Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2006, 16:17
Ymaeel
Ymaeel is offline
Afgelopen weekend ben ik er op een lage manier achter gekomen dat mijn vriend een tijdje geleden weer gevoelens heeft gehad voor het meisje waar hij wat mee gehad heeft toen het even uit was tussen ons (hij heeft toen kort daarna wat met haar gehad en is toen wel weer teruggekomen bij mij).

Ik heb namelijk zijn chatlogs gelezen. Of het expres ging of perongeluk weet ik niet meer, maar ik weet wel dat toen ik de kans kreeg om het te lezen, ik mezelf niet in kon houden. Ik las dus dat ie weer gevoelens voor haar heeft gehad. Hij was op dat moment niet thuis en ik flipte helmaal. Ik heb een vriend opgebeld maar die was niet in de buurt dus ik ben naar een goede vriendin van mijn vriend gegaan. Zij vertelde me dat hij haar inderdaad had verteld dat ie gevoelens had voor dat meisje maar dat het ook weer over is, en dat ie echt voor mij gekozen heeft. Ik heb toen besloten om het verder maar te laten rusten,omdat hij er tegen haar niet over zou liegen.

Maar toen hij weer thuis kwam werd ik zo emotioneel dat ik het toch gezegd heb. Eerst zei ik niet dat ik die chatlogs had gelezen maar dat ik gewoon het vermoeden had dat ie weer wat voor haar voelde. En dat heeft hij tot drie keer toe keihard ontkent. Toen ging hij slapen en ging ik naar een vriend, die ook een hele goede vriend van mijn vriend is. Van hem heb ik nogmaals gehoord dat mijn vriend echt voor mij gekozen heeft, maar dat als ik er zo onzeker over was ik hem beter kon zeggen dat ik die chatlogs gelezen heb. Ik heb het mijn vriend kort daarna dus verteld, en hij was niet eens zo heel boos. Hij vertelde dat hij idd wat voor haar gevoeld heeft een tijdje geleden, toen het wat minder ging tussen ons. Hij voelde zich waarschijnlijk opgesloten door mij en zag in haar wel de leuke en makkelijke meid. In die tijd had ik namelijk nogal eens de neiging hem dingen te verbieden, zo erg dat ie op het laatst nergens meer heenging zonder mijn toestemming. Gelukkig ben ik dat op tijd in gaan zien en heb ik dat ook veranderd.

Alleen, nu ik dit weet, ben ik gaan twijfelen. Hij is zaterdag jarig en houdt dan een feestje, maar hij wil haar en enkele van haar vriendinnen vrijdag al uitnodigen. Hij kan dat doen om mij te sparen maar ook om een andere reden.. Ik word hier gewoon ontzettend onzeker van. Daarnaast is ook nog het feit dat hij niet bijster veel moeite doet om mij me mijn zekerheid weer terug te geven. Oke, hij heeft gezegd dat ie voor mij kiest en van mij houdt, maar hoe weet ik zeker dat hij niet liegt? In de tijd dat ie wat voor haar voelde zei hij ook dat soort dingen.

Eigenlijk wil ik dat hij het contact met dat meisje verbreekt. Ik heb ooit in dezelfde situatie gezeten en toen heb ik ook het contact met die jongen verbroken. Maar hij blijft aan haar vasthouden. En ik heb het gevoel dat het gewoon afwachten is tot hij haar weer leuker gaat vinden.

Kan ik van hem verlangen dat hij haar niet meer ziet? Of in ieder geval het contact tot een minimum beperkt?

Moet ik hem vertrouwen?

Moet ik er nog met hem over praten of het gewoon laten rusten en maar aannemen dat het waar is. Onzekerheid en claimen werken bij mijn vriend namelijk averechts.

En moet ik wel of niet naar die priveverjaardag gaan, waar zij ook is? En zo ja, hoe moet ik me dan gedragen?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want ik kom er zelf niet goed uit.
__________________
Lacrymosa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2006, 16:30
Verwijderd
Hij werd toen verliefd op dat meisje omdat jij hem allerlei regels oplegde. Dus, drie keer raden wat er gebeurt als jij hem verbiedt haar te zien.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 16:37
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Pfoe. Dat is erg moeilijk, maar dat heb je zelf al door, anders zou je hier niet om hulp vragen aan vreemden.

Als hij gevoelens voor haar heeft gehad en nu eventueel nog steeds zou kunnen hebben, en hij wil vechten voor zijn relatie met jou, is het contact verbreken voor hem het beste om te doen. Dit kan natuurlijk wel erg moeilijk zijn, aangezien hij dus nog gevoelens voor haar heeft - al dan niet vriendschappelijk. Wel moet hij inzien dat het voor jou erg moeilijk is om hier mee om te gaan. Zeker omdat hij ze apart uitnodigt, dit vind ik zelfs nog 'erger' dan gewoon op zijn feestje, omdat daar iedereen bij is.

