Oud 15-01-2020, 02:12
Verwijderd
Ik heb vorig jaar zo'n 1200 euro aan goede doelen gedoneerd. Niet alles was naar een geregistreerd binnenlands goed doel. Zijn er mogelijkheden om hier belastingteruggave op te krijgen in Nederland zoals in de VS?

Anders ga ik het in het vervolg anders aanpakken denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2020, 04:10
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
De heilige tempel van de deadlock van de latere dagen geldt niet als een goed doel
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2020, 08:29
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik heb hier geen verstand van.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2020, 08:45
Verwijderd
Nee, volgende keer anders aanpakken. Goede doelen aftrekken mag alleen bij ANBI's en bij verenigingen - bij die laatste moet het officieel vastgelegd zijn dat je dat jaarlijks doet voor minimaal vijf jaar.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2020, 10:34
Struilhuik
Struilhuik is offline
Clintel heeft overigens ANBI-status. De motherfuckers.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2020, 11:28
Verwijderd
Ja, als je niet precies weet hoe ANBI-status werkt, dan lijkt dat opmerkelijk. Is simpelweg voldoen aan een aantal administratieve vereisten met als eerste het beogen van het dienen van het algemeen belang. Jij en ik vinden dat Clintel dat niet dient, maar ze beogen het wel volgens hun statuten. En volgens mij is Clintel ook niet een club die de inkomsten uitgeeft aan snoepreisjes voor het bestuur, dure hotelkamers en dergelijke.


Hoe kut ik de club ook vind, prima dat ze ANBI-status hebben. Pas de wet maar aan als je het niet eens bent met huidige ANBI regels. Maar dat gaat op veel weerstand stuiten want dan vallen er veel meer goede doelen af.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2020, 11:34
Struilhuik
Struilhuik is offline
Ik heb dat ook uitgezocht, toen ik zag dat deze club criminelen deze status genoot. Voor mij hoeft het niet aangepast te worden verder; het is tandenknarsend accepteren. Dat is wat ik deed.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2020, 13:25
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
was toevallig vorige week nog een onderzoekje over in de groene amsterdammer; zo ongeveer elke willekeurige club kan met minimale controle een anbi-status krijgen en houden, top
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2020, 13:39
Verwijderd
Citaat:
De heilige tempel van de deadlock van de latere dagen geldt niet als een goed doel
Met citaat reageren
Oud 15-01-2020, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Nee, volgende keer anders aanpakken. Goede doelen aftrekken mag alleen bij ANBI's en bij verenigingen - bij die laatste moet het officieel vastgelegd zijn dat je dat jaarlijks doet voor minimaal vijf jaar.
Okay Trees for All heeft wel ANBI status Daar moet ik even achteraan dan hoe dat werkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.