Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2014, 20:27
Verwijderd
Ik vraag me echt af wat voor 'n gevolgen het kan hebben! Suggesties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2014, 20:29
Verwijderd
En ik kan et op google opzoeken maar vindt et fijner om met mensen die er ervaring mee hebben tespreken!
En mensen die er wat echt wat van weten!
Want als je dit soort dingen opzoek t kom je vaak bij kanker uit!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 20:35
Verwijderd
Ja, dat brengt extra schade toe aan je nog niet volgroeide hersens.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 22:17
Verwijderd
En ook aan je lever b.v.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 06:22
Verwijderd
Jaw en wat heeft dar voor n gevolgen?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 06:31
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
als je 15 jaar later nog plezier wil hebben van drinken doe het dan maar rustig aan.
1 biertje is voor mij week ziek zijn nu...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 16:56
Verwijderd
Lol, dan kan JIJ er dus slecht tegen. HIJ weet dat nog niet, dat is namelijk voor iedere persoon anders.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 22:48
Verwijderd
Van alleen de lucht al ga ik over me nek. )-:
Met citaat reageren
Oud 18-02-2014, 20:14
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Schade is vooral op psychisch en cognitief vlak.
Tussen je 15e en 23e ontwikkelen belangrijke hersengebieden die je psychisch stabiliseren, laten beredeneren, overzicht geven, sociaal aangepast maken.

Wel jong drinken verlaagd je IQ, verhoogd psychiatrische kwetsbaarheid, maakt je ongelukkig, en je zal eerder sterven.
Dat overwegende: vele mensen zullen toch kiezen voor de korte-termijn directe voordelen ervan: gevoel van euforie, sociale onbevangenheid, verdoving.

En dat toegevende: veel mensen zijn uiteindelijk beter af met enkele periodes van sociale onbevangenheid, en een permanent verlaagd IQ.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2014, 12:59
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Wel jong drinken verlaagd je IQ
Helaas kan ik je na deze zin niet serieus nemen.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 24-02-2014, 15:33
vivianvaals
Avatar van vivianvaals
vivianvaals is offline
Vraag je dit je echt af of... ? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mensen niet begrijpen hoe schadelijk alcohol op een jonge leeftijd is? Denk je nou echt dat er een minimumleeftijd is ingesteld zonder reden?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2014, 19:59
vloertegel
Avatar van vloertegel
vloertegel is offline
Citaat:
als je 15 jaar later nog plezier wil hebben van drinken doe het dan maar rustig aan.
1 biertje is voor mij week ziek zijn nu...
kan ook zijn dat je ziekte van Pfeifer hebt(gehad)! heeft mijn broer ook last van gehad. Die kon na 2 biertjes niet meer rechtop staan(letterlijk) terwijl hij normaal makkelijk 10 bier op een avond drinkt zonder problemen.




En wat het eigenlijke topic betreft:

Volgens mij wordt dat héél erg overdreven. Er waren namelijk wel eens mensen van een universiteit of wat dan ook in mijn klas en die lieten 2 foto's zien. Eentje van een jongen van 15 die nog nooit alcohol had gedronken en eentje van een jongen van 15 die al meerdere keren coma had gezopen.

Het waren foto's van hersenactiviteit. Grijs was inactief en geel actief.

Bij de jongen die veel dronk waren de hersenen bijna helemaal grijs terwijl bij de ander de hele hersenen geel waren. Maar(volgens mij) is nooit meer dan iets van 15% van je hersenen actief? Dus die foto's sloegen helemaal nergens op... dat bewijst dat de schade die alcohol aanricht behoorlijk wordt overdreven.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2014, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Vraag je dit je echt af of... ? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mensen niet begrijpen hoe schadelijk alcohol op een jonge leeftijd is?
Leg eens aan mij uit waarom dat schadelijker is dan?
Citaat:
Denk je nou echt dat er een minimumleeftijd is ingesteld zonder reden?
Er zijn wel meer dingen ingesteld zonder reden.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2014, 19:46
Verwijderd
Citaat:
kan ook zijn dat je ziekte van Pfeifer hebt(gehad)! heeft mijn broer ook last van gehad. Die kon na 2 biertjes niet meer rechtop staan(letterlijk) terwijl hij normaal makkelijk 10 bier op een avond drinkt zonder problemen.




