Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Maandverband of tampon?
Maandverband 29 28.71%
Tampon 72 71.29%
Aantal stemmers: 101. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2009, 14:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Meestal gebruik ik maandverband, omdat ik op mijn werk niet de rust (en het idee van hygiene) heb om een tampon te verwisselen. De laatste dagen gebruik ik een inlegkruisje.
's Nachts gebruik ik altijd maandverband (en de laatste dagen een inlegkruisje), omdat ik ooit iets gelezen heb over TSS en daar een beetje 'bang' door geworden ben.
Oud 28-08-2009, 16:59
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Meestal gebruik ik maandverband, omdat ik op mijn werk niet de rust (en het idee van hygiene) heb om een tampon te verwisselen. De laatste dagen gebruik ik een inlegkruisje.
's Nachts gebruik ik altijd maandverband (en de laatste dagen een inlegkruisje), omdat ik ooit iets gelezen heb over TSS en daar een beetje 'bang' door geworden ben.
over TSS: dat kwam vroeger nog wel eens voor, omdat er toen nog plastic in de tampons zat (en plastic en toxische shock gaan daar schijnbaar goed samen). Sinds dat plastic eruit is gehaald komt het nog maar heeeeeeeeeeeeeeeeel zelden voor. Men is alleen verplicht om ervoor te waarschuwen, net als dat er bijwerkingen van medicijnen in een bijsluiter staan.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 29-08-2009, 15:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Waarom bij fietsen dan? Zakken tampons dan naar beneden door de fietsbewegingen of voel je ze dan zitten omdat je met je kruis op het zadel zit zeg maar? Ik gebruik zelf geen tampons dus weet dat niet weet alleen dat maandverband tijdens fietsen nou ook niet echt lekker zit..zeker niet met warm weer/ zweten....dus dan is een tampon toch juist makkelijker?
Maandverband is een soort extra kussentje, zodat ik het geschuur tegen mijn zadel en mijn eventuele spijkerbroek minder voel.
Oud 29-08-2009, 22:28
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Meestal gebruik ik maandverband, omdat ik op mijn werk niet de rust (en het idee van hygiene) heb om een tampon te verwisselen. De laatste dagen gebruik ik een inlegkruisje.
's Nachts gebruik ik altijd maandverband (en de laatste dagen een inlegkruisje), omdat ik ooit iets gelezen heb over TSS en daar een beetje 'bang' door geworden ben.
TSS kun je ook krijgen zonder tampongebruik (ook mannen kunnen het krijgen geloof ik). Maar tampongebruikers blijken het iets vaker te hebben. Maar zoals Pluis al zei, het komt echt zelden voor.
Oud 29-08-2009, 22:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tampon. Ik vind maandverband altijd een vies gevoel en ik vind dat je het door m'n kleren heen ziet.

Enige reden waarom ik niet voor tampon zou kiezen is dat ik nooit weet wat ik moet doen als ik ergens anders ben ik moet de oude weggooien. Wikkel m altijd in heel veel lagen wc papier, maar da's ook niet alles.
Ik spoel tampons altijd gewoon door de wc
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-08-2009, 12:01
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
TSS kun je ook krijgen zonder tampongebruik (ook mannen kunnen het krijgen geloof ik). Maar tampongebruikers blijken het iets vaker te hebben. Maar zoals Pluis al zei, het komt echt zelden voor.
I know, toxische shock is in feite niks anders dan bacteriën die een gevaarlijke infectie veroorzaken in je bloed waardoor je in shock raakt. Dat heeft verder niet speciaal iets met tampons te maken
Oud 30-08-2009, 16:23
waterijsje
Avatar van waterijsje
waterijsje is offline
Tampon,
je voelt het niet, gaat niet plakken, je kan ermee zwemmen, je ziet het niet (soms zie je het door je broek), en ik voel me dan zekerder. En het is ook nog eens makkelijker mee te nemen naar bv school.
__________________
Het lijkt simpel ... en dat is het ook.
Oud 30-08-2009, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Tampons, absoluut. Ik vind maandverband vervelend zitten, het gaat zo broeien, álles zit onder daar beneden en het is zo naar als je het uit je voelt lopen en slapen is een ramp want wat voor maandverband ik ook neem ik lek altijd door.
Oud 30-08-2009, 19:15
Daisyflower25
Daisyflower25 is offline
Tampons, maandverband voelt nooit fijn, endan kunje ook niet lekker vingeren in bed s'avonds...


