Oud 11-03-2005, 17:28
Mara
Mara is offline
Welkom op het grote Voeding en gezondheid topic

[edit by Leonoor]In het verleden was dit het grote lijntopic, maar omdat er ook veel mensen zitten die gezond willen eten of juist aan willen komen, voldeed deze naam niet meer aan de inhoud.

Je kan dit topic nog steeds gebruiken om (voor jezelf) bij te houden hoe het gaat of om raad te vragen.[/edit]

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Vaak komt de vraag langs: Hoeveel kcal heb ik nou eigenlijk nodig op een dag? Knoop ten eerste dit in je oren: Minstens 1200! Dan moet je nog letten op je lengte en gewicht.
Wil je het wat precieser weten dan zal je je vetpercentage moeten llaten meten. Weetje dat, dan kan je het HIERMEE (met dank aan MightyDuck) uitrekenen.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum -> Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl -> Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel -> Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Healthy Weight Forum -> Een Amerikaans forum over diëten. Je kan je wekelijkse gewicht invullen die in een grafiek wordt weergegeven. Ook zijn er fora over bijv. sporten, bepaalde diëten e.d.

Fitday -> Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

--Door: Meelfriek


-Het vorige Voeding en Gezondheid topic

Laatst gewijzigd op 11-03-2005 om 18:22.
Oud 11-03-2005, 17:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-03-2005 @ 17:28 :
Aangezien niemand anders hem opent?

Iemand copy-past?
En jij dan? Kan jij niet copy-pasten?
Oud 11-03-2005, 17:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-03-2005 @ 17:29 :
En jij dan? Kan jij niet copy-pasten?


Volgens mij is het makkelijker als Leonoor het doet. Die kan gewoon de tekst pasten van het geposte, dus de links doen het meteen. Ik moet anders eerst heel die opmaak + hyperlinks er zelf bij maken, en eerlijk gezegd ben ik daar te lui voor

Nogmaals, degenen die meedoen aan 'valtaf.nl':
Een club, minimum BMI is 18, je moet toestemming van mij hebben dus als je nick daar niet je s.com nick is moet je 't even melden (in PM oid)
http://meelfriek.valtaf.nl/index.php?page=club&club=57
Oud 11-03-2005, 17:35
Verwijderd
Ik heb me aangemeld. Gewoon als Darkside
Oud 11-03-2005, 17:37
Mara
Mara is offline
Ik vraag me nu alleen ernstig af hoe ik mensen kan accepteren.
[edit]Heb ingesteld dat iedereen lid kan worden, weet 't anders ook niet . PM toch even je nick daar als je lid word, kan ik anderen die dan toch lid worden eraf schoppen [/edit]

Laatst gewijzigd op 11-03-2005 om 18:05.
Oud 11-03-2005, 18:08
Mara
Mara is offline
Vandaag 1350kcal. Als ik zo ga sporten nog een sultana, dan dus iets meer dan 1500kcal. Ben tevreden
Oud 11-03-2005, 18:17
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 08-03-2005 @ 19:37 :
valess, superlekker inderdaad!
Ik vind quorn veel lekkerder.
Oud 11-03-2005, 18:29
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vandaag een 1600 calorien... Niet echt veel maar ik ga (nooit) niet sporten dus... En vanavodn zal ik wel nog iets snoepen
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 11-03-2005, 19:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hmm ik ben dus echt niet goed meer bezig. Maar heb echt even geen zin in lijnen. Ik ga straks denk ik wat ontbijtkoek en bonbons eten. Niet goed, I know. Maar ik heb vandaag toch nog niet slecht gegeten ofzo... ik vind dat het nu wel even kan. Ik ga me als school wat rustiger is weer wat meer focussen. Maar naast deze dingen (met mate hoor ) blijf ik wel gewoon gezond eten en niet teveel.
Oud 11-03-2005, 19:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Mijn doel is ook niet meer om af te vallen. Ik heb er helemaal geen zin meer in. Ik denk dat dit gewicht gewoon goed is voor mij anders was ik allang afgevallen hoor. Maar als het rustiger gaat met school iig, ga ik wel weer een beetje dieten en sporten totdat ik een strakke buik heb, net als voordat ik gestopt was met calorieen tellen en sporten (ong. 2 a 3weken geleden toen het druk werd op school) maar mijn dikke kont en heupen... tsja daar kan ik wel mee leven. Tsja het is vrouwelijk he... Al zou ik er toch liever vanaf willen Ik blijf daarna wel gewoon gezond en niet teveel eten, maar niet als doel af te vallen.
Oud 11-03-2005, 19:14
Verwijderd
Vandaag gaat het al weer stukken beter, hoofdpijn word steeds minder en ik ben al wat fitter.

