Oud 05-08-2003, 08:04
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Ik word gek van de topics die per dag geopend worden over MSN Messenger, ten eerste omdat niemand de juiste naam weet te vinden, en elke vraag al 10x is beantwoord. Vandaar dit topic, pleur hier al je MSN Messenger vragen in en houdt zo het board lekker schoon

MSN Messenger 6.0/5.0 werkt niet op mijn computer, wat moet ik doen?

MSN Messenger 6.0 en 5.0 zijn gebouwd voor WindowsXP, dat wil zeggen dat het niet hoeft te werken op een andere OS (Windows9x/ME). Download MSN Messenger 4.7 van www.oldversion.com en gebruik die.
Als je echt persee MSN Messenger 6.0/5.0 wil draaien raad ik je aan om eerst WindowsXP te installeren
MSN (het bedrijf dat MSN Messenger maakt) is een onderdeel van Microsoft, en wil daarom iedereen stimuleren om de nieuwe windows te installleren


Help ik kan nietmeer inloggen?

Ten eerste, waar kan je nietmeer inloggen? Ik weet dat er een tijdje terug een probleem was met de server van MSN Messenger, dit zorgde ervoor dat alleen mensen met MSN Messenger 6.0 konden inloggen (hoe bedoel je "klein foutje"). Dit is echter allemaal verholpen. Dus controleer eerst of het nu nog werkt
Kijk of je het goede password gebruikt, indien het een Hotmail-account is kijk of je wel op www.hotmail.com kunt inloggen

Help ik ben gehacked! Ik kan mijn account niet meer in!!

Je account kan niet gehacked worden (het KAN wel, maar dan moet iemand in het database van MSN gecodeerde passwoords kraken, die kans is nihiel). Waarschijnlijk heb je je wachtwoord aan iemand doorgegeven omdat je een meeltje kreeg dat je dan een gouden MSN-Logo in je beeld kreeg (wie wil dat zowiezo). Mss heb je een progje geinstalleerd dat ervoor zorgde dat je passwoord bij de verkeerde personen zijn gekomen.
Het aller waarschijnlijkst is dat je password is geraden, lees hieronder wat je daar aan kan doen

Om dit alles te voorkomen tips:
  • Installeer nooit programmatjes dat je via MSN Messenger krijgt, waar je "een leuk liedje" te horen krijgt oid
  • Verander je password naar een tekenreeks wat geen woord vormd, Vermijd namen van geliefden (80% van alle passwords is een naam van een geliefde) of andere dingen wat geraden kan worden (geboortedatum ed). Gebruik een tekenreeks wat geen woord vormd
  • Gebruik de geheime vraag niet. Deze kan makkelijk geraden worden door iemand die jou wat kent (Vul bv vraag 'Wat is je huisdier" in, en als antwoord iets als "aw3rlajw3lkm s45klmxdb3254"

Kan ik mijn account nog terugkrijgen nadat iemand mijn passwoord heeft veranderd?

Weinig kans, Hotmail wil van zoveel mogenlijk gratis-accounts af, en zal daarom je niet viendelijk helpen. Je kan proberen de Hotmail-staff hiervan op de hoogte te brengen, en je w8woord opvragen. Beter is gewoon een nieuwe account aan te maken en voorzichtiger te zijn met je password

Ik heb mijn computer vern**kt omdat ik deed wat er in een meeltje stond

Ik heb zelf geen hekel aan SPAM (Reclame), maar waar ik mij aan dooderger zijn die irritante FWD's meel. Hierin staat bv dat je een bepaald bestand van je computer moet halen omdat dat een virus is. Dit bestand was echter een bestuuringsbestand, wat ervoor kon zorgen dat je computer complicaties kreeg.
Verder komen er enorm vaak "sterke verhalen" in de meeltje (de vrouw met de garnaal (was het tog) is mij goed bijgebleven, wat een dom verhaal dat mensen daar intrappen) dit zijn allemaal HOAX, een sterk verhaal waar geen reet van waar is, maar de makers van deze meeltjes vinden het mooi om te zien hoe mensen erin trappen
De meeltjes van "de hotmail"-staf zijn allemaal fake, ten eerste kan Hotmail zien welke accounts er nog bestaan, en zullen helemaal nooit om een password van je vragen! Is het je wel 'ns opgevallen dat je een nieuwsbulletin kreeg? Een meeltje met een ander icoontje? Die is echt van de hotmail staff, en die hebben dus geen FWD meeltje nodig om te kijken of je account nog bestaat.
Al deze bovengenoemde onzin vind ik zonde van de tijd, en val er mij iig niet mee lastig. Heel veel mensen vinden het vervelend, wees gewoon verstandig om deze meeltjes niet door te sturen maar gewoon te deleten

Waar kan ik MSN Messenger 4.7 halen?

www.oldversion.com

Waarom heb je het steeds over MSN Messenger, het heet tog MSN?

