Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2011, 17:30
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
100
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2011, 17:45
Verwijderd
t gaat dus om 2 posters

Tis voor n soort van afvalrace van bands, en ik moet dus een poster maken voor de laatste voorronde en de finale, ze moeten wel op elkaar lijken zodat het herkenbaar is...
en op de hyves van die stichting stond al een tekstje met info erover, om toch alvast wat promotie te doen, maar daar stond bij ''er wordt pas alcohol geschonken vanaf 22:00'' ik wist niet of ik dat op de poster moest zetten dus ik heb ze gemaild of dat de bedoeling is en dat je dat dan mss beter kan veranderen in ''alcohol vanaf 22:00'' omdat dat toch wat minder negatief klinkt en kort maar krachtig is.
of denken jullie daar anders over?

Verder heb ik dr vanmiddag maar eens braaf zo'n boek bij gepakt,om weer ns te oefenen met kijken etc. en ben ik braaf volgens de stappen een wolf gaan tekenen, wil m nog afmaken maar heb nu te weinig licht,dus wordt morgen verder gaan, al heb ik nu al een aantal foutjes ontdekt, najaa boeiend, twas toch niet echt mn bedoeling m voor n portfolio ofzo te gaan gebruiken maar gewoon om te oefenen...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 09:17
idemdaad
idemdaad is offline
.

Laatst gewijzigd op 22-03-2011 om 18:30.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 10:10
Verwijderd
De eerste keer was het een wedstrijd, ze waren alleen zo slim die heel erg weinig te promoten waardoor er heel weinig inzendingen waren
en toen zei ik gewoon dat als ze weer een poster nodig hadden dat ze me altijd mochten contacten, en dat hebben ze nu dus gedaan
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 10:27
idemdaad
idemdaad is offline
.

Laatst gewijzigd op 22-03-2011 om 18:30.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 12:53
Verwijderd
Goed dat je probeert te oefenen met kijken, Duckdog. Alleen kun je dat beter doen door gewoon een willekeurig voorwerp voor je neer te leggen en die na te tekenen. Als je met zo'n 'hoe teken ik een wolf in vijf stappen'-ding (zoiets is het, toch?) werkt dan leer je niet zoveel, omdat de tekenaar uit dat boek al het belangrijke kijkwerk al gedaan heeft. Daar heb je dus niet echt iets aan. Je kunt nog beter het boek gesloten op tafel neerleggen en die gaan natekenen, daar leer je waarschijnlijk meer van.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 15:37
Verwijderd
@Para, Thanx 4 tipping!!
Je hebt idd gelijk



Spoiler
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 20:55
Verwijderd
Heb dus mail terug van die opdrachtgever wat precies de bedoeling is, maar door die stomme stoornis kwam ik er geen wijs uit....
Heb dus maar beleefd n mailtje teruggestuurd met wat ik dacht dat ze bedoelde en of ze dat idd zo bedoelde
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 12:50
Verwijderd
Halfuurtje klieren:



Like a sturgeon ♪♫

Omdat iemand een tekening maakte met de tekst 'like a surgeon' en ik vervolgens dagenlang 'like a sturgeon' aan het zingen was.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 12:52
Verwijderd
O, voor de onwetenden: hier.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 20:02
Verwijderd
Ha vandaag moesten we de 6 beste leporello's kiezen uit de 30 die er waren, nou ja werden er uiteindelijk 7, maar de mijne zat erbij
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 08:19
Verwijderd
Is het btw laf om afbeeldingen voor een poster van internet te gebruiken???
gewoon wat afbeeldingen van muzieknoten ofzo??

en excuses voor topicvolspamming
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 16:23
Verwijderd
Het is niet laf, misschien een beetje sneu, maar het ziet er over het algemeen een stuk beter uit als je het zelf maakt
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 17:28
Verwijderd
@Freyja, Thanx!!
inmiddels had ik een idee, voor een soort van afbeelding, die verder niet 100%bij muziek hoort maar wel duidelijk de link legt...
Daarvoor had ik mn inspiratie wel van internet, maar ik kreeg zelf de effecten niet zo goed met photoshop dus heb ik toch die van internet gepakt

