Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2004, 09:17
blueeyes_jochie
Avatar van blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Mensen, ik heb hier al een topic van geopend en toen was het weer overgegaan maar nu heb ik weeral 2 weken last van slapeloosheid.. Enorm kut.. De vorige keer was ik naar de dokter geweest maar zij zei dat ik niet goed ademhaalde en op zo`n cursus moest daar had ik dus helemaal niet veel zin in (zij dacht dus aan een bepaalde hyperventilatie), omdat ik ook last had van mijn hart als ik ging slapen.. Afijn ik geloofde het niet en na een tijdje ging het weer over, maar nu is het helemaal back maar veel erger dan eerst! Ik dacht eerst zal wel komen door school, bitje vriendin, vrienden en u name it.. Maar blijf er last van houden. Het probleem is gewoon dat ik mijn ogen dicht doe maar gewoon een hele nacht wakker blijf en dat al 2 weken lang.. En toch ben ik de volgende morgen weer supermoe.. Af en toe kom ik gelukkig toch nog een beetje in slaap, maar dan wordt ik na een uurtje of 2 weer wakker dus jaa en dan duurt het weer uren voordat ik kan slapen.. Ik heb alles al geprobeert valdisper (ofzoiets), bad/douche voor slapen, nieuw kussen, nieuw dekbed, op grond slapen, op bank, tv kijken, saai boek lezen, spannend boek lezen, warme melk, melk met honing, nog wat computeren, gewoon niks doen, me heel moe maken, alles van die dag op een rijtje zetten en nu heb ik gisteren pillen gekregen (op homeopatische basis) om wat beter in slaap te komen, maar dat hielp geeneens.. Ik werd er alleen iets rustiger van.. Maar dan doe ik mijn ogen dicht en kan ik zo wel 2 a 3 uur wakker liggen.. Najaa aan de tijd van slapen kan het ook niet liggen, want ben gister om 9 uur al naar bed gegaan en lag om 1 uur nog wakker.. Ga meestal rond half 11 naar bed in de week, mar dan slaap ik helemaal laat... Weet iemand wat?! En is het verstandig dat ik er toch nog maar een keer mee naar de dokter gaa?! Ik denk dat ze toch weer dezelfde conclusies trekt.. Maar ik baal er ondertussen wel van, mijn wallen vallen wel meej, maar ik wordt gauw chagrijnig, heb weinig te vertellen, verpest contacten, moet een vraag bij tentamens 3 of 4 x overlezen voordat ik hem snap en ga zo maar door.. Afijn dit was het dan in het klein geschreven wat mijn probleem inhoudt.. Tja ik denk dat jullie ook niks weten, maar afijn ben mijn frustaties over mijn eigen weer ff kwijt..
__________________
denken met je hart, niet met je verstand ,,mooi
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 11:07
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
De vorige keer was ik naar de dokter geweest maar zij zei dat ik niet goed ademhaalde en op zo`n cursus moest daar had ik dus helemaal niet veel zin in (zij dacht dus aan een bepaalde hyperventilatie).

..

Waarom geloof je d'r nie en probeer je die cursus gewoon ?!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:39
blueeyes_jochie
Avatar van blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Omdat het toen ook ineens overging dus ja.... En ik vind het een beetje vaag. Ik doe mijn ogen dicht en blijf gewoon wakker volgens mij heeft het niks met hyperventilatie te maken..
__________________
denken met je hart, niet met je verstand ,,mooi
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
DaLoverBoy schreef op 14-01-2004 @ 14:39:
Omdat het toen ook ineens overging dus ja.... En ik vind het een beetje vaag. Ik doe mijn ogen dicht en blijf gewoon wakker volgens mij heeft het niks met hyperventilatie te maken..
Dat je er niets meer van voelt betekent niet dat het over is. Je kan niet slechter worden van zo'n ademhalingscursus dus just do it.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:26
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
DaLoverBoy schreef op 14-01-2004 @ 10:17:
en nu heb ik gisteren pillen gekregen (op homeopatische basis) om wat beter in slaap te komen, maar dat hielp geeneens.. Ik werd er alleen iets rustiger van.. Maar dan doe ik mijn ogen dicht en kan ik zo wel 2 a 3 uur wakker liggen.. Najaa aan de tijd van slapen kan het ook niet liggen, want ben gister om 9 uur al naar bed gegaan en lag om 1 uur nog wakker.. Ga meestal rond half 11 naar bed in de week, mar dan slaap ik helemaal laat...
Dat soort pillen werkt niet gelijk diezelfde nacht hoor.. je zegt dat je ze gisteren kreeg, probeer ze een tijdje.
Belangrijk is dat je ze elke dag op hetelfde tijdstip neemt, en ook op hetzelfde tijdstip naar bed gaat. Dus probeer zelf ook ritme er in te brengen, en dan in combinatie met die pillen (rustgevend etc) moet je langzamerhand weer een normaal slaapritme krijgen.
Verwacht geen wonderen binnen een paar dagen! Probeer je enkele weken er echt aan te houden, zelfde ritme, zelfde tijd gaan slapen en niet te laat opstaan, liefst ook elke dag op dezelfde tijd (en zeker niet ineens zaterdag en zondag laat opstaan, want dan kan je die maandag weer van voor af aan beginnen!).

