Oud 20-01-2002, 13:58
Conqueror1
Conqueror1 is offline
Jagen is een bezigheid dat al plaats vindt sinds het bestaan van de mens. waarom moet er dan nu plotseling een eind aan komen??
terwijl vissen nog wel toegestaan is .
in bijna alle andere landen is jagen nog wel toegestaan maar in Nederland niet, omdat men het "zielig" vindt. Is het dan niet zielig als een vis wordt gevangen door een visser die vissen dood voor zijn beroep of een klein jongetje met zijn vader vist? Het is toch zielig als een vis zo'n afschuwlijke haak in mijn bek krijgt en er vervolgens keihard mee omhoog getrokken wordt!
Of een ander voorbeeld; wat dacht je van dat stuk vlees dat 's avonds op je bord ligt daar is een koe voor gestorven en jij eet het toch op . Het beest is geslacht om op te eten, net als een jager die een eend of een haas schiet!!! of een vis die gevangen wordt! dus het is allemaal onzin dat jagen niet moet kunnen want er worden nog elke dag vele dieren gevangen, geslacht en opgegeten en dat zal altijd gebeuren of het nou hier in nederland is of in het buitenland!!!!!
conclusie: jagen moet kunnen zolang er nog gevist wordt en er biefstuk op jou bord ligt!!

graag commentaar!
mzzl
__________________
Nog maar 4 maanden school!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2002, 14:33
flurry
flurry is offline
Als jagen toegestaan was hadden we al snel geen in het wild levende dieren meer gehad in Nederland. Met vissen ligt dat anders. Toch vind ik dat ook niet kunnen, net zoals koeien varkens en kippen fokken voor de consumptie. Fokken om te slachten vind ik een kutactie; Je krijgt toch ook geen kind om hem/haar af te kunnen maken?
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 14:48
gamefreak136
gamefreak136 is offline
Hey gast tuurlijk moet jagen kunnen ik ben het helemaal met jou eens !
Iedereen die ertegen is is gewoon een mietje !
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 15:01
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
flurry schreef:
Als jagen toegestaan was hadden we al snel geen in het wild levende dieren meer gehad in Nederland. Met vissen ligt dat anders. Toch vind ik dat ook niet kunnen, net zoals koeien varkens en kippen fokken voor de consumptie. Fokken om te slachten vind ik een kutactie; Je krijgt toch ook geen kind om hem/haar af te kunnen maken?


ehhhhhh jagen is toegestaan hoor. En als het niet toegestaan zou worden, dan pas zou het verkeerd gaan. Ik weet zelf hoe het eraan toegaat met de jacht, en ik heb er ook een beargumenteerde mening over, die staan in dit topic. Het zijn wel hele lappen tekst en ik heb eigenlijk geen zin om dat alles weer hier neer te zetten... Sowwy, maar ik ben het zeker met je stelling eens!!!
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 16:08
dopehead
dopehead is offline
jagen moet makkelijk kunnen. strak toch met je riffletjes beeste schieten in een speciaal reservaat ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 16:27
Conqueror1
Conqueror1 is offline
Citaat:
flurry schreef:
Als jagen toegestaan was hadden we al snel geen in het wild levende dieren meer gehad in Nederland. Met vissen ligt dat anders. Toch vind ik dat ook niet kunnen, net zoals koeien varkens en kippen fokken voor de consumptie. Fokken om te slachten vind ik een kutactie; Je krijgt toch ook geen kind om hem/haar af te kunnen maken?


jij bent ook lekker op de hoogte jagen is nog altijd toegestaan maar de overheid probeert het onaantrekkelijk temaken en uiteindelijk te verbieden, dat mag dus niet gebeuren!
__________________
Nog maar 4 maanden school!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 16:46
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
jagen vissen en het consumeren van dieren moet verboden worden
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:41
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Conqueror1 schreef:
Jagen is een bezigheid dat al plaats vindt sinds het bestaan van de mens. waarom moet er dan nu plotseling een eind aan komen??

