Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2002, 02:43
dolores_temp
dolores_temp is offline
het tweede symester is weer begonnen. nieuwe vakken; klote vakken. nieuwe leraren; klote leraren. alles gaat slecht. zou aan de lijn gaan. prop mezelf helemaal vol. het is dan wel zo dat uiterlijk niet uit maakt maar ik walg van vet bij mezelf. ik kan er niet tegen. maar in kotsen heb ik de laatste tijd ook geen zin meer. voel me daar "te goed" voor ofzo. ben bang dat ik weer depressief word, als ik dat nog niet ben. vorig jaar was ik ook rond deze tijd depressief geworden. de zomervakantie duurt nog zo lang. is nog zo ver weg. jullie kunnen hier niks mee. ik weet m'n god niet waarom ik dit hier plaats. ik voel me machteloos. ik kan niks aan denk ik. ik haat mezelf. alles. alles aan mezelf. school gaat heel slecht. en jullie lezen dit van, en denken; ja, bij ons het zelfde verhaal.

als zoveel mensen problemen hebben.. waarom leven we dan in vredesnaam? ik geloof niet in god of in de hemel. ik denk dat je gewoon weg bent. dus wat heeft het allemaal voor zin? niemand heeft vast een antwoord. ja of "je gaat naar de hemel," geloof ik dus niet in. of "om lol te hebben" wat als je dat niet kan? ik kan dat niet!! ik zie nergens lol van in. lig tegenwoordig weer alle nachten te janken. zit het hele weekend thuis. werk niet. heb geen vrienden. ben ook zo onzeker. haat alles. waar ben ik mee bezig? ik zou aan de lijn gaan! ik ben weer onwijs aan het vreten! en dan echt vreten! ik eet de hele dag droog brood, fruit en water, 's avonds eet ik normaal, maar dan 's nachts ga ik VRETEN! chocolade, ijs, vetmakende zooi! ik weet het echt niet meer.
ik post dit om aandacht te vragen. ik denk dat iedereen dat doet, waarom post je het anders? ja, je moet het "kwijt" maar waarom moet je het "kwijt"? omdat je aandacht wilt.. je wilt dat mensen het weten. maar ook weer niet. nouja op het internet boeit het niet, is toch anoniem... misschien heb ik het ook wel fout. ik ben ook geen pscyholoog. zou het wel willen studeren, wil wel weten wat de fuck er met mij loos is, in hoeverre er wat loos is, misschien zijn we allemaal wel screwed up, blabla, zal d'r niet achterkomen, ben te dom om pscyhologie oid te gaan studeren op universitair of evt. hbo niveau... zou er wel anders uit willen zien, zou slimmer willen zien, tja, iedereen wilt meer, we moeten tevreden zijn, sommige lukt dat, mij helaas niet...............

ik haat ALLES

bedankt voor het lezen van mijn ongelooflijk zielige topicje.

dolores
__________________
you stupid girl..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2002, 03:58
Onzekere Derk
Onzekere Derk is offline
Ik ben dan geen psychiater, maar ik kon het niet laten om mijn mening te geven, dus ik zeg alleen mijn mening en het is niet meer dan dat.

Citaat:

het tweede symester is weer begonnen. nieuwe vakken; klote vakken. nieuwe leraren; klote leraren. alles gaat slecht. zou aan de lijn gaan. prop mezelf helemaal vol. het is dan wel zo dat uiterlijk niet uit maakt maar ik walg van vet bij mezelf.
Bij dit stukje tekst zie ik alleen maar hoge verwachtingen. Ooit nagedacht over dat je misschien een perfectionist bent?

Ik had er soms ook last van. Wat me gedachtespinsels over perfectionisme uitbracht, is niet meer dan ergens iets zien en dan willen kunnen of zijn. Dat natuurlijk allemaal uit onzekerheid.

Je hebt idealen. Je legt jezelf plichten op. Je gaat bij jezelf ten rade; ja, dat wil ik bereiken. en weet je waarom? je wilt beter zijn. beter zijn dan de rest. zie beter zoals je wilt (bijv: knapper, socialer, slimmer, enz).

Voor een puber zoals jij (gezien al je vragen in je tekst) en ik moeten we wel de vraag stellen; waarom? waarom wil ik in godsnaam beter zijn dan de rest?

Het antwoord zal misschien simpel liggen; om er zelf beter van te worden.

Aha dacht ik, daar heb je je doel. je wilt er zelf beter van worden, maar doe je dat zo?

Zien wat andere kunnen/hebben/zijn en dan dat ook willen kunnen/hebben/zijn zonder daarbij ooit één fout bij te maken (Sarcastisch bedoelt).

Tja, dat klinkt wel weer erg simpel. Een paar woorden die zogenaamd één van je problemen (misschien hoofdoorzaak) in één keer beschrijft.

Mijn visie: Een probleem/hoofdoorzaak is ook niet meer dan dat. Als je blind bent, kan je niet zien (maar een paar woorden).

Alleen het oplossen van het probleem, dat is veel moeilijker. Daar is ook geen beschrijving van woorden voor. Daar is een ander rationeel emotioneel instelling voor nodig.