Ik weet hoe moeilijk het is, ben zelf ook zo bezig (alleen al heel wat langer klachten)..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
DaLoverBoy schreef op 14-01-2004 @ 14:39:
Omdat het toen ook ineens overging dus ja.... En ik vind het een beetje vaag. Ik doe mijn ogen dicht en blijf gewoon wakker volgens mij heeft het niks met hyperventilatie te maken..
Daar zou je natuurlijk met je huisarts over kunnen praten. Bovendien is het zo dat zij er waarschijnlijk heel wat meer verstand van heeft dan jij.

Ik heb trouwens ook veel last van slapeloosheid en ga eens in de paar jaar naar de homeopaat, die me over het algemeen wel iets beter kan laten slapen. Ik slaap nog steeds niet meer dan 5 uur per dag, maar ik voel me in ieder geval veel uitgeruster nu (ik ben in december even langs geweest en hij heeft me een middeltje gegeven). Ik was al maanden iedere dag maar nét op tijd op school, omdat ik niet vroeger dan 08.15 uit mijn bed kon komen. Nu sta ik met gemak om 07.45 op.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:17
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Sorry voor het uppen, maar ben benieuwd hoe het nu, twee weken later, met je gaat?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 21:05
blueeyes_jochie
Avatar van blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Er is niet veel veranderd en ik heb er nog steeds evenveel last van.. Ik zit er nu weer al een maand mee te tobben.. Ben er vandaag (toevallig) mee naar de dokter geweest.. Zij steekt het op tentames, vriendin enzz... Zelf geloof ik er niet zo in, want als ik me ergens druk om maak krijg ik last van mijn hart en nu sluit ik gewoon mijn ogen maar kom gewoon niet meer in slaap.. En lichamelijk kan je het bij mij niet zien.. Heb geen wallen ofzo.. Maar geestelijk ben ik nu egt een wrak en kan soms egt bot reageren tegen mensen.. En daar ben ik zo bang van dat ik hierdoor vriendschappe verpruts.. Ik voel me de laatste tijd zo duf.. Maar ff trg over dat gesprek met de dokter.. Ik had het wel al verwacht dat ze zo`n praatje zou afhangen en dat ik er voor de rest niet veel meej zou opschieten.. Dus jaa ik wagt nu gewoo nnog fff af en probeer gewoon t een ent ander.. Wil iig geen slaappillen ofzo.. Daar ben ik egt op tegen! Mwa zover is het gelukkig nog niet.. Maar ik word er wel gek van.. Ik heb het zelfs al een keer gehad dat ik mijn eigen begon te meppen omdat ik op mijn horloge keek het was al 5 uur en was nog steeds wakker op zo`n moment haat ik me eigen enorm.. Het lijkt net of mijn geest een eigen leven wil leiden ofzo.. En hoe gaat het met jouw?! En bedankt dat je er nog naar vroeg..!
__________________
denken met je hart, niet met je verstand ,,mooi
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 21:09
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Met mij gaat het ook nog niet.. maar ben nu meer dan een half jaar bezig, dus mn huisarts wil nu slaapmiddel voor beginnen te schrijven als ik het per se wil.
Daar ben ik nu nog over na aan het denken..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 10:24
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
uhm, wat bij mij helpt;
- joint/ ghb voor het slapen gaan
- slaapmedicatie (diazepam, oxazepam e.d.)
- warme douche en alcohol
- yoga!
Niet echt gezond op langer termijn, dat zal ik niet ontkennen
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:20
blueeyes_jochie
Avatar van blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Alchol is dus al niet goed daar blijf je alleen maar langer wakker van volgens mij alleen int begin ben je een beetje duf.. Slaappillen zou ik niet doen! Zijn fet duur en je raakt er egt moeilijk vanaf "Konijn"... Ik zweer t ik ken zo iemand en neej die ken je niet meer trg van vroeger.. Die is alleen maar verder weggezakt.. Maar Yoga hebben al meer mensen gezegd maar dan moet je naar van die stomme cursussen, want thuis kan je dat volgens mij niet doen
__________________
denken met je hart, niet met je verstand ,,mooi
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 17:20
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb er laatst iets over gezien op National Geographic, mensen die moeilijk in slaap konden komen hadden een bepaald stofje in de hersenen te veel of te weinig, volgens mij te veel (weet niet meer), maar dat stofje heette dus 'orexine' en daardoor konden ze niet in slaap vallen... maar het lijkt me raar dat je dat opeens hebt en dat het dan ook weer over gaat... als je er echt last van blijft houden zou ik gewoon nog een keer naar de dokter gaan, desnoods naar een andere...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:59
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Alcohol is idd slecht, je valt misschien eerder in slaap, maar je pakt dan verkeerde slaap, waardoor je nog minder uitgerust bent als je wakker wordt.

