Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2011, 18:29
Verwijderd
Hey,

Ben jij al donor? Zo ja, waarom dan? Zo nee, waarom niet?

Ik ben donor omdat ik mijn spulletjes dan toch niet meer nodig heb, en als ik ziek zou zijn zou ik ook wel een orgaan van iemand anders willen.

En het is toch een grappig idee dat een deel van jezelf voortleeft?

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 20:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Natuurlijk ben ik dat. De vraag of je donor wilt zijn is niet moeilijker dan:
Wil je levens redden? ja/nee
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 21:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Yep, alleen m'n hoornvliezen wil ik houden. Mn vriend zei dat er een of andere stam is die zegt dat in je hoornvliezen alles wordt opgeslagen dat je in je leven ziet, en hoewel dat onzin is, vind ik het symbool wel mooi.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 21:04
lalalalie
Avatar van lalalalie
lalalalie is offline
Ja. Snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen het niet zouden doen. Als ik dood ben mogen ze m'n organen er gerust uithalen hoor, zolang ik er nog maar enigszins fatsoenlijk uitzie i.v.m. familieleden e.d.
__________________
Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 21:29
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Ja. Eigenlijk wil ik m'n lichaam ook nog beschikbaar stellen voor wetenschappelijk onderzoek, maar dan wil ik eerst zeker weten dat mijn ouders daar geen probleem mee hebben. Die weten het nog niet zeker, en zodoende.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 04:01
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Ja. van wat mij betreft mogen ze alles wat nog bruikbaar is gebruiken en de rest als curiosa pekelen, verkopen aan de lijmfabriek, of verwerken tot barbecue briketten.
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 15:19
Verwijderd
@HFSH
dat van die lijmfabriek is toch niet echt waar he??
Ik hoor dat nl wel vaker maar ik vind dat raar, dat ze daar menselijke resten voor nodig hebben, of stink ik nu grandioos hard in een of andere fabel?

OT: geen idee eigenlijk, ik vind begraven en cremeren beide helemaal niets en ik denk dus ook ter beschikking stellen, maar van mn hart en mn hoofd moeten ze afblijven......
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 15:23
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
OT: geen idee eigenlijk, ik vind begraven en cremeren beide helemaal niets en ik denk dus ook ter beschikking stellen, maar van mn hart en mn hoofd moeten ze afblijven......
Persoonlijk hoop ik dat ik ooit zoiets geniaals doe/uitvind/ontdek dat mijn hersenen uiteindelijk op sterk water worden gezet.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 17:15
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Bij mij is het één grote uitverkoop.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 17:39
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik ben donor. De vorige keer dat er hier een topic over was heb ik me als donor laten registreren. Gewoon omdat het kan.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 17:47
Pyro Power
Pyro Power is offline
Donor, optie 1.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 18:45
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Donor, optie 1.
Idem.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 10:27
Verwijderd
Ik ben ook donor en mijn hersenen gaan naar de hersenbank . Dat laatste is nog niet helemaal rond, maar daar ben ik wel mee bezig.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 10:40
Verwijderd
Ja, ik ben donor, omdat ik het een beetje jammer zou vinden als andere mensen overlijden omdat ik zo nodig na mijn dood een orgaan wil houden dat het toch niet meer doet.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 11:03
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

OT: geen idee eigenlijk, ik vind begraven en cremeren beide helemaal niets en ik denk dus ook ter beschikking stellen, maar van mn hart en mn hoofd moeten ze afblijven......
Het idee van ter beschikking stellen aan de wetenschap is nu juist dat ze je volledig gaan ontleden, inclusief hart & hersenen, volgens mij. Veel gruwelijker dan begraven of crematie, dus. Het is fijn dat mensen hun lichaam willen geven aan de wetenschap, maar denk dat de meeste mensen zich juist geruster voelen bij begraven of crematie

En ja, ik ben donor.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 13:20
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik ben ook donor. Mocht ik zelf ooit is een donororgaan nodig hebben, dan ben ik ook blij als iemand anders donor was. Ik ben er ook wel voor dat mensen die donor zijn, in zo'n geval ook voorrang krijgen tov mensen die geen donor zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 14:12
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Hoewel het ethisch niet verantwoord is vind ik eigenlijk dat iemand die geen donor wilt zijn, ook geen organen hoeft te krijgen vanwege de hele; fuck you, got mine houding.
Ik "ken" iemand die een nier heeft gehad van een persoon die in een ongeluk overleed, en hij wilt zelf geen donor worden "want zijn organen zijn van hem".

