Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2002, 17:55
Verwijderd
?
en waarom (niet)

Ik niet, omdat ik het zinloos vindt om dieren af te slachten, als je ook gewoon katoenen kleren kan dragen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2002, 18:02
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
ik ook niet, om dezelfde reden.
maargoed, nou het volgende probleem, mijn ma heeft van een of ander famillielid een bondjas ge-erft, en nou vraag ik me af, wat moet je daar nou mee? aan de ene kant, jah, niemand wil bij ons in een dood dier gezien worden, dus we dragen het ding geen van allen, maar aan de andere kant, dan issie voor nix doodgemaakt. das ook wel zielig eigenlijk... mjah...
(ik ben alergies voor huisstofmijt en die zitten er keiveel in zo'n bontjas, dus ik ga hem iig niet aantrekken)
nouwjah, t ding hangt nu op zolder ergens in een kast...
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 04:06
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
leren schoenen, mijn voeten zijn nou eenmaal belangrijker dan die zielige beesten
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 08:51
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Alleen leren schoenen. Leren broeken enzo vind ik toch lelijk, dus dat doe ik niet. Bont vind ik helemaal onnodig omdat daar dieren speciaal voor geslacht worden. Leer is meestal nog een 'afvalproduct' ( behalve als je het over speciale leersoorten hebt zoals krokodillenleer enz. ) Of zit ik nou fout?

Ik draag dus geen leer/bont, alleen leren schoenen
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 13:56
*Morgrist*
*Morgrist* is offline
Mn kisten zijn volgens mij van leer...

Verder vind ik bont gewoon afschuwelijk lelijk..

En wat kleren betreft heb ik liever latex dan leer :]
__________________
Mining in the river standing in the rain. Down on your knees, while you heave that through your brain.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 14:06
Verwijderd
Nee, eik. nog niet vaak ene kerelkledinstuk gezien wat bont bevat. Enne anders is het toch te duur
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:38
Verwijderd
Citaat:
*Morgrist* schreef:
Mn kisten zijn volgens mij van leer...

Verder vind ik bont gewoon afschuwelijk lelijk..

En wat kleren betreft heb ik liever latex dan leer :]
kisten zijn idd van leer.

leer=goed
ander spul voor schoenen=slecht
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 20:10
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Ik draag leer, naja m'n schoenen zijn van leer, verder heb ik geen enkel kledingstuk van leer.
tja..
Eigen belang gaat toch voor, denk ik....



Dragen jullie ook truien van wol? En dan 'echte' wol? En niet van syntetisch spul?
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:17
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
rodina schreef:
Eigen belang gaat toch voor, denk ik....
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 22:26
punkrock-bastard
Avatar van punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
ik heb leren kisten en een leren jack.
Leer = een afvalproduct maar dat vind ik geen excuus!
Ik ben wel vegetarisch overigens!
__________________
"Preaching revolution, anarchy and change Sucked from the system that had given him his name"
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 06:52
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:
Ik draag leer, naja m'n schoenen zijn van leer, verder heb ik geen enkel kledingstuk van leer.
tja..
Eigen belang gaat toch voor, denk ik....



Dragen jullie ook truien van wol? En dan 'echte' wol? En niet van syntetisch spul?
meisjes die kisten dragen...

dat zie je ook steeds vaker

maar ik heb commando trui.... die is van wol.

en voor die andere flip: als je leer draagt kan je jezelf moeilijk een vegetarier noemen hè
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 09:25
Spyker
Avatar van Spyker
Spyker is offline
Ik heb leren schoenen en een leren riem. andere kledingstukken van leer vink niet mooi.
Bont heb ik niet (is ook niet zo standaard voor kerels) maar ik heb er zeker geen moeite mee. Ik kijk er altijd een beetje op dezelfde manier tegenaan, ongeacht het product waarvoor de beesten gedood worden: als je ze direct uit de natuur haalt dan verstoor je een evenwicht, als je ze zelf bijmaakt (fokken) is het geen probleem.

Verder heb ik wel enkele lamswollen truien, shawls en sokken en mijn winterjas is ook voor de helft van lamswol geloof ik.
__________________
It's not my problem I don't like you
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 15:52
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Havock schreef:



en voor die andere flip: als je leer draagt kan je jezelf moeilijk een vegetarier noemen hè
Hoezo? Hij vreet het toch niet op?
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 19:12
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Bont moet kunnen, niet van bedreigte diersoorten, maar zoals nertsen en zulke dieren die gefokt zijn.

