Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2002, 19:31
heavinly
heavinly is offline
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die vegetarisch zijn. En wat is jouw reden daarvoor. Of waarom ben je juist niet vegetarisch?

En nog iets, vind je dat het kan dat vegetarische ouders/een vegetarische ouder een kind hetzelfde opvoeden? Of vind je dat een kind dat zelf moet uitzoeken of hij/zij dat wil als die oud genoeg is om dat te beslissen?
(Ja lekker boeiend allemaal, maar ik verveelde me tijdens het eten )
Advertentie
Oud 16-07-2002, 19:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik dus.

M'n ouders ook.
Dus ik m'n hele leven al...
Evenals m'n zussen (32 en 36) en hun gezinnen...

Eigenlijk is bijna mijn hele familie vegetarisch.
Oud 16-07-2002, 19:35
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
heavinly schreef:
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die vegetarisch zijn. En wat is jouw reden daarvoor. Of waarom ben je juist niet vegetarisch?
Ben het niet, omdat vlees toch best lekker is.

Citaat:
En nog iets, vind je dat het kan dat vegetarische ouders/een vegetarische ouder een kind hetzelfde opvoeden? Of vind je dat een kind dat zelf moet uitzoeken of hij/zij dat wil als die oud genoeg is om dat te beslissen?
Lijkt me logisch... stel dat moeders vegetarisch is, net als vaders... ze eten vegetarisch. (goh) Opeens komt er een kind. Denk dan werkelijk dat ze dan voor het kind ff fijn een biefstukje gaat klaarmaken en zelf onder het mom van "dieren hebben ook het recht om te leven" het niet eet? Interessante situatie.
Oud 16-07-2002, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik dus.

M'n ouders ook.
Dus ik m'n hele leven al...
Evenals m'n zussen (32 en 36) en hun gezinnen...

Eigenlijk is bijna mijn hele familie vegetarisch.
Volgens mij gebeurt dit onder dwang.
Oud 16-07-2002, 19:37
Verwijderd
neuh, dat hou ik niet vol.. word ik elke nacht zwetend wakker en dan ga ik ijlen om vlees.. denk ik
Oud 16-07-2002, 19:37
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ow en... ik blijf het ook.

Ik vind het walgelijk dat mensen levende wezens kweken in hokken, om ze daarna in stukken te hakken en op te eten!

Bovendien stinkt het.
Oud 16-07-2002, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ow en... ik blijf het ook.

Ik vind het walgelijk dat mensen levende wezens kweken in hokken, om ze daarna in stukken te hakken en op te eten!

Bovendien stinkt het.
Heerlijk
Oud 16-07-2002, 19:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
ik voorspel een discussie over "de mens is carnivoor de ja of de nee"
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 16-07-2002, 19:38
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:
Volgens mij gebeurt dit onder dwang.
Oud 16-07-2002, 19:38
Dutchian
Avatar van Dutchian
Dutchian is offline
Zoals Conan al zei, mijn broer is vegatisch en die maakt (als hij gaat/moet koken) GEEN vlees. Dus ik denk dat je als ouder dan ook geen vlees maakt en je kind dus geen vlees eet en dan ook maar aanneemt dat dieren eten zielig is (of een andere reden)

Ik zelf ben niet vegetarish. Ik vind vlees lekker en dieren eten elkaar ook op. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel zielig vind hoe de meeste dieren leven die we naderhand opeten
__________________
It's a bitter sweet Symphony
Oud 16-07-2002, 19:38
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Interessante situatie.
Ja, dat dacht ik dus ook
Oud 16-07-2002, 20:05
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
ik ben zelf niet vegetarisch, maar als ik ooit kinderen zou krijgen zou ik de keuze niet voor hen maken... andersom zou ik het me wel voor kunnen stellen, maar toch vind ik dat je niet een keuze voor een ander kunt maken, dus ook niet op dit gebied
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Oud 16-07-2002, 20:08
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik vegetarisch ? Nooit van mn leven. Kan geen dag zonder vlees, is het lekkerste wat er is
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 16-07-2002, 20:10
*~*DOOR*~*
Avatar van *~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Dus ik denk dat je als ouder dan ook geen vlees maakt en je kind dus geen vlees eet en dan ook maar aanneemt dat dieren eten zielig is
aanneemt? Ik geloof dat er, een enkele uitzondering daargelaten, geen mens is die vind dat dieren eten niet zielig is.

