Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2003, 19:07
QueenOfTheBongo
Avatar van QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
haai,

ik ben juist terug van vakantie (snowboarden) en ja, zoals zovelen kom ik terug met een gebroken been , allez tis te zeggen , een gebroken tallus (juist op mijn voet , in die plooiing daar)
nu moet ik 6 weken in de gips blijven en er niet op steunen ( en heel misschien ook nog laten opereren, hopen van niet )
maar wat daarna? kinesist?
ik vraag het me af, want ik voelde zojuist al dat mijn tenen stijf zijn en dat ik er haast niet meer mee kan bewegen... wat gaat dat worden na 6 weken??
heeft er iemand der ervaring mee? laat het me weten, ik zou graag wel eens willen weten hoe dat dan voelt, wat ik dan moet doen en vooral hoelang het duurt eer dat ik weer normaal ga kunnen stappen.

veel liefs,
polo
Oud 15-04-2003, 19:11
Verwijderd
Als je tenen stijf zijn en je ze (bijna) niet meer kunt bewegen zou ik ff langs een dokter gaan... Misschien is het niks...maar voor de zekerheid dan maar. En als je ze kunt bewegen moet je volgens mij oefeningen doen, zodat ze niet stijf worden. Als je eenmaal uit het gips bent moet je vaak (volgens mij) nog een tijdje op krukken lopen en dan het lopen ed langzaam op gaan bouwen, onder begeleiding van een fysiotherapeut. Vraag het allemaal ff aan je huisarts of aan iemand in het ziekenhuis als je daar heen moet oid.
Oud 19-04-2003, 17:53
saartje
saartje is offline
IK heb een keertje m'n middenvoetsbeentje gebroken. Na 6 weken in het gips ging het er eindelijk af. Ik kon gelijk weer lopen. Ik kreeg wel het advies om nog twee weken met krukken te lopen, maar daar heb ik niet echt iets mee gedaan. Ook moest ik stevige schoenen aan. Toen kreeg ik in plaats van nep mags echte mags ( is iets van 5 jaar geleden ).
__________________
SHUT UP!
Oud 19-04-2003, 17:57
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
het is inderdaad niet helemaal goed als je tenen nu al stijf zijn

en kleine tip, als je jeuk hebt.....niet met een breinaald of iets anders scherps krabben!!!
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 19-04-2003, 18:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
loopgips om alvast te wennen of anders gewoon nog effies met krukken lopen.
en daarnaast lijkt fysiotherapie me ook wel op z'n plaats als je je tenen nu al zo slecht kan bewegen. maar zoals anderen al zeiden: een bezoekje aan de dokter zou niet overbodig zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 19-04-2003, 23:25
Verwijderd
Je bent niet de enigste met een gebroken been; mijn broertje heeft ook zijn been gebroken (alleen niet met skieen). Maar ik denk dat het niet goed is als je tenen stijf worden....
Oud 11-05-2011, 22:01
daphne123
daphne123 is offline
Nou dat is nog niks!
ik was 3 weken geleden aan het fietsen op een dijk bij bij mij in de buurt, en er komt een motorrijder aan die me zo van de dijk gooit. ik rolde 6 meter naar bendeden, en mijn fiets lande op mijn linker been. het deed meteen heel erg pijn, en mijn enkel was duidelijk verschoven. ik lag daar en de kleisnte beweging deed al pijn. gelukkig fietste ik met een vriendin die niet evallen was en kwam me te hulp. er kwam een ambulance en in het ziekenhuis moest ik gelijk een foto laten maken. het bleek dat mijn enkel was gebroken, ik had 3 breuken in mijn onderbeen(dubbele breuken!) en in mijn boven been 1 breuk.
ze zijnden dat ze mij moesten operen. nu heb ik mijn hele been in het gips en nog 2 platen in mijn bovenbeen. ik lig nu in het ziekenhuis, en ik moet nog 5 weken blijven. daarna krijg ik nog een keer mijn hele been in het gips, maar dan voor 5 weken en dan thuis in een rolstoel.
ik krijg daarna kort gips voor 4 weken en dan loopgips voor 7 weken.!!!!
totale tijd: 20 weken!!!!(+revalidatie tijd)
Oud 12-05-2011, 06:04
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
ik vermoed dat dat gebroken been van de TS inmiddels wel genezen is
Oud 12-05-2011, 15:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
wat waffie zegt. topic uit 2003
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten [Deel verhaal] Schaduw van de Nacht - Het gebroken Land
Raxia
5 08-06-2004 16:55
Verhalen & Gedichten uitgeluld (zo moet het heten als het klaar is...)
Verwijderd
4 05-12-2003 13:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Toch nog maar een keer BUSH!!
Verwijderd
27 13-03-2003 22:07
ARTistiek [oud onzin verhaal] Het Verhaal
DarkCat
3 16-08-2002 17:58
ARTistiek Begin van iets
zand
5 07-11-2001 13:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.