlijk essentieel onderdeel is van de experimentele schrijfstijl van het gehele boek en voegt wat mij betreft juist een hoop toe, bovenop het feit dat het hilarisch is.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 03-06-2010, 17:29
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Citaat:
Ja ik ken het boek. Ik denk dat je bij dit boek niet echt kunt stellen dat het overbodig is, ik denk dat het een behoorlijk essentieel onderdeel is van de experimentele schrijfstijl van het gehele boek en voegt wat mij betreft juist een hoop toe, bovenop het feit dat het hilarisch is.
Oeh, misschien moet ik het voorwoord nog maar een keer lezen dan
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.