Hoewel je hem in het verleden dingen hebt verboden, en je dat nu hebt verbeterd, wil dat niet zeggen dat je hem nu alles mag laten doen. Jij zit hier mee - wat ik overigens echt kan begrijpen, ik zou dit ook absoluut niet leuk vinden - en hij behoort dat te weten en er iets aan te doen.

Dus wat ik zou doen, is er met hem over praten (oh zo cliché). Je kan hem eigenlijk niks verwijten als hij hiermee doorgaat en jij niet zegt dat je het niet fijn vindt - al is jouw reactie erg logisch en zou hij dit zelf wel moeten snappen (jongens ) - dus vertel hem dat je dit niet wil/niet leuk vindt. Ik zou dit alleen niet al te boos vertellen, omdat hij dit misschien kan 'associëren' met hoe jij in het verleden was.

Je vraag is ook of je hem mag verbieden met haar om te gaan. Dat weet ik niet. Ik zou gewoon vertellen wat je ervan vindt dat hij ze (apart) uitnodigt, dat hij veel met haar omgaat, dat hij eventueel nog gevoelens voor haar heeft, etc. en kijken wat hij zegt of doet. Dan merk je vanzelf wel hoever je kunt gaan. Misschien geeft hij zelf al aan wat hij eraan gaat doen en hoef je dus eigenlijk niets te eisen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, beetje onsamenhangend en heb het ook niet nagekeken op fouten enzo
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 16:42
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Kan ik van hem verlangen dat hij haar niet meer ziet? -> Nee, is een slecht idee volgens mij. Ik zit eigenlijk een beetje in dezelfde situatie als je vriend. Een tijdje geleden was ik een beetje verliefd geworden op een andere jongen, maar ik heb nu echt wel voor mijn huidige vriend gekozen. Die andere jongen is natuurlijk een goeie vriend geworden. Ik zou het echt niet appreciëren moest mijn vriend mij verbieden om die andere jongen nog te zien. Zoiets doe je niet vind ik. Dan geef je de andere het gevoel dat je hem/haar niet vertrouwt.

Moet ik hem vertrouwen? -> Ja dus. Zolang je geen enkele reden hebt om hem niet te vertrouwen (dus zolang hij je niet bedriegt ofzo), moet je hem vertrouwen Ik was via zijn chat logs te weten gekomen dat iedereen in zijn omgeving nog dacht dat hij samen was met zijn ex, terwijl wij al zeker 4 maanden samen waren. Zelfs zijn ouders wisten van nix! Toen wist ik zelf ook ff niet meer of ik hem nog kon vertrouwen of niet. Maarja, uiteindelijk heeft hij het dan toch aan iedereen verteld en mij gezegd dat hij het echt wel serieus meende met mij dus toen vertrouwde ik hem weer.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 16:56
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Maak je niet zo druk... Hij vindt het fijn dat jullie samen zijn. Anders ging hij wel achter dat andere meisje aan.

Zij is helemaal niet het probleem.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 16:58
Ymaeel
Ymaeel is offline
Het lijkt gewoon, tenminste zo voel ik het, dat hij niet meer twijfelt en echt wel voor me gaat, maar het gewoon achter zich laat. En denkt dat ik er niet meer mee zit, maar niets is minder waar. Ik ben misschien wel degene die twijfelt, die zich afvraagt of ik het zo nog wel wil.

Het is zo vermoeiend dat er altijd iets of iemand tussen ons in staat en hij niet door lijkt te hebben hoezeer mij dat kwetst.

Wat zeggen jullie ervan als ik komend weekend gewoon normaal doe en op zijn gedrag/reacties let. Dus niet meteen stennis schoppen en het weekend verpesten maar gewoon eens afwachten hoe hij tegen me doet irl.
__________________
Lacrymosa
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 17:08
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Ymaeel schreef op 25-04-2006 @ 17:58 :
Het lijkt gewoon, tenminste zo voel ik het, dat hij niet meer twijfelt en echt wel voor me gaat, maar het gewoon achter zich laat. En denkt dat ik er niet meer mee zit, maar niets is minder waar. Ik ben misschien wel degene die twijfelt, die zich afvraagt of ik het zo nog wel wil.

Het is zo vermoeiend dat er altijd iets of iemand tussen ons in staat en hij niet door lijkt te hebben hoezeer mij dat kwetst.