Ik ben zelf wel vegetariër gewoon om de meest simpele reden dat het gewoon zielig is.
__________________
they say evil never sleeps... that's not true, right now I need a rest...
Oud 16-07-2002, 20:12
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
nee, heb wel af en toe dagen dat ik geen vlees eet, maar echt zonder niet. ik kna me in standpunten van zowwel de voor- als tegenstanders van het vlees eten vinden, dus ik houd me in t midden
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 16-07-2002, 20:14
heavinly
heavinly is offline
Er zijn toch ook mensen die een aantal dagen per week vegetarisch zijn? zovan: maandag wel, dinsdag niet, woensdag wel, donderdag niet, enz..
is dat doelloos of niet?
Oud 16-07-2002, 20:29
Pinkish Dress
Avatar van Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Ik heb het 3 maandjes volgehouden.... Kwilde gewoon zien, of ik het kon volhouden.
Maja, na een tijdje komen die groenteburgers mn neus uit, en begon kweer vlees te eten...
__________________
Ik geloof in de zon. Anja is het liefst wat je kan zijn
Oud 16-07-2002, 20:30
*~*DOOR*~*
Avatar van *~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
WolterB schreef:
ik kna me in standpunten van zowwel de voor- als tegenstanders van het vlees eten vinden, dus ik houd me in t midden
Ik vind het geen erg overtuigende reden als mensen vlees eten "omdat het zo lekker is" . Als dat de reden is vind ik dat behoorlijk asociaal om daar dieren voor af te slachten. Dan maar wat minder lekker eten .

Ik hoor/zie ook vaak mensen die wel vlees eten, maar dan wel gaan lopen zeuren over bontjassen, of over neushoorns die om hun hoorn worden vermoord, of olifanten voor hun slagtanden. Dat vinden ze dan niet kunne.

Ik bedoel, hoe ignorant kun je zijn ...
__________________
they say evil never sleeps... that's not true, right now I need a rest...
Ads door Google
Oud 16-07-2002, 20:30
Verwijderd
Uitspraak van iemand die bij mij op school zat, stond ook in de Fancy toentertijd: Ik ben vegetarisch, behalve bij MacDonalds...

Oud 16-07-2002, 20:43
Lightlady
Lightlady is offline
Ik ben wel vegetarisch geweest maar ik mocht het niet meer van de dokter want je meot van alles binnenkrijgen en aangezien ik geen kaas eieren en melk moest ik van de dokter ermee stoppen.
Gvd ik eet nu alleen een keer in de week kip maar het liefste zou ik vegetarisch zijn
__________________
Don't hate me becauze I'm beautiful, hate me becauze your boyfriend thinks that I am!
Oud 16-07-2002, 20:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Lightlady schreef:
Ik ben wel vegetarisch geweest maar ik mocht het niet meer van de dokter want je meot van alles binnenkrijgen en aangezien ik geen kaas eieren en melk moest ik van de dokter ermee stoppen.
Gvd ik eet nu alleen een keer in de week kip maar het liefste zou ik vegetarisch zijn
Jij was dus niet vegetarisch, maar veganistisch.
Veganisten zijn mensen die helemaal geen dierlijke producten meer nemen.

Voor kaas, eieren en melk worden geen dieren geslacht...
Vegetariers eten wel kaas, eieren en melk...



Ow en, als je in de groei bent kan je best vegetarisch zijn, maar NIET veganistisch. Dat is gewoon ongezond. Later in je leven ook.
Vegetarisch is wél gezond, veganistisch niet.
Oud 16-07-2002, 21:03
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
nee,gelukkig niet...
__________________
Guess who's back
Oud 16-07-2002, 21:09
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ja ik ben vegetarisch,omdat ik het niet nodig vind dat er levende wezens voor mij vermoord moeten worden zodat ik lekker kan eten,ik eet nu al een aantal jaar geen vlees meer en ik heb er totaal geen behoefte meer aan.
Er word bij ons thuis ook vegetarisch gegeten maar ik ben er niet mee opgevoed,ik kwam er uit mezelf mee...en naarmate ik minder vlees tot geen vlees ging eten ging het hele gezin mee..niemand had er eigenlijk sterk behoefte aan.

Ik vind het zoals olga al zei redelijk aso om dieren te vermoorden omdat het lekker is,een mens kan ook lekker zijn...maar die vermoorden we ook niet voor die reden(of najah..de meeste van ons niet )

Ik heb voor de rest helemaal geen hekel aan mensen die vlees eten dat is hun keuze,ik heb echter wel een hekel aan de mensen die vlees eten en zeggen "ik eet vlees omdat je lichaam het nodig heeft en de mens een carnivoor is" want dat is gewoon regelrechte poep...want een mens heeft geen vlees nodig,want ik leef ook nog steeds.
Als je vlees eet,is het omdat je het lekker vind..een andere reden is er gewoon niet.
Oud 16-07-2002, 21:11
Gonzo
Avatar van Gonzo
Gonzo is offline
Ik hou van vlees. Ik zou het niet kunnen om geen vlees te eten, omdat ik ben opgegroeid met vlees bij de aardappeltjes en bij de groentes. Bovendien is de smaak van vlees niet te vergelijken met bijv. soja-producten.