heb ik dat gezegd?!
Oud 30-08-2009, 21:50
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Maandverband is een soort extra kussentje, zodat ik het geschuur tegen mijn zadel en mijn eventuele spijkerbroek minder voel.
Principe fietsbroekje.
Oud 31-08-2009, 08:57
melisjuh16
melisjuh16 is offline
tampons, dan voel je minder van de ongesteldheid, soms voelt maandverband vies en minder kans op doorlekken
__________________
don't love one don't love two
just love the one who loves you
Oud 31-08-2009, 16:07
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Principe fietsbroekje.
precies.
Oud 01-06-2010, 19:12
lisa1997dj
lisa1997dj is offline
Ik heb een probleem... 1. geslachts schimmel [denk ik] (witt dingentjes en jeukt heel erg)
+++ Ik wou maandverbandje indoen zodat neit in onderbroek komt... maar bij mij rolt ie altijd op hoe kan da
Oud 01-06-2010, 19:22
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb een probleem... 1. geslachts schimmel [denk ik] (witt dingentjes en jeukt heel erg)
+++ Ik wou maandverbandje indoen zodat neit in onderbroek komt... maar bij mij rolt ie altijd op hoe kan da
de volgende keer mag je voor zo'n probleem best een nieuw topic openen hoor.
Wat jij beschrijft klinkt inderdaad als een schimmelinfectie van je vagina, en daar is heel makkelijk wat aan te doen, alleen even een tripje naar de huisarts en dan ben je zo van de jeuk af .
bij een schimmelinfectie is het niet nodig om een maandverband in te doen, daar wordt het alleen maar broeierig van en dan gaat het alleen maar meer jeuken. als je het wat wilt opvangen kun je beter een inlegkruisje in je onderbroek plakken. tegen het oprollen wil het nog wel eens helpen om het even extra aan te drukken als je je onderbroek met maandverband/inlegkruisje hebt opgetrokken. Als maandverband dan nóg niet blijft zitten, kun je voor tijdens je ongesteldheid maandverband met vleugels gebruiken. daar ziet niemand iets van, en dan blijft het wel goed zitten
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 02-06-2010, 15:25
alisonn
Avatar van alisonn
alisonn is offline
tampons,
veel schoner, en het rijkt niet zo snel.
ik vind het gewoon een vies idee dat je bij maandverband op je eigen bloed zit, de hele dag.
Oud 02-06-2010, 15:38
*flawless*
*flawless* is offline
tampons lijken me veeeeeel handiger dan maandverband. Maar ik krijg het niet voor mekaar om zo'n ding naar binnen te brengen.
Dus ik zit helaas, tot de feestelijke dag dat het me wel lukt, vast aan maandverband.
__________________
A word is dead when it is said, some say. I say it just begins to live that day.
Oud 02-06-2010, 15:58
Miss<3
Avatar van Miss<3
Miss<3 is offline
Eerste 2-3 dagen tampon en de laatste 2 dagen inlegkruisjes omdat je anders zo´n "niet volle" tampon eruit moet halen en dat doet pijn maar tampons zijn zoo veel chiller en hygiënischer
Oud 12-06-2010, 10:01
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Ik spoel tampons altijd gewoon door de wc
Dat hoef je bij ons niet te doen, dan kun je meteen de wc ontstoppen en de vloer dweilen .
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 12-06-2010, 16:09
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Persoonlijk vind ik de tampon een stuk prettiger zitten, bovendien lek je veel minder snel door.
Maar meestal, dan wel alleen op de ergste dagen, gebruik ik beide. Voor de zekerheid.
__________________
Je bent zelf een signature.
Oud 23-06-2010, 19:08
Guinie
Guinie is offline
Maandverband! Ik lek altijd door met een tampon, dat ding zit bij mij nooit en ik voel me 'veiliger' en schoner met een maandverbandje in.
Oud 23-06-2010, 21:35
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
Citaat:
Maandverband! Ik lek altijd door met een tampon, dat ding zit bij mij nooit en ik voel me 'veiliger' en schoner met een maandverbandje in.
dit.
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Oud 23-06-2010, 21:50
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb het allebei op voorraad. Afhankelijk van hoe ik me voel pak ik tampons of maandverband.
Oud 26-06-2010, 01:17
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Tampons vind ik fijner, het voelt veel schoner. 's Nachts gebruik ik maandverband want als ik 's ochtends druk ben vergeet ik anders de tampon te wisselen