Misschien wil je ook te graag. Te graag uit het dal komen. Misschien laat je dat je te ver vooruit kijken, dus te perfectionistische verwachtingen van jezelf hebben.

Alleen over die instelling. Hoe ik het zou beschrijven:

Teneerste de vraag op de zin van het leven, is maak het zinvol.

Hoe je dat doet?

Een mening geven; het heeft zin.
Je zegt 'ik haat alles'. Okee het heeft zin voor jou, want er komt een vrij groot negatief gevoel over die mening.

Negatief gevoel; is er om van te leren. Het is duidelijk dat er iets moet veranderen; zoals ik al zei 'je instelling'.

De eerste grote stap die ik zou zetten, zou zijn DURF FOUTEN TE MAKEN. Zonder fouten maken blijft alles negatief. De tafel van 1 t/m 10 kon je de 1e keer ook niet foutloos.

Als je die stap kan zetten, zou het mogelijk zijn om dat meisje eens aan te spreken die je zo aardig lijkt, maar zo vreselijk populair is. Ach jammer als ze me niet aardig vind, IK HEB TENMINSTE GEDURFT. en dat is een veel grotere stap dan allerlei grote voornemens maken.

Als je zover komt met die stap, zul je waarschijnlijk merken: Shit hé, nu durf ik het wel, maar ik maak alleen maar fouten.

Tja, in mijn ogen is dat net zoiets als; de cd speler doet het niet, want hij maakt alleen maar fouten. Huh, maar hij doet het toch gewoon? Ja, maar het is gewoon simpelweg wat je gelooft.

Als ik geloof dat god bestaat, dan bestaat god voor mij. Als ik geloof dat je me moeder bent, dan ben jij mijn moeder voor mij.

Wat moet je dan vanjezelf geloven? Dat ik alles kan? Nee, dat gaat me ook iets te ver. Geloof liever dat je het kunt. Vroeg of laat zul je iets kunnen zolang je maar DOOORZET.

Kort samengevat:

Ik geloof in mezelf, zolang ik maar doorzet en dat gaat natuurlijk gepaard met fouten.

Nog iets dat ik er bij wou zeggen:

Elke ervaring die je op doet en of hij nou positief of negatief is. Je moet het als positief beschouwen, want dat heet levenswijsheid.

Zeker van jezelf kan je nooit zijn, maar wanneer je nooit laat gaan bij andere (spontaniteit) dan leef je alleen maar in angst. Helden zijn niet mensen die geen angst hebben, maar mensen die angsten overwinnen en controleren.

Stap voor stap...

Hier is je aandacht. Hier is misschien denkstof die je interesseert. In ieder geval; Succes ermee.

Derkie
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 06:49
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dolores schreef:
of "om lol te hebben" wat als je dat niet kan? ik kan dat niet!! ik zie nergens lol van in. lig tegenwoordig weer alle nachten te janken. zit het hele weekend thuis. werk niet. heb geen vrienden. ben ook zo onzeker. haat alles.
Hmm... volgens mij ligt hier nog het grootste probleem. Je bent alleen met je gedachten, waardoor ze zich opstapelen. Dat ken ik maar al te goed...

Door die onzekerheid durf je niets te ondernemen en denk je snel aan dingen die mis kunnen gaan, met als mogelijk gevolg dat je het afdoet als "niet leuk vinden"...

Na ja, dit is vooral hetgene wat ik herken in je verhaal.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 08:30
Rufus
Rufus is offline
Misschien wordt het tijd om eens wat minder zelfmedelijden te hebben. Ga gewoon een andere kant op denken. met eten als je 's nachts wil eten doe dan gewoon je ogen dicht (wanneer je in bed ligt) en hou dit tenminste een kwartier vol (ja kan jezelf wel klokken met een wekker radio ofzoiets.
Als je echt iets in de psychologie wil dan moet je dat gewoon doen, moet je je daar gewoon voor inzetten. waar een wil is is een weg. ik ben nog aan het zoeken. maar als je het maar graag genoeg wil dan moet het lukken, wil je het niet zo ontzettend graag, misschien moet je dan iets anders zoeken.

Vr. Gr.
__________________
God Did NOT create Mankind Mankind created God
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:27
pienie
Ik denk dat je wat meer zelfvertrouwen nodig hebt...

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 02:03
dolores_temp
dolores_temp is offline
Citaat:
Onzekere Derk schreef:
Ik ben dan geen psychiater, maar ik kon het niet laten om mijn mening te geven, dus ik zeg alleen mijn mening en het is niet meer dan dat.

Bij dit stukje tekst zie ik alleen maar hoge verwachtingen. Ooit nagedacht over dat je misschien een perfectionist bent?

nee... zit misschien wat in

Ik had er soms ook last van. Wat me gedachtespinsels over perfectionisme uitbracht, is niet meer dan ergens iets zien en dan willen kunnen of zijn. Dat natuurlijk allemaal uit onzekerheid.