Ik ben zelf donor, op de huid na; Maar dat is vanwege een huidaandoening dus dan bespaar ik ze de moeite te onderzoeken of mijn huid nuttig is voor iemand anders.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 15:16
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Eerlijk gezegd vind ik het idee van een orgaan krijgen duizend maal enger dan een orgaan geven. Bij een orgaan krijgen zitten allemaal risico's en bij een orgaan geven niet. Je bent namelijk toch al dood, wat kan er nog mis gaan?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 15:22
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Hoewel het ethisch niet verantwoord is vind ik eigenlijk dat iemand die geen donor wilt zijn, ook geen organen hoeft te krijgen vanwege de hele; fuck you, got mine houding.
Ik "ken" iemand die een nier heeft gehad van een persoon die in een ongeluk overleed, en hij wilt zelf geen donor worden "want zijn organen zijn van hem".

Ik ben zelf donor, op de huid na; Maar dat is vanwege een huidaandoening dus dan bespaar ik ze de moeite te onderzoeken of mijn huid nuttig is voor iemand anders.
Hoezo niet ethisch verantwoord? Een beetje profiteren van andermans organen en die van jezelf niet weg willen geven is wel ethisch dan?

Ik vind dat iemand die zelf ook donor is wel voorrang dient te krijgen op de wachtlijst, als in, stel er komt een nier vrij en 2 mensen matchen genoeg om die nier te ontvangen dan vind ik dat degene die zelf ook donor is voorgaat. Niet per se dat de hele lijst omgegooid wordt, maar dus op het laatste moment voorrang.

Ik ben zelf donor, want ja, waarom niet?
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 06:07
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@hierboven

die discussie stond laatst in de krant, mensen die terwijl ze leven een nier afgestaan hebben en daarna zelf problemen krijgen met de overgebleven nier moeten voorrang krijgen op een donornier, en dat vind ik 100%terecht!!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 08:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik het idee van een orgaan krijgen duizend maal enger dan een orgaan geven. Bij een orgaan krijgen zitten allemaal risico's en bij een orgaan geven niet. Je bent namelijk toch al dood, wat kan er nog mis gaan?
Maar bij een nier hoeft dat dus al bijvoorbeeld niet per se, dan kun je ook donor zijn terwijl je nog leeft, zoals waffie ook al zei. Ik weet trouwens niet of ik dat zou doen, zou daar wel even heel hard over na moeten denken. Maar ja, meestal doe je dat als een van je naasten erg ziek is en ik denk dat je dat van tevoren toch niet weet, hoe je er dan over denkt.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 09:35
Verwijderd
^Ik zou er zeker over nadenken, maar ik weet vrij zeker dat, wanneer iemand uit mijn gezin of mijn beste vriend of vriendje een nier nodig zou hebben, ik deze af zou staan. Ik zeg dat nu en je weet nooit zeker wat er gebeurt, maar ik zou dat zeker doen denk ik.

