Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2002, 10:19
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline
niks mooier dan dat twee geliefdes de ;liefde benadrukken door elkaars naam in een boom te kerven.


Wie hier tegen is snapt niks van de liefde...



meningen?
__________________
Tering, dat kriebelt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2002, 10:21
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Ik snap dat er genoeg andere manieren zijn om liefde uit te drukken en dat kerven in bomen gewoon beschadigen van natuur is.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 13:13
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
murwari schreef:
Ik snap dat er genoeg andere manieren zijn om liefde uit te drukken en dat kerven in bomen gewoon beschadigen van natuur is.
ikke ook
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:01
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Bor schreef:
Wie hier tegen is snapt niks van de liefde...
en wie hiervoor is snapt niets van planten
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 15:12
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
autodropje schreef:
en wie hiervoor is snapt niets van planten
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:51
Treborius
Treborius is offline
Hoe schadelijk is het eigenlijk voor de boom als je er iets in kerft?
En ik zeg alvast tegen mensen die straks gaan zeggen: "Bomen hebben ook gevoel" hou toch op man. Bomen hebben geen zenuwstelsel dat elektrische signalen doorstuurd naar een regelcentrum dus ze voelen geen pijn.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 17:51
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Treborius schreef:
Hoe schadelijk is het eigenlijk voor de boom als je er iets in kerft?
Vraag ik me ook af Iemand enig idee?

En volgens mij zijn der wel mooiere dingen dan elkaarsnamen in een boom te kerven, maar voor dat zitten we op het verkeerde forumonderdeel.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Treborius schreef:
Hoe schadelijk is het eigenlijk voor de boom als je er iets in kerft?
En ik zeg alvast tegen mensen die straks gaan zeggen: "Bomen hebben ook gevoel" hou toch op man. Bomen hebben geen zenuwstelsel dat elektrische signalen doorstuurd naar een regelcentrum dus ze voelen geen pijn.
Je mag het zien als 'geen gevoel', maar iets in de bast kerven is wel net zo iets als een schram bij ons. Als ze takken van bomen afzagen smeren ze er daarna vaak ook een of ander goedje (teer oid, dunno, tis iig zwartig) over heen als soort van 'pleister', dat zullen ze ook niet voor niks doen. 't zal wel iets met afsterven te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 22:47
Soulflame
Avatar van Soulflame
Soulflame is offline
Ten eerste is het vandalisme... je mag ook je naam niet op bushokjes kalken, dus waarom wel op een boom??
Daar komt nog bij dat een boom een levend organisme is en een bushokje niet.
Dit gaat niet op als het je eigen boom is, maar ik denk dat vrij weinig mensen hun naam in hun eigen boom kerven (daar hebben ze immer voor betaald en dat zou zonde zijn ) en dan zou je ook nog beter gewoon een photoshopplaatje kunnen maken dat er 10x mooier en beter uitziet. Kan die ook gelijk in je plakboek... scheelt weer ruimte en stinkt niet zo als een stuk boomschors .
__________________
Hope is the one crop that can grow in any climate
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 19:21
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Je mag het zien als 'geen gevoel', maar iets in de bast kerven is wel net zo iets als een schram bij ons. Als ze takken van bomen afzagen smeren ze er daarna vaak ook een of ander goedje (teer oid, dunno, tis iig zwartig) over heen als soort van 'pleister', dat zullen ze ook niet voor niks doen. 't zal wel iets met afsterven te maken hebben.
Het is in ieder geval geen teer, maar dit spul help niks. Het wordt mischien alleen gebruikt bij iepen omdat deze ziekte gevoelig zijn.
Gewoon goed snoeien en een niet te grote wond achterlaten helpt het meeste. Als je in de barst van een boom je naam kerft, maakt bijna nooit wat uit(de wond groeit wel dicht), maar als er een bepaalde schimmel in dringt(zoals de tongerzwam) kan dit weleens de dood van de boom te betenkenen. Maar bij de meeste schimmels worden wel door de boom gestopt. Een holle boom is een goed voorbeeld van een boom waar ooit een schimmel in heeft geleeft. Maar de boom heeft zeg maar een soort schild gemaakt en tot zover kon de schimmel komen(dus dit is allemaal verrot). En dat hout dat er nog is, is ong 8x zo sterkt geworden. Is het hout gewoon even sterk gebleven, heeft de boom niet in de gaten dat er een schimmel in hem leeft, en moet hij gekapt worden omdat hij zomaar om kan vallen. Als je de barst in de omtrek er af kerft(gewoon een paar cm) gaat hij dood. Omdat er geen voedingstoffen van de wortels naar de bladeren kunnen komen.


Hoe schadelijk is het eigenlijk voor de boom als je er iets in kerft?
En ik zeg alvast tegen mensen die straks gaan zeggen: "Bomen hebben ook gevoel" hou toch op man. Bomen hebben geen zenuwstelsel dat elektrische signalen doorstuurd naar een regelcentrum dus ze voelen geen pijn.

maar ze zijn slimmer dan je denkt, als een boom in het bos een bepaalde ziekte heeft, hebben de bomen om hem heen al antie stoffen tegen deze ziekte gemaakt. Maar niemand weet hoe de bomen deze singalen overgeven.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 13:45
DarkCat
DarkCat is offline
Ik kerfde onze namen altijd met een mes in de BANKJES in het park, niet in de bomen. Heeft een aantal voordelen. 1. Het hout is toch al dood, 2. Tegen de tijd dat het uit is staat er alweer een nieuw bankje