Het bedrijf dat MSN Messenger maakt heet MSN, het programma heet echter MSN Messenger. De term "MSNen" klopt daarom ook niet.

Wat is MNSP?

MSNP is het protocol wat MSN Messenger gebruikt, MSN Messenger 4.7 gebruikt protocol MSNP7, MSN Messenger 5.0 moet MSNP8 gebruiken en MSN Messenger 6.0 gebruikt als het goed is MSNP9.

Zijn er alternatieven dan MSN Messenger?

Alternatieve MSN Clone:
  • Trillian, over dit programma ben ik echt niet te spreken, ziet er leuk en aardig uit allemaal, maar een zeer groot nadeel is dat Trillian de passwords ongecodedeerd ongevraagd op slaat op je hardeschijf (In de vorige versies iig)
  • Je eigen MSN Clone: MSNP is een vrij vervelend protocol om mee te werken, het is echter zeer goed mogenlijk omdat er enorm veel documentatie voor is (http://www.hypothetic.org/docs/msn/ is een goede site)

Alternatieve Chat programmas:
  • ICQ : Een zeer mooi programmatje, wat ikzelf lekker vind werken, natuurlijk is het enorm wennen
  • Jabber: Een programmatje waar ik zelf geen ervaring mee heb maar naar horen zeggen werkt het goed

nog meer vragen over MSN Messenger? Post ze hier

happy Chatting


[edit by ekki]Voor de hele faq over msn-messenger, zie: http://www.forumfaq.nl/index.php?onderwerp=21[/edit]
__________________
$karma++;

Laatst gewijzigd op 16-02-2004 om 16:58.
Advertentie
Oud 05-08-2003, 09:47
Studentje
Studentje is offline
Hoort er eigenlijk in S&M geen algemeen FAQ-bestand met dit soort dingen te staan? D'r zullen hier vast zat mensen zijn, die daar wel aan mee willen werken.
__________________
Geiz ist Geil!
Oud 05-08-2003, 10:17
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
toch eens zelf een msn client fixen
Oud 05-08-2003, 12:12
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
leuk dat je dat voor iedereen voorschrijft
maar er is toch echt wel een MSN Messenger 5.0/6.0 voor Windows 98

http://messenger.msn.nl/
Oud 05-08-2003, 16:57
D1984
Avatar van D1984
D1984 is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 05-08-2003 @ 11:17:
toch eens zelf een msn client fixen
Ben ik momenteel ook mee bezig. Niet eens zo moeilijk met de handleiding van het MSN protocol.
Oud 05-08-2003, 17:28
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
D1984 schreef op 05-08-2003 @ 17:57:
Ben ik momenteel ook mee bezig. Niet eens zo moeilijk met de handleiding van het MSN protocol.
mwa, elk uitgebreid programma met sockets en threading is per definitie irritant, veel testen
Oud 07-08-2003, 01:24
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
@dafelix:



Zeer goed initiatief. Ik heb je topic sticky gemaakt, zodat het altijd duidelijk zichtbaar blijft.

Vanaf nu geldt dan ook de regel dat alle MSN-related topics in dit topic moeten.

Have fun.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 07-08-2003, 01:41
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
misschien een idee om alle openstaande msn topics te mergen ofzo, zijn er nogal wat
Oud 07-08-2003, 01:45
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 07-08-2003 @ 02:41:
misschien een idee om alle openstaande msn topics te mergen ofzo, zijn er nogal wat


en alle loze posts in dit topic deleten
__________________
Ooit. Dan.
Oud 07-08-2003, 01:52
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 07-08-2003 @ 02:41:
misschien een idee om alle openstaande msn topics te mergen ofzo, zijn er nogal wat
Nee, want dan komt jouw post niet meer bovenaan. Ik sluit ze wel en dat ze hier verder moeten posten.