Ik ben donor, ze mogen alles hebben behalve mijn hoornvliezen en huid. Maar dat is omdat ik het echt een eng idee vind. de rest mogen ze hebben, dat ze maar leeghalen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 09:38
Verwijderd
Ik ben donor, ze mogen alles hebben wat ze kunnen gebruiken (inclusief hoornvliezen etc, vind het juist wel een tof idee dat iemand dan door mij weer een goed hoornvlies heeft, ik heb 'm dan toch niet nodig lekker de binnenkant van m'n kist bekijken zeker ). En als een familielid een nier van me nodig heeft, dan krijgt hij/zij die ook, ook daar heb ik geen problemen mee. Maar een nier afstaan aan een vreemde terwijl ik leef vind ik wel weer gek, dat zou ik dan weer niet doen.
Ik doneer ook 3x per jaar bloed, kost even wat moeite (mijn lichaam moest er vooral de eerste paar keer echt aan wennen, maar daarna geen last meer van gehad), maar daardoor kunnen mensen wel goed geholpen worden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 09:54
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Maar bij een nier hoeft dat dus al bijvoorbeeld niet per se, dan kun je ook donor zijn terwijl je nog leeft, zoals waffie ook al zei. Ik weet trouwens niet of ik dat zou doen, zou daar wel even heel hard over na moeten denken. Maar ja, meestal doe je dat als een van je naasten erg ziek is en ik denk dat je dat van tevoren toch niet weet, hoe je er dan over denkt.
Maar ik doneer alleen als ik het zelf niet meer nodig heb. Een nier zou ik bij leven niet snel afstaan. Tenzij mijn moeder me daar persoonlijk om zou vragen maar dat doet ze niet. Dus op dat gebied ben ik vrij egoïstisch en zijn mijn organen van mij. VAN MIJ!!!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Maar ik doneer alleen als ik het zelf niet meer nodig heb. Een nier zou ik bij leven niet snel afstaan. Tenzij mijn moeder me daar persoonlijk om zou vragen maar dat doet ze niet. Dus op dat gebied ben ik vrij egoïstisch en zijn mijn organen van mij. VAN MIJ!!!
Dus als je moeder een nier nodig heeft, maar ze vraagt niet niet persoonlijk of jij je wil laten testen, dan doe je dat niet? Dat zou ik echt niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 10:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Je moeder kan toch niet van jou eisen dat je een nier aan haar afstaat...? Ik neem aan dat de meeste mensen in zo'n situatie wel realiseren dat ze zoiets eigenlijk niet kunnen vragen en dat dat echt vanuit de potentiële donor moet komen. Wel een heel lastige situatie, lijkt me. Denk dat veel mensen zich als ze 'nee' zeggen schuldig zullen voelen, maar ik mag toch hopen dat moeders niet willen dat hun kind enkel vanuit een schuldgevoel een nier afstaan.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Je moeder kan toch niet van jou eisen dat je een nier aan haar afstaat...? Ik neem aan dat de meeste mensen in zo'n situatie wel realiseren dat ze zoiets eigenlijk niet kunnen vragen en dat dat echt vanuit de potentiële donor moet komen. Wel een heel lastige situatie, lijkt me. Denk dat veel mensen zich als ze 'nee' zeggen schuldig zullen voelen, maar ik mag toch hopen dat moeders niet willen dat hun kind enkel vanuit een schuldgevoel een nier afstaan.
Nee, tuurlijk kan ze dat niet eisen, maar ik zou als dochter ook niet toe kunnen kijken als mijn moeder een nier nodig had en ik de mijne mogelijk zou kunnen doneren. Heeft weinig met schuldgevoel te maken, ik zou dat gewoon niet níet kunnen doen. Het is mijn moeder, die hoeft dat niet te vragen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 11:55
Verwijderd
Ik bedoel trouwens niet dat ik het niet respecteer dan je je nier niet af zou staan als je leeft hoor, maar ik kan bij mezelf gewoon niet voorstellen dat ik dat níet zou doen voor mijn vader/moeder/zus.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 12:43
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou, dan boft jouw familie met jouw opofferingsgezindheid Ik denk ook wel dat ik het zou doen, maar denk wel dat schuldgevoel bij mij ook een rol zou spelen, dat het me niet lekker zou zitten als een familielid zo ziek is en ik kan iets doen om dat te voorkomen. Maar het schijnen wel erg zware operaties te zijn, dus denk ook niet dat je er te licht over moet denken.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 14:06
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik zou wel een nier willen afstaan aan een familielid/dierbare hoor, als die hem echt nodig heeft. Kom op! Ik snap bijna niet waarom je dat níét zou doen, als je diegene tenminste in leven wil houden.

OT: Ja, ik ben donor, al een jaartje of zo. Ik heb mezelf al geregistreerd via internet en als ik 18 ben is het definitief. Maar als ik voor die tijd kom te overlijden mogen ze me hebben.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 16:50
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja, ik ben donor, omdat ik het een beetje jammer zou vinden als andere mensen overlijden omdat ik zo nodig na mijn dood een orgaan wil houden dat het toch niet meer doet.
Maar als het orgaan het niet meer doet, heeft ook niemand anders er iets aan toch?

Anyway, ik ben geen donor, dat zou ik voorlopig niet kunnen.

En als mijn vader of moeder of vriend een nier nodig hadden zou ik de mijne ook niet afstaan want ze hebben allemaal een andere bloedgroep dan ik. (en dan werkt het niet toch?)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Maar als het orgaan het niet meer doet, heeft ook niemand anders er iets aan toch?
In een dood lichaam doet een orgaan het niet, maar daarom zou hij het nog wel in een ander lichaam hebben kúnnen doen

Citaat:
Anyway, ik ben geen donor, dat zou ik voorlopig niet kunnen.

En als mijn vader of moeder of vriend een nier nodig hadden zou ik de mijne ook niet afstaan want ze hebben allemaal een andere bloedgroep dan ik. (en dan werkt het niet toch?)
Ze kunnen nu ook transplanteren als de bloedgroepen niet overeenkomen Geen idee hoe standaard dat al is, maar het kan wel.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 17:48
Verwijderd
Als ik 18 ben dan wil ik ook donor worden. Van mij mogen ze ook alles hebben wat ze kunnen gebruiken. En als familie van mij een nier nodig heeft, dan zal ik dat ook wel doen. Voor een vreemde zou ik dat overigens niet doen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 18:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar als het orgaan het niet meer doet, heeft ook niemand anders er iets aan toch?
Het gaat om het orgaan zelf. De aansturing ervan waardoor het werkt dat doet de ontvanger daarna.

