Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2015, 09:26
andy_zaad
andy_zaad is offline
Hallo iedereen!

Ik gebruik wiet sinds mijn 17de, gemiddeld een jointje per dag en soms twee. Ik heb perioden gehad in mijn leven waarop ik totaal niets heb gebruik, alleen, ik ging meer roken wat ik niet fijn vond want ik beschouwd roken een slechtere gewoonte dan blowen.
Natuurlijk heeft dat ook te maken met de mate waarop jij het doet.
Punt is dat ik kan makkelijk stoppen met blowen als ik bijvoorbeeld merk dat ik niet meer genoeg heb aan een jointje per dag. Dan krijg het gevoel dat ik weerstaan aan het opbouwen ben en het lijkt me verstandig om even mee te stoppen om de smaak ervan weer te pakken.

Hoe weet ik of ik eigelijk verslaafd ben. Ik voel me gewoon prima ook al ik niet blow, alleen, ga ik wel ietsje minder eten maar voor de rest gaat allemaal goed.

Wat is een duidelijke aanwijzing om te weten of men werkelijk verslaafd is aan wiet?

kunnen jullie ook makkelijk stoppen?
voor hoe lang?
en wat merken jullie als jullie ermee zijn gestopt?

bedankt vriendelijk voor jullie reacties.
__________________
born to shine

Laatst gewijzigd op 05-08-2015 om 09:33. Reden: spelfouten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2015, 12:45
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Dat weet je voornamelijk zélf door zelfkennis met betrekking tot "makkelijk kunnen stoppen" en de echte motivaties daarachter, evenals de reden waarom je blowt. Met andere woorden; hoe eerlijk ben je (c.q. dúrf je) naar jezelf te zijn en in welke mate ben jijzelf een betrouwbare graadmeter daar voor? Dit moet je niet lezen als een motie van wantrouwen, overigens. Hooguit als vragen die ik mezelf zou stellen (en gesteld heb).

http://www.gezondheidsnet.nl/verslav...n-je-verslaafd -- daar is een sort-of 'checklist' te vinden. Maar ook dat valt of staat bij eerlijke zelfkennis.

Edit: Ik rook incidenteel wiet. Er zijn periodes geweest dat ik veel rookte. Er zijn periodes geweest dat ik niets rookte. Zelf merkte ik geen afkickverschijnselen whatsoever. Ik heb 't altijd beschouwd als een 'optioneel' iets, geen noodzakelijk iets. Verslavingsgevoelig ben ik verder niet.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 05-08-2015, 18:10
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Hoe oud ben je nu?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2015, 09:59
andy_zaad
andy_zaad is offline
Citaat:
Dat weet je voornamelijk zélf door zelfkennis met betrekking tot "makkelijk kunnen stoppen" en de echte motivaties daarachter, evenals de reden waarom je blowt. Met andere woorden; hoe eerlijk ben je (c.q. dúrf je) naar jezelf te zijn en in welke mate ben jijzelf een betrouwbare graadmeter daar voor? Dit moet je niet lezen als een motie van wantrouwen, overigens. Hooguit als vragen die ik mezelf zou stellen (en gesteld heb).

http://www.gezondheidsnet.nl/verslav...n-je-verslaafd -- daar is een sort-of 'checklist' te vinden. Maar ook dat valt of staat bij eerlijke zelfkennis.

Edit: Ik rook incidenteel wiet. Er zijn periodes geweest dat ik veel rookte. Er zijn periodes geweest dat ik niets rookte. Zelf merkte ik geen afkickverschijnselen whatsoever. Ik heb 't altijd beschouwd als een 'optioneel' iets, geen noodzakelijk iets. Verslavingsgevoelig ben ik verder niet.
Topje!, ik heb het gelezen en ja , zulke verschijnselen krijg ik niet, maar..
Ontstaan zulke verschijnselen vlak nadat men is gestopt met de betreffende gedraag of kan het lang naderhand gebeuren?

En trouwens , ze hebben het over roken als een mindere complexe gewoonte of verslaving. Nou, daar ben ik totaal niet mee eens , want volgens mij is roken op zich naast suiker de meest gevaarlijke verslavingen die er bestaan.
__________________
born to shine
Met citaat reageren
Oud 07-08-2015, 00:57
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Mijn stiefvader rookt die troep en hij is altijd moe. Vandaag lag hij de hele dag in bed tot 18:00. En na een paar uur ging hij weer naar bed. Mijn moeder zegt dat het komt door de wiet.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Oud 17-08-2015, 02:54
mikzel
mikzel is offline
zolang je psychisch niet afhankelijk bent van t blowen ben je niet verslaafd. ( 't is volgens mij is het niet mogelijk om fysiek verslaafd te raken aan wiet)
naar mijn mening kan je rustig zeggen dat je niet verslaafd bent
Kusjes!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2015, 13:03
Woefzeidekat
Woefzeidekat is offline
Als je 6 weken stopt met blowen ben je niet meer verslaafd dus
Met citaat reageren
Oud 24-09-2015, 14:53
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
En verslaving is voor altijd. Je bent niet ineens niet meer verslaafd omdat je niet blowt. Dan heb je je verslaving onder controle. Maar dikke kans dat als je er weer één opsteekt je net zo hard terugvalt in je oude gedrag.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Drugs & Alcohol blow enquete...zou je willen invullen please?
evanescence
73 09-07-2005 22:50
Drugs & Alcohol Laten stoppen
bj0etiejfreak
109 08-10-2004 05:39
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.