Mensen moorden andere mensen, ook een bezigheid vanaf het allereerste begin van de mensheid, en dat mag nu ook niet meer. Vind je dat ook erg?


terwijl vissen nog wel toegestaan is .
in bijna alle andere landen is jagen nog wel toegestaan maar in Nederland niet, omdat men het "zielig" vindt. Is het dan niet zielig als een vis wordt gevangen door een visser die vissen dood voor zijn beroep of een klein jongetje met zijn vader vist? Het is toch zielig als een vis zo'n afschuwlijke haak in mijn bek krijgt en er vervolgens keihard mee omhoog getrokken wordt!
Of een ander voorbeeld; wat dacht je van dat stuk vlees dat 's avonds op je bord ligt daar is een koe voor gestorven en jij eet het toch op . Het beest is geslacht om op te eten, net als een jager die een eend of een haas schiet!!! of een vis die gevangen wordt! dus het is allemaal onzin dat jagen niet moet kunnen want er worden nog elke dag vele dieren gevangen, geslacht en opgegeten en dat zal altijd gebeuren of het nou hier in nederland is of in het buitenland!!!!!
conclusie: jagen moet kunnen zolang er nog gevist wordt en er biefstuk op jou bord ligt!!

graag commentaar!
mzzl

Je bent nogal hypocriet: vissen is zielig want die hebben zoveel pijn, daar moet wat aan gedaan worden. Vervolgens: Laten we lekker andere dieren afschieten, dan is het tenminste eerlijk tov de vissen.

Ik weet niet of je het zo helemaal bedoelt, maar zo komt het iig op mij over.

Ik ben tegen jacht, maar ik vind wel dat het mogelijk moet zijn dat mensen vlees eten. (tja idd over hypocriet gesproken )
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 18:57
Sylvain Altherian
Avatar van Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Citaat:
de wijze jodokus schreef:
jagen vissen en het consumeren van dieren moet verboden worden

Dat jij je nog de Wijze Jodokus durft te noemen... De mens eet al sinds het begin vlees, en nou komen de laatste tijd ineens al die vegetariers op die lopen te piepen dat je geen dieren moet eten... Je kunt verbieden wat je wil, maar dan wordt het alleen nog maar vaker gedaan... (kijk naar de drooglegging aan het begin van deze eeuw in Amerika, en drugs tegenwoordig) Daarbij komt dat veel geloven het eten van vlees in hun geschriften hebben staan, zoals de bijbel (Deuteronomium 14:3-21)...
Kleine minderheden zoals vegetariërs/veganisten en andere herbivoren moeten niet zo'n grote bek hebben, en zeker niet zonder argumenten, zoals jij...
__________________
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:13
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
Citaat:
Sylvain Altherian schreef:
Dat jij je nog de Wijze Jodokus durft te noemen... De mens eet al sinds het begin vlees, en nou komen de laatste tijd ineens al die vegetariers op die lopen te piepen dat je geen dieren moet eten... Je kunt verbieden wat je wil, maar dan wordt het alleen nog maar vaker gedaan... (kijk naar de drooglegging aan het begin van deze eeuw in Amerika, en drugs tegenwoordig) Daarbij komt dat veel geloven het eten van vlees in hun geschriften hebben staan, zoals de bijbel (Deuteronomium 14:3-21)...
Kleine minderheden zoals vegetariërs/veganisten en andere herbivoren moeten niet zo'n grote bek hebben, en zeker niet zonder argumenten, zoals jij...

ik geloof in het gelijkmatig afnemen van de vleesproductie en als jij impliceerd dat ik geen argumentatiemheb raad ik je aan eens op het forum te gaan zoeken naar oude topics over vegetarisch leven.. kben al mijn hele leven overtuigt vegetarier
,maar ben hier opgehouden met het bijna systematisch posten van mijn argumenten omdak daar een beetje moe van word...