Hoewel je inderdaad niets hebt aan de organen van iemand die al een tijdje dood is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 18:47
Verwijderd
Ik wil donor zijn omdat ik dan na mijn dood nog iets beteken voor een ander. En omdat je natuurlijk als je zelf een orgaan nodig hebt er ook graag eentje wil ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 21:55
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Als ik 18 ben dan wil ik ook donor worden. Van mij mogen ze ook alles hebben wat ze kunnen gebruiken. En als familie van mij een nier nodig heeft, dan zal ik dat ook wel doen. Voor een vreemde zou ik dat overigens niet doen.
Hoef je geen achttien meer voor te zijn. Ik ben donor geworden op mijn zestiende, ik weet niet of het eerder ook kan, maar je kunt je in ieder geval al eerder dan je achttiende registreren.

Ik vind het trouwens ook goed als iemand gewoon al een keuze maakt. Of dat dan wel of niet is, is zijn probleem, maar dan heeft 'ie er in ieder geval over nagedacht en een beslissing gemaakt. Dat vind ik wel belangrijk.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Hoef je geen achttien meer voor te zijn. Ik ben donor geworden op mijn zestiende, ik weet niet of het eerder ook kan, maar je kunt je in ieder geval al eerder dan je achttiende registreren.

Ik vind het trouwens ook goed als iemand gewoon al een keuze maakt. Of dat dan wel of niet is, is zijn probleem, maar dan heeft 'ie er in ieder geval over nagedacht en een beslissing gemaakt. Dat vind ik wel belangrijk.
Oh serieus? Dat wist ik niet. Zal het er eens met mijn ouders over hebben dan, want zij weten wel dat ik donor wil worden. Dan zal ik me binnenkort eens gaan registreren.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 13:35
Imaginairy
Imaginairy is offline
Ik ben donor, en ook bloeddonor. Ze mogen alles van mij hebben. En bij leven mogen ze ook best een nier eruit plukken, als een familielid of een vriend die nodig heeft.

Maar als je zegt, mensen die geen donor zijn, moeten ook achtergesteld worden als ze zelf een orgaan nodig hebben, dan zit je niet alleen met ethische problemen, maar ook praktische problemen. Kinderen onder de 12 kunnen zich namelijk niet als donor registreren. Mensen met bepaalde ziektes zijnook uitgesloten van donorschap. Iemand die pas net in Nederland is, de taal nog niet goed beheerst en zich nog niet heeft aan kunnen melden. Iemand die wel donor wil worden, maar niet weet hoe hij/zij zich daarvoor moet aanmelden.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 14:38
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Voor kinderen kan gemakkelijk een uitzondering gemaakt worden, toch? Evenals andere mensen die sowieso geen donor mógen worden. Het zou dan enkel gaan om mensen die wel donor kunnen zijn, maar het niet willen. De laatste mensen die je noemt, kunnen ook gemakkelijk ondervangen worden door iedereen automatisch als donor te registreren, tenzij men bezwaar maakt.
Ik ben er trouwens niet voor, dat mensen achtergesteld worden, maar enkel vanuit ethische overwegingen, de praktische lijken me nihil.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 14:58
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
ik vraag mezelf dan af waar je de grens trekt of het een goede reden is om het niet te doen.
Ik kan me nl best voorstellen dat mensen het niet doen vanwege geloof ofzo, en weer een ander omdat ie bang is voor narcoses of operaties, waar trekt men dan de grens?
en ik weet dat het heel hard klinkt, maar ik vind dat bij iemand van 12 de noodzaak voor een donororgaan hoger ligt dan bij iemand van 80
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 15:00
Gary Brown
Avatar van Gary Brown
Gary Brown is offline
Als ik over 90 jaar in m'n hyper moderne graf lig, mogen ze mijn lichaam meenemen.
__________________
''A gun isn't deadly without someone firing it.''
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 15:32
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Oh serieus? Dat wist ik niet. Zal het er eens met mijn ouders over hebben dan, want zij weten wel dat ik donor wil worden. Dan zal ik me binnenkort eens gaan registreren.
Ik heb het zonder toestemming van mijn ouders gedaan . Maar ik heb het ze wel gewoon verteld.
Je kan gewoon op google zoeken, 'online registreren als donor', oid.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 18:46
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Of gewoon naar jaofnee.nl gaan, natuurlijk. (excuses voor de reclame, maar dit zal toch zeker wel mogen?)
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 20:22
-Richard-
-Richard- is offline
@ Gary, jij word dus 105 jaar . Respect .