Of als dat niet zo handig is, mogen ze hun topic open houden, maar mogen we geen nieuwe MSN topic geopend worden. Ik kijk wel even.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 07-08-2003, 02:16
deathz0rz
deathz0rz is offline
ik heb sinds giste een nieuw email-adres: http://forum.scholieren.com/email.php?userid=36675 en nu is mijn msnnaam http://forum.scholieren.com/email.php?userid=36675 (E-mail Address Not Verified). Als ik m probeer te verifyen dan krijg ik dit:

Please Try Again

Microsoft® .NET Passport was temporarily unable to complete your request. Please try again later.

iemand een oplossing?
__________________
Ooit. Dan.
Oud 07-08-2003, 02:21
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
probeer het later nog eens
Oud 07-08-2003, 02:25
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 07-08-2003 @ 03:21:
probeer het later nog eens
dat doe ik al 12 uur lang
__________________
Ooit. Dan.
Oud 07-08-2003, 09:47
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Overigens slaat Trillian passwords al lang niet meer in plaintext op. Dat was er in ieder geval in 0.74 al uit (en dies al heeel oud).
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Oud 07-08-2003, 10:44
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Kan ik online MSN Messenger gebruiken?
Allereerst: er is een reden dat je niet op school MSN Messenger mag gebruiken, niet zozeer dat je je niet kan concentreren, maar omdat MSN Messenger nogal veel van de internetverbinding verlangt. Het internet is al traag op school (ervaring) en als iedereen dan nog 'ns MSN Messenger gebruikt...
Maargoed hier is een link: www.mister-i.com (zorg ervoor dat wel JAVA wel geinstalleerd is)


Waar kan ik meer 'emoticons' vinden voor MSN Messenger 6.0?
er zijn genoeg sites die emoticons aanbieden, gebruik google om ze te vinden
kijk ook 'ns op http://msn-messenger.pagina.nl/ of op http://www.smilies.nl/
Gebruik aub niet de site http://msn.tw**kzone.nl/, deze site staat namenlijk vol onzin, nutteloze progjes en irritante "bot"-progjes.


Kan ik op mijn MAC ook MSN Messenger gebruiken?
Ja, kijk op http://messenger.msn.nl/Mac/?client=2


Waar staat de afkorting MSN eigenlijk voor?
Ik denk dat het Microsoft Service Network betekend, maar ik hoor uit andere bronnen dat het MicroSoft Network is
__________________
$karma++;

Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 11:13.
Oud 07-08-2003, 16:36
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Het is Microsoft Network.

Vroeger een poging van Microsoft een soort 2e internet te creëren, waarin zij natuurlijk een centrale rol in spelen. Het is (gelukkig) totaal geflopt en nu is msn.com een contentsite geworden. MSN Messenger gebruikt gewoon de passport servers en heeft verder weinig met msn.com te maken.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 07-08-2003, 20:13
Verwijderd
(En voor de niet al te inteligente MicroSoft Network)
Oud 11-08-2003, 23:13
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 07-08-2003 @ 03:16:
ik heb sinds giste een nieuw email-adres: http://forum.scholieren.com/email.php?userid=36675 en nu is mijn msnnaam jethro_at_deathz0rz_dot_homeunix_dot_net (E-mail Address Not Verified). Als ik m probeer te verifyen dan krijg ik dit:

Please Try Again

Microsoft® .NET Passport was temporarily unable to complete your request. Please try again later.


iemand een oplossing?
help
__________________
Ooit. Dan.
Ads door Google
Oud 12-08-2003, 12:48
Verwijderd
Citaat:
deathz0rz schreef op 07-08-2003 @ 03:16:


Please Try Again

Microsoft® .NET Passport was temporarily unable to complete your request. Please try again later.

iemand een oplossing?

