Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 13:26
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Ik heb wat vraagjes over deze opleiding....

- Ik heb een beetje een Twents accent. Moet je dat afleren (op zich geen probleem, ik ben het accent liever kwijt dan rijk)?
- Is het een zware opleiding?
- Is het eenvoudig om aan het werk te komen binnen de logopedie en wat is ongeveer het salaris van een logopedist?
- En natuurlijk het belangrijkste: wat vind je van de opleiding in het algemeen?


Ellen
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2005, 22:23
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
heej Ellen,

oei wat een oud topic... Maar 'k vind 't wel leuk om die vragen te beantwoorden;

- Ik heb een beetje een Twents accent. Moet je dat afleren (op zich geen probleem, ik ben het accent liever kwijt dan rijk)?

In principe willen ze dat iedereen standaardnederlands beheerst. Dat betekent dat je in staat moet zijn om zonder twents accent te praten in een beroepssituatie. Maar je mag er zelf voor kiezen wanneer je je accent gebruikt en wanneer je het achterwege laat. Als jij bijv. alleen tijdens de lessen Stem & Spraak standaardnederlands wilt spreken, wordt dat geaccepteerd.
In principe wordt ook van buitenlandse (meestal Duitse) studentes verwacht dat hun niet-nederlandse afkomst niet hoorbaar is in hun spreken.

- Is het een zware opleiding?

Mij is altijd verteld dat het een zware hbo-opleiding is. Er komt af en toe redelijk wat biologie voorbij en als je nogal CM-ingesteld bent (zal ik maar zeggen), moet je daar af en toe wel flink je tanden inzetten.
Ik kan je niet echt een objectief antwoord geven op deze vraag. Zelf heb ik nl. geen havo gedaan maar vwo en doe ik nu de eerste twee jaar in één, dus dat ik het drukker heb dan anderen maar het niveau op zich vrij makkelijk aankan, is wel te verklaren...

- Is het eenvoudig om aan het werk te komen binnen de logopedie en wat is ongeveer het salaris van een logopedist?

Op dit moment zijn er genoeg vacatures, vooral in Noord-Holland, er is daar een ernstig tekort aan logopedistes. Maar hoe de situatie over 4 jaar is, daar is nooit wat over te zeggen. Gelukkig is logopedie nog niet uit de ziektekostenverzekering, maar je weet niet wat de ontwikkelingen in de toekomst zullen zijn (kijk naar nu bijv. fysiotherapie...)
Salaris kun je wel vinden als je op vacatures van logopedistes kijkt op internet. Ik heb weleens iets gezien van rond de 1700 euro p/m maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar niet zo mee bezig houd. Het ligt ook heel erg aan welk werkveld je wilt gaan werken.

- En natuurlijk het belangrijkste: wat vind je van de opleiding in het algemeen?

Erg interessante en afwisselende opleiding, ik denk dat je wel gemotiveerd zijn om 'm af te maken, omdat de stof soms best moeilijk is (maar tegelijk dus ook ontzettend interessant!!)
Als je interesses liggen op het gebied van hulpverlening, taal, muziek en praktisch bezig zijn, kon dit weleens de goede keuze zijn.

Voor meer info mag je altijd mailen
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 09:17
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
S&S --> Studiekeuze
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Taalwetenschap en logopedie
Pomeke
7 13-01-2016 07:41
Studeren Logopedie studeren aan hogent of Artevelde in Gent?
Kwikstraat
3 17-08-2012 14:56
Algemene schoolzaken Logopedie studeren aan hogent of Artevelde in Gent?
Kwikstraat
1 17-08-2012 12:08
De Kantine vragenlijst eindwerk logopedie
joke_deceuninck
14 25-01-2007 16:01
Studeren logopedie
amarillo
10 24-07-2006 19:58
Studeren Logopedie
Babygirly
10 18-05-2006 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.