(dat laatste omdat hier vandalisten rondlopen die het nodig vinden om bijvoorbeeld het geheel in de hens te zetten e.d.)
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:03
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik kerfde onze namen altijd met een mes in de BANKJES in het park, niet in de bomen. Heeft een aantal voordelen. 1. Het hout is toch al dood, 2. Tegen de tijd dat het uit is staat er alweer een nieuw bankje

(dat laatste omdat hier vandalisten rondlopen die het nodig vinden om bijvoorbeeld het geheel in de hens te zetten e.d.)
ja precies

stom gedoe om dat in een boom te doen
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:19
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 19:25
Verwijderd
ja, dat mag...
dat is romantisch en het blijft voor altijd zitten...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 19:04
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
bertbart schreef:
ja, dat mag...
dat is romantisch en het blijft voor altijd zitten...
Tot hij omgezaagt wordt, heb je trouwens einig idee wat een wel boom niet kost?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Bor schreef:
niks mooier dan dat twee geliefdes de ;liefde benadrukken door elkaars naam in een boom te kerven.


Wie hier tegen is snapt niks van de liefde...



meningen?
Kerf dan in een bankje, das ook lief en niemand die er last van heeft.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 18:59
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:
Kerf dan in een bankje, das ook lief en niemand die er last van heeft.
Dat er niemand last van heeft is niet waar, bankje wordt smerig en het ziet er niet netjes uit. En moet op laast vervangen worden, met de benodige kosten.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 21:48
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Waarom kerf je het niet op dat monument op de Dam? Dat blijft ook zitten en er zijn meer mensen die dat zien. Een boom heeft geen zenuwstelsel, dus het zal niks voel. Maar een boom kan wel boomziektes krijgen door dit soort gein. Toch? Je doet maar.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2002, 00:46
Folklore
Avatar van Folklore
Folklore is offline
Citaat:
niks mooier dan dat twee geliefdes de ;liefde benadrukken door elkaars naam in een boom te kerven.


Wie hier tegen is snapt niks van de liefde...
er zijn zeker dingen mooier dan de naam in een boom te kerven.
Ik ben hier tegen.
__________________
Every men dies, but not every men really lives
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 13:39
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Dat er niemand last van heeft is niet waar, bankje wordt smerig en het ziet er niet netjes uit. En moet op laast vervangen worden, met de benodige kosten.
De bankjes hier in het stadspark worden vervangen omdat er mensen zijn die het nodig vinden het hele bankje overhoop te spitten e.d, niet omdat er namen in staan gekrast..

En pas hebben ze alweer zo'n gruwelijk lelijk beeld midden in het park neergezet, terwijl zieke bomen pas na lang zeuren worden geholpen.. een park is toch een natuur-iets, of ben ik nu gek..?

En over die bomen.. ik weet wel mooiere dingen die twee geliefdes kunnen doen
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 19:37
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
De bankjes hier in het stadspark worden vervangen omdat er mensen zijn die het nodig vinden het hele bankje overhoop te spitten e.d, niet omdat er namen in staan gekrast..

>Niet iedereen zet alleen zijn naam er in maar spuiten het onder met graffitie en verf, half in de brand steken enz. Zelf vind ik mooi/netjes staan en volgens mij zijn er meer mensen met me eens. En meestal wordt het bankje hierdoor vervangen. En zoiets kost de beheerder/gemeente klauwen vol met geld.

En pas hebben ze alweer zo'n gruwelijk lelijk beeld midden in het park neergezet, terwijl zieke bomen pas na lang zeuren worden geholpen.. een park is toch een natuur-iets, of ben ik nu gek..?

>En park is niet een natuur-iets, want de meeste bomen, heester enz. horen hier in nederland niet eens en sommige zijn gekweekt en bestaan in de natuur niet eens. Een park is een plek waar mensen zich kunnen ontspannen, blokje kunnen omlopen. Ja en de beelden, soms zijn ze mooi en soms zijn ze lelijk(smaken verschillen). En die bomen, de meeste zieke bomen kunnen niet behandelt worden en zijn eigelijk tendode opgeschreven. Maar het kan wel enkele tot tien jaar duren voordat ze een gevaar voor de omg. vormen en dan pas worden omgezaagt.

En over die bomen.. ik weet wel mooiere dingen die twee geliefdes kunnen doen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:02
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef:
Tot hij omgezaagt wordt, heb je trouwens einig idee wat een wel boom niet kost?
ja, dat weet ik
maar een boom wordt heus niet omgezaagd als er namen er zijn ingekerfd...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 18:41
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
bertbart schreef:
ja, dat weet ik
maar een boom wordt heus niet omgezaagd als er namen er zijn ingekerfd...
Ja voor dat geld kan je wel een luxe auto van kopen.

Nee dat ook weer niet. Maar op het moment dat jij er in zit te snijden kunnen er allemaal ziektes naar binnen komen. Als er sporen van de tongerzwam of een andere agresieve schimmel naar binnen komen is de boom tendode opgeschreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Gedichtenwedstrijd] Stemtopic
flyaway
16 20-01-2013 13:26
Verhalen & Gedichten Mijn dichtbundel
Dingaantouwtje
20 22-08-2009 19:26
Verhalen & Gedichten Dit-wil-ik-even-kwijt-topic versie 2! Met strengere regels!
Verwijderd
135 03-04-2008 17:40
Flora & Fauna mag je kerven in een boom?
italianboy
6 10-07-2002 20:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.