Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2002, 20:00
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik vind dat katten nogal veel schooien. Ze gaan keihard miauwen als ze honger hebben en als je zelf wat aan het eten bent, springen ze boven op je. Met honden net zo.

Schooien jullie huisdieren ook? Geef je ze dan ook wat (buiten de maaltijden)?

Is dit instinct of is dit aangeleerd gedrag?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2002, 20:05
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
oef, onze hond bedelt zooo veel! met van die hele zielig eoogies. ik denk dat het af hangt van het dier, want sommige beesies schooien ech nie.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 22:20
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Katten zijn daar echt heel goed in, net zo lang mauwen, kopjes geven en aandacht trekken tot ze hun zin krijgen
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 22:25
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Gewoon negeren is et beste...met een redelijk jong dier is de kans groot dattie et afleert...
Onze kat doet dat nl niemeer...vroeger wel..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 23:31
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Ja, mijn kat schooit erg veel. Ze springt voortdurend op het aanrecht om te zien er of er iets lekkers voor haar is en als dit het geval is eet/drinkt ze het op. Erg irritant.
Dit is pas sinds een paar maanden zo, daarvoor deed ze dat amper. Ik negeer haar als ze bedelt, dus aangeleerd is het zeker niet.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 05:45
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Ik heb twee katten, waarvan er eentje is die het wel heel erg heeft Maar ik erger me er niet aan hoor! Ik geef ze niet altijd wat. Maar ik geef toe dat ik af en toe mn vinger in wat 'kwark' doe en de kat eens laat likken


Aangeleerd? Mijn ouders zeggen van wel...
Ik denk het eigenlijk ook wel hoor, want honger kan deze tijger niet hebben
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 10:39
kastdeur
kastdeur is offline
nee, m`n parkiet komt er nooit bij zitten als ik aant eten ben om met grote onschuldige ogen het eten uit m`n mond te kijken

gewoon een kwestie van goed opvoeden
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 15:23
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Mijn kat vraagt om z'n eten rond etenstijd, en dan krijgt hij het ook gewoon. 't is niet zo'n goede eter, dus we zijn al blij als hij honger aangeeft.

M'n paard schooit niet, maar daar ben ik dan ook heel streng op. Hij krijgt eigenlijk zelden te 'snoepen' - alleen als hij braaf naar me toe komt in de wei en als hij goed gewerkt heeft. Een paard dat schooit is irritant en in sommige gevallen zelfs gevaarlijk, dus als ik hem echt wil verwennen dan krabbel ik 'm lekker door z'n manen, vind 'ie ook heerlijk
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 12:54
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Mijn wijlen schildpadden niet
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 17:30
musc
Avatar van musc
musc is offline
lol jah mijn hond doet dat altijd teriwjl gata hij ff gana schuime ook nog.kan het geowon niet aan zien en dan gefe ik hem toch een stukkie
__________________
Greetz MUSC
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 14:20
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ja, ons opperlief hontie is een lopende afvalbak... nouja, dit klinkt wel erg grof, maar hmm, het is wel een beetje zo Dat beest lust echt alles, behalve verkoudheidssnoepjes. Hij heeft vroeger te vaak iets gekregen als wij aan tafel zaten met eten en nu is ie schooier nummer uno, maargoed hij is wel superlief
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 19:19
Verwijderd
doen ze altijd.aaaaaaaaah irritant is dat...
de katten jaag ik weg of gooi ik in de bijkeuken en als de hond dat doet mag ie ook ergens anders gaan zitten, of in haar mand..


kheb het wel een keer op vakantie gehad in het JFK spacenter. zaten we daar lekker friet te eten en ik wou er net een in me mond steken, maar er zitten daar heel veel vogels die eten willen jatten, dus toen vloog er eentje naar me toe en jatte een stukje friet half uit me hand/mond... toen had ik nog maar een half frietje vast
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 21:21
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Onze kat is helaas te oud en te dom om nog erg actief te zijn... maar vroeger deed ie dat wel veel ja. Meestal kreeg ie toen wel wat extra's, maar nu heeft ie nierklachten enzo en kan dat niet eens meer.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 13:12
GTST Rulzz
GTST Rulzz is offline
Mijn huisdier schooit ook enorm veel niet normaal. Wij kunnen niet normaal eten of die slurf gaat al weer richting de pannen met restjes. Als hij niks krijgt gaat hij met zijn oren wapperen dat is natuurlijk typisch iets voor een olifant maar dat wisten wij niet. Toen wij dat huisdier kochten bij de dieren winkel hadden ze dat er niet bij gezegd. Mijn vader wil Dombo nou aan een boom vast vinden ergens in het bos en hem daar achter laten. Maar ik vind dat zielig. Weten jullie misschien iets wat wij aan dat schooien moeten doen?
__________________
jajajaja hopjes vla
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 23:21
Verwijderd
Als ik kip eet ofzo laat ik m'n oudste kat ook wel een hapje mee-eten (hij eet ook van m'n vork) maar m'n hond geef ik nooit wat. De poes (ik heb 3 katers en 1 poes) krijgt ook wel eens een stukje kip, de 2 jongste katers hebben het vaak niet door dat er wat te halen valt
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 06:32
Verwijderd
Onze kat eet normaal alleen brokjes, de rest moet ze niet of gaat ze van overgeven. Ze eet ook niet van die kattensnoepjes ed. Als mijn vriend worst of kaas eet krijgt ze wel eens een (piep)klein stukje, want dat lust ze wel.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 10:44
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Nou, ik eet nu een boterham met twee hondenkopjes naast het beeldscherm. De ene kijkt me lief aan en kwijlt een beetje, de ander blaft omdat ik, hoe egoïstisch van me , het eten alleen op wil eten.