Ik heb me ook aangemeld bij de Scholieren-club van Valtaf.nl, en ik kon me gewoon zonder moeite aanmelden?

@ikkeleerlinge: Wat is eigenlijk je lengte & gewicht?

En weet iemand wat er in een portie gebakken kibbeling zit? Ik was net boodschappen doen met mijn moeder (Even naar buiten toe, na 3 dagen binnenzitten!), en we hadden beide zin een bakje kibbeling. Maar die kibbeling was echt niet lekker, van die vieze grote brokken vis en ontzettend vet. We hebben er nu allebei maagpijn van.
Oud 11-03-2005, 19:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 11-03-2005 @ 19:14 :

@ikkeleerlinge: Wat is eigenlijk je lengte & gewicht?
Umm mijn gewicht... nouja 3 weken geleden was het 52 kg ofzo, zal nu wel 55 zijn denk ik maar dat gaat er makkelijk vanaf tot de 52. En ik ben zo'n 160 cm kort
Oud 11-03-2005, 19:21
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Net een enorme vreetbui gehad Hoe beter ik eet, hoe meer honger en minder discipline ik lijk te hebben savonds
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 11-03-2005, 19:23
Verwijderd
Wat houdt een "enorme vreetbui" in bij jou?
Oud 11-03-2005, 19:24
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vanmiddag en vanmorgen gewoon gezond normaal gegeten, vanavond tot nu toe
200 gram brood
1 banaan
1 ei
salami
een worstje
een tomaat
2 stukken ananas
stukje broccolo :$
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 11-03-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck zei:
Chocopasta hoort sowieso niet in een dieet thuis. Pindakaas misschien, het is tenslotte een goede bron van onverzadigde vetten.
volgens mijn potjes heeft 100 gram pindakaas, ongeveer 40 % vet waarvan 10 % verzadigd, en 100 gram chocopasta ongeveer 30 % vet waarvan 7,5 % verzadigd. Dat is wel pure chocopasta, zonder melk erin, ik weet niet of dat wat uitmaakt... maar dan heeft chocopasta minder verzadigd vet dan pindakaas (en wel ook wat minder onverzadigd, ja).
Oud 11-03-2005, 19:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-03-2005 @ 19:25 :
volgens mijn potjes heeft 100 gram pindakaas, ongeveer 40 % vet waarvan 10 % verzadigd, en 100 gram chocopasta ongeveer 30 % vet waarvan 7,5 % verzadigd. Dat is wel pure chocopasta, zonder melk erin, ik weet niet of dat wat uitmaakt... maar dan heeft chocopasta minder verzadigd vet dan pindakaas (en wel ook wat minder onverzadigd, ja).
Pindakaas is gewoon gezonder. Dat is gewoon zo, moet ik nu allemaal dingen voor je gaan opzoeken waarom het gezonder is of snap je het wel?

Welk van de twee bevat eigenlijk meer suiker?
Oud 11-03-2005, 19:31
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 11-03-2005 @ 19:24 :
Vanmiddag en vanmorgen gewoon gezond normaal gegeten, vanavond tot nu toe
200 gram brood
1 banaan
1 ei
salami
een worstje
een tomaat
2 stukken ananas
stukje broccolo :$
Dit is dus van vanavond? Heb je geen echt avondeten gegeten? Ik vind het eerlijk gezegd qua hoeveelheid en ook qua dingen op zich wel meevallen...je zou het kunnen zien als vier boterhammen met beleg (banaan, ei, salami, tomaat) en dan nog wat er bij, lijkt me vergelijkbaar met een normale avondmaaltijd... Ik snap dat je het niet zo ziet, maar ja... Je kunt iig proberen het hierbij te laten, lijkt me?
Oud 11-03-2005, 19:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kellytje schreef op 11-03-2005 @ 19:24 :
Vanmiddag en vanmorgen gewoon gezond normaal gegeten, vanavond tot nu toe
200 gram brood
1 banaan
1 ei
salami
een worstje
een tomaat
2 stukken ananas
stukje broccolo :$
Nou, ik had ook een vreetbui, maar dan een ongezonde. (patat gegeten, 3 koekjes, handje chips, half stokbrood). Zucht, als ík een vreetbui heb, komt het echt nooit meer goed die dag.