Ik denk overigens dat ik maar gewoon vraag of ik zelf ook een paar exemplaren van beide posters mag hebben, en als ze dan verder nog vragen wat ik wil hebben heb ik nog wel een boek dat me sppr vett lijkt!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 17:31
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Is het btw laf om afbeeldingen voor een poster van internet te gebruiken???
gewoon wat afbeeldingen van muzieknoten ofzo??

en excuses voor topicvolspamming
Eenvoudige symbolen als muzieknoten mogen wel. Kijk bij andere soorten afbeeldingen wel uit dat je geen copyright schendt (bijv. foto's van mensen met instrumenten ofzo). M.a.w. of je voor het gebruik ervan niet hoeft te betalen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 20:45
Verwijderd
Ik heb nu een soort van neonkleurig silhouet maar ik geloof niet dat dat het geval is, dan neem ik aan dat ze verplicht zijn dat op de website te vermelden...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 22:38
Verwijderd
Maak je posters van plaatjes van internet die je dan anders maakt met photoshop? Door te tekenen? Of beter gevraagd, hoe maak jij die?
Nieuwsgierig en heb er geen verstand van
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 06:36
Verwijderd
ik doe eigenlijk vanalles wat...
maar vannacht schoot me ineens een heel ander idee te binnen voor die poster, wat eigenlijk nog veel beter is, maar wel veel en veel meer tijd kost(die heb ik niet echt want ik moet t maandag al inleveren...), dus ik moet nog ff kijken wat ik ga doen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 17:42
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Citaat:
Halfuurtje klieren:

[afbeelding]


Like a sturgeon ♪♫

Omdat iemand een tekening maakte met de tekst 'like a surgeon' en ik vervolgens dagenlang 'like a sturgeon' aan het zingen was.
Ik hou ervan.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 19:11
Verwijderd
als jullie willen kan ik waneer de eerste poster af is wel pm'en
want er is eigenlijk niemand die daar ooit zijn/haar mening over geeft
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 03:31
Verwijderd
Hey, idemdaad heeft haar berichten verwijderd. Dat is jammer, want ik wilde nog iets zeggen. Namelijk, dat de kans om zo'n poster (bandlogo, flyer, etc) te 'mogen' maken niet zozeer afhangt van geluk, maar meer van hoe goed je bent. Je levert namelijk gratis werk, en er zijn altijd massa's mensen die daar dolgraag van willen profiteren. En ondanks dat ze je geen geld geven hebben ze wel eisen, dus ze willen je pas als je het beginnersniveau bent ontstegen. (En niet lang daarna raak je ze zat en wil je er niets meer mee te maken hebben. Hyena's dat het zijn. ) Maar je hebt het dus zelf in de hand, gewoon blijven oefenen en dan komen ze vanzelf.

Citaat:
Ik hou ervan.
Dank!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 06:58
Verwijderd
@para, dat is wat ik idd ook merk.
die organisatie waar ik dat nu voor doe is er een die voor de helft leeft van vrijwilligers, ze zitten dus nogal krab bij kas en ze weten ook wel dat ik dat dan sneller voor minder geld doe omdat ik een portfolio op moet bouwen etc.etc.
Maar dat maakt me ook niets uit, want volgend jaar bij toelating heb ik wel een aantal posters in mn portfolio die verspreid zijn en dat hebben andere niet of minder, wat mij dus in dat opzicht weer uniek maakt bij een toelating....

Edit: ik heb het gister bij tekenles gevraagd en die leraar vond dat ik makkelijk 50 euro per poster kon vragen, geld vragen is zegmaar niet mijn ding, dus doe ik denk ik maar 50 euro intotaal(dus voor die 2) en natuurlijk vragen of ik ook een paar exemplaren ervan mag hebben voor mn portfolio

De mensen van die poster zijn harstikke enthousiast nadat ik m opgestuurd had.
Ze hebben zelfs gevraagd of ze mijn mailadres mogen geven aan de locatie waar dat evenement gehouden wordt en dat is best een soort van kroeg/disco met naam hier in de omgeving dus t is wel n eer
Nu kom ik er pas echt achter hoe belangrijk netwerken zijn.

Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 06:23.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 01:29
Verwijderd
Fuuuuu, ik heb de site van Ymke (van Take Me Out en Echte Meisjes In De Jungle) gevonden. En tevens haar hyves. Na vier jaar fulltime kunstonderwijs kan ze dit:

Spoiler


Neeeeeeeeeee

Laatst gewijzigd op 19-04-2011 om 01:34.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 02:33
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Gadverrredamme.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 09:06
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
4 jaar uit de neus vreten..
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 09:10
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
wauw, zie nu die website...
Ronduit achtelijk dat die is toegelaten, vresenlijk.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 09:56
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Fuuuuu, ik heb de site van Ymke (van Take Me Out en Echte Meisjes In De Jungle) gevonden. En tevens haar hyves. Na vier jaar fulltime kunstonderwijs kan ze dit:



Neeeeeeeeeee
Die website is wel heel naar.
Haar werk vin dik nogal apart.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 20:41
Verwijderd
Tóegelaten? Het is afgrijselijk dat ze afgestudeerd is zo! Ik kan echt niet geloven dat ze dat doen op ArtEZ Arnhem... *afgrijzen* Bij ons haal je het eerste jaar nog niet met zulke dingen, laat staan dat je ooit door komt tot het afstuderen.

En wát is er mis met die site

Of is ze niet afgestudeerd? Please tell me dat ze al 4 jaar over haar eerste jaar doet?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 20:49
Verwijderd
Whahaa!! Die smiley tekening dat soort tekeningen droedel ik dagelijks hersenloos in mn schriften als ik me verveel op school...
Volgens ymke is t kunst
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 20:58
Verwijderd
Op haar site staat dat ze over twee maanden haar eindexpositie heeft (en dus afstudeert, lijkt me).

Ik snap het ook niet. Maar goed, over twee maanden is het speelkwartier afgelopen en dan loopt ze vanzelf wel tegen haar schrijnende onkunde aan. Hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Volgens ymke is t kunst
Ymke heeft ongelijk.

()
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 21:06
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Hé, ik heb al bijna het niveau van iemand die al vier jaar zo'n opleiding volgt!

Jeetje wat erg. En dat zeg ik dan als non-ART iemand.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 22:39
Verwijderd
Ik vind het echt beschamend dat zij ook op een Artez-school zit En idioot dat er blijkbaar zo'n verschil is in kwaliteit. Hoewel de AKI natuurlijk ook al twijfelachtig vaag is, maar dan worden er iig nog vage dingen gemaakt met enige skill
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 04:00
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Achja, als je kijkt wat er nu al rondloopt aan 'kunstenaars' die opdrachten krijgen van wazige gemeenten om ergens een lelijk beeld neer te zetten, dan snap je dat ik geen hoge pet op heb van de meeste kunstopleidingen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 07:53
Verwijderd
Wtf, studeert die Ymke af?
Ik zal echt niet beweren dat ik op het hoogste niveau zit maar wat wil je anders als je pas 2 jaar serieus bezig bent met jezelf ontwikkelen? Maar die Ymke doet al 4 jaar zo'n opleiding? Maar dat is mooi, dan weet ik dat ik die opleiding kan overslaan, tegen de tijd dat ik mn mbo afgerond heb dan ben ik hopelijk toch wel iets verder dan dat...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 17:27
Verwijderd
Ik krijg er koppijn van
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Wtf, studeert die Ymke af?
Ik zal echt niet beweren dat ik op het hoogste niveau zit maar wat wil je anders als je pas 2 jaar serieus bezig bent met jezelf ontwikkelen? Maar die Ymke doet al 4 jaar zo'n opleiding? Maar dat is mooi, dan weet ik dat ik die opleiding kan overslaan, tegen de tijd dat ik mn mbo afgerond heb dan ben ik hopelijk toch wel iets verder dan dat...
Nou bij ons leer je wel wat meer hoor En kun je dus zo écht niet afstuderen. Of zelfs maar beginnen. Ik heb betere mensen afgewezen bij de toelating laatst...
maar ik hoop eigenlijk nog dat die site uit haar eerste jaar stamt

