Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2015, 08:38
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Hee, binnenkort heb ik een feestje als viering dat het schooljaar afgelopen is. We hebben lachgas en joints. Maar 2 meisjes die komen zijn clean. Eentje vind t wel grappig om ons zo te zien, maar de ander voelt zich een soort van buitengesloten. Ze wil echt niet meedoen en heeft er moeite mee dat wij het dan wel doen. Dat snap ik wel. En ze gaat zich vast helemaal zorgen over ons maken enzo. Nu wil ik iets regelen waardoor zij zich iets minder buitengesloten voelt, haar eigen drugs. Maar het mag geen drugs zijn... Ik dacht aan helium inademen, maar helium is erg duur. Energie kan, maar dat is zo normaal... Hebben jullie een idee wat ik kan regelen?
Thx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2015, 09:50
Verwijderd
Clean ben je alleen na een verslaving. ze wil gewoon niet meedoen. Prima.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 10:16
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
O, ik heb er niet zo veel verstand van. Nouja, dan bedoel ik niet clean, maar ik bedoel dat ze t gewoon niet doet.
Ze wil wel meedoen, maar ook weer niet. Ze heeft geen behoefte aan drugs, maar ze wil wel meedoen. Dus ik dacht misschien kan ik wat regelen wat ze wel wil doen, zodat ze het gevoel heeft dat ze toch een beetje meedoet. Dat ze niet zo depri word en zich niet zo buitengesloten voelt (wat ze niet is hoor).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 11:07
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Je hoeft niets voor haar te regelen. Ze wil niet meedoen. Klaar.
Mensen die een angst hebben/geen zin hebben of wat datn ook tegen drugs hebben moet je niets opdringen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 11:32
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Nee, dat bedoel ik niet. Ze heeft zelf gezegd dat ze ook wat wil gebruiken omdat wij het allemaal doen maar dat ze eigenlijk geen drugs wil gebruiken. Dus ik vind het juist goed van haar dat ze het niet wil en ik dring haar niet op. En ze heeft zelf gezegd dat ze wel iets als helium zou willen doen. Zodat ze toch iets kan gebruiken en dat niet het enige wat ze doet chips eten is. Dus ik wou als verassing iets voor haar regelen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 11:44
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ze heeft zelf gezegd dat ze ook wat wil gebruiken omdat wij het allemaal doen maar dat ze eigenlijk geen drugs wil gebruiken.
Dus eigenlijk wil ze het niet, en voelt ze zich toch een beetje gedwongen "iets" te gebruiken omdat iedereen dat doet.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 12:23
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Nee, dat is het ook niet. Ze voelt zich niet gedwongen. Ze wil gewoon ook iets leuks proberen enzo, maar wat wij doen vind ze te erg
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 13:24
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Ik heb net gevraagd of ze zich gedwongen voelde om iets te gebruiken ofzo en toen moest ze keihard lachen en zei ze: "natuurlijk voel ik me niet gedwongen! Als ik me gedwongen zou voelen had ik allang geblowd. Ik vind het alleen stom dat jullie allemaal iets speciaals hebben en voor mij is het weer zo'n normaal feestje." Ze is mijn een van mijn beste vrienden en ze weet dat ze het allemaal zelf mag weten. Ik vind het juist knap van haar dat ze haar eigen beslissingen maakt en dat laat ik haar vaak genoeg weten. Het lijkt me alleen leuk als zij ook iets speciaals heeft, als een soort kadootje, een verrassing
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 14:15
quintyy
Avatar van quintyy
quintyy is offline
Nou ze is niet echt duidelijk... en kan ze zelf niet iets verzinnen, zij heeft het probleem en nu lijkt het alsof jij haar dingen moet oplossen.
Als zij iets nieuws wil proberen, maar geen echte drugs, kan ze zelf toch onderzoek doen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 14:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zou niet te hard proberen om speciaal voor haar iets te bedenken, want dan wil de rest het mogelijk ook proberen en is het speciale er direct weer vanaf...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is het ook niet. Ze voelt zich niet gedwongen. Ze wil gewoon ook iets leuks proberen enzo, maar wat wij doen vind ze te erg
Geloof me, ze wil erbij horen en daarom zegt ze dat maar eigenlijk wil ze het helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 21:12
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Geloof me, dat is echt niks voor haar en niks voor ons vrienden groepje, erbij willen horen. Iedereen bij ons is anders (van confettikanon achtig tot emo) en wil andere dingen. Wij zijn niet meisjes met veel make up die er graag bij willen horen ofzo (niet dat je dat dacht, maar ff ter verduidelijking). In onze vrienden groep vertellen we alles aan elkaar enzo. Het kan wel zijn dat ze het niet leuk vind dat wij het wel doen en zij niet, maar als er iemand is die "erbij hoort" is zij t wel.
Kijk we sturen ook dit soort berichtjes naar elkaar in de groep, dus we weten wel dat je t zelf mag weten enzo. (Dit is ff een voorbeeld)