huh? maar je doucht of wast je toch 's ochtens als je ongesteld bent? Dan zie je het touwtje zitten. Of als je naar de wc gaat ofzo.

Ik gebruik ook het liefst tampons, wat al eerder is gezegd: ik heb er een hekel aan als ik een puinhoop in mijn broek heb en ik hou ook niet van het gevoel dat het eruit stroomt (als je bv. opstaat haha, drama)

's nachts bloed ik om de 1 of andere reden juist veel meer dan overdag, dus dan gebruik ik tampons + maandverband en de 1e nacht moet ik mn wekker halverwege de nacht zetten zodat ik kan opstaan om me te verschonen, anders lek ik enorm door.
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 26-06-2010, 07:20
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Voor zware dagen tampons en voor lichte dagen maandverband of eerder inlegkruisjes, die voel je minder zitten.
Oud 26-06-2010, 14:59
Verwijderd
Citaat:
huh? maar je doucht of wast je toch 's ochtens als je ongesteld bent? Dan zie je het touwtje zitten. Of als je naar de wc gaat ofzo.
Als het touwtje ineengefrommeld zit, zie ik het niet zitten zonder aandachtig te kijken eigenlijk
Oud 26-06-2010, 15:10
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Meestal maandverband, als ik ongesteld ben is het allemaal net iets gevoeliger en een tampon gaat dan na een uurtje pijn doen. Ik gebruik verder liever een tampon, dus als ik me goed (relatief, natuurlijk) voel, gebruik ik die. Ook makkelijker meenemen.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 26-06-2010, 22:45
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Tot voor kort maandverband. Moeite met inbrengen en het zat niet fijn. Maar nu het kan is het zóveel beter. Veel hygienischer, veel minder troep. Ja fijn
Maar alsnog vaak 's nachts wel gewoon maandverband.
Oud 29-05-2011, 19:54
DominicBosch
DominicBosch is offline
Tampons is denk ik wel beter !
ik heb tampons maar 2x gebruikt
toen ging ik zwemmen,
en was ik op die dag daarvoor nog ongesteld geworden
ik had er nog maar 2 van die ob tampons
dus ging ik er 1 mee douchen
want ik had nog nooit tampons gebruikt
t was me eerste keer
dus kon ik de 1e dag mooi oefenen
en de 2e dag mee zwemmen ,
het houdt netjes binnen.
en bij maandverbandjes kan het wel eens doorlekken,
en het komt door je benen en al dat gesmurie
maarja je moet zelf doen wat je lekkerde vindt


xx
Oud 30-05-2011, 16:02
Verwijderd
Citaat:
De eerste 4 dagen heb ik het liefst tampons. Daarna wordt het wat 'droger' en vind ik een tampon alleen maar vervelend, dus doe ik dan maandverband. Er komt dan ook bijna niks meer uit, dus het wordt ook geen kliederboel. 's Nachts doe ik sowieso maandverband, geen tampons.
ik ook.
Oud 30-05-2011, 16:37
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
up van een jaar!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Maandverband
peaceflower
63 16-08-2008 22:20
De Kantine Wat heb je liever? Deel IIV!
Cherry Springs
500 24-08-2006 12:33
Lichaam & Gezondheid Tampon uitdoen.
Verwijderd
73 15-09-2005 19:00
Lifestyle Mooie mannen & vrouwen
O-Ren Ishii
500 29-03-2005 13:02
Lichaam & Gezondheid Ongesteld.... Maandverband of tampons?
monkey86
98 28-01-2005 09:51
Algemene schoolzaken 'damesstuuf in easpack '
Loveyou2002
23 28-08-2002 14:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.