Computer uit het raam, en dan heb je nergens meer last van!
Oud 12-08-2003, 12:54
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 12-08-2003 @ 00:13:
help

heb je alle bovenstaande dngen al geprobeerd? (Zoals controleren of je account wel bestaat, je het juiste password invoerd, ander MSN Messenger installeerd ed)
__________________
$karma++;
Oud 12-08-2003, 14:13
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
dafelix schreef op 12-08-2003 @ 13:54:
heb je alle bovenstaande dngen al geprobeerd? (Zoals controleren of je account wel bestaat, je het juiste password invoerd, ander MSN Messenger installeerd ed)
ja
__________________
Ooit. Dan.
Oud 12-08-2003, 14:20
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 12-08-2003 @ 15:13:
ja

zit je achter firewall oid? ff beetje duidelijker zijn anders kan ik je niet helpen
__________________
$karma++;
Oud 12-08-2003, 14:21
deathz0rz
deathz0rz is offline
edit: zo, dat werd tijd... ik heb vandaag een mailtje gekregen, nu is ie geverifyd
__________________
Ooit. Dan.

Laatst gewijzigd op 13-08-2003 om 09:25.
Oud 13-08-2003, 02:21
wabbit
Avatar van wabbit
wabbit is offline
nog een goede online versie van msn messenger is: http://odigo.org/features/express.html

deze werd bij mij op school altijd gebruikt
__________________
mess with the best,Die like the rest!! tafkak: the artist formaly known as kevingerritsen
Oud 14-08-2003, 00:22
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
misschien een idee om een howto te schrijven: "hoe krijg ik MSN van mijn WIN XP computer?"
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Advertentie
Oud 14-08-2003, 09:50
deathz0rz
deathz0rz is offline
Hoe krijg ik Windows Messenger van mijn Windows XP computer?
Ga naar C:\Windows\inf (Dit is een verborgen directory) en open het bestand sysoc.inf. Verander de regel

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

in

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Ga nu naar Control Panel>Add or Remove Programs>Add/Remove Windows Components. Daar staat als het goed is nu onderaan een grijs ruitje met de tekst: Windows Messenger. Haal het vinkje weg en klik op Next >. Maak de wizard af en je bent er vanaf.
__________________
Ooit. Dan.
Oud 14-08-2003, 10:08
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Hoe krijg ik Windows Messenger van mijn Windows XP computer? (Manier 2)

De beste manier is zoals deathz0rz al zij, maar mocht dit niet werken (om welke reden dan ook) ga naar START MENU -> UITVOEREN (RUN) en typ daar RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Echter deze manier is alleen aan te raden als de eerste manier niet werkt
__________________
$karma++;
Oud 14-08-2003, 22:15
Soullar
Soullar is offline
Hoe werkt de webcam op osX met msn 3.51?

Jongens, hoe krijg ik het voor elkaar om men webcam op een mac systeem te laten lopen samen met msn. Op de pc is er geen donder aan, maar de msn ziet er ten eerste al heel anders uit, niet zozeer kwa vormgeving, maar wel technisch (tis een ander systeem DUH). Maar ik kan gewoon niet vinden waar de webcam-optie verborgen zit.

Is cammen dan alleen voor de pc weggelegd?

Heeft er iemand thuis ook een macje met osX er op? Zo ja, heeft die dan ook een webcam en kan die ons dan even wat technische uitleg geven.

Ik heb de drivers en de viewers al geinstalleerd, dus dat is het niet.
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Oud 15-08-2003, 09:14
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
ten eerste werkt je cam zowiezo wel, kan je met de mac-versie cammen? en heb je al geprobeerd (indien dit hiervoor allemaal klopt) een nieuwe conversatie te starten en dan "start camera" ?
__________________
$karma++;
Oud 16-08-2003, 19:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bij de msn versies onder 6.0 loopt m'n netwerk vast (ik heb hier kabel gedeeld onder een netwerk in huis) als ik teveel regels tik in m'n msn (helemaal als daar alinea's in zitten.
Als dat gebeurt dan krijg ik eerst een klein popupje (die vanzelf weg gaat) met "Één van uw netwerkkabels is niet goed aangesloten" en vanaf daarvoor doet niks met internet meer (msn blijft aan, maar meld zich pas af als ik m'n status verander (of op een andere manier actief ben)). Nogal irritant omdat ik het soms niet merk. En diegene met wie ik aan het praten ben ook niet, en die vind het raar dat ik niet reageer.

Sinds msn 6.0 loopt hij continu vast als ik aan het praten ben. Na een paar regels te hebben geschreven loopt hij vast. Hetzelfde probleem als hierboven.