En wat het eigenlijke topic betreft:

Volgens mij wordt dat héél erg overdreven. Er waren namelijk wel eens mensen van een universiteit of wat dan ook in mijn klas en die lieten 2 foto's zien. Eentje van een jongen van 15 die nog nooit alcohol had gedronken en eentje van een jongen van 15 die al meerdere keren coma had gezopen.

Het waren foto's van hersenactiviteit. Grijs was inactief en geel actief.

Bij de jongen die veel dronk waren de hersenen bijna helemaal grijs terwijl bij de ander de hele hersenen geel waren. Maar(volgens mij) is nooit meer dan iets van 15% van je hersenen actief? Dus die foto's sloegen helemaal nergens op... dat bewijst dat de schade die alcohol aanricht behoorlijk wordt overdreven.
Nou ja... je hebt wel een goed punt man!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2014, 07:23
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
kan ook zijn dat je ziekte van Pfeifer hebt(gehad)! heeft mijn broer ook last van gehad. Die kon na 2 biertjes niet meer rechtop staan(letterlijk) terwijl hij normaal makkelijk 10 bier op een avond drinkt zonder problemen.




En wat het eigenlijke topic betreft:

Volgens mij wordt dat héél erg overdreven. Er waren namelijk wel eens mensen van een universiteit of wat dan ook in mijn klas en die lieten 2 foto's zien. Eentje van een jongen van 15 die nog nooit alcohol had gedronken en eentje van een jongen van 15 die al meerdere keren coma had gezopen.

Het waren foto's van hersenactiviteit. Grijs was inactief en geel actief.

Bij de jongen die veel dronk waren de hersenen bijna helemaal grijs terwijl bij de ander de hele hersenen geel waren. Maar(volgens mij) is nooit meer dan iets van 15% van je hersenen actief? Dus die foto's sloegen helemaal nergens op... dat bewijst dat de schade die alcohol aanricht behoorlijk wordt overdreven.
Wat
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 06-03-2014, 18:51
Verwijderd
Jezus maar nu snap ik het wek wat beter en bedankt voorde reacties latur. of je niet wat super intressants hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2015, 22:21
hakblauwezak
hakblauwezak is offline
ik ben 14 jaar en ben 3 dagen veleden voor het eerst dronken geweest(ook de eerste keer dat ik bier). Na 7 pintjes was ik dronken en heb er daarna nog eens 7 binnengegoten. Ik heb moeten overegeven, in mijn broek geplast, zag alles dubbel, kon niet meer recht lopen maar viel op de grond en ik heb geslapen in mijn eigen kots. Ik voel me er heel slecht bij ik verberg het ook voor mijn ouders, dus ik raad het niet aan om vroeg beginnen te drinken!

Ik hoop dat mijn ervaring jullie een beetje kan afschrikkenvan bier
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 05:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Met een keer een biertje nemen is niet zoveel mis, het is vooral belangrijk je eigen grenzen te kennen en binnen die grenzen te blijven. 14 bier op een dag is behoorlijk veel, en in zulke hoeveelheden ook veel schadelijker dan 14 dagen lang elke dag één biertje.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-06-2015, 07:03
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Af en toe naar de klote gaan moet kunnen. Zolang het geen gewoonte wordt en je jezelf scherp houdt met school etc kan het wel naar mijn mening
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 14:57
Verhalen & Gedichten verhaal over een 22 jarig meisje
Kira
41 13-11-2003 13:50
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.