Ja, ze schooien veel. Maar we leren het ze niet af. Ze weten wel, zelfs de pup, dat ze van de tafel niks mogen pakken. Als het echter op de grond valt...
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 14:03
DarkCat
DarkCat is offline
Mijn zwerfkatje doet niet anders
Maar daarvoor is het ook een zwervertje. Ze (Zwartje) komt elke dag langs de deur. Mn vader haat katten dus ze komt niet binnen, behalve als mn vader er niet is. Net als mn andere twee (inmiddels oveleden) katjes is Zwartje geadopteerd door de complete buurt

De katten van mn vriend slaan trouwens het eten echt uit je klauwen als je niet oppast. Zijn hond schooit niet zo, die weet het heel goed dat het niet mag. De katten weten dat ook wel, maar die trekken zich daar geen zak van aan. Er wonen daar 5 mensen en komen er dagelijks nog een hoop over de vloer, en die katten krijgen van iedereen wel wat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2002, 19:32
?OWAN!
Avatar van ?OWAN!
?OWAN! is offline
Mijn kat wil ook wel eens bedelen, maar wat ik erger vind is dat ze bij de buren inbreekt om daar eten te jatten.......
Dus als ze maar blijft bedelen geef ik haar af en toe nog wat brokjes......anders wil ze iets later wel bij mijn buren opduiken.
Soms kan ze daar genoeg bij elkaar rapen dat ze pas uren later opduikt.......met een volle maag.
__________________
Watching the red sky surrounded by clouds a salute to a begin of my forgetfulness of my latest sin
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 16:25
LiL-Ind0w
Avatar van LiL-Ind0w
LiL-Ind0w is offline
Ehehehe mijn kitten van 2 maanden oud is er laatst met me biefstuk vandoor gegaan Ze zat zow heel mooi lief en rustig op me schoot terwijl ik aant ete was, keek afentoe es naar me biefstuk meer niej, en ineenkeer R0ETSJJJJJJJJJJJJJJJJ !@# WEG BIEFSTUK + KAT ;P ze wis nie hoesnel ze weg moest komeh met da ding weheheh !
owjah, sindsdien schooiert ze nog erger dan een zwerver op straat ofsow ;P kijkt me ete van me bord af (;
__________________
Luv my skatje 4EveR ! *t0eter op me watersco0ter!! ;D * | StaRLighT r0eLt :P *MAUW!*
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:08
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
mun hondje wel ja!
Gaat ze voor je staan, die oogjes en dan kijken...
en soms met het pootje tegen de bank aan 'krabben' en als dat nog niet lukt, d'r koppiej op mun been gaan leggen. en dan alles tegelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 14:52
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Hm ja, mijn kat is verwaand als wat en bedelt alsof hij een week niet gegeten heeft ( wie heeft hem geleerd dat al dat miauwen en slijmen altijd wat oplevert, hmm ? ).
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 18:31
DarkCat
DarkCat is offline
Dit doen de katten van mn vriend als je wat te eten hebt:


__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 18:32
Verwijderd
argh, die kwaadaardige blik in hun ogen!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 02:52
PV
PV is offline
Ja..de hond schooit best vaak. Meestal krijgt ze dan ook wel iets, dus 't houdt niet snel op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2002, 10:45
Verwijderd
Mijn hond denkt alleen maar aan eten
Als ik 'm uitlaat ook, echt alleen maar de hele tijd van de straat eten.

En ja, m'n hond bedelt ook erg, maar dat is 'm aangeleerd.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 10:46
blah
Avatar van blah
blah is offline
nee. alleen in de ochtend aan tafel wil die nog wel us kaas hebben en de puddingschaaltjes uitlikken. maar verder niet. da is afgeleerd
ook op aanrecht springen is hardhanid afgeleerd (zit het er op? eraf SLAAN) of naar voeten springen, gewoon een keer trappen alsie het doet. tis een lieve kat, en afleren is makkelijk, gewoon het beest laten schriken en voelen dat het niet mag.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 20:26
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb wel een ander voorbeeld van een paard dat ik verzorgt had. Ik had een mandarijn van mn moeder mee gekregen, dat ik dan toch een ontbijt binnen kreeg. Ik had Dancer (dat paard) al wat lekkers gegeven, maar ze bleef maar bedelen. Toen had ik haar op dr kop gegeven en mijn mandarijn buiten berijk gelegd (iig, dat dacht ik)
Ik loop even weg, kom ik terug, had Dancer net zo lang aan dat halster touw staan trekken, tot het losschoot en zij bij die mandarijn kon. Dancer stond dus lekker te kauwen.

Ik vind dat dieren er af en toe echt te veel voor over hebben om te eten
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 09:20
Verwijderd
Ze beginnen nu wel te bedelen...en ik moet zeggen dat we het zelf ook meer bevorderen dan afleren... We halen ze wel altijd van tafel, daar mogen ze niet komen. Maar als ze bij ons zitten als we worst of kaas hebben oid, dan krijgen ze vaak uiteindelijk toch wel een stukje. Dus een volgende keer komen ze weer...en weer...en weer... Maar ze zijn ook zo verschrikkelijk lief. Ik denk btw (weet het eigenlijk wel zeker) dat het aangeleerd gedrag is. Je kunt het ze ook afleren. Dat het ene beest het wel doet en het andere niet komt denk ik niet omdat het aan het beest ligt, maar omdat sommige mensen het 'aanleren' en anderen het afleren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.