Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2015, 20:34
Verwijderd
Mijn oom is de laatste tijd zo anders. Echt heel anders.

Vroeger was hij beetje rustiger en stil en natuurlijk vrolijk vriendelijk.

Maar de laatste maanden kijkt hij anders uit zijn ogen alsof die drank heeft gehad of drugs heeft gebruikt. Ik geloof niet dat hij aan de drugs is. Maar dat kan zo maar.

En flipt die soms helemaal.

Laatst ging mijn moeder aan hem vragen wat er speelde omdat ze iets door had dat er iets niet klopte. Toen flipte die helemaal en gooide met de kopje die op de tafel stond en zei dingen maar wat weet ik niet. Toen ik thuis kwam vertelde mijn zus die ouder is dan mij en me broer. Wat er was gebeurd zij heeft alles van boven gehoord en mijn moeder vertelde haar maar wat die oom precies zei wist mijn moeder ook niet meer maar wel iets met dat het hem niks kon schelen dat hele klote leven. Zoiets zei hij. En dat baart mij ook zorgen. Mijn broer die doet er wel stoer over maar dat is het niet. Kan iemand helpen? Ik wil niet dat mijn oom verslaafd is aan drank of drugs of wat het ook mag zijn en dat hij daardoor het gevolg van gebruik doodgaat want hoe vaak hoor je dat iemand doodgaat omdat die altijd drinkt of drugs gebruikt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2015, 13:23
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Er is niet veel wat jij of iemand op dit forum er aan kan doen. De enige die er iets aan zouden kunnen doen zijn je ouders maar ik weet niet of die er nog iets aan willen doen gezien zijn eerdere reactie. Praat er nog eens met je moeder over.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 18:38
Verwijderd
Ja ik heb het met mijn moeder meerder keren erover gehad. Maar mijn oom is nu niet zichzelf meer. En hij gebruikt waarschijnlijk. Mijn moeder is van plan om hem te laten opnemen maar dat wilt ze eerst met zijn vrouw overleggen en met hem zelf natuurlijk. Maar ik vrees dat hij het niet wilt en mijn tante de vrouw van mijn oom is zo`n vrouw die denkt dat ze alles in haar eentje kan redden en ze denkt zelfs dat ze mensen kan genezen.

Laatst zei die tante nog toen ik geblesseerd was aan mijn hamstring en zei mijn tante dat het binnen 1 week wel over zou zijn. We geloofde haar en het was niet binnen 1 week over. En zo zijn er meer dingen dat die tante overal oplossing voor wist en dus niet juist had.

Maar we zullen zien.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 19:07
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Voor zijn eigen vrouw zal het al heel moeilijk worden om hem gedwongen op te laten nemen, laat staan voor je moeder. Als hij er al iets aan wil doen zal het in eerste instantie toch van hem moeten uitgaan.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 19:14
Verwijderd
Ja en dat komt dus niet van hem zelf uitgaan want hij laat zich niet opnemen. Mijn opa had hem al eens gezegd laat je jezelf opnemen en krijg je dan goede hulp. Toen had hij als antwoord gegeven dacht je dat echt? Dus dat zal hem niet worden.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2015, 13:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als hij niet wil, kan jij hem niet dwingen. Soms kan je niet anders dan je daarbij neerleggen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-06-2015, 10:42
Verwijderd
Ja dat is heel vervelend.
Nu gaat mijn oom zijn gezondheid erachter uit wordt vertelt. En hij gebruikt niet alleen drugs maar drinkt ook nog veel. En dat is al een tijdje aan de gang. Ik wil niet dat hij ziek wordt en dus overlijdt.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2015, 19:27
FantasyFeniks
Avatar van FantasyFeniks
FantasyFeniks is offline
Een idee is om samen een interventie te organiseren, ik weet niet of je bekend bent met dat concept? De verslaafde wordt dan in zijn eigen omgeving door mensen die veel voor hem betekenen overvallen. Je ziet dit ook wel bij het programma 'Verslaafd'. Het doel hiervan is dat de verslaafde wordt 'wakker geschud' en zelf tot inkeer komt, wat kan leiden tot misschien een vrijwillige opname. Dit kan dus een handige zet zijn. Het is wel erg belangrijk dat hierbij professionals aanwezig zijn (vraag om advies bij bijvoorbeeld Tactus of andere verslavingszorginstellingen), omdat de verslaafde onverwacht kan reageren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2015, 17:59
Verwijderd
Goed plan. Ik ga het even tegen mijn moeder zeggen en dan denk ik dat ze het erover praat met mijn tante. Maar die tante zal vast niet mee willen werken denk ik. Want ze denkt dat ze het in haar eentje kan redden.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2015, 15:12
Verwijderd
Nou mijn oom ligt in het ziekenhuis. En hij heeft nu nierfalen en lever is ook niet goed meer. Hij zal komen te overlijden maar wanneer weten wij niet Heel erg dat dit gebeurt door het gebruik van drugs en veel drank.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2015, 11:16
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Meen je niet.. Hoe is het nou verdergegaan? Heeft hij zich laten opnemen of?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2015, 10:54
Verwijderd
Nee hij heeft zich niet laten opnemen. Hij is ineens in elkaar gezakt en naar het ziekenhuis afgevoerd.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 15:52
blaches
blaches is offline
Nog verder nieuws? schrok toch even toen ik dit las!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 12:51
Verwijderd
Op dit moment nog geen verandering. Hij gaat waarschijnlijk het niet meer halen dus gaat denk ik dood
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 17:25
Verwijderd
hij is helaas eergisteren overleden in bijzijn van mijn tante en opa en oma
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 17:35
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
hij is helaas eergisteren overleden in bijzijn van mijn tante en opa en oma
Gecondoleerd jongen!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 19:16
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Da's heel naar voor jullie, man. Sterkte!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 18:21
Verwijderd
ja dankjewel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Lichaam in de war
BananaSplit
8 29-03-2006 12:33
Psychologie Het grote lucht je hart topic #53
coopergirl
488 20-03-2006 17:52
Verhalen & Gedichten Stenig
Vogelvrij
20 12-11-2005 13:42
Eten & Drinken Waarom eet je vlees?
Verwijderd
342 26-09-2005 23:03
Verhalen & Gedichten [verhaal] ...
Verwijderd
18 30-01-2004 16:16
ARTistiek een vaag verhaaltje
dreamer
10 15-06-2002 16:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.