Leer is afval uit de slachterijen (vroeger ook van kadavers, maar dat mag niet meer vanwege de mkz en bse) weg. Dus kan je er mooi kleding stukken en schoenen van maken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 19:28
Verwijderd
Citaat:
extinction schreef:


Hoezo? Hij vreet het toch niet op?
nee, maar er wordt wel een dier voor afgemaakt
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 19:39
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Havock schreef:


nee, maar er wordt wel een dier voor afgemaakt
Vegetarier betekent dat je alleen geen vlees eet
__________________
The circle only has one side
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 22:59
Verwijderd
absoluut géén bont
we soms leer in schoenen, maar niet in jas ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Floosje schreef:


Vegetarier betekent dat je alleen geen vlees eet
en als je het doet omdat je medelijden hebt met de diertjes (dus neit omdat je geen vlees lust), dan hoor je dus ook geen leer te dragen

maar laten we die discussie hier maar neit doorzetten, tis mjn mening.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2002, 16:19
*Norena*
Avatar van *Norena*
*Norena* is offline
ik draag het niet neeh, maar het is niet echt mijn smaak,
om het te dragen...

en ook vooral de reden,,de gedachten dat het een dier is geweest..
__________________
** (w) Sometimes the very thing you`re Looking for, Is the one Thing you can`t see (w) **Debbie** Melisa**Breggie**Lars**Mars**
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 21:05
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb leren schoenen. Verder vind ik leren jassen/broeken meestal niet eens mooi, en bont vind ik er meestal lelijk uitzien, dus dat koop ik sowieso niet, en nepbont ziet er, naar mijn mening, meestal net zo mooi/lelijk uit als echt bont.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 15:27
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
*Norena* schreef:
ik draag het niet neeh, maar het is niet echt mijn smaak,
om het te dragen...

en ook vooral de reden,,de gedachten dat het een dier is geweest..
Denk je dat ook als je vlees eet?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 11:06
BleuQueen
Avatar van BleuQueen
BleuQueen is offline
nee, ik draag geen bont. ik vind katoen veel fijner en daarvoor worden tenminste geen dieren gedood
__________________
Give me one moment in time. When I'm more than I thought I could be. When all of my dreams are a heartbeat away and the answers are all up to me.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 11:31
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef:

Denk je dat ook als je vlees eet?
vlees eten vind ik toch anders. Vlees eten, dat is ff kauwen en t is op. Leren kleren loop je toch wel wat langer mee als 5 minuten

(ja, ik ben niet helemaal normaal, ik weet het... )
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 18:50
Verwijderd
iedereen draagt wel leer...

of je meot voor die textiel-shit gaan enzo maar das weer slechter voor het milieu...

maar leer is beste stof voor schoenen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 21:10
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Havock schreef:
iedereen draagt wel leer...
>>> Nou dat lijkt me nogal sterk. Er zijn genoeg mensen die (zoals hierboevn al aangegeven is) geen leer dragen omdat ze het onnodig en/of lelijk vinden.

of je meot voor die textiel-shit gaan enzo maar das weer slechter voor het milieu...
>>> Tja, maar leer is weer slechter voor de dieren

maar leer is beste stof voor schoenen.
>>> Ben ik het niet echt mee eens. Ik heb ook een aantal niet-leren schoenen dat ook heel prettig is.
__________________
The circle only has one side
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2002, 11:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:

maar ik heb commando trui.... die is van wol.


Scheerwol?

Citaat:

en voor die andere flip: als je leer draagt kan je jezelf moeilijk een vegetarier noemen hè
Dacht dat vegetarier oorspronkelijk nog altijd met het niet eten van vlees te maken had.

Overigens draag ik zelf leren schoenen (dr. martens, maar die zijn nu een beetje aan het veslijten en je hebt sinds kort ook dr martens van een ander materiaal. Eens kijken wat dat is. Misschien koop ik die wel.), maar dat was het dan. De rest wat in de buurt komt van leer is allemaal nep-leer

Er worden overigens nog lang niet zoveel koeien gebruikt voor leer als voor voedsel, dacht ik zo (lijkt mij zo).
Enneh... ik mag hopen dat het vel van slachtkoeien gebruikt wordt... weet iemand hier meer van?