Dit komt voor jou heel random, maar ik ben echt super trots op jou. Jij hebt (nog) geen behoefte om te drinken en te blowen en alles en je doet het ook niet. Tewijl je beste vrienden t wel doen. Dat is al knap en dan ben je ook nog eens geen mietje. Ik bedoel je vind het oke dat wij t doen en gaat er ten minste niet moeilijk over doen. Je wilt er zelfs bij zijn. Omdat het gezellig is (en daarbij is het handig om een nuchter persoon er bij te hebben voor als iemand denkt dat ie een vliegtuig is). Ik hoop wel dat jij t ook gezellig hebt en je geen zorgen over ons gaat maken. Daarmee heb je trouwens ook verbeteringen gemaakt. Als we dit aan het begin van de 2e zouden doen zou jij heel anders gereageerd hebben. Dus ik ben gwn trots op je☺ want ja tis goed dat je doet wat je wilt en ons laat doen wat we willen!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 21:15
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Ik bedoel mijn vrienden en ik zijn gewoon niet zo dat we er bij willen horen ofzo. We trekken ons niet veel aan aan wat anderen van ons vinden enzo. Ik heb bijvoorbeeld kort haar (en ik ben dus een meisje).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 21:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien kan je juist een gebaar maken door zelf een avondje met haar of met meer mensen solidair te zijn en allemaal niet te gebruiken? Dan is zij een keer niet het buitenbeentje.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 21:24
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Ja, dat zou een goed idee zijn, maar het is juist andersom. Dit is de eerste keer dat we het wel doen en normaal doen we t allemaal niet. Ik heb nog maar 3x geblowd en dat was Gwn met een paar vrienden, niet bij zo'n avondje ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 22:25
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Citaat:
Nou ze is niet echt duidelijk... en kan ze zelf niet iets verzinnen, zij heeft het probleem en nu lijkt het alsof jij haar dingen moet oplossen.
Als zij iets nieuws wil proberen, maar geen echte drugs, kan ze zelf toch onderzoek doen.
Ik hoef haar probleem niet op te lossen (eigenlijk is er niet echt een groot probleem), ik wil alleen iets voorhaar regelen omdat vrienden dat doen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2015, 11:07
quintyy
Avatar van quintyy
quintyy is offline
Aah zo, dan eh... heb je het al opgelost?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2015, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Geloof me, dat is echt niks voor haar en niks voor ons vrienden groepje, erbij willen horen. Iedereen bij ons is anders (van confettikanon achtig tot emo) en wil andere dingen. Wij zijn niet meisjes met veel make up die er graag bij willen horen ofzo (niet dat je dat dacht, maar ff ter verduidelijking). In onze vrienden groep vertellen we alles aan elkaar enzo. Het kan wel zijn dat ze het niet leuk vind dat wij het wel doen en zij niet, maar als er iemand is die "erbij hoort" is zij t wel.
Kijk we sturen ook dit soort berichtjes naar elkaar in de groep, dus we weten wel dat je t zelf mag weten enzo.
Dat doet ze niet bewust, daar gaat het nu om. Maar om bij een groep te horen wordt verwacht dat je meedoet aangezien je alleen een groep kan vormen als je een gezamenlijk doel/activiteit hebt.
Ook al wordt er door 5 van jullie gezegd van niet, en ik geloof oprecht dat jullie het knap van haar vinden en uit jullie hart zeggen dat het geen groepsdruk is, maar eindstand is wel dat zij zich een buitenbeentje voelt en nu dus ook iets 'speciaals' 'nodig' heeft om erbij te horen. Dat is groepsdruk.

Je geeft een voorbeeld dat jullie qua uiterlijk heel verschillend zijn, maar dat heeft er niets mee te maken. Vijf van de zes heeft bij jullie een gezamenlijk doel, namelijk drugs proberen en feesten en de puber uithangen. Zij heeft dat doel niet. Dat is helemaal niet erg en het is allebei normaal, maar het betekent wel dat als zij het buitenbeentje niet wil zijn, je nu op het punt bent beland dat zij ook iets wil doen omdat dat anders in stand blijft en dat is voor haar niet leuk. Groepsdruk dus.
Stel dat het andersom was, dat vijf van de zes geen drugs zouden gebruiken, dan zou die ene gebruiker zich een buitenbeentje voelen en waarschijnlijk zelfs bezwaard om drugs te gebruiken in hun bijzijn. Ik denk dat dat nu ook voor haal geldt. Daarom ben ik ook een voorstander van Elin3 haar voorbeeld om een keer allemaal niets te gebruiken dat vind ik veel meer pleiten voor de vriendschap dan haar iets aanbieden waar ze diep in haar hart niet op zit te wachten maar nu toch is voor gezwicht.

Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat jullie dit met opzet doen, zo werkt het nu eenmaal met groepjes waar je in zit. Het zal me ook niks verbazen als zij op een dag andere mensen tegenkomt die ook niks willen gebruiken en zich daar meer bij thuis voelt. Dat is heel menselijk, dat je op een bepaalt moment uit elkaar kan groeien.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-06-2015, 11:40
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zou het ook een groter gebaar vinden als jullie allemaal niks zouden doen dan iets zoeken voor haar.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2015, 20:51
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Citaat:
Dat doet ze niet bewust, daar gaat het nu om. Maar om bij een groep te horen wordt verwacht dat je meedoet aangezien je alleen een groep kan vormen als je een gezamenlijk doel/activiteit hebt.
Ook al wordt er door 5 van jullie gezegd van niet, en ik geloof oprecht dat jullie het knap van haar vinden en uit jullie hart zeggen dat het geen groepsdruk is, maar eindstand is wel dat zij zich een buitenbeentje voelt en nu dus ook iets 'speciaals' 'nodig' heeft om erbij te horen. Dat is groepsdruk.

Je geeft een voorbeeld dat jullie qua uiterlijk heel verschillend zijn, maar dat heeft er niets mee te maken. Vijf van de zes heeft bij jullie een gezamenlijk doel, namelijk drugs proberen en feesten en de puber uithangen. Zij heeft dat doel niet. Dat is helemaal niet erg en het is allebei normaal, maar het betekent wel dat als zij het buitenbeentje niet wil zijn, je nu op het punt bent beland dat zij ook iets wil doen omdat dat anders in stand blijft en dat is voor haar niet leuk. Groepsdruk dus.
Stel dat het andersom was, dat vijf van de zes geen drugs zouden gebruiken, dan zou die ene gebruiker zich een buitenbeentje voelen en waarschijnlijk zelfs bezwaard om drugs te gebruiken in hun bijzijn. Ik denk dat dat nu ook voor haal geldt. Daarom ben ik ook een voorstander van Elin3 haar voorbeeld om een keer allemaal niets te gebruiken dat vind ik veel meer pleiten voor de vriendschap dan haar iets aanbieden waar ze diep in haar hart niet op zit te wachten maar nu toch is voor gezwicht.

Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat jullie dit met opzet doen, zo werkt het nu eenmaal met groepjes waar je in zit. Het zal me ook niks verbazen als zij op een dag andere mensen tegenkomt die ook niks willen gebruiken en zich daar meer bij thuis voelt. Dat is heel menselijk, dat je op een bepaalt moment uit elkaar kan groeien.
Ja, misschien heb je wel een beetje gelijk dat dat een beetje automatisch gaat. En ze voelt zich wel vaak dat jonge meisje (zij is ook 13 en wij 14 en 15). Wij zijn niet perse mensen die vaak bij feestjes drugs gebruiken of extreme pubers zijn ofzo. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit gedronken (ben ik ook nog niet van plan) en behalve dat ik 3 x heb geblowd heb ik nog niks anders gebruikt. Maar zij is wel minder in de pubertijd enzo.
Ik denk niet dat we uit elkaar gaan groeien, want we zijn echt hele goede vrienden en de rest van ons groepje draait niet om drugs ofzo. Er is bijvoorbeeld iemand anders die juist echt niet mee wil graffitiën. Zo wilt iedereen wel dingen wel en niet bij ons.
Wat jij, elin3 en little Phoebe zeiden over een keer niks doen is een heel goed idee. Maar zoals ik al zei, wij hebben dit nog bijna nooit gedaan. En al helemaal niet op feestjes met meer mensen. Alleen met een paar vrienden. Blowen op een feest doen we nooit. En de volgende keer doen we het ook gewoon weer niet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2015, 15:40
Obelise
Obelise is offline
Wow, zoveel reacties, en helemaal niets over wat je wilt weten.

Btw, drugs is een best persoonlijk iets, iedere drugs werkt (meestal) anders bij elk persoon.