En @Noedelhap: jij mag niks zeggen, jij hebt net je ziel verkocht voor de commercieelste opdracht sinds het begin der tijden

OT: Warghrhghghggh gefrustreerd over postopdracht! Op zich superleuk; we moeten elkaar post sturen die inspirerend moet zijn en echt voor die persoon bedoeld (mag ook filmpje zijn of iets 3d, wat dan ook). Maar juist omdat het voor iemand anders is, vind ik alles wat ik maak kut, en nu ga ik betwijfelen of ik überhaupt wel iets zinnigs aan het doen ben.. argghhghghghg. Ik heb krantenknipsels waarvan ik vermoed dat zij ze leuk vindt, en dat is denk ik ook wel goed, maar om daar een interessant beeld van te maken dat ook nog eens leuk is voor haar Misschien moet ik dat voor haar maar loslaten bij het maken van het beeld, anders maak ik het me te moeilijk... de knipsels zijn in zichzelf al voor haar natuurlijk.

Maar misschien zometeen toch maar personages gaan ontwerpen voor een project samen met een vriendin van me... is tenminste iets gestructureerder en weet ik wat ik kan proberen. Maar nu maar koken ter afleiding *mopper*
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 00:15
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En @Noedelhap: jij mag niks zeggen, jij hebt net je ziel verkocht voor de commercieelste opdracht sinds het begin der tijden
Haha Ja, dat is waar.

Maar wat sommige huidige kunstenaars produceren aan kunst is zelfs commercieel nog niet aantrekkelijk, zeg maar gerust Ymke-kwaliteit
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 17:48
Verwijderd
Wat voor opdracht was dat, Noedel? Of mag je dat niet zomaar rondbazuinen op allerhande fora?

Ontopic;

Dacht ik een goede perspectief-tutorial gevonden te hebben. Binnen de eerste vijf minuten: "This line is wrong, so I'm gonna correct it. How do I know it's wrong?" Ik direct op 't puntje van m'n stoel, want dat is precies wat ik nooit snap. Je hebt duizend manieren waarop je die lijnen kunt zetten, hoe weet je nou wat correct is? Die man: "Because it FEELS wrong. You gotta reel the feel. If you can't feel it you're operating blind."

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 01:38
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat voor opdracht was dat, Noedel? Of mag je dat niet zomaar rondbazuinen op allerhande fora?
Een tekening van een kantoorruimte, isometrisch, schuin van boven. Heel strak en saai en statisch. Was bedoeld om de voordelen van een telefoonproduct voor bedrijven te showen (verbinding tussen twee kantoren, vergaderoptie, etc.).

Misschien zet ik m nog wel op mijn site binnenkort.

Citaat:
Ontopic;

Dacht ik een goede perspectief-tutorial gevonden te hebben. Binnen de eerste vijf minuten: "This line is wrong, so I'm gonna correct it. How do I know it's wrong?" Ik direct op 't puntje van m'n stoel, want dat is precies wat ik nooit snap. Je hebt duizend manieren waarop je die lijnen kunt zetten, hoe weet je nou wat correct is? Die man: "Because it FEELS wrong. You gotta reel the feel. If you can't feel it you're operating blind."

Spoiler
Haha, leuke tutorial het is ook niet echt uit te leggen, dat stukje met die boxtops. Maar je ziet dat de lijnen altijd ergens naar toe verdwijnen, in dit geval naar een middelpunt, alsof iemand een plaat karton rondswiept terwijl hij stil blijft staan. Er vindt ook 'foreshortening' plaats, dat objecten korter of vervormder lijken omdat bepaalde delen dichterbij de camera staan.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 09:02
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Gewoon, dingen natekenen. Ik teken meestal mijn handen, als ik niets anders weet, of een paar poses van posemaniacs.com. En als je technisch meer kan, komen de ideeën vaak vanzelf, want je opent nieuwe deuren voor jezelf.