Laatst gewijzigd op 15-07-2002 om 11:16.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 13:16
shanli
shanli is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Alleen leren schoenen. Leren broeken enzo vind ik toch lelijk, dus dat doe ik niet. Bont vind ik helemaal onnodig omdat daar dieren speciaal voor geslacht worden. Leer is meestal nog een 'afvalproduct' ( behalve als je het over speciale leersoorten hebt zoals krokodillenleer enz. ) Of zit ik nou fout?

Ik draag dus geen leer/bont, alleen leren schoenen
nope,is idd afval,behalve krokodillenleer
ik draag ook alleen leren schoenen(al vraag ik me nu af of ik er nog heb )
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 13:34
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
schoenen... waarom? Omdat men mij ze aanraadde bij perry. En verder vind ik leer/bont op andere kledingsstukken niet bijster mooi (lees: foeilelijk)
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 17:42
Sommetje
Sommetje is offline
Bont: nee
Leer: ja
sommige van mijn schoenen, het bandje van mijn horloge
In mijn vorige winterjas zaten er donsveertjes.
Citaat:
en voor die andere flip: als je leer draagt kan je jezelf moeilijk een vegetarier noemen hè
Vegetariër zijn houdt in dat je geen vlees eet. Leer is geen vlees en je eet het niet op (hoop ik dan ten minste)
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:31
Verwijderd
leer is vrij taai ja.

maar wat smeer doet wonderen.


maar ik heb kisten, en die heb je neit van kunststof (ja, de zool ) en sinds ik een fervent kisten-drager ben...

en weet ik veel of het scheerwol is of niet in me commandotrui.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 22:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:

en weet ik veel of het scheerwol is of niet in me commandotrui.
staat er alleen 100% wol?
Nouja,.....scheerwol is wol dat van een schaap wordt afgeschoren als het beestje leeft.
Ander wol (verschillende namen daarvoor) als het beestje dood is.
Nu weet ik niet of schapen hier express voor gedood worden of dat ze het gewoon afscheren (of welke methode ze ook gebruiken) wanneer het beestje een natuurlijke dood gestorven is of wanneer de rest voor de slacht gebruikt wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 16:53
Verwijderd
blablabla wol

gewoon wol ja.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 16:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:
blablabla wol

gewoon wol ja.
Niet zo geirriteerd overkomen Het was maar een vraag, hoor!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 07:31
real terminator
Avatar van real terminator
real terminator is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:


(ja, ik ben niet helemaal normaal, ik weet het... ) [/B]

ik ook hehe
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 16:36
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
1 paar leren schoenen,het blijft een afvalproduct maar ik probeer gewoon zo weinig mogelijk leer in huis te halen.
Bont,heb ik een gruwelijke hekel aan,mensen die het dragen vind ik redelijk hypocriet..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 19:04
Verwijderd
Citaat:
real terminator schreef:



ik ook hehe
't zal wel in de familie zitten
enne reaeer de volgende keer ontopic!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-07-2002, 19:01
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

't zal wel in de familie zitten
enne reaeer de volgende keer ontopic!!
hoi.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 23:10
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
kheb en jas en schoenen van leer
bont draag ik niet
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:


hoi.
ehm, hoi?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 17:11
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
1 paar leren schoenen,het blijft een afvalproduct maar ik probeer gewoon zo weinig mogelijk leer in huis te halen.
Bont,heb ik een gruwelijke hekel aan,mensen die het dragen vind ik redelijk hypocriet..
Doe die leren schoenen ook maar weg , want anders ben jij ook hypocriet. Het is een afvalproduct, maar het is geen excuus om het te dragen. Het is allebij een vel van een dier geweest.

Ik zelf heb niks tegen bont als het maar niet van een bedreigte diersoort komt, maak maar bont van vossen vellen die zijn er toch genoeg.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 10:30
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef:

Ik zelf heb niks tegen bont als het maar niet van een bedreigte diersoort komt, maak maar bont van vossen vellen die zijn er toch genoeg.