En ouders mogen imo hun kinderen best vegatarisch opvoeden, zolang ze hun kinderen wel de kans geven om zelf te beslissen als ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt.
__________________
"Stampen, Beukûh & kjoe-dance komen niet voor in mijn woordenboek"
Oud 16-07-2002, 21:13
Gonzo
Avatar van Gonzo
Gonzo is offline
Btw: Respect voor de luitjes die wel vegetarisch zijn .
__________________
"Stampen, Beukûh & kjoe-dance komen niet voor in mijn woordenboek"
Advertentie
Oud 16-07-2002, 21:18
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Ik ben vegetarisch, behalve tijdens 't eten.
Oud 16-07-2002, 21:20
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Absoluut niet... zie er het nut niet van in. Vlees is gezond en lekker...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 16-07-2002, 21:23
Kitten
Citaat:
M@rco schreef:
Absoluut niet... zie er het nut niet van in. Vlees is gezond en lekker...
tegenwoordig is er niks nog 'gezond'..

en ja, ik ben vegetariër..
Oud 16-07-2002, 22:01
ScarletWithin
Avatar van ScarletWithin
ScarletWithin is offline
ik ben geen vegetariër, simpelweg omdat ik het gewoon natuurlijk vind dat wij vlees eten. En wat moet je anders met die dieren? Dood gaan ze toch wel, en dan zit je met heel veel rottend afval...
__________________
Try Scaring The Cat, Not Me
Oud 17-07-2002, 00:32
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
ScarletWithin schreef:
ik ben geen vegetariër, simpelweg omdat ik het gewoon natuurlijk vind dat wij vlees eten. En wat moet je anders met die dieren? Dood gaan ze toch wel, en dan zit je met heel veel rottend afval...

Jij eet geen vlees omdat je het natuurlijk vind dat wij vlees eten...maar omdat je het lekkervind.
Citaat:
En wat moet je anders met die dieren? Dood gaan ze toch wel, en dan zit je met heel veel rottend afval...
Je draait het hele verhaal nu net zo alsof je de wereld een gunst doet door vlees te eten...
En dat van dat rottende afval slaat nergens op,het vlees dat jij s'avonds eet is gefokt,gemaakt om te eten...als niemand vlees zou eten en er niet gefokt zou worden zou er gewoon natuurlijk evenwicht zijn.
Oud 17-07-2002, 00:54
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Het is simpelweg gezien onnatuurlijk om geen vlees te eten. Mensen zijn alleseters, dus heeft het lichaam in principe ook vlees nodig.

Je kunt hierop zeggen wat je wil, maar het is gewoon een feit waar je niet omheen kunt; ook honderdduizenden jaren geleden al, dat kun je zien aan het gebit die men vindt in skeletten die gevonden zijn.

Of je nou wel of niet tegen de natuur in wilt gaan, moet je uiteraard zelf bepalen...
__________________
yupyup.
Oud 17-07-2002, 00:56
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

Je draait het hele verhaal nu net zo alsof je de wereld een gunst doet door vlees te eten...
En dat van dat rottende afval slaat nergens op,het vlees dat jij s'avonds eet is gefokt,gemaakt om te eten...als niemand vlees zou eten en er niet gefokt zou worden zou er gewoon natuurlijk evenwicht zijn.
Onwaar, het aantal mensen is zo gestegen dat de aantallen (natuurlijk) aanwezig vee niet meer toereikend is, en is er dus géén sprake van evenwicht.
__________________
yupyup.
Oud 17-07-2002, 03:36
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Het is simpelweg gezien onnatuurlijk om geen vlees te eten. Mensen zijn alleseters, dus heeft het lichaam in principe ook vlees nodig.
Het is misschien goed voor je lichaam,maar écht nodig heb je het niet...ik eet al zo lang geen vlees meer en ik leef ook nog.
Oud 17-07-2002, 06:45
Verwijderd
Citaat:
CemetarySlut schreef:


Het is misschien goed voor je lichaam,maar écht nodig heb je het niet...ik eet al zo lang geen vlees meer en ik leef ook nog.
Je eet waarschijnlijk vleesvervangers die de benodigde dingen in vlees vervangen?! (kromme zin )
Oud 17-07-2002, 06:50
miro
Avatar van miro
miro is offline
http://www.forum.scholieren.com/show...hreadid=115348
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken vegetarische producten invriezen?
dennis018
4 04-03-2012 10:21
Eten & Drinken Feta vegetarisch?
Daantje_0705
8 24-10-2009 16:14
Flora & Fauna Vegetarisch zijn --> hoe ver gaat het?
Envy
97 15-07-2003 15:02
Eten & Drinken Ouders overtuigen dat ik vegetariër wil worden?
AlopiA
18 12-06-2003 17:46
Eten & Drinken Vegetarisch eten?
Elektro M.J.
3 16-04-2003 13:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ze hebben 't toegegeven: de patat van de McDonalds is niet vegetarisch!
Miss USA
56 11-06-2002 19:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.