verder wil ik nogff kwijt dat ik jouw ontiegenlijk dom vind als je niet in staat bent om het sarcasme van mijn nick name in te zien...
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:14
forgotten
forgotten is offline
hej doe s ff rustig
ik vind niet dat jagen moet kunnen. Wat is er leuk aan om een dier te zien lijden? jagen is een kinderachtig spel wat tegenwoordig helemaal niet meer nodig is. je hoeft niet meer te jagen om te overleven dus laat die beesten gewoon met rust!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:44
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Het is in meerdere gevallen gebleken dat niet jagen een slechte invloed heeft op de wildstand. Nederland is onderhand te dicht bevolkt om de natuur gewoon zijn gang te kunnen laten gaan. Bovendien is wild het allergezondste vlees dat op het moment te krijgen is. Diëtisten raden het aan als je hartproblemen hebt.

Ook zal het verbieden van de jacht een nogal sterk averechts effect hebben. Er zijn namelijk heel wat jagers die zich nu keurig aan de regels houden, en die zijn er echt wel, maar als je stropers hebt, die zijn toch illegaal bezig, dus waarom zouden die zich dan wel aan andere regels houden om weidelijk te stropen? Waarom zouden die nog geweren gebruiken als vallen enz enz enz veel makkelijker zijn. En geloof me, vallen zijn echt heel wat pijnlijker voor een dier als een geweerschot...
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 15:49
*~*DutchGirl*~*
Jagen stinkt
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 15:56
Verwijderd
Jagen moet idd kunnen. Die dieren hebben een beter leven als de meeste koeien/varkens/enzovoort. Maar wel onder strenge voorwaarde bijvoorbeeld als er een plaag is van iets en niet tijdens/ vlak na het broedseizoen (voor vogels) en nog wel meer regels. Jagen moet kunnen maar wel onder strenge voorwaarden.

Alex
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:40
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Alex schreef:
Jagen moet idd kunnen. Die dieren hebben een beter leven als de meeste koeien/varkens/enzovoort. Maar wel onder strenge voorwaarde bijvoorbeeld als er een plaag is van iets en niet tijdens/ vlak na het broedseizoen (voor vogels) en nog wel meer regels. Jagen moet kunnen maar wel onder strenge voorwaarden.

Alex
Jagen mag nu alleen nog maar in 't jachtseizoen... Maar de broed- en draagtijden van dieren worden sowieso ontweken. En die strenge voorwaarden zijn er echt wel! Beter een gecontroleerde jager dan een ongecontroleerde stroper...

__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 17:44
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Sylvain Altherian schreef:
Dat jij je nog de Wijze Jodokus durft te noemen... De mens eet al sinds het begin vlees, en nou komen de laatste tijd ineens al die vegetariers op die lopen te piepen dat je geen dieren moet eten... Je kunt verbieden wat je wil, maar dan wordt het alleen nog maar vaker gedaan... (kijk naar de drooglegging aan het begin van deze eeuw in Amerika, en drugs tegenwoordig) Daarbij komt dat veel geloven het eten van vlees in hun geschriften hebben staan, zoals de bijbel (Deuteronomium 14:3-21)...
Kleine minderheden zoals vegetariërs/veganisten en andere herbivoren moeten niet zo'n grote bek hebben, en zeker niet zonder argumenten, zoals jij...

De mens heeft jarenlang zwarten en andere minderheidsgroepen onderdrukt. De mens heeft jarenlang slaven gehad, de mens heeft jarenlang vrouwen onderdrukt. Dat is nu allemaal in zekere mate veranderd.

Die instelling van jou kan ik alleen maar conservatief noemen, en niet openstaand voor nieuwe ideeen. Volgens mij eet je alleen maar vlees omdat het *normaal* is en durf je niet zelf na te denken

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 17:47
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Het is in meerdere gevallen gebleken dat niet jagen een slechte invloed heeft op de wildstand. Nederland is onderhand te dicht bevolkt om de natuur gewoon zijn gang te kunnen laten gaan. Bovendien is wild het allergezondste vlees dat op het moment te krijgen is. Diëtisten raden het aan als je hartproblemen hebt.