Maar ik heb ook steeds zo'n ongelofelijk trek
Oud 11-03-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-03-2005 @ 19:30 :
Pindakaas is gewoon gezonder. Dat is gewoon zo, moet ik nu allemaal dingen voor je gaan opzoeken waarom het gezonder is of snap je het wel?
Ik geloof je best, maar ik snap het nog niet als je zegt dat het 'gewoon gezonder' is, dat is namelijk geen uitleg . Ik dacht altijd dat chocoladepasta veel meer verzadigde vetten had, maar dat valt dus best mee; in vetverhouding iets meer, absoluut gezien juist minder (tenzij in melkchocoladepasta, wat mensen meestal eten, veel meer zit). Je hoeft 't niet voor me op te zoeken hoor, maar als je uit je hoofd wat uit kan leggen zou ik dat wel fijn vinden
Oud 11-03-2005, 19:34
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik snap niet waarom ik geen lid kan worden van die club Ik klik op 'klik hier om lid te worden', dan voldoe ik inmiddels wel aan alle voorwaarden, dus dan klik ik op 'lid worden' maar mijn naam komt er niet bij te staan. Terwijl ik wel zie dat Leonoor en Sneeuwvlokje lid geworden zijn. Kan iemand helpen?
Oud 11-03-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-03-2005 @ 19:32 :
Nou, ik had ook een vreetbui, maar dan een ongezonde. (patat gegeten, 3 koekjes, handje chips, half stokbrood). Zucht, als ík een vreetbui heb, komt het echt nooit meer goed die dag.

Vind ik eigenlijk ook nog wel meevallen... Ik weet ook niet of die patat "gewoon avondeten" was of idd echt deel uit maakte van een "vreetbui"? Als ik denk aan een "vreetbui", dan denk ik ergens anders aan...maar misschien komt het dan meer door het beeld wat ik er van heb oid.
Citaat:

Maar ik heb ook steeds zo'n ongelofelijk trek
Misschien moet je wat meer/andere dingen eten?
Oud 11-03-2005, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 11-03-2005 @ 19:34 :
Kan iemand helpen?
Ik heb me aangemeld en toen kon ik op "lid worden" klikken en kwam mijn naam er gewoon bij te staan...?
Oud 11-03-2005, 19:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2005 @ 19:35 :
Ik heb me aangemeld en toen kon ik op "lid worden" klikken en kwam mijn naam er gewoon bij te staan...?
Hmm, ik snap het niet, probeer het nog wel een keer
Oud 11-03-2005, 19:51
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nou, met een andere naam is het inmiddels gelukt, nu moet ik alleen nog even mijn gewichten enzo overschrijven Maar ik ben dus 'Mistique'

DarkSide, ik denk dat jouw aanmelding ook niet gelukt is, ik zag je er iig niet tussenstaan.
Oud 11-03-2005, 20:21
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-03-2005 @ 19:25 :
volgens mijn potjes heeft 100 gram pindakaas, ongeveer 40 % vet waarvan 10 % verzadigd, en 100 gram chocopasta ongeveer 30 % vet waarvan 7,5 % verzadigd. Dat is wel pure chocopasta, zonder melk erin, ik weet niet of dat wat uitmaakt... maar dan heeft chocopasta minder verzadigd vet dan pindakaas (en wel ook wat minder onverzadigd, ja).
Hmm in dat geval heb ik me vergist. Maar ik krijg een donkerbruin vermoeden.... kijk eens even wat het chocopasta etiket zegt over transvetzuren...

Wat verder voor mij persoonlijk in het voordeel van pindakaas pleit: De hoeveelheid vetoplosbare vitaminen die het levert
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 11-03-2005, 20:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Nou ik heb nog kippesoep gegeten en daar zat wat groente in ... en nog wat ananas . Volgens mij valt het allemaal wel mee. Je eet alleen teveel, omdat je van alles wat neemt, eet je gewoon meer dan je normaal zou doen. Maar zal morgen allemaal wel weer goed zijn met m'n buik.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-03-2005, 20:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hmmm kheb net zo'n 150 gram chocoladerozijnen gegeten. Die zijn zoo lekker maar zoo slecht... Maar jaah.....dit doe ik ook niet elke dag.
Oud 11-03-2005, 20:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
WOOOW 400 calorieen... Laat maar zitte!!!