Er zijn vele legale drugs (en dingen die geen drugs worden genoemd, zoals suiker), van Psychedelische tot gewoon Pep (boosters)

Ik wil daarbij ook even zeggen dat ik het best schandelijk vind dat jullie proberen ideeen in haar hoofd te plaatsen.
Ookal ben ik er mee eens, dat vele van de dingen die jullie zeggen waarheid kunnen zijn (maar dan misschien over enkele jaren)
Maar jullie praten er over alsof het waarheid is, en geven weinig tips waar de TS om gevraagd heeft.

Als je wilt Iris, kan je me een PM sturen, met naar wat je zoekt, kan ik even voor je kijke.

Veel plezier op je feestje, en gewoon melig zijn, en je vriendin erbij betrekken.
Duurt nog een tijdje voordat ze zicht om haar gemak voelt tussen die drugs en drank debielen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2015, 23:23
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik wil daarbij ook even zeggen dat ik het best schandelijk vind dat jullie proberen ideeen in haar hoofd te plaatsen.
Mensen mogen hier gewoon hun mening geven hoor. Dat doe je zelf ook door te zeggen dat ze die vriendin wel drugs moet voeren
Met citaat reageren
Oud 23-06-2015, 08:07
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Oke, ik zal het wel nog een keer proberen uit te leggen. Een aantal vrienden en ik gaan op een feestje blowen en gaan lachgas gebruiken. Die vriendin wil dat allebij niet. Maar ze wil het wel willen. Wij steunen haar juist hierin. Ik wil haar juist echt NIET met drugs voeren. We vinden het goed dat ze doet wat ze zelf wilt. En dat weet zij. Het is alleen niet leuk voor haar als wij allemaal iets gebruiken en zij niet. Ze is bang dat het hele feest om de drugs gaat draaien. Ze vind het leuk om ook iets te gebruiken, dat zei ze zelf. Maar ze wil geen lachgas en niet blowen. En dat zegt ze niet omdat ze erbij wil horen. Probeer me maar niet over te halen dat dat wel zo is, want ik denk dat ik haar beter ken dan jullie.
Oke en nu nog een keer de vraag: weten jullie iets wat ze kan gebruiken? Maar GEEN echte drugs. Dus iets van energy ofzo.
Snappie?
Maar ik heb nu al helium gekocht omdat ik dacht dat ik toch geen antwoord meer zou krijgen op mijn vraag. Maar als er nog iemand ideeën heeft zijn ze nog altijd welkom.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2015, 18:44
Obelise
Obelise is offline
Je kan natuurlijk gewoon even kijken in de smartshop online of ze iets hebben wat ze leuk vind, dat is wel de gemakkelijkste manier.

Verder kan je een bepaalde meditatie drankje kopen, of zelf klaar maken via de smartshop van een wortel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ayahuasca_%28drugs%29

Verder zou ik gewoon iets simpels en doms zoeken bij de smartshop

Vind je vriendin het anders niet erg om een halve space brownie ofzo te eten?
Het bijna niet schadelijk voor je lichaam....
Met citaat reageren
Oud 28-07-2015, 01:42
julianaparkje97
julianaparkje97 is offline
Een hele vieze drug vind ik zelf een joint met modder en aarde, ik hoor namelijk dat ze 'clean' zijn. Wat natuurlijk vet saai is als zo'n ervaren psychonaut. Ik zou zeggen, rol een jointje, hell, rol er 2!

Greetz een hippie

)))
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2015, 03:09
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Je kan natuurlijk gewoon even kijken in de smartshop online of ze iets hebben wat ze leuk vind, dat is wel de gemakkelijkste manier.

Verder kan je een bepaalde meditatie drankje kopen, of zelf klaar maken via de smartshop van een wortel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ayahuasca_%28drugs%29

Verder zou ik gewoon iets simpels en doms zoeken bij de smartshop

Vind je vriendin het anders niet erg om een halve space brownie ofzo te eten?
Het bijna niet schadelijk voor je lichaam....
Ayahuasca is niet zomaar een meditatie drankje. en al helemaal niet geschikt voor onervaren mensen op een feestje. en voor iemand die nog niet eens lachgas wil proberen of wilt blowen is het sowieso al helemaal niks.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Needlefreak
Griller
125 27-09-2004 11:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Drugs moet op doktersrecept gratis worden verstrekt
Playerboy_1986
20 06-05-2004 13:07
Drugs & Alcohol "Heroineverstrekking als effectieve behandeling" - wat vind jij?
Gatara
58 11-09-2003 11:18
Drugs & Alcohol Drugsgebruik op jonge leeftijd.
HenkMul
21 22-08-2003 13:20
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.