Oud 06-01-2003, 16:44
DarkCat
DarkCat is offline
Ik heb het beestje nu ongeveer 6 jaar. Het is altijd een chagrijnig krengetje geweest. Maar nu begint ze echt oud te worden. Wil al maanden niet meer rondlopen, wil alleen in de kooi zitten. Deed ze eerder ook al. Ze is al jaren blind aan 1 oogje. Ze houdt er niet van aangehaald te worden, piept niet als je haar roept of wat dan ook. En ze drinkt al vanaf ik haar heb, redelijk weinig water. Het enige waar ze om piept, is haar dagelijkse stukje appel dat ze krijgt, en af en toe wat groente.
Maar nu laat ze alles liggen :/ Ze eet nog wel wat voer uit het bakje, maar verder piept ze nergens meer om en reageert bijna nergens meer op.

Kan ik beter afwachten en uitgaan van ouderdom, of moet ik dr naar de dierenarts brengen?
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2003, 19:56
DarkCat
DarkCat is offline
Kheb dr net naar de dierenarts gebracht. Toen ik thuis kwam vandaag had ze een heel ontstoken oogje en nog steeds niks gegeten.. en nou zit ze alleen in een kooitje daar.. gaan ze uitzoeken wat er is (behalve het oogje)..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 20:33
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Ik dacht eerst dat hij mischien te lange tanden heeft, maar omdat jij hem al naar de dierenarts hebt gebracht zou dat het niet zijn.

Ik had vroeger ook een cavia die wou oplaast ook niet meer eten toen hebben we hem ook naar de dierenarts gebracht en hij heeft daar 2 nachten overnacht. Maar daar geven ze hem een ander soort voer dat wij hem gaven en dat at hij wel. Dus heeft hij de rest van zijn leven dit voer gegeten.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 20:43
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Ik dacht eerst dat hij mischien te lange tanden heeft, maar omdat jij hem al naar de dierenarts hebt gebracht zou dat het niet zijn.

Ik had vroeger ook een cavia die wou oplaast ook niet meer eten toen hebben we hem ook naar de dierenarts gebracht en hij heeft daar 2 nachten overnacht. Maar daar geven ze hem een ander soort voer dat wij hem gaven en dat at hij wel. Dus heeft hij de rest van zijn leven dit voer gegeten.
Nee, dierenarts zei dat de tanden prima waren. Het ontstoken oogje was ook niet het probleem. Wel had ze een zwelling naast dr bekje en waren volgens de dierenarts de darmen wat opgezet. Ze heeft sinds een paar maanden een ander soort voer dat ze juist lekkerder leek te vinden. En dat at ze vandaag al helemaal niet meer. Ik weet het niet..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:53
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
oke, dit kan misschien hard overkomen, maar wat jij beschrijft was het einde van mijn beide cavia's tot nu toe. zij waren beide ook erg oud (8 en 7) toen ze dood gingen. zodra de darmpjes minder gaan werken betekent dat over het algemeen het einde
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 13:04
faan
Avatar van faan
faan is offline
Ze heeft 6 jaar met je gedeeld, en zu zal nu alleen nog maar een slechtere gezondheid hebben... laat haar "gaan"
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 14:08
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
xcorienx schreef:
oke, dit kan misschien hard overkomen, maar wat jij beschrijft was het einde van mijn beide cavia's tot nu toe. zij waren beide ook erg oud (8 en 7) toen ze dood gingen. zodra de darmpjes minder gaan werken betekent dat over het algemeen het einde
Ik was er al bang voor. Het gaat wel grof geld kosten dat ze nu bij de dierenarts blijft (volgende nacht ook nog), maar ik heb geen andere keus. Ook al gaat het beestje dood, dan heb ik in ieder geval nog mn best gedaan.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 14:09
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
faen schreef:
Ze heeft 6 jaar met je gedeeld, en zu zal nu alleen nog maar een slechtere gezondheid hebben... laat haar "gaan"
Indeed. Ik ben niet enorm gehecht aan mn cavia, het is een afstandelijk beestje. Ze wil geen aandacht, enzovoorts. Maar ik vind het wel zielig. Zeker nu ik die lege kooi zie staan...
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 19:48
faan
Avatar van faan
faan is offline
Een lege kooi? Dan kun je toch overnieuw beginnen?
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 16:01
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
faen schreef:
Een lege kooi? Dan kun je toch overnieuw beginnen?
Ze komt ook weer terug.. in ieder geval, dat hopen we.. ze hebben het arme beestje laxeermiddel gegeven.. ze had blijkbaar een verstopping.. maar ze eet nog steeds bijna niet, volgens die dierenarts..



*zingt vrolijk: en anders neem ik lekker een hamster*
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 17:27
DarkCat
DarkCat is offline
Cavia is dood

T ging opeens heel slecht met dr, dus we hebben besloten dat de enige oplossing een spuitje was.. ik was er niet eens bij, want ik zat op school en moest anders weer helemaal terug hierheen, en dan ligt dat beestje alleen maar te lijden. Dus mn moeder heeft dr vastgehouden en gedag gezegd.
Ik vind het wel zielig, maar ze was 6 jaar oud en in één keer helemaal op..

En nu staat hier een lege kooi...
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Verhalen & Gedichten Achter de grote, gele deur.
Eend
500 30-01-2005 20:32
Lifestyle Hoe wordt ik een echte alto/wannabe-neger?
Sir Smoke-A-Lot
154 01-05-2003 11:13
Flora & Fauna hamstertjes!
Sjaantjuh
12 10-03-2003 11:42
Lifestyle Wanneer ben je echt een Gothic!?
Gael
77 18-10-2002 00:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.