Dah was mijn avondeten dus.
Oud 11-03-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-03-2005 @ 20:35 :
Dah was mijn avondeten dus.
Gezond...
Oud 11-03-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-03-2005 @ 20:35 :
WOOOW 400 calorieen... Laat maar zitte!!!

Dah was mijn avondeten dus.
Als jij nou j eavondeten gaat laten staan ben je goed verkeerd bezig, maar dat weet je zelf ook heel goed.
Oud 11-03-2005, 21:06
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-03-2005 @ 20:35 :
WOOOW 400 calorieen... Laat maar zitte!!!

Dah was mijn avondeten dus.
Ik denk dat je beter ook nog 'gewoon' avondeten kunt nemen hoor.
Oud 11-03-2005, 21:07
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Arenda schreef op 11-03-2005 @ 21:04 :
Als jij nou j eavondeten gaat laten staan ben je goed verkeerd bezig, maar dat weet je zelf ook heel goed.
Jah weet ik eigenlijk wel... ik zal wel een klein beetje nemen.
Oud 11-03-2005, 21:08
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-03-2005 @ 21:07 :
Jah weet ik eigenlijk wel... ik zal wel een klein beetje nemen.
Misschien is het volgende keer een idee om rond etenstijd gewoon normaal avond te eten, dan heb je iig de voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft gewoon binnen. Wat je nu doet is niet echt gezond.
Oud 11-03-2005, 21:08
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-03-2005 @ 21:07 :
Jah weet ik eigenlijk wel... ik zal wel een klein beetje nemen.
KLein beetje? Nee gewoon normaal eten, en een end gaan lopen oid.. zo'n drama zijn die 400 calorien nou ook weer niet...
(Neem je eigen advies nou eens aan)
Oud 11-03-2005, 21:10
-(L)-
Ik weet niet wat er de laatste tijd aan de hand is, ik krijg steeds complimentjes.

Maandag zei een vriendin tegen me: 'goh, jij hebt een platte buik gekregen!' (Toen we moesten omkleden bij gym).

En net zei m'n moeder: 'Ben je afgevallen?'