Er is ook gebleken dat door jagen de wildstand achteruit gaat...

En, het kan me echt geen fuck interesseren hoe gezond wild wel niet is. Het blijft een dier, wat vermoord wordt. Schijt aan de mensen met hartproblemen, ik heb liever dat die mensen dood gaan ipv dieren die geen reet te maken horen te hebben met mensen.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 17:48
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Alex schreef:
Jagen moet idd kunnen. Die dieren hebben een beter leven als de meeste koeien/varkens/enzovoort. Maar wel onder strenge voorwaarde bijvoorbeeld als er een plaag is van iets en niet tijdens/ vlak na het broedseizoen (voor vogels) en nog wel meer regels. Jagen moet kunnen maar wel onder strenge voorwaarden.

Alex
Dood aan de vleesindustrie, inclusief de jacht dus.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2002, 17:51
drama
Avatar van drama
drama is offline
en vissen....de zogenaamde sportvissers in Nederland vissen voor hun plezier, een hengeltje uitgooien, een visje vangen om die vervolgens weer terug te zetten. Hoe zinloos. Als je die vis dan opeet, ok, vink je nog steeds een eikel (ookal weet ik dat vissen opzich spannend enzo kan zijn, het blijft ziek) maar dan is het tenminste nog voor iets nuttigs, voedsel. Vissen puur voor de gein en spanning is ziek, dierenmishandeling, getuigd niet van enig respect voor het leven en dient verboden te worden.

*Draam, die de eerste de beste visser gaat laten zwemmen*
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 18:46
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
Citaat:
drama schreef:


*Draam, die de eerste de beste visser gaat laten zwemmen*
*dwj die dat gaat vastleggen op de gevoelige plaat*
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 21:37
flurry
flurry is offline
Citaat:
Kupu schreef:

ehhhhhh jagen is toegestaan hoor.
ja die eerste gast zegt dat jagen niet meer toegestaan is in Nederland, dat was ik niet, ik nam dat dan maar gewoon aan
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 20:00
^Marije^
^Marije^ is offline
Jagen is af en toe gewon nodig omdat somige mensen de populatie van bep. diersoorten uit de hand laten lopen en dit bedreigend is voor andere diersoorten.
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 12:35
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
gamefreak136 schreef:
Hey gast tuurlijk moet jagen kunnen ik ben het helemaal met jou eens !
Iedereen die ertegen is is gewoon een mietje !
yeah right.....
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 13:02
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
Conqueror1 schreef:
Jagen is een bezigheid dat al plaats vindt sinds het bestaan van de mens. waarom moet er dan nu plotseling een eind aan komen??vroeger joeg men ook niet meer dan wat ze nodig hadden...nu jagen ze gewoon voor de lol en fokken ze teveel
terwijl vissen nog wel toegestaan is . bij vissen laat je ze iig nog leven...hoewel t gewoon in feite net zo ziek is als mensen martelen voor de lol....gewoon je vermaqken ten koste van een ander...
[b]in bijna alle andere landen is jagen nog wel toegestaan maar in Nederland niet, omdat men het "zielig" vindt. Is het dan niet zielig als een vis wordt gevangen door een visser die vissen dood voor zijn beroep of een klein jongetje met zijn vader vist? Het is toch zielig als een vis zo'n afschuwlijke haak in mijn bek krijgt en er vervolgens keihard mee omhoog getrokken wordt![b] ik zeg ook niet dat ik dat niet net zo erg vind.....maar t ergste is nog dat de koninklijke familie gewoon doorjaagt...en al die mensen die dan dat doen voor hun beroep omdat er anders 'te veel' kopnijntjes rondhuppelen...dat heeft alleen maar te makenmet dat wij de leefruimte en territoria van de roofdieren ontnemen om iets nutteloos te bouwen als een of andere stomme weg ofzo....
een ander voorbeeld; wat dacht je van dat stuk vlees dat 's avonds op je bord ligt daar is een koe voor gestorven en jij eet het toch op . ik ben vegetarisch...het beest is gefokt om op te etente eten, net als een jager die een eed of een haas schiet!!! of een vis die gevangen wordt! dus het is allemaal onzin dat jagen niet moet kunnen want er worden nog elke dag vele dieren gevangen, geslacht en opgegeten en dat zal altijd gebeuren of het nou hier in nederland is of in het buitenland!!!!! ik vind die vleesindustrie is nog erger eigenlijk dan gewoon jagen....
conclusie: jagen moet kunnen zolang er nog gevist wordt en er biefstuk op jou bord ligt!!er ligt geen biefstuk op mijn bord en ik vind dat het allemaal niet moet kunnen....eigenlijk zou het allemaal verboden moeten worden...
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 14:42
Verwijderd
ik vind dat jagen moet kunnen, maar alleen onder een aantal voorwaarden.
het mag geen jagen om het jagen zijn (plezierjacht dus).
maar soms is het nodig dat er gejaagd wordt. als er bijvoorbeeld niet op vossen en kraaien (mag alleen met vergunning) zou worden gejaagd, blijft er helemaal geen ander wild zoals weidevogels over omdat de eieren en jonge dieren door de roofdieren worden opgegeten.
daarnaast kan het ook in het belang van een diersoort zijn om het teveel aan mannetjesdieren af te schieten, zoals bijvoorbeeld bij eenden. als er geen woerden (mannetjeseenden) zouden worden geschoten zouden er veel te veel komen en dat zouden de eenden niet overleven omdat ze dan in het voorjaar constant achternagejaagd zouden worden door de woerden.
ik vind dus dat de jacht niet helemaal verboden zou moeten worden, maar dat de plezierjacht wel grotendeels aan banden moet worden gelegd.


[Dit bericht is aangepast door ABgirl (28-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2002, 16:46
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
^Marije^ schreef:
Jagen is af en toe gewon nodig omdat somige mensen de populatie van bep. diersoorten uit de hand laten lopen en dit bedreigend is voor andere diersoorten.
dat schijnt 'natuurlijk' te zijn en daar mogen wij ons niet mee bemoeien...

Ik ben het 100% met je eens!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 18:45
Conqueror1
Conqueror1 is offline
wat leuk dat er zo op mijn stelling is gereageerd!
volgens mij is de verdeling tussen de mensen die het eens zijn en niet eens zijn met de stelling 50-50

wat ik wel een goed argument vond van iemand was dat er zo-wie-zo-wel gejaagd zal worden ook al wordt het verboden.
Wij leven nou eenmaal in een maatschappij waar het aanbod inspeelt op de vraag dus als er vraag blijft zal het aanbod ook wel blijven!
-ff een paar feiten: vlees is lekker en gezond, dus woorom zouden we dan geen vlees eten? omdat het zielig is?nee toch! inplaats van de jacht afteschaffen kunnen ze beter het vissen afschaffen! kijken hoe de bevolking dan reageert. Als de politiek het dan zo kan spelen onder het motto: als jagen afgeschaft moet worden dan moet het vissen ook afgeschaft worden, dan zal de hele Nederlands bevolking verontwaardigd zijn en is iedereen wel plotseling voor jagen want dan kunnen zij ook vissen!!!
Ik denk dat je het jagen pas echt begrijpt als je een paar keer mee bent gegaan. Je gaat niet zomaar een bos in en wacht totdat je iets leuks ziet!! je beslist van tevoren wat er geschoten moet worden(eenden) en dan ga je een uurtje op de eendenput staan en dan schiet je wat en ga je weer naar huis bij zons ondergang. En het is echt niet zielig hoor!!! ze voelen er niets van!!!