Je hebt idealen. Je legt jezelf plichten op. Je gaat bij jezelf ten rade; ja, dat wil ik bereiken. en weet je waarom? je wilt beter zijn. beter zijn dan de rest. zie beter zoals je wilt (bijv: knapper, socialer, slimmer, enz).

Voor een puber zoals jij
....... (gezien al je vragen in je tekst) en ik moeten we wel de vraag stellen; waarom? waarom wil ik in godsnaam beter zijn dan de rest?

Het antwoord zal misschien simpel liggen; om er zelf beter van te worden.

Aha dacht ik, daar heb je je doel. je wilt er zelf beter van worden, maar doe je dat zo?

Zien wat andere kunnen/hebben/zijn en dan dat ook willen kunnen/hebben/zijn zonder daarbij ooit één fout bij te maken (Sarcastisch bedoelt).

Tja, dat klinkt wel weer erg simpel. Een paar woorden die zogenaamd één van je problemen (misschien hoofdoorzaak) in één keer beschrijft.

Mijn visie: Een probleem/hoofdoorzaak is ook niet meer dan dat. Als je blind bent, kan je niet zien (maar een paar woorden).

Alleen het oplossen van het probleem, dat is veel moeilijker. Daar is ook geen beschrijving van woorden voor. Daar is een ander rationeel emotioneel instelling voor nodig.

Misschien wil je ook te graag. Te graag uit het dal komen. Misschien laat je dat je te ver vooruit kijken, dus te perfectionistische verwachtingen van jezelf hebben.

Alleen over die instelling. Hoe ik het zou beschrijven:

Teneerste de vraag op de zin van het leven, is maak het zinvol.

Hoe je dat doet?

Een mening geven; het heeft zin.
Je zegt 'ik haat alles'. Okee het heeft zin voor jou, want er komt een vrij groot negatief gevoel over die mening.

Negatief gevoel; is er om van te leren. Het is duidelijk dat er iets moet veranderen; zoals ik al zei 'je instelling'.

De eerste grote stap die ik zou zetten, zou zijn DURF FOUTEN TE MAKEN. Zonder fouten maken blijft alles negatief. De tafel van 1 t/m 10 kon je de 1e keer ook niet foutloos.

Als je die stap kan zetten, zou het mogelijk zijn om dat meisje eens aan te spreken die je zo aardig lijkt, maar zo vreselijk populair is.
hi... kijk, dat is ook een probleem. (een ander probleem, of is alles met elkaar verbonden?) : ik kijk op de mensen neer waar ik bij op school zit. ik vind het allemaal zielige ontwetende koters... ik vind niemand leukAch jammer als ze me niet aardig vind, IK HEB TENMINSTE GEDURFT. en dat is een veel grotere stap dan allerlei grote voornemens maken.

Als je zover komt met die stap, zul je waarschijnlijk merken: Shit hé, nu durf ik het wel, maar ik maak alleen maar fouten.

Tja, in mijn ogen is dat net zoiets als; de cd speler doet het niet, want hij maakt alleen maar fouten. Huh, maar hij doet het toch gewoon? Ja, maar het is gewoon simpelweg wat je gelooft.

Als ik geloof dat god bestaat, dan bestaat god voor mij. Als ik geloof dat je me moeder bent, dan ben jij mijn moeder voor mij.

Wat moet je dan vanjezelf geloven? Dat ik alles kan? Nee, dat gaat me ook iets te ver. Geloof liever dat je het kunt. Vroeg of laat zul je iets kunnen zolang je maar DOOORZET.

Kort samengevat:

Ik geloof in mezelf, zolang ik maar doorzet en dat gaat natuurlijk gepaard met fouten.

Nog iets dat ik er bij wou zeggen:

Elke ervaring die je op doet en of hij nou positief of negatief is. Je moet het als positief beschouwen, want dat heet levenswijsheid.

Zeker van jezelf kan je nooit zijn, maar wanneer je nooit laat gaan bij andere (spontaniteit) dan leef je alleen maar in angst. Helden zijn niet mensen die geen angst hebben, maar mensen die angsten overwinnen en controleren.

Stap voor stap...

Hier is je aandacht. Hier is misschien denkstof die je interesseert. In ieder geval; Succes ermee.

Derkie
Bedankt voor het geven van je mening. Over perfectionisme had ik nog niet eerder na gedacht. Als je nog wilt reageren op mijn antwoorden, onwijs leuk

voorderest wil ik ook jullie anderen bedanken die hebben gereageerd.

dolores


[Dit bericht is aangepast door dolores (01-02-2002).]
__________________
you stupid girl..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #161
Dott
487 22-02-2011 21:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vrouw weer vrij na arrest om abortus
***ailá***
350 31-12-2007 16:28
Psychologie Het grote lucht je hart topic nummer 93!!
Verwijderd
492 13-04-2007 13:59
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie is er goed in Duits? (conversatie en tekst)
Loor
6 05-02-2007 21:11
Liefde & Relatie Lang verhaal,maar O zo belangrijk voor mij als jullie me helpen!
Williams
46 03-09-2003 20:42
Psychologie zo gaat het super en zo gaat het weer onwijs kut!!
smilegirl
66 18-07-2003 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.