Iemand die dit herkent en/of een oplossing weet?
(behalve een nieuwe computer kopen )
__________________
Oud 17-08-2003, 19:58
Zoulou
Avatar van Zoulou
Zoulou is offline
alternatieven voor wie de "echte" msn client niet wilt gebruiken:
Voor de chatfreaks en irc-fans,
hier
zijn er een paar addons. Ik heb die V.1.01. Vraag me niet of dat ding veilig omgaat met passwords, waarschijnlijk niet. Je kan er wel geen bestanden mee sturen (maar op irc kan je toch dcc'en dus tja). Ander nadeel is dat ie soms de logs van irc-channel in hetzelfde bestand als je msn-gesprekken gaat zetten. Dat merk je pas op als je een nieuw venster opent en dan een onbegrijpelijke mengelmoes van gesprekken in je buffer ziet.

Er bestaat ook een soortgelijke addon of extension voor de Mozilla Firebird browser. Nadeel is dat die erg vaak disconnect, je kan er praktisch niet mee idlen. Loggen doet ie ook niet.

Maar verder gebruik ik de public beta van Trillian Pro v2.0 . Die is erg handig als je bvb 2 msn-accounts hebt met verschillende contactlijsten, dan kan je 2x inloggen en de lijsten uit elkaar houden (is handig als je bvb een account alleen voor vrienden hebt en voor de rest van de mensheid invisible wilt zijn). De vorige versie mergde de contactlijsten, wat eht nut van een 2de account nihil maakte. Nadeel is wel dat die niet erg stabiel is. Gebruik voor meer zekerheid de PRO 1.0 of de freeware versie 0.76 *?* die je op de officiele site van cerulean studios kunt oppikken.

P.S. Trillian Pro 2 ondersteunt ook Jabber, het ziet er goed uit, maar mja, niet veel mensen hebben dat en trillian ondersteunt zoekopdrachten naar contacten niet. Dus erg nuttig is het nog niett echt.
__________________
Rock is dead they said? Long live Rock!
Oud 18-08-2003, 01:33
Zoulou
Avatar van Zoulou
Zoulou is offline
Citaat:
dreen schreef op 16-08-2003 @ 20:48:
...en vanaf daarvoor doet niks met internet meer (msn blijft aan, maar meld zich pas af als ik m'n status verander (of op een andere manier actief ben)). Nogal irritant omdat ik het soms niet merk. En diegene met wie ik aan het praten ben ook niet, en die vind het raar dat ik niet reageer.

Sinds msn 6.0 loopt hij continu vast als ik aan het praten ben. Na een paar regels te hebben geschreven loopt hij vast. Hetzelfde probleem als hierboven.

Iemand die dit herkent en/of een oplossing weet?
(behalve een nieuwe computer kopen )
Mja, dat wegvallen avn msn zodner dat je het opmerkt is niets nieuws, had ik ook al met 4.7 en 5.0.
Maar verder.... misschien heb je een oude versie van windows. win98 doet soms erg vaag met msn 6.0. Heb je hetzelfde probleem met de andere pc's in je netwerk? indien wel, dan lijkt het me logisch dat als je dat probleem niet had met msn 5.0, dat het aan die msn-client ligt en niet aan je systeem. Misschien stap je dus best over naar de oudere msn (steeds te verkrijgen op www.oldversion.com).
__________________
Rock is dead they said? Long live Rock!
Oud 18-08-2003, 07:52
Ranmaru
Avatar van Ranmaru
Ranmaru is offline
Trillian is inderdaad handig, vooral gezien dat er in America meer AIM gebruikers zijn dan >_> msn <_<. Er staat een gratis account link bij voor AIM, dus het is maar al te handig.
__________________
Love is not taking! It is giving!
Oud 18-08-2003, 09:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Zoulou schreef op 18-08-2003 @ 02:33:
Mja, dat wegvallen avn msn zodner dat je het opmerkt is niets nieuws, had ik ook al met 4.7 en 5.0.
Maar verder.... misschien heb je een oude versie van windows. win98 doet soms erg vaag met msn 6.0. Heb je hetzelfde probleem met de andere pc's in je netwerk? indien wel, dan lijkt het me logisch dat als je dat probleem niet had met msn 5.0, dat het aan die msn-client ligt en niet aan je systeem. Misschien stap je dus best over naar de oudere msn (steeds te verkrijgen op www.oldversion.com).
Ik heb windows XP en gebruik nu idd gewoon een andere versie. Maar zou natuurlijk liever 6.0 gebruiken. Of 6.0 het op andere computers doet weet ik niet, en dat kan ik nu ook even niet testen.
__________________
Oud 19-08-2003, 15:45
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Ik heb Windows98 en msn mes. 6 doet het niet. Ik heb net de partitie met alle programma's en windows geformatteerd en win98 er opnieuw opgezet, wegens jaarlijkse schoonmaak. De onverklaarbare errors hadden zich weer eens opgestapeld. Maar goed, als ik nu messenger6 heb geinstalleerd, en ik wil 'em opstarten, krijg ik de volgende foutmelding:

Het bestand MSNMSGR.EXE is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer OLEAUT32.DLL-313

Ik weet het, messenger 6 is niet bedoeld voor ondere OS-en dan XP, maar eerst deed-ie het ook. Ik gebruik voorlopig 4.6, maar ik zou wel graag 6 weer willen hebben, aangezien ik verslaafd ben aan Bejeweled, en cammen wel zo handig is met 6.
__________________
...
Oud 19-08-2003, 19:02
Verwijderd
Ben ik de enige die vandaag ongeveer 20 (niet overdreven) e-mailtjes van MSN heeft gekregen met de waarschuwing dat er een virus op de oude versies van Messenger zit o.i.d.?
Ads door Google
Oud 20-08-2003, 10:56
Zoulou
Avatar van Zoulou
Zoulou is offline
Citaat:
stefano schreef op 19-08-2003 @ 20:02:
Ben ik de enige die vandaag ongeveer 20 (niet overdreven) e-mailtjes van MSN heeft gekregen met de waarschuwing dat er een virus op de oude versies van Messenger zit o.i.d.?
Nope, een kennis van mij kreeg er ook 17 en ikzelf maar 2. Ik heb 2 .NET-paspoorten, eentje van hotmail en een ander van mijn isp. Ik kreeg die 2 op die andere en niet eens op die hotmail-account. Volgens mij toch maar een hoax. Waarom? Layout ziet er niet uit als komend van MSN, het kwam niet meteen in de "msn announcments"-folder, en als je language preferences goed ingesteld zijn, had je die mail toch in het Nederlands gekregen. Daarbij weet MSN meestal beter of ze 20x hetzelfde naar 1 persoon sturen. GEwoon niets van aantrekken, zou ik zeggen.
__________________
Rock is dead they said? Long live Rock!
Oud 20-08-2003, 11:24
Zoulou
Avatar van Zoulou
Zoulou is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 19-08-2003 @ 16:45:
Ik heb Windows98 en msn mes. 6 doet het niet. Ik heb net de partitie met alle programma's en windows geformatteerd en win98 er opnieuw opgezet, wegens jaarlijkse schoonmaak. De onverklaarbare errors hadden zich weer eens opgestapeld. Maar goed, als ik nu messenger6 heb geinstalleerd, en ik wil 'em opstarten, krijg ik de volgende foutmelding:

Het bestand MSNMSGR.EXE is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer OLEAUT32.DLL-313

Ik weet het, messenger 6 is niet bedoeld voor ondere OS-en dan XP, maar eerst deed-ie het ook. Ik gebruik voorlopig 4.6, maar ik zou wel graag 6 weer willen hebben, aangezien ik verslaafd ben aan Bejeweled, en cammen wel zo handig is met 6.
Ik heb ook WIN98 (second edition) en messenger 6.0 erop. Die oleaut.dll staat bij mij in c:\windows\system. versie 2.40.4518, taal Amerikaans engels. Als je die ook hebt, dan is die waarschijnlijk corrupt. Ik zou die renamen, en opnieuw messenger downloaden en zien of die nieuwe het doet (want als je zomaar opnieuw donwloadt is er grote kans dat ie dat bestand niet voerschrijft).
Dit bestand wordt ook gebruikt door onder andere MS excel, dus misschien kan het zijn dat je MS office een out to date versie heeft geinstalleerd. Als je die .dll hebt, verwijder hem dan dus niet! Andere programma's gebruiken hem ook.
Verder moet je eens kijken of je wel de juiste messenger hebt gedownload. Op http://messenger.msn.nl/Download/ kan je immers de juiste platform kiezen.