Ot; Ben geen donor, dat beslis ik op latere leeftijd. Heb mijn kop nu wel bij andere dingen als dat mensen er naar uitkijken mijn lichaam te verkennen.
__________________
'Jammer dat er geen IMG tekens in deze handtekeningen werken..'
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 21:13
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Ik heb er eigenlijk nog nooit echt goed over nagedacht of ik wel of geen donor wil worden.
Aan de ene kant is het wel goed dat je iemand kan helpen met 1 van jouw organen, maar aan de andere kant is het toch wel een beetje een raar gevoel dat er dokters na je dood direct klaar staan om alles uit je lichaam te slopen. Zo van: "Het is dat ie dood moet zijn anders hadden we alle organen er alvast levend uit geplukt."
Beetje een raar gevoel dat er iemand zo snel nadat je dood bent al in je lichaam gaat zitten snijden en doen om alles eruit te krijgen, terwijl je al dood bent en er dus niks meer van voelt...

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat iemand die geen donor wilt zijn achteraan de lijst moet komen te staan. Het duurt sowieso al zo lang voordat je een orgaan krijgt en als je die regel dan instelt krijgen mensen die geen donor willen zijn nooit een nieuw orgaan. Het is dan eigenlijk gewoon een manier van verplichten om mensen donor te laten worden. Slechte zaak.
Eigenlijk is het gewoon egoistisch van mensen die hier zeggen wel donor te zijn en dan gelijk maar vinden dat zij voorrang horen te krijgen op mensen die geen donor zijn. Net alsof je in een dikke auto rijdt en dan maar vindt dat jij altijd voorrang hebt op iemand die in een half uit elkaar autootje rijdt.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 08:45
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@honkballertje,
ben ik het deels wel n beetje mee eens, maar mensen die terwijl ze nog leefde een orgaan afgestaan hebben en er dan een nodig hebben mogen wel voorrang krijgen vind ik
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het zonder toestemming van mijn ouders gedaan . Maar ik heb het ze wel gewoon verteld.
Je kan gewoon op google zoeken, 'online registreren als donor', oid.
Dit vind ik niet iets wat ik zonder toestemming van mijn ouders wil laten doen. Praat er liever wel even over en dat heb ik gister ook gedaan. Zij vinden het prima, dus ik ga me laten registeren als donor.

Ik ben het er ook niet mee eens dat degene die geen donor willen zijn achteraan moeten in de lijst. Dan kom je inderdaad nooit, of veel te laat aan de beurt. Je kan natuurlijk nooit een realistische grens trekken waarom mensen wel/niet een orgaan af willen staan.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 13:00
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik heb het zonder toestemming van mijn ouders gedaan . Maar ik heb het ze wel gewoon verteld.
Je kan gewoon op google zoeken, 'online registreren als donor', oid.
Ik heb me ook geregistreerd zonder het eerst met mijn ouders te overleggen. Daarna heb ik het gewoon verteld, ook al vond mijn moeder het gek dat ik niet eerst 'toestemming' had gevraagd. Mijn ouders zijn allebei geen donor en willen het ook niet zijn, maar accepteren nu wel dat ik dat wel wil zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 16:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben trouwens wel bloeddonor, zodat als ik uiteindelijk toch geen orgaandonor word, ik toch niet niks heb gedaan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 17:47
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik wil geen bloeddonor zijn omdat mijn aderen echt verschrikkelijk dun/onzichtbaar zijn. Zelden kan een arts mij raak prikken, meestal moet ze me echt lopen steken met zo'n naald.

En Fizzle, waarom kan je geen organendonor zijn?
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Enquête: Donor zijn
Goudviss
58 12-06-2012 11:24
Algemene schoolzaken Enquete: zou jij donor willen zijn?
floor&annemarth
45 18-07-2010 13:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling: Wie geen donor wil zijn krijgt ook geen donor van een ander..?
steef157
40 04-03-2007 00:36
Lichaam & Gezondheid Donor worden? Registreer nu!
Bloem
150 15-05-2005 12:46
De Kantine Donor
blaatje0000
50 23-01-2003 15:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Erfelijke ziekte bij donor van sperma...
PrackaH
10 27-02-2002 21:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.