Er is een bepaalde stof die je hersenen aan moeten maken zodat je slaap begint te krijgen, melatonine. Veel mensen met ME (wat ik heb) hebben daar een tekort aan.
Dit kun je ook slikken, maar dat is dus een lichaamseigen stof, en als je daar mee begint te kloten (op willekeurige tijdstippen innemen bv), gooi je helemaal je ritme door de war..

@DaLoverBoy: ik weet ook nog niet of ik t ga doen, ik ken t risico, daarom twijfel ik ook zo sterk.. En yoga kan ik dus niet, omdat ik niet ergens heen kan reizen om dat te volgen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 19:59
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
je kan ook "natuurlijke" slaapmiddelen nemen
weet niet welke je gekregen hebt?!
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:01
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Weet niet of je het tegen mij of tegen TS hebt, omdat hij zei dat hij homeopathische middelen had gekregen, maar ik heb zo'n beetje alle natuurlijke middelen al geprobeerd (nou ja, die van de drogist/apotheek enzo, ben niet echt bij een homeopaat ofzo geweest)
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:11
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
uhm...........eigenlijk ts
maar maakt niet uit hoor
ik heb x iets geprobeert bij vriendin.....sloeg goed aan
dus vnadaar
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:16
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 27-01-2004 @ 11:24:
uhm, wat bij mij helpt;
- joint/ ghb voor het slapen gaan
- slaapmedicatie (diazepam, oxazepam e.d.)
- warme douche en alcohol
- yoga!
Niet echt gezond op langer termijn, dat zal ik niet ontkennen

Beetje weed/shit en ik slaap wel makkelijk in.

Medicatie --) als het homeopathisch is, sure.
Anders :

Douche kan altijd helpen....maar dan zonder den alcohol, alhoewel mijn ouders toch wel eens eentje durven drinken als slaapmutsje.

Yoga; waarschijnlijk helpt het wel, maar daar ben ik te nerveus/gespannen voor en je moet het toch eerst ergens geleerd hebben, voor je het in je eentje kunt toepassen.

(Dus ik blijf bij het eerste )
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:30
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 27-01-2004 @ 21:11:
uhm...........eigenlijk ts
maar maakt niet uit hoor
ik heb x iets geprobeert bij vriendin.....sloeg goed aan
dus vnadaar
Ik ben zelf ook wel benieuwd welk middel ts heeft gekregen.
Wat had jij dan?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.