Ja, en dan gaat nu ineens iedereen bont van vossen dragen, en da zijn vossen over een paar jaar ook een bedreigede diersoort
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 11:10
skatefamke
skatefamke is offline
Ik ben iets tussen vegetarier en veganist in, dit al een paar jaar. Ik koop ook al een paar jaar niks van leer (bont zowieso nooit gedaan). Ik heb nog wel hele oude Dr Martens van leer en die draag ik nog wel eens. Ik heb die dingen toch al, dus kan ik ze net zo goed aan doen. Ik heb als regel voor mezelf ahw dat ik geen leren schoenen meer KOOP en die Dr Martens gewoon af en toe draag als ik daar zin in heb.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 14:11
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Geef mij maar een paar geitenwollen sokken zitten ook nog het lekkerst en het warmst als je gaat schaatsten en tis een verlossing voor het dier, want wol = errug warm en das nie lekker in de zomer voor een schaap oid! En verder zie ik niet wat er verkeerd is aan leer... het komt van slacht dieren.

Ik vind dat als je vegetarier bent uit principe(dus tegen het slachten van dieren voor vlees) dan moet je ook geen leer dragen, want het is allebei het product van dieren die daarvoor gedood zijn. Het is nl. afval van dieren die voor de slacht gebruikt zijn he...
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 14:51
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Kupu schreef:
En verder zie ik niet wat er verkeerd is aan leer... het komt van slacht dieren...
Wat er verkeerd is aan leer is juist wat jij als niet verkeerd ziet: het komt van slachtdieren!!! Als er iets is wat ik zie als slecht dan is het wel het slachten van dieren (in de bio-industrie).

Ben het wel met je eens mbt wat je zegt over vegetariers en daarom gebruik ik dus geen leer.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 17:37
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
skatefamke schreef:


Wat er verkeerd is aan leer is juist wat jij als niet verkeerd ziet: het komt van slachtdieren!!! Als er iets is wat ik zie als slecht dan is het wel het slachten van dieren (in de bio-industrie).
Nee snap ik, maar jou overtuiging als dierenbeschermer is zo sterk dat je vegetariër wordt.... Ik vind het bewonderenswaardig dat je zo ver kunt gaan daarin, en ik keur het niet af, ik heb respect voor je mening... maar ik deel hem bepaald niet.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:07
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Ik draag alleen leren schoenen... En ik vind het ook niet erg: ik bedoel: ik doe echt superlang met schoenen, en de dieren zijn toch afgeslacht voor het vlees... Waarom zou je het leer dan niet gebruiken? En als je van die linnen schoenen enzo hebt: kunnen leuk zijn (all stars enzo) maar of ze in de regen ook zo lekker zijn??? Of denk ik nou raar

Oja: en bont vind ik echt verschrikkelijk! Ten eerste vind ik het lelijk, ten tweede vind ik het hartstikke slecht en zielig voor de dieren die hiervoor afgemaakt moeten worden... Alleen omdat mensen hierdoor meer aanzien willen krijgen

Net zoals Beatrix, die ook nog wel 's bont draagt, vind ik echt erg... (lang leve de koningin, jaja )
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie

Laatst gewijzigd op 25-07-2002 om 18:11.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:51
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Menne kisjes zijn van leer. Waarom, omdat ze van leer zijn, ik draag ze alleen maar.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 14:35
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef:
En als je van die linnen schoenen enzo hebt: kunnen leuk zijn (all stars enzo) maar of ze in de regen ook zo lekker zijn??? Of denk ik nou raar
schoenen die niet van leer zijn, zijn niet automatisch van linnen. veel skatemerken hebben vegan sk8 shoes, bv és en osiris hebben zowieso wel wat zonder leer. die schoenen zien er uit als andere sk8schoenen, alleen zijn ze gemaakt van synthetisch materiaal.

en voor mensen die niet van sk8schoenen houden: er zijn ook schoenen die op leren schoenen lijken, maar toch vegan zijn. kijk op: http://www.vega-life.nl/welkom.htm
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 18:42
Verwijderd
helaas, geen goede kisten ertussen.

en leer is toch beter... die kisten DIE ze hebben zijn veel te zwaar.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 11:40
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Havock schreef:
helaas, geen goede kisten ertussen.

en leer is toch beter... die kisten DIE ze hebben zijn veel te zwaar.
dat is dan een afweging die je moet maken als je bezwaar hebt tegen leer. als je er geen bezwaar tegen hebt, dan zullen leren schoenen vast beter etc zijn... ik postte de link om duidelijk te maken dat er ook heel ander soort schoenen dan linnen/katoenen zijn, zonder leer.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Hulp nodig bij shoppen.
Verwijderd
17 15-01-2013 22:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Lifestyle straight edge
Gadje
233 31-08-2003 13:29
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.