P.S.: terwijl ik dit typte, heb ik een antwoord op google gevonden, zie dit topic http://msgplus.mybboard.com/showthre...63377#pid63377
__________________
Rock is dead they said? Long live Rock!
Oud 20-08-2003, 11:33
Zoulou
Avatar van Zoulou
Zoulou is offline
P.P.S.: hier kan je die .dll ook nog eens downloaden (gewoon klikken waar er oleaut32.dll staat).
__________________
Rock is dead they said? Long live Rock!
Oud 20-08-2003, 13:40
AtOx
Avatar van AtOx
AtOx is offline
ik zoek naar een browser versie van msn messenger... Weet iemand waar ik dat kan vinden?

Grtz
__________________
De enige helpende hand vind ik aan het einde van m'n mouw...HIP: zopje, BlackButterfly, Liltje ,JoJoz,BadlyDrawnGirl,dyfusica, ....Mema mn vrouwtjuh
Oud 20-08-2003, 13:45
Zoulou
Avatar van Zoulou
Zoulou is offline
bedoel je een addon voor je browser waarmee je kunt msn'en (dus een klein progje die afhangt van je browser), of een link naar een site op welke je online kunt msn'en?
allebei de antwoorden staan hier een beetje hogerop op deze pagina.
__________________
Rock is dead they said? Long live Rock!
Oud 20-08-2003, 13:59
BestGamer
Avatar van BestGamer
BestGamer is offline
hoe verander ik de regio van me messenger
__________________
Tha Tuff Assasin Izz Alive... Its Me !!! Say Goodbye, Watch My Eyes When I Pull The Trigger.........
Oud 20-08-2003, 14:16
Zoulou
Avatar van Zoulou
Zoulou is offline
euhm.. gaat toch vanzelf als je regional settings in je iwndows configuratiescehrm juist zijn en als je de http://messenger.msn.nl/Download/]Nederlandse messenger[/URL] downloadt, neen?
__________________
Rock is dead they said? Long live Rock!
Oud 20-08-2003, 20:30
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
Op dit moment doet bij mij zowel hotmail als messenger het niet. Meer mensen met problemen?
Oud 20-08-2003, 20:37
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
jah bij mij kom ik er ook niet in
Oud 20-08-2003, 20:37
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
volgens hun ben ik niet verbonden met het internet....
Oud 20-08-2003, 20:38
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
Oef, dit is irritant. Geen internetcommunicatie met mensen anders dan via fora (waarvan een aantal ook niet werkt) -help-

Zou je een schadevergoeding kunnen eisen voor een half uur niet kunnen msn'en en emailen? Iets in de trend van 20 miljoen euro ofzo?
Oud 20-08-2003, 20:40
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
Moonboy schreef op 20-08-2003 @ 21:37:
volgens hun ben ik niet verbonden met het internet....
Dat zeggen ze bij mij dus ook, maar msn.com, hotmail.com en die servercheck zijn ook allemaal offline. Wat betekend dat ze een groot probleem hebben daar.... Waarschijnlijk worden er nu allemaal microsoft-medewerkers opgebeld of ze als de vliegende bliksem zich naar hun terminals willen begeven om de problemen de oorlog te verklaren...
Oud 20-08-2003, 20:44
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
whaha keej ben blij dat ik die oorlog niet in mn eentje vecht
Oud 20-08-2003, 21:05
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
Inmiddels begint dit errug irritant te worden

(ps, ik ben geduldloos en emailverslaafde)
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [MSN] Automatisch aanmelden uitschakelen
G-force
1 31-08-2006 18:23
Software & Hardware [PHP] MSN Messenger; COM object
Verwijderd
14 17-12-2004 14:50
Software & Hardware Windows Messenger VS MSN Messenger
aap777
4 24-03-2004 09:44
Software & Hardware [Centraal] MSN Messenger
Verwijderd
1 18-03-2004 12:37
Software & Hardware wat is het verschil tussen WINDOWS Messenger en MSN Messenger??
ratjas
3 25-07-2003 13:32
De Kantine [Metro] Nederlanders maken meest gebruik van MSN Messenger
Verwijderd
59 17-11-2002 13:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.