Wat zeggen jullie ervan als ik komend weekend gewoon normaal doe en op zijn gedrag/reacties let. Dus niet meteen stennis schoppen en het weekend verpesten maar gewoon eens afwachten hoe hij tegen me doet irl.
Dat lijkt mij een puik plan
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 17:10
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Lang verhaal. Ik zal hier proberen antwoord op te geven.

Allereerst ben ik blij dat je je veranderd hebt, toen je je vriend steeds meer ging verbieden. Ik ben zelf een poosje heel jaloers geweest op de aandacht die mijn vriend kreeg van andere meisjes, wat compleet onterrecht was. Ik ging hem ook verbieden met ze om te gaan, maar dat was gewoon niet leuk voor hem, en dat ben ik ook in gaan zien. Nu heb ik zelfs heel goed contact met dat meisje!

Maargoed, terug naar jou verhaal met je vragen. Ik vind het vrij logisch dat je zegt dat je wil dat je vriend het contact met dat meisje verbreekt. En ik denk dat dit niet meer dan logisch is, omdat jij je er nogal vervelend bij voelt. Misschien dat jij na een tijdje een beetje 'bijtrekt', en dan kan hij dat meisje misschien nog wel eens zien, als jij het daar ook mee eens bent natuurlijk! Dan beperk je het in iedergeval tot een minimum!

Op jou vraag of je hem moet vertrouwen.. Ja, ik denk het wel. Hij heeft jou vertrouwen natuurlijk voor een deel weggenomen, en ik snap dat je je afvraagt waarom je hem nog zou moeten vertrouwen maar ik denk dat hij je ook duidelijk heeft gemaakt dat het hem spijt, en dat hij voor jou kiest.


Ik zou zeker nog even met je vriend praten over zijn verjaardag. En als jij zo onzeker bent, zou ik ook gewoon bij die priveverjaardag aanwezig zijn. Hoe je je moet gedragen? Gewoon jezelf zijn! Dat werkt echt het beste!

Succes!
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 17:14
Ymaeel
Ymaeel is offline
Het is gewoon heel moeilijk, ik ben van mezelf ook nogal onzeker en zoiets hakt er dan echt keihard in.

Mijn vriend is ook een, zoals ze dat noemen, man van weinig woorden. En ik ben iemand die wel tien keer per dag zegt: ik hou van je. Dus misschien neem ik het hem onterecht kwalijk dat hij naar mijn idee niet genoeg zijn best doet om mijn vertrouwen terug te winnen.

Maar in mijn hoofd gaat het alle kanten op, het kan zijn dat hij het idd achter zich heeft gelaten en het nu juist fijn vind dat ik hem niet in zijn nek hijg. Maar het kan ook zijn dat hij nu ook loopt te twijfelen. Ik weet het allemaal niet meer en mijn gevoel wisselt zo. Eigenlijk wil ik nog even met die vriend bellen die toen ook heeft gezegd dat ik het eerlijk moest vertellen van die chatlogs. Maar ik heb al zoveel tegen hem aagezeurd dat ik dat eigenlijk niet durf...
__________________
Lacrymosa
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 18:19
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Gevoelsmatig zou ik ook zeggen dat hij dat contact moet verbreken. Jullie relatie is al in "gevaar" geweest door haar, plus het is een ex etc. En het zou geen grote moeite voor hem zijn dat te doen, wetende dat het zoals het nu is dus een gewone ex is en jij veel meer voor hem betekent.
Gaat hij principieel doen, vind ik hem een eikel, want jij behoort meer waard te zijn dan een ex, daar bij komend dat zij nog steeds gevoelsmatig ook voor hem een gevaar is.

Eigenlijk zou ik zelfs zeggen dat hij toen verstandig had moeten zijn als hij voor jouw koos om het contact te verbreken met haar omdat er dus wel degelijk sprake was van gevaar.

Rationeel gezien kan je natuurlijk ook gewoon niks doen en afwachten op niks, of op verandering van gevoelens van zijn kant.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 18:57
Verwijderd
Je moet je vriend wel vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-04-2006 @ 19:57 :
Je moet je vriend wel vertrouwen
Dat ja.

Verliefd worden overkomt je, en je mag je in je handjes knijpen dat hij er niets mee gedaan heeft en voor jou gekozen heeft. Daar zal hij wel zijn redenen voor hebben neem ik dan aan en daar mag je hem best in vertrouwen.
Je kan hem nu heel erg dingen gaan opleggen of verbieden maar over het algemeen heeft dat geen zin. Tuurlijk mag je uitspreken dat je je onzeker voelt, maar benoem je eigen gevoel en laat het al helemaal niet verwijtend of boos zijn.

