Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2015, 09:05
D-Stat
D-Stat is offline
Hallo,
Ik woon sinds een paar maanden in een studentenkamer, en ik hou wel van een jointje roken,
Soms wat meer, soms wat minder.
Nu heb ik daarvan niks tegen mijn huisgenoot gezegd, ik dacht dat als hij er last van had, dat hij t wel optijd zou zeggen.
Nu heb ik gisteren een briefje onder mijn deur door geschoven gekregen, met daarop: Raam open als je blowt, laatste keer!!!.
Eigenlijk wel een beetje kinderachtig aangezien diegene het niet gewoon even aan de deur komt melden. (heb ik overigens ook meer begrip voor)
Nu ben ik eenmaal de moeilijkste niet, en blow ik nu gewoon niet binnen.
Maar een sociaal leven heb ik hier nog niet, dus ik zit vrijwel de hele dag binnen. Om nu elke keer als ik wil gaan blowen naar buiten te gaan vind ik ook weer zoiets.
Maar ik wil het ook niet hebben dat diegene naar de huurbaas stapt.
Hoe kan ik nog mijn jointje roken, zonder dat ik mijn huisgenoot er lastig mee val.
(kan natuurlijk begrijpen dat iemand er aardig last van heeft als diegene niet blowt.)

EDIT (Elin3): Ik heb het oorspronkelijke bericht terug gezet, zo hebben andere mensen die mogelijk dit probleem ook hebben wat aan de tips die in het topic gegeven worden

Laatst gewijzigd op 30-11-2015 om 19:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2015, 09:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom doe je niet gewoon je raam open, precies zoals je huisgenoot vraagt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 09:17
D-Stat
D-Stat is offline
Citaat:
Waarom doe je niet gewoon je raam open, precies zoals je huisgenoot vraagt?
Sorry vergeten toe te voegen, Mijn ramen (2 van de 3) staan ten allen tijden open als ik een jointje rook. vaak zelfs uren erna nog.

Ik heb nu dus het idee dat, juist omdat de ramen openstaan, het doortocht tot de overloop
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 09:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dan toch maar buiten roken? Misschien dat dat minder vervelend is als je gewoon een blokje om loopt, ipv voor jouw huis blijft staan?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 09:30
D-Stat
D-Stat is offline
Citaat:
Dan toch maar buiten roken? Misschien dat dat minder vervelend is als je gewoon een blokje om loopt, ipv voor jouw huis blijft staan?
Voor 't huis staan lijkt me sowieso niet echtr een strak plan.
Maar nu de winter eraan zit te komen, ben ik niet van plan buiten te gaan blowen als t bijv. buiten vriest.
Ik ben er totaal niet moeilijk in. maar ik dacht, er word wel wat verdragen van elkaar. Zo hield ik mijn smoel als er tig man aan het zuipen zijn hier (met het nodige lawaai). En zo hield hij z'n smoel als ik blowde, althans dat dacht ik.

Ikzelf drink geen alcohol. Moet dat betekenen dat ik er ook wat van moet gaan zeggen?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 09:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zou juist proberen de sfeer goed te houden, i.p.v. te gaan stoken. Ervaar je veel overlast, dan kan je dat zeggen, maar ga niet kinderachtig reageren ("Ik mag niet blowen dus jij mag niet drinken!").

Misschien kan je samen afspraken maken over hoe vaak hij feestjes geeft en hoe vaak jij binnen blowt. Dan kan je ook zeggen dat je het raam al open hebt en dus echt niet opzettelijk overlast veroorzaakt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 09:46
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ga eerst eens in gesprek met je huisgenoot ipv via briefjes te communiceren. Wie weet komen jullie wel tot een compromis.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 09:49
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
mischien dat je dit een kan probeten ? linkje naar een webshop als dat niet mag hoor ik het wel en dan moet je dus vooral kijken naar de ona mist producten die zijn gewoon makelijk.

en verder haal wat tochtstrips en plak die in je deur en zoek iets om de kier onder af te sluiten dan word de kans ook minder groot dat het daarheen trekt.

als laatste oplossing kan je ook een lucht ontvochter halen. zijn wel rond de 100 euro en je moet er een hebben die ook echt iets doet niet van die korreltjes die je gewoon moet neerzetten. zo'n ontvochter met daarna wat mist spray en je rook echt helemaal niets meer op de kamer zelf.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 10:02
D-Stat
D-Stat is offline
Citaat:
Ik zou juist proberen de sfeer goed te houden, i.p.v. te gaan stoken. Ervaar je veel overlast, dan kan je dat zeggen, maar ga niet kinderachtig reageren ("Ik mag niet blowen dus jij mag niet drinken!").

Misschien kan je samen afspraken maken over hoe vaak hij feestjes geeft en hoe vaak jij binnen blowt. Dan kan je ook zeggen dat je het raam al open hebt en dus echt niet opzettelijk overlast veroorzaakt.



Klopt, geef ik je helemaal gelijk in. Ik zal gewoon eens met hem praten.



Citaat:
mischien dat je dit een kan probeten ? linkje naar een webshop als dat niet mag hoor ik het wel en dan moet je dus vooral kijken naar de ona mist producten die zijn gewoon makelijk.

en verder haal wat tochtstrips en plak die in je deur en zoek iets om de kier onder af te sluiten dan word de kans ook minder groot dat het daarheen trekt.

als laatste oplossing kan je ook een lucht ontvochter halen. zijn wel rond de 100 euro en je moet er een hebben die ook echt iets doet niet van die korreltjes die je gewoon moet neerzetten. zo'n ontvochter met daarna wat mist spray en je rook echt helemaal niets meer op de kamer zelf.
Dit lijkt mij een aardig gangbaar idee, als dit daadwerkelijk zou helpen. vind ik het de moeite waard. al is de geur een stuk minder dan zou t al helpen.



Ik zal in ieder geval een gesprekje met hem aangaan, eens kijken wat daaruit komt
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 09:39
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
probeer eens HG tegen vieze luchtjes na 't blowen (vooral op de gang). Binnen een kwartier ruik je bijna niks meer.

En inderdaad, praat met elkaar ipv via briefjes.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 15:22
Verwijderd
Nee vooral via briefjes blijven praten want dat is de volwassen manier om te reageren en dan vooral hier blijven rapporteren over hoe erg het uit de hand loopt
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 17:11
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Kan je niet gewoon uit je raam roken?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 18:35
D-Stat
D-Stat is offline
Citaat:
Nee vooral via briefjes blijven praten want dat is de volwassen manier om te reageren en dan vooral hier blijven rapporteren over hoe erg het uit de hand loopt
En op welk ROC zit jij?

Citaat:
Kan je niet gewoon uit je raam roken?

Helaas, ramen kunnen alleen kiepen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 19:23
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En op welk ROC zit jij?
Verklaar je nader.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2015, 00:41
Verwijderd
Citaat:
En op welk ROC zit jij?
Hangt er vanaf welke vraagt of ik voor ze wil werken. Binnenkort een gesprek op het ROC van Twente maar vorige week was ik nog op Deltion. Maar dat bedoel je vast niet. Wat heb je op je hart jochie?

Citaat:
Helaas, ramen kunnen alleen kiepen
Heb je de handel al eens 180 graden gedraaid en dan geprobeerd je raam naar binnen toe open te doen?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2015, 01:32
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
En annders jointje uit het raampie stellen en uitblazen naar buiten
Met citaat reageren
Oud 30-11-2015, 18:23
D-Stat
D-Stat is offline
nvm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.