Ik zit nog steeds op 't zelfde gewicht. Vreemd...
Zou 't er iets mee te maken kunnen hebben dat ik zo'n 3x per week een half uur ben gaan fietsen en sit-ups ben gaan doen?
Een andere reden kan ik me namelijk niet bedenken aangezien m'n gewicht nog 't zelfde is.
Oud 11-03-2005, 21:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Arenda schreef op 11-03-2005 @ 21:08 :
KLein beetje? Nee gewoon normaal eten, en een end gaan lopen oid.. zo'n drama zijn die 400 calorien nou ook weer niet...
(Neem je eigen advies nou eens aan)
Hmm ik kan vanavond neit meer gaan sporten. Ik ga morgenochtend wel sporten maar goed.
Oud 11-03-2005, 21:10
Verwijderd
Op valtaf.nl hebben sommige mensen ook een rode lijn naast een blauwe? En wat zijn die groene balkjes?
Oud 11-03-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-03-2005 @ 21:10 :
Hmm ik kan vanavond neit meer gaan sporten. Ik ga morgenochtend wel sporten maar goed.
Jah nou dan, is toch ook goed, ik bedoelde eigenlijk meer je warm aankleden (ik weet niet hoe het weer daar nu is) en een stukje gaan lopen buiten... en dan als je thuis kpmt gewoon normaal eten wat je ozu eten en die rozijn/kren dingen negeren. Compenseren is geen goed idee
Oud 11-03-2005, 21:16
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Arenda schreef op 11-03-2005 @ 21:12 :
Jah nou dan, is toch ook goed, ik bedoelde eigenlijk meer je warm aankleden (ik weet niet hoe het weer daar nu is) en een stukje gaan lopen buiten... en dan als je thuis kpmt gewoon normaal eten wat je ozu eten en die rozijn/kren dingen negeren. Compenseren is geen goed idee
Ja weet ik maar ik mag niet zo laat alleen buiten lopen. Heel stom kweet het Maar ja.
Oud 11-03-2005, 21:19
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-03-2005 @ 21:16 :
Ja weet ik maar ik mag niet zo laat alleen buiten lopen. Heel stom kweet het Maar ja.
Hmm tsjah dan morgen vroeg maar extra hard je bes tdoen, zolang je maar niet gaat compenseren en maaltijden overslaan.
Oud 11-03-2005, 21:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Arenda schreef op 11-03-2005 @ 21:19 :
Hmm tsjah dan morgen vroeg maar extra hard je bes tdoen, zolang je maar niet gaat compenseren en maaltijden overslaan.
Hmm ja, ik heb nu ook geen honger ofzo. Maar ik ga zometeen nog wel een deel van mijn avondeten opeten. Ongeveer de helft denk ik, is wel genoeg hoor.
Oud 11-03-2005, 21:23
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-03-2005 @ 21:20 :
Hmm ja, ik heb nu ook geen honger ofzo. Maar ik ga zometeen nog wel een deel van mijn avondeten opeten. Ongeveer de helft denk ik, is wel genoeg hoor.
Daarom kun je ook beter eerst avondeten en daarna eventueel gaan snoepen, dat lijkt mij een betere volgorde. "Ik heb nu geen honger" is niet echt een goed excuus... En ik vraag me af of de helft iid genoeg is.
Oud 11-03-2005, 21:24
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-03-2005 @ 21:10 :
Hmm ik kan vanavond neit meer gaan sporten. Ik ga morgenochtend wel sporten maar goed.
Zo'n ramp is 't toch niet als je morgen gaat sporten ipv vandaag. Verder kan je beter je normale hoeveelheid avondeten nemen, dan (bijna) niks meer te eten omdat je chocoladerozijnen hebt gehad. Dit laat me denken aan DS die (in 't vorige topic) minder wilde eten om bier te kunnen drinken.
Oud 11-03-2005, 21:53
Mori
Avatar van Mori
Mori is offline
Citaat:
Arenda schreef op 11-03-2005 @ 21:10 :
Op valtaf.nl hebben sommige mensen ook een rode lijn naast een blauwe? En wat zijn die groene balkjes?
Blauw is je ochtendgewicht
Rood is je avondgewicht
Balkjes zijn de calorieen die je hebt gegeten
__________________
♪ VNV Nation ♪
Oud 11-03-2005, 22:12
Mara
Mara is offline
Was vergeten sultana mee te nemen naar fitness, stom Had dus ongelofelijk knorrende maag toen ik thuis kwam, heb ik 2 plakken indische cake genomen Verder nog 2 rijstwafels (stond gepland), 0,5 grapefruit en 250g kwark. Al met al 1615kcal, iig 500 met cardio verbrand bij fitness. Heb niet veel gedaan bij fitness, normaal verbrand ik met cardio al 1000kcal, maar ik had last van m'n linker-steunzool.
Oud 11-03-2005, 22:18
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Maar Indische cake is iig een stuk beter dan gewone cake toch? En 1600 is toch ook niet veel?
Oud 11-03-2005, 22:18
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ja ik ga ook maar weer es beginnen.

en omg ik moet zo erg sporten maar ik wil niet naar de sportschool. het liefst had ik wat apparaten thuis maar dat gaat nie
Oud 11-03-2005, 22:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-03-2005 @ 22:18 :
ja ik ga ook maar weer es beginnen.

en omg ik moet zo erg sporten maar ik wil niet naar de sportschool. het liefst had ik wat apparaten thuis maar dat gaat nie
Hey meid! Lang niet gezien hier!

Kom op, je kan best naar de sportschool. Ik snap (als ik 't goed heb) waarom je niet wil, maar ga gewoon. Gewoon negeren die mensen daar Jíj sport, jíj bent goed bezig!
Oud 11-03-2005, 22:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-03-2005 @ 22:18 :
Maar Indische cake is iig een stuk beter dan gewone cake toch? En 1600 is toch ook niet veel?
Ja, is wel beter, veel minder vet. Is ook veel lekkerder
Baal alleen een beetje dat ik 't niet bij één plakje heb kunnen houden, er schijnt altijd weer een twééde erachteraan te moeten. Daar wil ik zo graag vanaf.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.