Je maakt je heel erg druk, maar in prinicpe heeft hij niets verkeerds gedaan. Het is niet leuk, maar het is geen ramp.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 19:19
Bente Nerwanen
Avatar van Bente Nerwanen
Bente Nerwanen is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 25-04-2006 @ 17:30 :
Hij werd toen verliefd op dat meisje omdat jij hem allerlei regels oplegde. Dus, drie keer raden wat er gebeurt als jij hem verbiedt haar te zien.
Dit is de clou.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 19:48
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Je vriend had dan waarschijnlijk al langer een oogje op dr. En toen het tussen jullie wat minder ging had hij direct een ander. m.a.w als hij echt verliefd op je was zou hij daar wel eventjes moeite mee hebben gehad. Misschien was ze enkel een rebound, misschien wel meer.

Vertrouwen is goed, controle beter, maar pas op met beschuldigen van iets, en laat je vertrouwen ook merken anders kan je maar beter meteen ophouden, verbieden is echt een killer
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 25-04-2006 @ 17:30 :
Hij werd toen verliefd op dat meisje omdat jij hem allerlei regels oplegde. Dus, drie keer raden wat er gebeurt als jij hem verbiedt haar te zien.
Dit + dat je het al van (volgens jouw woorden, goede) vrienden van hem bevestigd hebt gekregen dat hij toch écht voor jou gekozen heeft.
Vertrouw hem, niet alles heeft meerdere bedoelingen. Als hij zegt dat hij die meiden een dag eerder uitgenodigd heeft om jouw gevoelens te sparen dan zal dat, afgaande op jouw verhaal, ook echt wel zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 20:21
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
** Ik vind het sneu dat je hem nu wil afrekenen op gevoelens die hij voor iemand anders had, op het moment dat je - euh - wat de bitch tegen hem hebt uitgehangen. Laat het gewoon rusten, net zoals hij al een hele tijd doet. Het enige wat je op deze manier kan bereiken, is dat hij ook onzeker wordt over jullie relatie, terwijl er op dit moment nog geen vuiltje aan de lucht is; voor hem toch niet.

** Ach, je kan hem gaan verbieden om nog met dat meisje om te gaan, maar daar bereik je niks mee. Behalve ruzie, wantrouwen, onbegrip en irritaties dan. Er zijn zoveel dingen die een mens zou willen, maar je kan niet alles hebben. Iemand alleen maar voor jezelf proberen toe te eigenen, levert je meestal net het tegengestelde op.

** Het lijkt me zelf niet dat hij "niet bijster veel moeite doet om je jouw onzekerheid af te nemen"... eerder andersom. Je probeert je vriend te betrekken in je eigen onzekerheden, hem exclusief voor jezelf op te eisen, en van die (in mijn ogen belachelijke) dingen. In een relatie bepaal je met twee welke richting het uitgaat. Die lijnen zet je niet in je eentje uit.

** En dat verjaardagsfeestje. Als je ernaartoe gaat, lijkt het me logisch dat je daarnaartoe gaat om zijn verjaardag te vieren, samen een leuke avond te hebben, enzo. Niet als smoesje om hem in de gaten te houden en te controleren.

**
Citaat:
Eigenlijk wil ik nog even met die vriend bellen die toen ook heeft gezegd dat ik het eerlijk moest vertellen van die chatlogs. Maar ik heb al zoveel tegen hem aagezeurd dat ik dat eigenlijk niet durf...
Lijkt me geen slecht idee.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 21:00
Ymaeel
Ymaeel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 25-04-2006 @ 21:10 :
Dit + dat je het al van (volgens jouw woorden, goede) vrienden van hem bevestigd hebt gekregen dat hij toch écht voor jou gekozen heeft.
Vertrouw hem, niet alles heeft meerdere bedoelingen. Als hij zegt dat hij die meiden een dag eerder uitgenodigd heeft om jouw gevoelens te sparen dan zal dat, afgaande op jouw verhaal, ook echt wel zo zijn.
off topic maarum, ook boondock saints fan
__________________
Lacrymosa
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 22:49
Verwijderd
Offtopic: Jup, blijft een geniale film, vooral het stuk met die kat heh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? #96
Verwijderd
500 26-03-2009 21:15
De Kantine Wat saai, zeg. 93.
Verwijderd
500 11-12-2007 16:12
Liefde & Relatie Ben jij jaloers?
Verwijderd
46 09-11-2004 18:49
Lifestyle Trouwen.
WishfulDreaming
134 13-10-2003 16:40
Lifestyle Nieuw Fototopic Deel II
dreadlocks
443 26-03-2003 23:56
Liefde & Relatie vraag voor jongens
AngelEyez
33 10-12-2002 11:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.