Wat ook leuk is: een pose van posemaniacs tekenen en dan een bijpassende situatie eromheen.
Wat een handige website.

Zelf ben ik weer begonnen met schilderen. Door de HKU was ik weer helemaal vergeten hoe leuk schilderen kan zijn.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 14:35
Verwijderd
@Vice,
dat was ik ook ff vergeten maar de laatste tijd doe ik dat toch weer liever als werken met allerhande krijtsoorten etc.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 04:55
Verwijderd
Citaat:
Een tekening van een kantoorruimte, isometrisch, schuin van boven. Heel strak en saai en statisch. Was bedoeld om de voordelen van een telefoonproduct voor bedrijven te showen (verbinding tussen twee kantoren, vergaderoptie, etc.).

Misschien zet ik m nog wel op mijn site binnenkort.

Haha, leuke tutorial het is ook niet echt uit te leggen, dat stukje met die boxtops. Maar je ziet dat de lijnen altijd ergens naar toe verdwijnen, in dit geval naar een middelpunt, alsof iemand een plaat karton rondswiept terwijl hij stil blijft staan. Er vindt ook 'foreshortening' plaats, dat objecten korter of vervormder lijken omdat bepaalde delen dichterbij de camera staan.
Doen, ik ben benieuwd

En ja mja dat 'het is niet uit te leggen' ben ik wel vaker tegengekomen. Hoe moet ik het dan leren, als het niet uit te leggen valt Maar goed, ik zit nu dus ijverig blokjes en vierkanten neer te pennen, ik ben benieuwd of het na een week of drie beter gaat.

Citaat:
Wat een handige website.

Zelf ben ik weer begonnen met schilderen. Door de HKU was ik weer helemaal vergeten hoe leuk schilderen kan zijn.
Door de HKU? Hoezo?

Dit is ook een handige gesture tool, trouwens Voor als je dieren wil oefenen. Of voor als je genoeg hebt van al die rare hoeken bij posemaniacs.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 19:06
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:

Dit is ook een handige gesture tool, trouwens Voor als je dieren wil oefenen. Of voor als je genoeg hebt van al die rare hoeken bij posemaniacs.
Heel erg toffe tool, superhandig. Ben net even bezig geweest met de dierentool, ik ben enthousiast. <3
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 19:37
Verwijderd
Zo maar *BAM* inspiratie . De modeling paste zit al op zijn plek.

Ik zou me moeten bezighouden met perspectieven en tekenen naar model, maar zo weinig zin altijd. En dat ligt niet aan het tekenen, maar aan mijn motivatie voor alles.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 23:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Door de HKU? Hoezo?

Dit is ook een handige gesture tool, trouwens Voor als je dieren wil oefenen. Of voor als je genoeg hebt van al die rare hoeken bij posemaniacs.
Bedankt voor de site.

En tja, de HKU. Laat ik er maar op houden dat ik een andere kijk op schilderkunst had dan de docenten.

Over schilderen gesproken, ik ben bezig met een portret van de overleden hond van mijn ouders.
Spoiler

Is alleen nog niet af.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 15:39
Verwijderd
Whutt!!
Vice, what the hell krijg jij dat voor elkaar?
Dat is echt sppr goed!!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 11:58
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Ik heb gehoord dat de Pipoos overgenomen werd, weet iemand in hoeverre die winkel dan veranderd? Hebben ze nog steeds dezelfde spullen en prijzen of wordt dat allemaal anders? en zo ja, heeft iemand dan een goed alternatief?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 21:26
Verwijderd
Lucas Creativ, maar dat zit in België. Wel prijzig, maar goeie kwaliteit en veel keuze. http://www.lucascreativ.be/nl-BE/Default.aspx
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 23:49
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Doen, ik ben benieuwd
Zie mijn site, onder het kopje 2D - Vector Illustraties
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Beleidssaaien #1174
Verwijderd
500 20-10-2010 13:36
De Kantine Alice.
de communiceerbeer
298 16-09-2005 22:46
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 20:37
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zana heel hoofdstuk 1
Nas-t Zeekoe
8 29-03-2003 12:57
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.