Jullie zullen vast wel allemaal een eigen mening hebben gevormd, waar ik niets meer aan kan veranderen. Maar ik denk dat we wel wat zijn opgeschoten in ons dilemma! Jongens het blijft een moeilijk onderwerp, maar ik weet zeker dat jagen moet kunnen en mogen!!!!

laterz
__________________
Nog maar 4 maanden school!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 19:53
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
vlees is gezond...zullen we dan maar een mens gaan slachten??zou jij dat leuk vinden??als een hond iemand aanvalt word ie meteen afgemaakt omdat ie 'gevaarlijk' is...terwijl dat heel natuurlijk is omdat zelfs zijn hele gebit en bouw erop gebouwt is om te jagen....maar als iemand een mens vermoord en opeet is t een kanibaal en dan krijgt ie de doodstraf...wanbt dan is ie een moordenaar...dus iedereen voelt zich als mens verheven boven de andere dieren....vind ik krom...ze zeggen wel dat iedereen gelijk is en dat niemand onderdrukt mag worden....maar wat gebeurt er dan met de dieren??die worden ervoor gefokt om afgemaakt te worden....er klopt dus eigenlijk nix van die hele maatschappij...en dat argument van in andere landen blijven ze het doen dus wat heeft het voor zin dat kan wel waar zijn, maar ergens moet er een begin komen...en dan kunnen die andere landen het verstand ervan in gaan zien...en al doen ze dat niet...ik hoef niet net zo dom te zijn...wnat ik vind het ronduit dom hoe sommige mensen erover denken..
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 00:08
Punk-Is-Verzet
Punk-Is-Verzet is offline
Citaat:
Conqueror1 schreef:
-ff een paar feiten: vlees is lekker en gezond, dus woorom zouden we dan geen vlees eten? omdat het zielig is?nee toch! inplaats van de jacht afteschaffen kunnen ze beter het vissen afschaffen! kijken hoe de bevolking dan reageert. Als de politiek het dan zo kan spelen onder het motto: als jagen afgeschaft moet worden dan moet het vissen ook afgeschaft worden, dan zal de hele Nederlands bevolking verontwaardigd zijn en is iedereen wel plotseling voor jagen want dan kunnen zij ook vissen!!!
Ik denk dat je het jagen pas echt begrijpt als je een paar keer mee bent gegaan. Je gaat niet zomaar een bos in en wacht totdat je iets leuks ziet!! je beslist van tevoren wat er geschoten moet worden(eenden) en dan ga je een uurtje op de eendenput staan en dan schiet je wat en ga je weer naar huis bij zons ondergang. En het is echt niet zielig hoor!!! ze voelen er niets van!!!

laterz
ten eerste is dat feitje van jou helemaal niet waar. vlees is juist veel ongezonder dan een vegetarische maaltijd. vlees is namelijk wel kankerverwekkend en bevat vetten die voor ziektes kunnen zorgen. dat is dus alvast heel veel onzin dat het veel gezonder is.

en opzich zie ik het verschil tussen jagen en vissen niet, men doet het allebei voor eigen plezier. allebei zouden afgeschaft moeten worden.vissen laat men nog wel leven, maar bij jagen niet. dieren hebben ook recht op een leven en hoeven niet om de plezier van een mens afgemaakt te worden. ook onzin dus vind ik.

en dat ze er niks van voelen ben ik het helemaal niet mee eens. ze voelen wel degelijk wat. en jij kunt niet zeggen dat ze niks voelen want je kunt je niet in dat dier verplaatsen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Jagen
Luego
14 16-11-2007 16:42
Flora & Fauna Jagen en eizoeken
kees17
52 30-05-2005 18:23
Verhalen & Gedichten vanuit keuzes verder denken...
karamba
3 26-12-2002 15:46
Levensbeschouwing & Filosofie Is vrouwen-emancipatie eigenlijk wel zinnig?
John Sickbock
54 17-11-2002 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.